Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Waaraan moet je geopereerd worden Yellow?

Nu is de tijd om bloembollen te poten. Kan niemand anders het voor je doen?
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=BKpLxUOb3Ss&t=2736s

Suzy, dit is hem.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
YellowLemon schreef:
26-10-2019 10:30
Jammer van de rellen Lientje.

Lise, je kan altijd nog zeggen van ik lig daar 2 dagen dat zijn de heftigste dagen en die heb ik nodig om naar huis te mogen.

Ik heb een dilemma genaamd 330 bloembollen. Nu de druk er af is krijg ik ze misschien wel in de aarde. Als ik geopereerd moet worden acht ik de kans heel klein dat het me nog lukt daarna voor december. Zou het kwaad kunnen?
Nee hoor kan gewoon. Zeg ik als tuindersdochter
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Zolang het niet vriest tenminste.
En ze komen wat later op dan uiteindelijk maar dat geeft niks
lise1985 schreef:
26-10-2019 10:33
Waaraan moet je geopereerd worden Yellow?

Nu is de tijd om bloembollen te poten. Kan niemand anders het voor je doen?
Die fistel/abces is nu oppervlakkig open gesneden zodat de grootste druk er af is. En dat moet ik nu 3x per dag gaan spoelen en dan een gaasje erin stouwen. Of naja voor alsnog heeft Regenboog het gaasje erin gestouwd.

Maar ze hadden me begin dit jaar al gewaarschuwd na de eerste keer dat ik een abces boven aan mn bilspleet had dat er een kleine fistel uitgang was blijven zitten en dat ik dat misschien beter voor kon zijn en alvast een groter gat kon laten maken. Ik dacht dat komt na de zomer wel... naja de zomer is voorbij en patsboem ik heb binnen 2 dagen een pingpongbal boven op mijn bil.
Hier amslod geprobeerd, ook een b merk net als stella.

Stella en amslod lijken goedkoper, maar hebben vele kleine lettertjes.

Uiteindelijk een a merk gekocht, die was niks duurder.

Dus zo goedkoop zijn stella en amslod nou ook niet.

Ik heb meerdere geprobeerd en echt veel verschil in rijden.

Bij amslod fiets had ik helemaal geen controle over de fiets, hij ging veelste hard zonder dat je met je benen hoefde te trappen.

Uiteindelijk dus een Sparta.
Op mijn werk hebben we wat merken die niet overal verkocht worden. Als je het merk Pegasus vind ergens, echt de moeite waard om die te proberen! Middenmotor, dus meer controle over de fiets want je zwaartepunt zit in het midden ipv voorwiel. En ze hebben een Bosch motor en daar hebben we zeer weinig problemen mee.

Tot zover mijn spreekbeurt :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
lise1985 schreef:
26-10-2019 09:31
Twee dagen. Mede daarom zit ik er niet op te wachten om bezoek te ontvangen in het ziekenhuis, op man na dan.
Dat is ook maar kort idd.
Aan de andere kant, als je ze daar ontvangt kan je ze wellicht ook sneller weer wegsturen mbv de verpleging. Als je ze thuis ontvangt blijven ze misschien wel veel langer hangen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dreamer schreef:
26-10-2019 10:09
Ik wil geen blauw ;-))

Mijn man is heel tevreden over de Stella, maar als ik toch voor zo'n (saaie) fiets ga, ga ik denk ik bij de fietsenmaker. Prijs maakt niet zoveel uit en iets met lokale middenstand enzo. Het is maar al te makkelijk dat die fietsenmaker er zit.

Goedenmorgen iedereen! :sun:
Man en zoon zijn uitgevlogen en ik verdoe m'n tijd steeds met stomme spelletjes op de telefoon. Kijken of ik die wat weg kan leggen vandaag. Eerst koffie.
Ik zei: ook knalblauw ;) er zit nog een fietsenmaker, to gezondheidscentrum. Schijnt een hele goede te zijn en een stuk goedkoper.
Je zou ook nog in zijn winkel in die andere wijk (L) kunnen kijken trouwens. Daar heeft ie meer staan volgens mij.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kohaku schreef:
26-10-2019 10:33
https://www.youtube.com/watch?v=BKpLxUOb3Ss&t=2736s

Suzy, dit is hem.
Merci ;)
Kohaku schreef:
26-10-2019 10:51
Op mijn werk hebben we wat merken die niet overal verkocht worden. Als je het merk Pegasus vind ergens, echt de moeite waard om die te proberen! Middenmotor, dus meer controle over de fiets want je zwaartepunt zit in het midden ipv voorwiel. En ze hebben een Bosch motor en daar hebben we zeer weinig problemen mee.

Tot zover mijn spreekbeurt :p
Hahaha :rofl:
Mijn broertje heeft laatst een Sparta gekocht, die heeft twee accu’s. Hij kocht die trouwens bij een winkel in tweedehands elektrische fietsen. Daar hebben ze echt van alle merken wel staan. Die zit tegenover het zwembad bij dat grote winkelcentrum, naast de dierenarts. Kan je er een boel uitproberen.
https://www.fietsenwinkel.nl/cube-elly- ... &utm_term=

Dit is een mooie maar waarom in hemelsnaam met blokjesremmen?

Ik zag laatst trouwens dat decathlon ook rode elektrische fietsen heeft.

Stella had trouwens wel altijd rode ebikes. Misschien toch even de buurman vragen. Misschien hebben ze ‘op kantoor’ nog wel een rode staan.
Hydraulische remmen zijn goede remmen voor elektrisch hoor! Veel minder 'direct' dan normale blokjes.
Suzy, die heb ik in een iets andere uitvoering.
Dit is een hele fijne, degelijke fiets.
lise1985 schreef:
26-10-2019 10:14
De fietsenmaker bij mij in het dorp adviseert zijn klanten juist geen Stella e-bike. Hij vindt het geen goede fietsen, noemt het een B-merk.

Ja, onze fietsenmaker zat ook wat af te geven op Stella, ivm de service, maar daar heeft man juist goede ervaringen mee. Met de fiets op zich ook. Ik vind het altijd wat ongemakkelijk als een winkelier op andere merken af gaat geven tegen de klant. Raar genoeg zou ik sneller bij de winkel terugkomen als ze zeggen "tuurlijk, kijk ook elders, dat is ook een goed product".

En mijn man is dus heel tevreden over de Stella. Hij is sowieso meer van online kopen, terwijl ik toch liefst naar de winkel ga.
Later is nu
suzyqfive schreef:
26-10-2019 10:59
Ik zei: ook knalblauw ;) er zit nog een fietsenmaker, to gezondheidscentrum. Schijnt een hele goede te zijn en een stuk goedkoper.
Je zou ook nog in zijn winkel in die andere wijk (L) kunnen kijken trouwens. Daar heeft ie meer staan volgens mij.
De winkel in L is ook van P. En zij hebben hun eigen elektrische fietsen. RAP zijn de initialen van de jonge meneer P, kwamen we gisteren achter :proud: Tegenover gezondheidscentrum vind ik dan weer lastig, omdat daar de afgelopen jaren zoveel winkeltjes zaten. Ik wil wel graag een winkel die blijft, zeg maar.
Misschien willen ze voor mij wel nog een andere fiets, die meer op Stella lijkt, een andere kleur geven :proud:
Later is nu
suzyqfive schreef:
26-10-2019 11:17
https://www.fietsenwinkel.nl/cube-elly- ... &utm_term=

Dit is een mooie maar waarom in hemelsnaam met blokjesremmen?

Ik zag laatst trouwens dat decathlon ook rode elektrische fietsen heeft.

Stella had trouwens wel altijd rode ebikes. Misschien toch even de buurman vragen. Misschien hebben ze ‘op kantoor’ nog wel een rode staan.
Deze lijkt op degene die ik gisteren geprobeerd heb. Zelfde kleur ook, alleen die heeft alles in zwart erbij, verder.

Groot winkelcentrum bij zwembad, echt, je raakte me kwijt bij de dierenarts, had geen idee dat die daar zat :rofl: zat ik ineens weer in hele andere richting te denken. Voor onderhoud vind ik m'n eigen wijk dan toch wel handig. Qua proberen zou ik nog daar bij de Ikea kunnen kijken. Zit ook een enorme winkel, die vroeger in L zat.
Later is nu
Kohaku schreef:
26-10-2019 11:28
Hydraulische remmen zijn goede remmen voor elektrisch hoor! Veel minder 'direct' dan normale blokjes.
Wat leuk dat jij fietsenmaker bent, trouwens :-]

Lise, als jij je ouders er niet wilt, wil je ze niet. Misschien is het wel handig om ze inderdaad eventjes een half uurtje in het ziekenhuis te hebben ipv een paar uur in huis, waar je ze dan ook nog zou moeten 'entertainen'. In het ziekenhuis kun je op een gegeven moment je ogen dichtdoen en zeggen dat je je niet lekker voelt ;-D

En wat ik zeg: ik heb een goede band met m'n ouders. Ik vind het zelf fijn als ze even komen.

Yellow, ik heb wel eens bollen in februari gepoot. Verder komen die bollen, die ik jaarlijks in bakjes half uitgelopen bij de supermarkt koop, ook elk jaar weer uit in hunzelfde bakjes. Zie ik ineens iets geels schemeren ergens onder wat potten en/of planken :daisy:
Later is nu
Dreamer schreef:
26-10-2019 11:44
Deze lijkt op degene die ik gisteren geprobeerd heb. Zelfde kleur ook, alleen die heeft alles in zwart erbij, verder.

Groot winkelcentrum bij zwembad, echt, je raakte me kwijt bij de dierenarts, had geen idee dat die daar zat :rofl: zat ik ineens weer in hele andere richting te denken. Voor onderhoud vind ik m'n eigen wijk dan toch wel handig. Qua proberen zou ik nog daar bij de Ikea kunnen kijken. Zit ook een enorme winkel, die vroeger in L zat.
Ik gooi dat soort bollen, ik heb ze niet vaak maar toch, gewoon random in de tuin en dan ‘t jaar daarop “Huh wat doet die tulp daar”.

Ben al tot de conclusie gekomen dat dat vandaag doen een gestoord idee is.

Misschien maandag of dinsdag dat het allemaal wat rustiger is. Woensdag naar chirurgie.

Want ik baal wel, ik had dit jaar voor het eerst een heel bollen plan. De zon schijnt ook fantastisch vandaag.

Stop wel een crocusbolletje in dat gat. Misschien komt er dan een bloemetje uit. Dat is pas een trampstamp.

Al mijn vrienden wonen ver weg trouwens. Als er een van in ‘t dorp zou wonen zou ik misschien nog wel om hulp vragen maar ga ze niet ‘n uur laten OV’en om bloembollen te planten. Zijn ook allemaal geen tuinierders. En Regenboog is geen optie.
Hier schijnt helemaal geen zon :( Geniet daar maar van dus ;-))

ik wilde van een gebied in de buurt een foto maken voor bij m'n blog, maar het waait en is donkergrijs buiten. Nu blijkt dat er voor morgen wel zon voorspeld is (op weeronline) dus ga ik morgen maar. Tijdens Ajax ofzo, lekker rustig.
Later is nu
Wel jammer nog van je bollenplan. Je wilde ze er toch niet allemaal ineens inzetten he? Elke dag 10, ben je er voor december ook klaar mee :)
Later is nu
Dreamer schreef:
26-10-2019 13:14
Wel jammer nog van je bollenplan. Je wilde ze er toch niet allemaal ineens inzetten he? Elke dag 10, ben je er voor december ook klaar mee :)
Eeh naja niet in een keer. Maar wel 100 langs t hek voor zeg maar in een keer, etc.

Heel slim punt van je! :proud:

Ik heb 100 tulpenbollen, 200 crocusjes, 30 alliums en dan 2 van die witte allium gigantus. En nog knoflook om te poten. :mrgreen:

En ik was bezig met de achtertuin winterklaar maken.
Dreamer schreef:
26-10-2019 11:44

Mijn zusje woont daar tegenover :mrgreen: en die dierenarts is dan weer een filiaal van de dierenarts in het dorp van mijn vriend.

Bij die bij de Ikea is wel een goed idee inderdaad. Daar hebben ze veel keuze en kan je ook eerst een paar rondjes door de winkel scheuren :rofl:
Ik voelde me vanmiddag al niet helemaal fit, maar nu heb ik verhoging/koorts en keelpijn en ik voel me ook koortsig.

Ik hoop maar dat het van korte duur is, zo vlak voor de operatie.
O jak Lise, dat hoop ik ook.
Begrijp ik nu goed dat jij as woensdag wordt geopereerd en Yellow ook?

Wij zijn weer thuis na een harde landing. Het gaf me toch een klap bij het raken van de landingsbaan! Schrok me rot.
We hadden een hele drukke terugvlucht, met huilende kinderen en steeds heen en weer lopende volwassen die voor geen meter luisterden.
De stewardess had haar handen vol om ze tijdens de turbulentie in hun stoelen te krijgen en hun gordels om te houden.
En van die kaklui hè, met zo'n hete aardappel in de keel. Wij zijn een weekje heerlijk er tussenuit geweest. Gelukkig zitten de kinderen op een internationale school, dus die spreken perfect Spaans.
Perrrrrfekkkt, met zo'n rollende kak r.
Maar zelf niet eens naar de gezagvoerder en stewardess luisteren, lekker voorbeeld voor die perfecte, ahum, kindertjes( die dus ook niet op hun stoelen bleven zitten )

Bij de koffers werden we wat minderwaardig aangekeken ( tsja, je ziet aan ons wel dat wij geen high society zijn)
Nog gewaarschuwd dat hun kind bijna met de slierten van zijn rugzak in de draaiende bagageband dreigde te komen( want die klommen er dus gewoon half bovenop, levensgevaarlijk !!)
En toen kwamen onze koffers....met banden eromheen met cruisereizen erop gedrukt.
Toen keken ze wel anders. Want Ja, een cruise is voor de upperclass( niet dus, veel simpel en normaal volk aan boord gelukkig en maar een klein gedeelte van dat: kijk mij eens even, ik ben op een luxe cruise, types.)

Laatste 2 nachten heel slecht geslapen. Had heel veel pijn. Hoop dat ik vannacht beter slaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven