Grapjes of je man wel vader van je kind is?

27-10-2019 14:36 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herkennen jullie dat? De familie en vrienden van mijn man alleen dan tot nog toe vraagt hem regelmatig in mijn bijzijn of hij wel zeker weet dat het zijn kind is. Of dat het er niet een van de melkboer is etc. En dat bovendien terwijl ons kind helemaal niet een heel ander uiterlijk heeft dan mijn man.
Zijn dat grapjes die vaker worden gemaakt (hoewel ik dat bij anderen nooit heb gehoord) of lijkt het erop dat ze echt twijfelen en mij dus wantrouwen? Het doet mij nl wel pijn omdat het volstrekte onzin is en ik het idee krijg dat ik hoerig overkom.
nausicaa schreef:
27-10-2019 15:51
Dat wordt altijd gezegd, maar blijkt (gelukkig) toch niet helemaal zo te zijn. Die 10% geldt voor de gevallen waar er ook al twijfel was. Dus bv bij mensen die een DNA test laten doen etc. Maar je twijfelt natuurlijk vaak niet zomaar, dus in die gevallen is het veel vaker inderdaad niet de ‘verwachtte’ vader.
In de algemene populatie is het veel lager.
Niet in alle gevallen is er reden tot twijfel. Soms lijkt een kind (gelukkig) op de moeder en wordt er gezegd dat ze naar de moeder trekt, terwijl de vader niet de echte vader is. Ik denk dat wanneer je bij ALLE kinderen en ouders DNA-testen zou doen, je best op die 10% uitkomt, waarvan de moeder donders goed weet dat haar man/vriend niet de vader is, maar wel net doet alsof.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
27-10-2019 15:55
Niet in alle gevallen is er reden tot twijfel. Soms lijkt een kind (gelukkig) op de moeder en wordt er gezegd dat ze naar de moeder trekt, terwijl de vader niet de echte vader is. Ik denk dat wanneer je bij ALLE kinderen en ouders DNA-testen zou doen, je best op die 10% uitkomt, waarvan de moeder donders goed weet dat haar man/vriend niet de vader is, maar wel net doet alsof.
En vlak al die brave huisvaders niet uit, die elders een nazaat hebben rondlopen waar niemand iets van weet :D
Toevallig heb ik een familielid waarbij de vader niet de echte vader bleek. Maar echt bizar wel, want zij leek juist zoveel op haar ‘vader’. Niet dus. Maar dat werd wel altijd gezegd; wat lijkt dat kind op haar vader.
pejeka schreef:
27-10-2019 15:55

aan al uw comments te zien op voorbije topics komt ge wel over dat ge denkt dat precies alle vrouwen hoeren zijn... denkt ge dat mannen zo'n engeltjes zijn?? of nee zij mogen wel naast de pot pissen zeker?
Lady*Voldemort schreef:
27-10-2019 15:57
En vlak al die brave huisvaders niet uit, die elders een nazaat hebben rondlopen waar niemand iets van weet :D
Uiteraard. Maar die laten hun vrouw er niet voor opdraaien. Terwijl vrouwen die net doen alsof het kind van hun man/vriend/partner is, dat wél doen.
Sjulia schreef:
27-10-2019 15:58
Toevallig heb ik een familielid waarbij de vader niet de echte vader bleek. Maar echt bizar wel, want zij leek juist zoveel op haar ‘vader’. Niet dus. Maar dat werd wel altijd gezegd; wat lijkt dat kind op haar vader.
Maar kan ook dat moeder gewoon met familie van "vader" naar bed is geweest :-).

Dat het kind dus gewoon lijkt op heel de familie van "vader's zijde".
pejeka schreef:
27-10-2019 16:00
Uiteraard. Maar die laten hun vrouw er niet voor opdraaien. Terwijl vrouwen die net doen alsof het kind van hun man/vriend/partner is, dat wél doen.
Nee, die laten de vrouw in kwestie er alleen voor opdraaien, of ze laten de wettige echtgenoot van de vrouw in kwestie er (deels) voor opdraaien. Ik zie het verschil niet zo eerlijk gezegd.
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2019 15:48
Welke grap dan ?

€29,95 moeten afrekenen, de stuiver niet terug willen als wisselgeld en vervolgens zeggen: dat is voor de kinderwagen/de uitzet! En dan keihard gaan lachen over de eigen gevatheid.

Altijd mannelijke klanten die deze opmerking maakten en natuurlijk nooit tegen mannelijke collega’s.
Marnamai schreef:
27-10-2019 16:01
Maar kan ook dat moeder gewoon met familie van "vader" naar bed is geweest :-).

Dat het kind dus gewoon lijkt op heel de familie van "vader's zijde".
Ja dat had een logische verklaring kunnen zijn, maar de echte vader is wel al bekend en geen familie van. Maar mensen schijnen ook op elkaar te gaan lijken door opvoeding en veel bij elkaar zijn. Glimlachjes over nemen etc.
pejeka schreef:
27-10-2019 16:00
welke vrouw heeft u het leven zuur gemaakt he dat ge zo altijd moet spreken over vrouwen??? mannen hebben soms twee gezinnen waarvan ze elkaar bestaan niet van afweten! vrouwenhater? moslim zeker?
Poppy_del_Rio schreef:
27-10-2019 16:02
€29,95 moeten afrekenen, de stuiver niet terug willen als wisselgeld en vervolgens zeggen: dat is voor de kinderwagen/de uitzet! En dan keihard gaan lachen over de eigen gevatheid.

Altijd mannelijke klanten die deze opmerking maakten en natuurlijk nooit tegen mannelijke collega’s.
Ik vind het niet echt EMDR-waardig eerlijk gezegd. Flauw, ja. Dom, ja. Maar ik zou me er verder geen seconde druk over kunnen maken.
Tinkerbell1988 schreef:
27-10-2019 16:04
welke vrouw heeft u het leven zuur gemaakt he dat ge zo altijd moet spreken over vrouwen??? mannen hebben soms twee gezinnen waarvan ze elkaar bestaan niet van afweten! vrouwenhater? moslim zeker?
Ja, Pejeka is moslim :rofl:
Sjulia schreef:
27-10-2019 15:58
Tegen mij wordt ook altijd gezegd dat ik zo op mijn vader lijk. Het is mijn stiefvader. Blijkbaar heeft mijn moeder een bepaald type waar ze op valt.
Ik ken een vrouw die een hele tijd een verhouding heeft gehad met de man van een bevriend stel. Die verhouding kwam uit en toen bleek ook dat ze zwanger was. De gehele zwangerschap hebben ze niet geweten van wie het kind was dus haar man had wel gezegd dat hij een DNA test wilde om zekerheid te hebben wie de vader is. Bij de geboorte van de zoon bleek hij echt sprekend op de man van die vrouw te lijken. Het was zo duidelijk dat er geen test meer nodig was. Het meest rare in dit verhaal vind ik dat alles vergeven en vergeten is en dat deze 4 mensen nog steeds goed bevriend zijn en met elkaar om gaan.
Lady*Voldemort schreef:
27-10-2019 16:06
ja sorry ze maar in voorbije topics doet hij minachtend over westerse vrouwen en hoe hij alle nederlandse vrouwen over een kam scheert ! ge zou op den duur gaan denken ze! dat soort dat denkt dat alle westerse vrouwen hoeren zijn! niet ongekend fenomeen ze!
Lady*Voldemort schreef:
:HA:
Lady*Voldemort schreef:
Yep. Heb vandaag mijn zondagse burka aan, met pailletjes.
pejeka schreef:
27-10-2019 16:09
ge zijt alleszins duidelijk een vrouwenhater!
pejeka schreef:
27-10-2019 16:09
Toch een roze burka, mag ik hopen :-D ?
Poppy_del_Rio schreef:
27-10-2019 16:02

Ik ken ‘m ook als wisselgeld voor mannen, hoor.
Juist tegen mannen, eigenlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lady*Voldemort schreef:
27-10-2019 16:04
Ik vind het niet echt EMDR-waardig eerlijk gezegd. Flauw, ja. Dom, ja. Maar ik zou me er verder geen seconde druk over kunnen maken.

Flauw en dom, ja, dat bedoel ik toch ook?
lilalinda schreef:
27-10-2019 15:51
leuk nieuw topic - Stomme grappen, die 'iedereen' maakt :)

of, als je de auto wast: ik zet de mijne er wel even naast buuf
de ramen: doe je de mijne ook??
als je hard loopt “ ze hebben hem al, hoor “ of “ de marathon was gisteren “ .
Tinkerbell1988 schreef:
27-10-2019 15:54
denk dat iedereen dat wel kan zeggen, zeker in het begin kun je juist kleur van ogen niet echt uitmaken op wie ze trekken. in mijn ogen lijken alle babys op elkaar.
nee hoor, sommige zijn lelijk, en sommige zijn heel lelijk
en een enkele is mooi (de mijne natuurlijk, maar tja, mooie papa he?)
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2019 16:14
als je hard loopt “ ze hebben hem al, hoor “ of “ de marathon was gisteren “ .
"hij is ambtenaar, werkt op het gemeentehuis.... nou ja 'werkt'"
Tinkerbell1988 schreef:
27-10-2019 16:10
ge zijt alleszins duidelijk een vrouwenhater!
En jij bent duidelijk niet in staat je aan te passen aan een Nederlands forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven