Grapjes of je man wel vader van je kind is?
zondag 27 oktober 2019 om 14:36
Herkennen jullie dat? De familie en vrienden van mijn man alleen dan tot nog toe vraagt hem regelmatig in mijn bijzijn of hij wel zeker weet dat het zijn kind is. Of dat het er niet een van de melkboer is etc. En dat bovendien terwijl ons kind helemaal niet een heel ander uiterlijk heeft dan mijn man.
Zijn dat grapjes die vaker worden gemaakt (hoewel ik dat bij anderen nooit heb gehoord) of lijkt het erop dat ze echt twijfelen en mij dus wantrouwen? Het doet mij nl wel pijn omdat het volstrekte onzin is en ik het idee krijg dat ik hoerig overkom.
Zijn dat grapjes die vaker worden gemaakt (hoewel ik dat bij anderen nooit heb gehoord) of lijkt het erop dat ze echt twijfelen en mij dus wantrouwen? Het doet mij nl wel pijn omdat het volstrekte onzin is en ik het idee krijg dat ik hoerig overkom.

zondag 27 oktober 2019 om 14:40
Is een suf grapje.
Maar ze trekken echt niet jouw echtelijke trouw in twijfel.

zondag 27 oktober 2019 om 14:40
Als je kind totaal niet op je man lijkt, is dat best een logisch grapje. Lijken ze als twee druppels water op elkaar, dan heb ik geen idee waar de grap zou moeten zitten. Het lijkt me dan eerder dat je zegt: weet je wel zeker dat zij de moeder is..
Maar ik zou me er niet teveel van aantrekken, en zeker niet gaan denken dat zij impliceren dat jij met Jan en Alleman hebt liggen batsen. Dat is de intentie van dat 'grapje' helemaal niet.
Maar ik zou me er niet teveel van aantrekken, en zeker niet gaan denken dat zij impliceren dat jij met Jan en Alleman hebt liggen batsen. Dat is de intentie van dat 'grapje' helemaal niet.

zondag 27 oktober 2019 om 14:44
Ik wilde net typen dat ik dit echt nog nooit gehoord heb, en mijn oudste is al 11

zondag 27 oktober 2019 om 14:48
[...]Poppy_del_Rio schreef: ↑27-10-2019 14:44Ik wilde net typen dat ik dit echt nog nooit gehoord heb, en mijn oudste is al 11Dus zal aan het type “humor” in je omgeving liggen waarschijnlijk.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-10-2019 16:45
Reden: op de man
Reden: op de man
3.43% gewijzigd
zondag 27 oktober 2019 om 14:51
Zo zei ik altijd dat ik niet van de melkboer kon zijn omdat die een stuk beter in elkaar zat.laatbloeiertje schreef: ↑27-10-2019 14:44Dat grapje hebben ze bij mijn kinderen maar 1x kunnen maken, tot ik ze wees op de (niet flappende, maar wel opvallende) oren van mijn man. Toen was de lol er vanaf.
Vader en ik waren allebei nogal krakkemikkig
zondag 27 oktober 2019 om 14:54

zondag 27 oktober 2019 om 15:09
Die laatste zin in je regel komt mij over dat je een wat onzeker type bent. Ook het feit dat deze veel gemaakte "grap" je zoveel doet. Het is nl een veel gemaakte zinloze opmerking met weinig bij bedoelingen.
Mensen vinden het vaak heel interessant om kinderen in hokjes te proppen: hij lijkt op papa, dat heeft hij van mama, etc. Maar als een kind iets unieks heeft (Oh jee oh jee) dan is het blijkbaar heel grappig om te roepen dat het zn kind niet is.
Mensen vinden het vaak heel interessant om kinderen in hokjes te proppen: hij lijkt op papa, dat heeft hij van mama, etc. Maar als een kind iets unieks heeft (Oh jee oh jee) dan is het blijkbaar heel grappig om te roepen dat het zn kind niet is.
zondag 27 oktober 2019 om 15:13
Het is inderdaad een nogal flauw en ouderwets grapje. Dat tegenwoordig volgens mij alleen nog maar wordt gemaakt door bejaarde oudtantes en dergelijke. Was vroeger een gezegde (het is er één van de melkboer) als een kind totaal niet leek op zijn ouders. (En wie weet, was er soms best eentje van de melkboer tussen...
).
Ik zou het me niet aantrekken. Interessanter vind ik daarom de vraag waaróm je je het zo aantrekt. Heb je af en toe wel eens een "Schäferstündchen" gehad met een andere man dat je er zo door geraakt bent?

Ik zou het me niet aantrekken. Interessanter vind ik daarom de vraag waaróm je je het zo aantrekt. Heb je af en toe wel eens een "Schäferstündchen" gehad met een andere man dat je er zo door geraakt bent?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 27 oktober 2019 om 15:13
Als kind gedrag vertoont dat beide kanten niet herkennen, dan wordt vaak grappig gezegd dat het kind van de melkboer is. Dus niet eens uiterlijk, maar karakter/gedrag.julius schreef: ↑27-10-2019 14:40Als je kind totaal niet op je man lijkt, is dat best een logisch grapje. Lijken ze als twee druppels water op elkaar, dan heb ik geen idee waar de grap zou moeten zitten. Het lijkt me dan eerder dat je zegt: weet je wel zeker dat zij de moeder is..
zondag 27 oktober 2019 om 15:14
Nou, het zal je verbazen hoe vaak dat voorkomt.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
zondag 27 oktober 2019 om 15:17
Volgens mijn oma is dit grapje ontstaan doordat vrouwen vroeger nog weleens in natura betaalde voor bepaalde producten. Bijvoorbeeld; melk. Of het kind niet van de melkboer is dus, wanneer het niet leek op de vader. Nou hihaho hilarische humor. Zou het helemaal niet serieus nemen, deze grap is al duizenden keren gemaakt. Valt voor mij in de categorie: iemand feliciteren met zijn/haar verjaardag op dierendag. Fuck off.