Grapjes of je man wel vader van je kind is?
zondag 27 oktober 2019 om 14:36
Herkennen jullie dat? De familie en vrienden van mijn man alleen dan tot nog toe vraagt hem regelmatig in mijn bijzijn of hij wel zeker weet dat het zijn kind is. Of dat het er niet een van de melkboer is etc. En dat bovendien terwijl ons kind helemaal niet een heel ander uiterlijk heeft dan mijn man.
Zijn dat grapjes die vaker worden gemaakt (hoewel ik dat bij anderen nooit heb gehoord) of lijkt het erop dat ze echt twijfelen en mij dus wantrouwen? Het doet mij nl wel pijn omdat het volstrekte onzin is en ik het idee krijg dat ik hoerig overkom.
Zijn dat grapjes die vaker worden gemaakt (hoewel ik dat bij anderen nooit heb gehoord) of lijkt het erop dat ze echt twijfelen en mij dus wantrouwen? Het doet mij nl wel pijn omdat het volstrekte onzin is en ik het idee krijg dat ik hoerig overkom.
zondag 27 oktober 2019 om 17:28
Het gaat hier om vaders die niet weten dat hun kind biologisch niet hun kind is. Dat komt bij moeders natuurlijk vrijwel niet voor, je weet toch dat je een kind gedragen en gebaard hebt. Dat zou alleen voor kunnen komen door omwisselingen, en dat gebeurt maar heel zelden gelukkig.
Opgroeien bij een ándere vrouw dan je biologische moeder komt voor, maar dat is toch iets anders. Dat weten beide ouders dan gewoon en meestal de naaste omgeving ook.
zondag 27 oktober 2019 om 18:25
Tuurlijk is het grapje belegen. Maar waarom je er druk over maken? Als een ouwe tante na een glaasje advocaat te veel weer eens die leutige opmerking maakt dat je kind waarschijnlijk van de melkboer is, doodleuk zeggen:poldervrouw schreef: ↑27-10-2019 18:21nee.. dat herken ik niet. Mijn kinderen lijken sprekend op mij en mijn man. Dus daar is geen twijfel over mogelijk. Daarbij vind ik dat soort grapjes echt achterlijk,
"Nee hoor, van de glazenwasser, die stond laatst zomaar op zijn laddertje tegen mijn slaapkamerraam te kloppen, lekker ding joh!'
En klaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 27 oktober 2019 om 19:06
Tja het is nogal een algemeen grapje van toen en soms nog nu,
Mijn broers leken op mijn vader en ik niet . Mensen zeiden ook weleens eey (naam vader) dat is er niet een van jou en of tegen mijn ouders die is van de melkboer
Mijn vader antwoorde op ten duur met nee ik heb er gevonden achter de bloemkolen ..
Mijn moeder kwam met glazenwasser, schilder, slager en/of keek ze heel serieus stil aan ..
Bij mijn eigen kinderen heb ik het alleen gehoord als ze een soort gedrag vertonen die men niet herkent van ons en soms maken we zelf de grap is die wel echt van ons .
Mijn broers leken op mijn vader en ik niet . Mensen zeiden ook weleens eey (naam vader) dat is er niet een van jou en of tegen mijn ouders die is van de melkboer
Mijn vader antwoorde op ten duur met nee ik heb er gevonden achter de bloemkolen ..
Mijn moeder kwam met glazenwasser, schilder, slager en/of keek ze heel serieus stil aan ..
Bij mijn eigen kinderen heb ik het alleen gehoord als ze een soort gedrag vertonen die men niet herkent van ons en soms maken we zelf de grap is die wel echt van ons .
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zondag 27 oktober 2019 om 19:35
Oh die , die hoor ik inderdaad ook regelmatig.Poppy_del_Rio schreef: ↑27-10-2019 16:02€29,95 moeten afrekenen, de stuiver niet terug willen als wisselgeld en vervolgens zeggen: dat is voor de kinderwagen/de uitzet! En dan keihard gaan lachen over de eigen gevatheid.
Altijd mannelijke klanten die deze opmerking maakten en natuurlijk nooit tegen mannelijke collega’s.

zondag 27 oktober 2019 om 19:58
Ik hoor het gelukkig nooit. Terwijl ze beide vooral op mij leken. De oudste begint nu pas op zijn vader te lijken en de jongste is een iets donkerdere kopie van mij met donkerblonde haren en vader heeft zwarte haren. Ik zou zo'n grapje vaker dan eens niet kunnen waarderen. En zou zo'n grapje zeker niet kunnen maken bij anderen. Vind het ook totaal niet grappig.

zondag 27 oktober 2019 om 20:23
Volgens mij komt het van melkboerenhondehaar. En nee hoor ik denk echt niet dat veel vrouwen in natura betaalden. Kom op joh, de melkboer had echt wel wat anders te doen hoor. Melk rondbrengen bv.Sjulia schreef: ↑27-10-2019 15:17Volgens mijn oma is dit grapje ontstaan doordat vrouwen vroeger nog weleens in natura betaalde voor bepaalde producten. Bijvoorbeeld; melk. Of het kind niet van de melkboer is dus, wanneer het niet leek op de vader. Nou hihaho hilarische humor. Zou het helemaal niet serieus nemen, deze grap is al duizenden keren gemaakt. Valt voor mij in de categorie: iemand feliciteren met zijn/haar verjaardag op dierendag. Fuck off.![]()
zondag 27 oktober 2019 om 21:35
Mijn man en ik zijn allebei heel licht van huidskleur en dochterlief had bij de geboorte een tintje (nu nog steeds) en door haar ogen leek ze net een chineesje.
Dus ik kreeg die opmerking ook vaak.
Ik kon er hartelijk om lachen en ging er gewoon in mee. Geen seconde gedacht of ze het misschien zouden menen.
Maar ik hou stiekem wel van de flauwe grappen.
Dus ik kreeg die opmerking ook vaak.
Ik kon er hartelijk om lachen en ging er gewoon in mee. Geen seconde gedacht of ze het misschien zouden menen.
Maar ik hou stiekem wel van de flauwe grappen.
maandag 28 oktober 2019 om 11:13
Was een keer bij zo'n programma waar mensen hun ouders zoeken. 2 mensen (broer en zus meen ik mij te herinneren). Hun vader bleek niet hun vader, zij waren dus echt van de melkboer. Programma ging op zoek en kwam uit bij kinderen van de betreffende melkboer. Die waren niet verbaasd en gaven aan dat er wellicht nog meer kinderen ooit op de stoep zouden staan.