Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
27-10-2019 23:33
Fijn dat ze er is. Ga lekker slapen meisje.
Als je die opname hebt, moet je dan ook een tijdje offline?
Weet ik niet, kans is er wel denk ik.
Nou, bijna gillend wakker geworden dus goed begin van de dag.

Hopen dat er duidelijkheid komt.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ach lieve Kohaku :hug: Ik weet even niet wat ik moet zeggen maar wil je wel een hele dikke virtuele knuffel geven.

Ik ben jarenlang op een ander forum ook moderator geweest. Wel een veel kleiner forum natuurlijk, maar dat maakt niet uit. De sfeer was daar in ieder geval heeeel anders haha.
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt Kohaku :hug:

Ik werd wakker met een nieuwe migraine-aanval. Heel slecht geslapen vanwege de pijn in mijn rug en been. Nog twee dagen...
Word je in de ochtend geopereerd Lise?
Kwebbeltje91 schreef:
28-10-2019 09:51
Word je in de ochtend geopereerd Lise?
Nee, 's middags.
Ik werd ook wakker met migraine. Heel vervelend met werklui in huis.

Lise: ik hoop echt dat de operatie je enigszins gaat helpen, :hug:

Kohaku: :hug:
lientje69 schreef:
27-10-2019 18:35
Jakkes nartjie, hoe kan dat nou?
Wat zal jij je naar voelen :hug:

Dreamer, kijk , dat doe ik dan weer niet. De zolder stofzuigen, ik kom er niet eens op met de stofzuiger, zo vol als die is. :proud:

Ik ga morgen op tijd mijn bed uit, dan kan ik nog wat schoonmaken en opruimen.
Zal eerst collega appen, of ik morgen nu moet werken of niet, er is nogal wat onduidelijkheid.
Wij slapen op zolder ;-))
Eigenlijk heb ik dus gewoon onze slaapkamer gezogen.

Goedemorgen allen :hello:
Later is nu
VivaYfke schreef:
27-10-2019 21:06
Ooit, in een grijs verleden was er een sub Vivaforum. Was best gezellig maar heeft niet lang stand gehouden.

Er zijn meerdere geweest. Uiteindelijk lopen die ook op ruzie en vriendjespolitiek uit en komt iedereen hier terug.
Later is nu
Kohaku schreef:
27-10-2019 23:18
Jullie zijn lief, dank je wel :heart:

Het gaat echt heel erg de verkeerde kant op maar mijn moeder is er nu en ik lig in bed. Ze blijft vannacht bij mij slapen en morgen gaat de begeleiding achter de opname aan.
:redrose:
Fijn dat je moeder er was. Hoop dat je een beetje een goede nacht gehad hebt.
Later is nu
De triptaan slaat wel aan gelukkig.
Oh gelukkig Lise. Zo is het echt afzien, de laatste dagen. :hug:

het is raar weer. Regen, blauwe lucht, regen.. gaat maar door. Paar keer een regenboog, da's wel mooi.
Later is nu
Hier weer iets afgebouwd van de quitiapine. Sinds ik dat kreeg 20! Kilo aangekomen, zonder anders te zijn gaan eten.
Ik heb nu nekspierpijn alsof je nek is verrekt rondom en buikpijn. Ook meer hoofdpijn. Gelukkig herken ik het nu. Ik had dit bij de vorige afbouw stap ook.

Dat ik het nu weet en herken stelt mij enigszins gerust.

Ik vind het nog steeds verbazingwekkend hoe veel effect zo'n klein beetje kan hebben.

Ik had maar 25mg, wat al zeer weinig is blijkbaar. Toen naar 12mg gegaan. Werd toen ook mentaal slechter. Dus even zo gelaten. Nu dacht ikvande week, gaat wel weer en proberen weer iets eraf. Nu 6mg. Ga kijken hoe dat gaat. Neem er mijn tijd voor.

Dokters zullen wel zeggen je kan meteen stoppen, maar uit het verleden geen goede ervaringen mee, dus ik doe het nu op mijn manier. Wel overlegt met mijn huisarts hoor. Die staat er achter.

Als het niet gaat ga ik weer terug naar voorgaande dossis.

Lastig te begrijpen hoeveel zo'n klein pilletje kan doen. Ik betwijfel dan ook ofhet alleen mij helpt slapen, bij mij heeft het meer effect. Al gelooft geeneen psychiater dat.

Ben dan ook benieuwd of ik zonder kan, het kan ook zijn dat het mij mentaal iets in balans houd.
Heb boodschappen gedaan met mijn moeder, huis is schoon en zit nu met koffie en een klein beetje Katja snoepjes aan tafel. Ik ging koffie zetten en liet de pot vallen waar het in zit, en hij is van glas dus die kon ook weg.. Net een nieuw pak er in, kon de helft weggooien omdat er glas in zat..

Maar goed.

M'n moeder is weer naar huis, om half 1 komt mijn begeleider en spalken ophalen is verplaatst naar morgen ochtend zodat ik niet alleen er om moet en niet met de trein hoef.

Veel sterkte allemaal met alles, sorry dat ik vooral over mezelf praat ipv te reageren.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Je hoeft geen sorry te zeggen Kohaku :hug:

Ik zit een beetje in mijn maag met de fysio.
Ik zou einde van deze middag nog een afspraak hebben voor mijn nek. Nu was mijn nekpijn zaterdag zo goed als over, en heb ik er eigenlijk niet meer aan gedacht om te bellen. Tenminste, ik dacht er wel even aan maar omdat ik bang was dat ik er alsnog last van zou hebben zondag, heb ik toch nog even gewacht met bellen.
Ik vanmorgen dus gebeld en er werd aan de andere kant van de lijn gezegd; Je weet dat je eigenlijk 24u van tevoren af moet bellen? Ja dat weet ik, maar op zondag zijn jullie dicht en ik was bang dat ik te vroeg zou juichen met mijn pijnvrije nek.
"Tja, je kan altijd een voicemailbericht achterlaten he."

En toen stond ik dus met mijn mond vol tanden. Ik weet dat ze gelijk hebben over die 24u, dus ik zal vast en zeker een rekening krijgen, maar de manier waarop het werd gezegd vond ik een beetje.. Tja.
Stel dat ik inderdaad die voicemail had achtergelaten (ik wist het echt serieus niet), dan hadden zij toch kunnen zeggen 'we hebben hem pas maandagochtend gehoord' en alsnog die rekening kunnen sturen?

Pff ik voel me echt een beetje rot hierdoor. Net of ik een klein kind ben die berispt word.
Verder ben ik wel tevreden over de fysio daar, maar diegene die ik aan de lijn had vind ik altijd zo zakelijk overkomen.. De rest van de fysio zijn toch wat menselijker zegmaar.

#klaagmodus uit
Ik doe ook altijd een voicemail, maar mijn fysio is erg behulpzaam ivm dat ik door crisis niet kan komen bv. Ze zegt dan wel eens 'als je er bent dan gaan we oefenen, als je er niet bent dat doe ik gewoon boekhouding en is dat ook goed. Dan zie ik je de volgende afspraak'.

Snap dat niet iedereen dat doet, natuurlijk, maar is wel fijn.

Kan je nog voor iets anders gaan? Doet er nog wat pijn? Of kan je oefeningen doen?
Kwebbeltje: wat Kohaku zegt: had je niet beter kunnen gaan voor ik weet niet wat?
Ik vind zoiets ongemakkelijk, zou er zelf ook echt niet aan gedacht hebben om de voicemail in te spreken.

Kohaku: je hoeft je echt niet te verontschuldigen, wij begrijpen dat, :hug:
Gisteravond was mijn blds 9.3mmol.en in de nacht 7.0mmol
Met opstaan was het iets gezakt naar 6.3 mmol.

Maar echt nog steeds knettermoe
Nartjie: :hug:
@cesium en kohaku, ja de volgende keer doe ik dat maar wel ja.
Voor nu heeft hij de afspraak er al uit gehaald.

Ik stond net bij een klant aan de deur bij wie het niet uitkwam :facepalm: Gaat lekker vandaag. Not.
YellowLemon schreef:
27-10-2019 23:34
Letterlijk Regenboog_Broekkie? :O
Nee ;) gewoon Regenboog
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Daar zou ik ook moe van worden Nartjie... Heb je enige idee wat het zo heeft getriggerd?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dames ik krijg net een melding dat er valse emails van CZ rondgaan, over een groot bedrag wat je moet betalen. Niet op ingaan! Je krijgt ze ook als je daar niet verzekerd bent.
Goed dat je het zegt, Kwebbel! Ben ik wel verzekerd!
Ja, ik dus ook. Liever een keer te veel melden dan helemaal niet!
Ik krijg zulke mails nooit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven