Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
nausicaa schreef:
28-10-2019 17:51
Ik heb zelf ook wel eens de zwangerschapstest meebetaald voor een paniekerig tienermeisje die 5 euro te kort kwam. Was nog voor de 2 testen voor 5 euro, en die dingen waren nog best duur. Ik hoop dat als mijn dochter ooit in zo’n situatie komt, ook iemand haar te hulp schiet (ok, ik hoop eigenlijk dat ze gewoon naar mij toe komt, maar anders).
Ik heb eigenlijk al best vaak bij een supermarkt gezien dat iemand een klein bedrag bijpaste bij iemand anders. Soms ook uit ‘alsjeblieft schiet nou eens op’, maar toch :) .
heb iets soortgelijks meegemaakt. Jaren terug. Mijn telefoon was uitgevallen en ik stond alleen midden op rotterdam centraal en mijn ov was leeg. ik moest de metro hebben naar Den Haag.

Ik janken En janken, ik was net 13 stond aan de balie van de ticket verkoper die 10€ op mijn kaart heeft gezet zodat ik toch veilig thuis kon komen. het was toen toevallig Valentijnsdag. Hij zei dat het zijn valentijnskado voor mij was. Haha
Zo dacht iemand dat ik zijn snelheidsovertreding ging betalen. Het argument: jij vroeg me om ergens iets op te gaan halen. Ik heb alleen maar verbaasd gekeken en er verder ook nooit meer iets van gehoord.
geneet van 't laeve
Over die auto, dat kan idd niet kloppen van die accu. Mijn ex heeft eens een auto geleend en kreeg een klapband. Toen wilde diegene ook dat hij de kosten van de nieuwe band op zich zou nemen. Terwijl bij de garage bleek dat alle 4 zijn banden zodanig doorgesleten waren dat het een wonder was dat er niet eerder 1 kapot was gegaan, dus alle 4 de banden tegelijk laten vervangen. Het was dus zijn schuld helemaal niet, maar hij ging voor de goede vrede toch meebetalen, waar ik later erg pissig over was trouwens.
nausicaa schreef:
28-10-2019 17:51
Ik heb zelf ook wel eens de zwangerschapstest meebetaald voor een paniekerig tienermeisje die 5 euro te kort kwam. Was nog voor de 2 testen voor 5 euro, en die dingen waren nog best duur. Ik hoop dat als mijn dochter ooit in zo’n situatie komt, ook iemand haar te hulp schiet (ok, ik hoop eigenlijk dat ze gewoon naar mij toe komt, maar anders).
Ik heb eigenlijk al best vaak bij een supermarkt gezien dat iemand een klein bedrag bijpaste bij iemand anders. Soms ook uit ‘alsjeblieft schiet nou eens op’, maar toch :) .
Ik heb wel eens de condooms mee betaald voor een puberstel dat echt super teleurgesteld was dat ze geld te kort kwamen.
Heb me heel goed ingehouden en geen 'veel plezier' gezegd als antwoord op hun dank je wel.
@rosings

Wat een situatie haha, wat ongemakkelijk voor de pubers! Super lief dat je toen had betaald. :heart:
Poke-girl schreef:
28-10-2019 16:59
Alleen van het lezen van dit verhaal krijg ik al tranen in mn ogen. Mooi zeg.
Geweldig dit!
Never stop making wishes♡
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
29-10-2019 09:31
Het ging om een jonge (denk 16-18 jaar) moslima. Mijn vermoeden was dat ze misschien jong getrouwd was en nog geen kinderen wilde ivm leeftijd of opleiding afmaken of wat dan ook maar niet aan de pil kon gaan omdat dit niet mocht ofzoiets dergelijks. Dat is natuurlijk erg persoonlijk en daarom durfde ik er niet naar te vragen.
Wat een hoop aannames ingegeven door vooroordelen zeg!

Tenenkrommend.
Je had beter haar kunnen informeren over de gevaren van zo vaak ma pil slikken dan je eigen verhaaltje in je hoofd bedenken. Had je haar mee mee kunnen helpen namelijk
Ik heb een collega die mij niet mag en dat op een nogal debiele manier laat merken.
Dat is haar probleem en hou ik me verder niet mee bezig.
Nu kwam ik die collega een tijdje terug tegen in de supermarkt met haar peuter.
Ze kwam naar me toe en kondigde aan dat ik haar kon helpen.
Ze was haar portemonnee vergeten dus ik kon haar boodschappen 'even betalen' (let op gebrek aan vraagteken en woordkeuze).
Haar kind stond erbij anders had ik gewoon nee gezegd, maar toch sneu als dat kind misschien. niet zou kunnen eten dus ik zei dat ik haar wel een tientje kon LENEN.
Komt die mafkees met een volle kar en een bazelverhaal over een feestje vanavond
(yeah right. Zeker brood met pindakaas en daarna de was doen feest, kar lag vol wasmiddel en normale boodschappen en het was een door de weekse dag ).
Dus ja ik moest wel even betalen anders zouden er mensen voor niks voor de deur staan.
Het mens was zo in de war van het feit dat ze niet en zich als een kut kon gedragen en ook nog eens de beschikking kreeg over mijn portemonnee dat ze steeds bleef herhalen dat ik gewoon even moest betalen anders had ze een probleem.
Ik heb serieus in dit hele gesprek nog geen vraag gehoord.
Andere klanten stonden echt vol afschuw te kijken.
Ik ben maar weggelopen, ze zei dat ze niks had aan een tientje. Nouja dan niet.
Heel erg van mij maar ik vond het een prachtig moment, vooral omdat ze op het werk nog een beetje 'beschaafd' gedrag vertoont maar ik dus haar ware aard goed heb ingeschat.
Groepje :woa:

Ik had er vanavond ook eentje. Super verzorgde werkbijeenkomst. Netwerkding. Met eten, drinken alles wat je maar kan bedenken helemaal gratis. Komt er een tut 'Parkeerkosten claimen'. Eh..... het was gratis parkeren op eigen terrein??? Ja maar ik moest eerst nog bij zaak in de buurt zijn en auto staat in betaalgebied dus ....
Ik was niet in mijn beste modus dus de sarcasme modus ging aan. 'Je deed zaken met x en daar staat je auto? Bel x even want die voldoet vast je parkeerkosten die je hier niet had'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
SiMaNo schreef:
29-10-2019 22:04

Tenenkrommend.
Je had beter haar kunnen informeren over de gevaren van zo vaak ma pil slikken dan je eigen verhaaltje in je hoofd bedenken. Had je haar mee mee kunnen helpen namelijk
Wat een rare reactie? Ga je me zo ook nog beschuldigen van racisme, omdat het om een meisje met hoofddoek ging? Als er iemand ruimdenkend is en iedereen accepteert ben ik het wel. Maar ik ging me daar dus niet in mengen nee, zou jij dat zomaar doen als kassière? Ben geen apotheker. Enne.. aannames? Je gaat toch op gegeven moment bedenken waarom ze zo vaak die pil slikte, niet? En dat had verder niks met vooroordelen te maken, ik vond het vooral beetje zielig. Als een ander gedacht had dat ze dom bezig was om elke week onbeschermde seks te hebben, dus slet, is dat geen oordeel zeker? Want dat denken mensen eerder toch? En ik hoop echt van harte dat ze er niets aan over heeft gehouden na al die pillen.
@ Groepje: je hebt toch zeker wel jezelf verdekt opgesteld op de groenteafdeling om uit te kunnen loeren wie dan die kar vol heeft afgetikt aan de kassa?

Ik kan heel slecht tegen dit soort cliffhangers :-D. Maar wat een figuur zeg.
lemoos2 schreef:
30-10-2019 01:05
@ Groepje: je hebt toch zeker wel jezelf verdekt opgesteld op de groenteafdeling om uit te kunnen loeren wie dan die kar vol heeft afgetikt aan de kassa?

Ik kan heel slecht tegen dit soort cliffhangers :-D. Maar wat een figuur zeg.
Ze heeft een medewerker gemeld dat ze niet kon afrekenen en dat diegene de boodschappen moest opruimen (En weer: geen vraagteken) en is met peuter weggelopen.
We negeren elkaar vakkundig op het werk sindsdien.
Eerst 'zocht' ze me nogal maar dat is voor nu over, ik ben nu ook van plan om hiermee korte metten te maken mocht ze weer komen.
Oudblond schreef:
29-10-2019 23:22
Groepje :woa:

Ik had er vanavond ook eentje. Super verzorgde werkbijeenkomst. Netwerkding. Met eten, drinken alles wat je maar kan bedenken helemaal gratis. Komt er een tut 'Parkeerkosten claimen'. Eh..... het was gratis parkeren op eigen terrein??? Ja maar ik moest eerst nog bij zaak in de buurt zijn en auto staat in betaalgebied dus ....
Ik was niet in mijn beste modus dus de sarcasme modus ging aan. 'Je deed zaken met x en daar staat je auto? Bel x even want die voldoet vast je parkeerkosten die je hier niet had'.
Ja maar hoe moet je dan reageren!
Die is gek.
SiMaNo schreef:
29-10-2019 22:04

Tenenkrommend.
Overdrijven is ook een vak. Iemand heeft mee betaald aan een zwangerschaptest. Lief klaar. Sinds wanneer moet je je dan ongevraagd ook nog mengen in haar leven en jouw moraal opdringen aan een ander. Wat een raar gezwets dit.
Het-groepje schreef:
30-10-2019 06:34
Ze heeft een medewerker gemeld dat ze niet kon afrekenen en dat diegene de boodschappen moest opruimen (En weer: geen vraagteken) en is met peuter weggelopen.
We negeren elkaar vakkundig op het werk sindsdien.
Eerst 'zocht' ze me nogal maar dat is voor nu over, ik ben nu ook van plan om hiermee korte metten te maken mocht ze weer komen.
Wat een gek/naar gedrag. o_o
Lucifer2018 schreef:
30-10-2019 08:51
Overdrijven is ook een vak. Iemand heeft mee betaald aan een zwangerschaptest. Lief klaar. Sinds wanneer moet je je dan ongevraagd ook nog mengen in haar leven en jouw moraal opdringen aan een ander. Wat een raar gezwets dit.
Die zwangerschapstest was ik, deze post is een reactie op iemand die in een drogist werkt en meer dan wekelijks een morning after pil verkocht aan hetzelfde meisje zonder iets te doen.
Dat vind ik ook wel een tikje dubieus, niet alleen apothekers maar ook drogisten en assistent drogisten die medicijnen mogen verkopen moeten daar een opleiding voor hebben, en leren dat bepaalde dingen niet kunnen. Je verkoopt bijvoorbeeld geen 20 doosjes pijnstillers aan iemand. En in dit geval, zou je wel degelijk advies moeten geven over dat dit wellicht niet de beste manier van anticonceptie is. Je hoeft niet te vragen waarom ze die anticonceptie nodig heeft, dat gaat je niks aan. Maar uitleg dat dit echt niet goed voor je is, is wel degelijk je werk. En als je het zelf niet durft/de kennis niet hebt, moet je er een collega bij halen die dat wel heeft.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
30-10-2019 00:58
Wat een rare reactie? Ga je me zo ook nog beschuldigen van racisme, omdat het om een meisje met hoofddoek ging? Als er iemand ruimdenkend is en iedereen accepteert ben ik het wel. Maar ik ging me daar dus niet in mengen nee, zou jij dat zomaar doen als kassière? Ben geen apotheker. Enne.. aannames? Je gaat toch op gegeven moment bedenken waarom ze zo vaak die pil slikte, niet? En dat had verder niks met vooroordelen te maken, ik vond het vooral beetje zielig. Als een ander gedacht had dat ze dom bezig was om elke week onbeschermde seks te hebben, dus slet, is dat geen oordeel zeker? Want dat denken mensen eerder toch? En ik hoop echt van harte dat ze er niets aan over heeft gehouden na al die pillen.
Ik zou het ook niet doen, want straks durft ze helemaal niet meer langs te komen voor een map. En dan is ze verder van huis.
Formeel wordt er altijd gezegd dat je er iets van moet zeggen/iets over moet vragen, als bescherming van de klant. Maar als je dat doet, krijg je meestal te horen dat je je er niet mee moet bemoeien. Toen ik nog bij een drogist werkte waren er verschillende vaste klanten voor laxeertabletten, neusspray ed. Wel eens voorzichtig aangekaart (als er geen andere klanten in de rij stonden, zo bijdehand was ik nog wel). Maar meestal krijg je dan te horen, waar bemoei je je mee, soms gingen ze tijdelijk ergens anders heen, maar voor je het wist kwamen ze weer elke week meerdere doosjes/flesjes afrekenen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
ik heb wel eens bij het kopen van een zwangerschapstest bij de kruidvat de opmerking van de verkoopster (jong meisje dat wel) 'nou en nu maar hopen dat het raak is he' . Gehad. (had al 3 miskramen achter de rug). Het overviel mij en wist niet goed wat te zeggen maar heb er ook geen tests meer durven kopen, die ben ik daarna elders gaan halen. Maar goed, het heeft natuurlijk geen zak met gierigheid te maken.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Een ex vriendje nam mij voor mijn verjaardag mee uit eten.
Het was een all you can eat en drink restaurant en de jarige was gratis.
Het was vanaf hier 30 kilometer enkele reis en ik moest rijden want ik had een rijbewijs en auto..
Vond ik ook best gierig :$

Een andere ex waarmee ik naar een pretpark ging deed een poging om via basketballen een hele grote knuffel te winnen.

Hij gooide direct raak en ik helemaal blij en stond al klaar om de knuffel in ontvangst te nemen.
Vroeg hij ; zo die is voor mij, zou ik het nu ook voor jou proberen ?
Dat mocht dus niet want je mocht maar 1 knuffel per persoon winnen.

Mocht ik die overige twee keer gooien die al betaald waren nog een kansje wagen, wat natuurlijk niet lukte.
Dus had hij een hele grote knuffel en ik niet ;-D
Misschien niet echt gierig maar ik vond het toch een beetje jammer.

Diezelfde ex riep ook eens tijdens een ruzie terwijl hij mijn telefoon plus oplader uit het stopcontact trok ;

En denk maar niet dat je hier dan wel je telefoon mag opladen!!
welcomehome schreef:
30-10-2019 11:02
Een ex vriendje nam mij voor mijn verjaardag mee uit eten.
Het was een all you can eat en drink restaurant en de jarige was gratis.
Het was vanaf hier 30 kilometer enkele reis en ik moest rijden want ik had een rijbewijs en auto..
Vond ik ook best gierig :$

Een andere ex waarmee ik naar een pretpark ging deed een poging om via basketballen een hele grote knuffel te winnen.

Hij gooide direct raak en ik helemaal blij en stond al klaar om de knuffel in ontvangst te nemen.
Vroeg hij ; zo die is voor mij, zou ik het nu ook voor jou proberen ?
Dat mocht dus niet want je mocht maar 1 knuffel per persoon winnen.

Mocht ik die overige twee keer gooien die al betaald waren nog een kansje wagen, wat natuurlijk niet lukte.
Dus had hij een hele grote knuffel en ik niet ;-D
Misschien niet echt gierig maar ik vond het toch een beetje jammer.

Diezelfde ex riep ook eens tijdens een ruzie terwijl hij mijn telefoon plus oplader uit het stopcontact trok ;

Ik vind het eerder gierig dat jij verwacht dat je die knuffel krijgt. Je leeft niet in een tienerfilm.

En wat betreft dat uiteten: hoe had je er anders willen komen? Je had ook kunnen aangeven de kosten te willen splitten. Het zou leuk zijn als hij nog een extra cadeautje had...maar goed. Echt een gierige actie vind ik het niet.
Those who don’t believe in magic will never find it
dropfruitje schreef:
30-10-2019 11:12
Ik vind het eerder gierig dat jij verwacht dat je die knuffel krijgt. Je leeft niet in een tienerfilm.

En wat betreft dat uiteten: hoe had je er anders willen komen? Je had ook kunnen aangeven de kosten te willen splitten. Het zou leuk zijn als hij nog een extra cadeautje had...maar goed. Echt een gierige actie vind ik het niet.
Mwa... echt heel gul is het natuurlijk al niet om iemand voor haar verjaardag mee uiteten te nemen naar een plek waar je alleen voor je eigen maaltijd hoeft te betalen omdat die ander jarig is. En dan komen de reiskosten die voor haar rekening zijn er nog bij.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
welcomehome schreef:
30-10-2019 11:02

:rofl:
dropfruitje schreef:

Daarom ook de zin "misschien niet echt gierig maar ik vond het wel jammer"

En dat uit eten.
Dat was ten eerste zijn idee.
We konden net zo goed bij ons in de stad ergens wat eten maar hij wilde perse daarheen ( voor mijn verjaardag dus ).
Dat stelde ik ook voor maar hij wilde perse naar dit restaurant.

En hoezo de kosten splitten ? Ik betaal de tank plus ik ben zelf gratis.
Zou ik ook nog zijn helft moeten betalen terwijl hij zelf aangeeft mij als kado mee uit eten te willen nemen ?
Mijn ex had nieuwe schoenen nodig waarvan het 2e paar gratis was. Je raadt het natuurlijk al, dat 2e paar mocht ik uitzoeken en dat werd dan mijn verjaardagskado. (en nee, hij was niet arm. of eigenlijk riep hij altijd dat hij geen geld had, behalve als het om zichzelf ging. dan had ie ineens wél geld)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
dropfruitje schreef:

Koekoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven