Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Ja ruilen is alleen bij ons als we met vakantie zijn geweest maar is in de praktijk lastig. Degene die reactie geeft is ook super sloom daarmee, vind ik irritant want je moet meestal rekening houden met meerdere agenda's en werk etc. verder heeft dochter het naar haar zin daar dus dit neem ik maar voor lief.

Leuke plannen glitter, en de kamer van zoon klinkt fantastisch! las even in het andere topic mee. Een grote tuin lijkt me het einde, dat is met dit huis het enige compromis wat ik heb gemaakt. Is ook lastiger in de randstad.

oo teckel, dat is niet slim verwoord nee.. klinkt alsof ze nog jong is. Maar snap wat je bedoelt, je wil gewoon dat je kind 'normaal' is.

vannacht had dochter rond vier uur een nachtmerrie en daarna werd ze tegen zessen wakker. man moest er ook vroeg uit dus heb dochter ook vroeg weggebracht naar het kdv zodat ik voordat ik naar werk moest nog even een half uurtje voor mezelf had om rustig te eten en het ontbijtnieuws te kijken.
Hier was het vanochtend 7 uur :yes:

Gelukkig bij ons op het KDV redelijk weinig verloop. Wel moeilijk met de ruildagen. Onze ruildagen zijn 1 jaar geldig maar lastig in te zetten. Ik hoef zoon bijna nooit extra naar de opvang te brengen maar als ik het een keer wil is het maar lastig. We betalen immers wel voor die dagen... toevallig gister een ruildag aangevraagd en die werd zowaar meteen goed gekeurd tegen alle verwachtingen in.
Dank nog voor de reacties :) wat schrijven jullie veel!

Middagslaapje doet hij nog wel. Gisteren door werkzaamheden bij de buren naast zn slaapkamerraam was hij binnen 30 minuten weer wakker en sliep inderdaad binnen een half uur in 's avonds. Vannacht om 4.30 wakker, we hebben hem maar bij ons in bed gelegd en daar heeft hij dan verder geslapen tot 7.30... na een papfles waar hij dan weer om vraagt. Maar ik vermoed dat hij weer kiezen krijgt, eet heel slecht en kwijlt ook ineens weer. Wijst ook naar zn mond en zegt dan pijn, zie helaas nog helemaal niks :(

@teckel, sterkte met je kies

@kdv, ik hoor om me heen ook verhalen over wisselende leidsters, hier gelukkig al 2 jaar dezelfde en hoop voor baby dat ze nog 2 jaar blijven :)
Ruildagen is wel een dingetje, ik probeer de vakantiedagen ook altijd te ruilen, maar dat kan eigenlijk alleen op vrijdag en woensdag (de rustige dagen zeg maar) andere dagen is er geen plek. Ook kan ik het niet heel ver van te voren aanvragen. Als ik echt een andere dag nodig heb wat ik vaak gelukkig ver van te voren weet kan ik gelukkig de oma's of mn tante inschakelen (die dan zelf wel vrij willen nemen om op te passen).
Maartje2016 schreef:
31-10-2019 08:22
Vraagje aan iedereen met een meisje: vanaf wanneer lieten ze haarelastiekjes en speldjes een beetje in hun haar zitten?
Vanaf een jaar of twee geloof ik.

Ik lees met jullie mee maar het is hier zo druk dat ik er niet aan toe kom om uitgebreid te reageren. Overgang naar de wintertijd ging hier redelijk soepel (lang leve de slaaptrainer). Zindelijkheid gaat ook goed, op af en toe een ongelukje na als ze druk aan het spelen is. Dochter wordt morgen alweer drie, wat vliegt de tijd!

We hebben een tienminutengesprek gehad op de peuterspeelzaal en alles was eigenlijk goed. Ze is wel erg stil en verlegen en praat daar bijna niet. Sociaal is ze dus niet zo sterk, maar mijn man en ik waren net zo als kind. Hopelijk komt dat de komende maanden wat meer los. De verdere ontwikkeling was helemaal prima.
Maartje2016 schreef:
31-10-2019 08:22
Vraagje aan iedereen met een meisje: vanaf wanneer lieten ze haarelastiekjes en speldjes een beetje in hun haar zitten?
Is hier nooit echt een probleem geweest, ze zitten ook zo strak in haar haren (de elastiekjes dan) dat zij ze er niet zelf uit krijgt, wellicht dat dat met glad stijl haar anders is. Wel heeft ze periodes dat ze geen staart wil of maar één staart ipv twee, als ik ze er dan toch in maak doet zij er alles aan om ze er weer uit te trekken dus dan laat ik het maar los. Knipjes gaan er nog wel eens uit maar dat blijf ik ondingen vinden.
Quest schreef:
31-10-2019 08:41

Vanmorgen weer 05:10 ben niet te genieten geweest en kwartier eerder vertrokken met de auto , dacht bekijk het maar allemaal thuis. DOEI

Gisteren toen we de kinderen ophaalden , vroeg een ouder stagaire of ze dochter een dag mocht opserveren, zodat ze dan een “evaluatie gesprek” kon gaan houden als oefening dus ik zeg prima hoor, ze zegt ja ik vind haar zo appart en interressant ? Voelde een beetje raar, maar ze vond dochter uit de grope springen ze is niet gemiddeld, nou nog meer vraagtekens bij me dus ik zeg een beetje geirriteerd , wat bedoel je in hemelsnaam? Vrouwtje schrok van men reactie en zei ne nee gewoon ik bedoel het heel positief, nou ik vind haar woordkeuze gewoon raar , mijn dochter is toch geen excotische zeeslak die je eens in de 100 jaar ziet.
Is lastig over te brengen hier , maar ik werd er gewoon onzeker en beetje boos om, alsof dochter anders is dan anderen en alsof er iets mis is ofzo. Nou hele wir war sorry Glitter mijn NL taal is vandaag ruk. 😊

Pff wat een tijd Quest, hopelijk verbeterd dat snel!
Ik zou trouwens niet geïrriteerd raken door zo'n opmerking maar dat ligt er ook aan wat ze er non-verbaal bij uitstraalde. Op de groep van dochter is ook een jongen die er in mijn ogen uitspringt maar dat vind ik juist wel een compliment, hij is ontzettend sociaal en valt echt op bij de rest. Dochter valt ook vaak op in een groep mede door haar uiterlijk maar ook door haar enthousiaste gedrag ik kan me best voorstellen dat iemand haar apart en interessant noemt en dat zou ik dan ook eerder als een compliment zien. Maar ik vind het ook leuk als iemand uniek is en wat opvalt, "standaard" is maar saai voor zover er iets van standaard bestaat.
Envelop schreef:
31-10-2019 16:35
Is hier nooit echt een probleem geweest, ze zitten ook zo strak in haar haren (de elastiekjes dan) dat zij ze er niet zelf uit krijgt, wellicht dat dat met glad stijl haar anders is. Wel heeft ze periodes dat ze geen staart wil of maar één staart ipv twee, als ik ze er dan toch in maak doet zij er alles aan om ze er weer uit te trekken dus dan laat ik het maar los. Knipjes gaan er nog wel eens uit maar dat blijf ik ondingen vinden.
Het is hier stijl, glad en dun. Zelfs die "beugelelastiekjes" bij een staart op d'r achterhoofd krijgt ze er uit. Best knap eigenlijk als je erover denkt, maar wel onhandig.
Maartje2016 schreef:
31-10-2019 17:44
Het is hier stijl, glad en dun. Zelfs die "beugelelastiekjes" bij een staart op d'r achterhoofd krijgt ze er uit. Best knap eigenlijk als je erover denkt, maar wel onhandig.
Herkenbaar en dan kwam er vaak nog een pluk haar mee ook. Ze trekt de clipjes er nog steeds uit, maar haarelastiekjes laat ze nu wel (meestal) zitten. Maar echt pas sinds haar tweede verjaardag, nu ik erover nadenk trok ze ze toen ook nog regelmatig uit op de peuterspeelzaal.
Hier maak ik staartje met van die mini elastiekjes die ze ook gebruiken bij kleine vlechtjes. Daarna steek ik er dan nog voor de sier een knipje, strikje enz in. Sind dat ze 2 jaar is laat ze ze meestal wel zitten, Als ze ze eruit trekt heeft het te maken met een dwarse bui. 's Ochtends vraagt ze wel om een knipje en staart. Alleen een knipje trekt ze wel steeds uit en dan kan ik om de haverklap hem opnieuw indoen. Invlechten heeft de kapster een keer gedaan nou we waren nog niet buiten of het hing al weer alle kanten op doordat ze zo glad heeft.
Ze moet wel een staartje in want anders hangt haar haar de hele dag in dr gezicht en hangt er pasta, snot, melk en al het andere in. Het valt nog niet natuurlijk 1 kant op. Ik vind het eigenlijk ook wel vrij dun, maar weet niet zo goed of dat later nog komt of dat het zo blijft.
Kleine jongetjes worden groot! Zoon gaat vannacht voor het eerst in zijn grote bed slapen. Ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen. Hij is net al voor de eerste keer uit bed gekomen nadat hij amper 5 minuten in bed lag :loveit: hij hoorde vriend op de badkamer denk ik. Hopelijk staat hij niet morgen vroeg opeens aan ons bed als hij wakker is.
Aardbei-banaan schreef:
31-10-2019 19:54
Kleine jongetjes worden groot! Zoon gaat vannacht voor het eerst in zijn grote bed slapen. Ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen. Hij is net al voor de eerste keer uit bed gekomen nadat hij amper 5 minuten in bed lag :loveit: hij hoorde vriend op de badkamer denk ik. Hopelijk staat hij niet morgen vroeg opeens aan ons bed als hij wakker is.

Jawel, dat doet ie wel :-P)
GlitterCupcake schreef:
31-10-2019 20:04
Is hier nog nooit gebeurd. Afgezien van een weekje keten komt hij z'n bed nooit uit.
GlitterCupcake schreef:
Hier gelukkig ook nooit, wel een periode gehad dat ze echt niet wilde slapen en niet bleef liggen maar morgens komt ze er nooit uit zichzelf uit.

Wat liggen er hier veel kids nog lang in de ledikant! Wij zijn toen over gegaan omdat dochter daar uit wilde klimmen en het gevaarlijk werd. Of hebben jullie een ledikant waarbij de bodem bijna op de vloer zit?
Onze peuter wilde nooit in ledikant dus wij waren met 10 maanden al over. De nachten dat hij in eigen bed slaapt, komt hij er trouwens ook niet zelf uit. Maar van ons mag hij er wel zelf uit om naar ons toe te komen.
Wij waren met 1 1/2 jaar over naar een peuterbedje, en dochter is er nooit zelf uitgekomen. Ze roept altijd papa mamaaa wakker haha

Speldjes en staartjes laat ze sinds haar 2e zitten. Wel vraag ik haar elke dag of ze een knotje/ staartje half staartje wil. Maar doordat ze nogal beweeglijk is willen ze wel losgaan.
GlitterCupcake schreef:
:rofl:
Haha dankje glitter, zal morgen aan je denken als hij naast me staat.

@envelop: zoon heeft nooit geprobeerd het ledikant uit te klimmen. Hadden de lattenbodem inderdaad op de laagste stand staan.
Aardbei-banaan schreef:
31-10-2019 21:17

@envelop: zoon heeft nooit geprobeerd het ledikant uit te klimmen. Hadden de lattenbodem inderdaad op de laagste stand staan.
Bij ons ledikant is de laagste stand nog steeds een stuk van de grond af, als ik dat destijds had geweten had ik er ook 1 gekocht waarbij de bodem bijna de grond aanraakt. Mijn ouders hebben die nog wel en daar slaapt ze dit weekend in als ze gaat logeren :cheer: bij dat bed kunnen ze ook een aantal spijlen er uit halen zodat ze er wel zelf in en uit kan wanneer ze dat wil.
Zoon was met 1,5 over naar een peuterbed.

Over het algemeen komt hij eruit om naar ons toe te gaan als er iets is. S nachts niet altijd.
Maar heb liever dat hij naar me toe komt en verteld wat er aan de hand is, dan huilen. (Speen of knuffel kwijt)

S ochtends komt hij er ook zelf uit. Dan hoor ik hem op zn blote voetjes naar mij/ons toe rennen en komt hij lekker bij me in bed. :heart:

Maar dat is dan ook s ochtends, niet halverwege de nacht. En dat heeft hij ook moeten leren.
Wij zijn rond 20 maanden over gegaan omdat ik het ledikant indien nodig vrij wilde hebben voor baby. Zij ging pas met 7 maanden over en peuter lag toen al enkele maanden in peuterbed. Maar wilde niet tegelijk baby en peuter over doen en mogelijk hijsa. Maar achteraf bij beiden geen heisa gehad.
Hier denk ik rond dr tweede verjaardag, daarvoor lag ze ook al wel in peuterbed maar toen nog met slaapzak aan. Sinds ze twee is met pyjama, dekbed en kussen. Niet eens zozeer omdat ze eruit klom, maar gewoon omdat ze al zo'n grote meid wordt :heart:
Hier is dochter net een paar weken over, althans we hebben de zijkant uit haar ledikant gehaald. Gaat prima en ze komt er niet zelf uit. :)

Het was hier tegen zessen vanochtend, we konden wel juichen, zoveel beter dan 4:30..

@ ruildagen: doet ons kdv niet meer aan omdat het gedoe gaf, en dat is het enige wat niet lekker zit voor m’n gevoel. Tis gewoon gratis geld verdienen voor hen als wij op vakantie gaan en dat bevalt me niet. Geef dan een flexibel contract van 48 weken ofzo, waar je zelf kan kiezen welke 4 weken je ze niet brengt.

Ik zit inmiddels in de oudercommissie, dus misschien maar eens ter sprake brengen. ;) Hoor bij vriendinnen altijd dat ze wel kunnen ruilen. Verder hier wel veel vaste gezichten en er is een warme maaltijd om 16:30-17:00, dat is het allergrootste pluspunt wat mij betreft. 2x per week eet dochter op de crèche en eten wij rustig en culinair thuis als zij naar bed is. ;)
Aardbei-banaan schreef:
31-10-2019 21:17

Hoop is uitgestelde teleurstelling :-P)

Maar deze smiley :-P) betekend voor mij dat iets een grapje is. Onze peuter is er in de eerste week 1x uitgekomen en een paar maanden later nog eens. Dat was het.

Die eerste keer schrok ik mij wel de tyfus. Stond er midden in de nacht in maneschijn een klein gezichtje met fel gekleurde oogjes op 5cm van mijn gezicht te hijgen o_o Ik heb wel eens minder enge dromen gehad.

Onze peuter komt nu ook in de ochtend aangedribbeld op blote voetjes en gaat dan vakkundig tussen ons in liggen :heart:
Ah glitter voor jou was het ook vroeg, hier hoestte ze zichzelf wakker rond 5.15.

Teckel, hoe gaat het met je?

Fiona gefeliciteerd en een fijne dag! :cheer2:

Hoe is het vannacht en vanmorgen gegaan aardbei?
Nou ik ben eindelijk bijna hersteld. Heb nog wel veel pillen nodig maar daarmee is de pijn nu wel onder controle.

Peuter werd vanmorgen krijsend wakker om half 6. Gelukkig zijn ze daarna tot half 7 nog stil geweest. Peuter is niet te genieten. Wordt een zware dag ben ik bang.
Haha glitter, ik had je opmerking ook niet als serieus opgepakt hoor, moest er hard om lachen.
Dat is flink schrikken ja! Zou er zelf ook zowat een hartaanval van krijgen.

Het is heel goed gegaan! Toen we zoon in bed hebben gelegd is vriend meteen gaan douchen, zoon hoorde hem en is toen uit bed gekomen. Vriend heeft hem terug gelegd en toen ging het heel goed. Hij heeft tot vanochtend 6.15 geslapen en rond 7u begon hij mij te roepen. Ben echt heel trots op hem :biggrin:

Zoon en ik eten vanavond met zn 2en maar ik kan maar niet bedenken wat we gaan eten, zo irritant.

Teckel, merk je al verbetering met de AB?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven