Moe van mijn man

30-10-2019 20:31 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik 11jr samen
Man extravert, ik introvert.
Nu eerst het negatieve waar ik op dit moment tegenaan loop.
Man is erg aanwezig, eist alle aandacht, wil altijd de clown uithangen etc.
In de eerste jaren vond ik hem grappig en leuk.
Gaandeweg sluipen de dingen erin, en de laatste paar jaar lijkt zijn gedrag verergert.
Hij benauwd mij, hij zuigt alle energie uit mij met zijn gedrag, hij praat en praat en praat..zijn hoofd gaat 24/7.
Het is e.e.a onrust.
Ik slaap al bijna niet meer bij hem ivm snurken, maar ook dat hij salto's maakt in bed ofzo, want alles beweegt en maakt lawaai.
Als ik alleen ben, ben ik heel productief, als hij rond mij heen hangt komt er niets uit mij.
Sinds een jaar of 4 werkt hij ook veel thuis, ja niet gezellig, want nu zie ik hem wel heel erg vaak, wat irritaties geeft.
Hij wil alles voor mij doen, maar doet niet waar ik om vraag.
En dat is heel simpel..luister eens naar mij, naar wat ik zeg, luister eens echt naar mij.
Hij laat mij niet uitpraten, neemt gesprekken met anderen over zodra hij binnenkomt.
Hij is ook heel goed in het veranderen van onderwerp, als we een probleem hebben.
Dan gaat het ineens over heel wat anders.

Sinds een jaar of 3 gaat het gewoon niet goed.
Ik heb al 2x hulp hierin gevraagd, en dat hebben we ook gehad.
Er zijn handvaten aangereikt, waar vervolgens niets mee gedaan wordt.
In een moment opname als hij eraan denkt, doet hij even zgn zijn best, en dan vergeet hij het weer.
Vaak hoor ik..hij is wel druk he, hij is wel aanwezig, blij dat ik niet met hem samenleef..ja opbeurend, maar is wel zo.

Nu heb ik de stap genomen om een time-out te nemen.
Ik woon tijdelijk even elders.
En wat een verademing.
Wat een rust, ik kom erachter dat ik altijd in zijn flow ben meegegaan, en mijzelf aan de kant heb gezet.
Waar was ik al die jaren?
En waarom heb ik mijzelf dit toegelaten?
Ik mis hem niet, ja in sommige momenten denk ik wel eens dat het nu wel even gezellig was geweest om samen een wijntje te drinken.
Maar ja, dat is niet hoe een relatie moet zijn.
Hij probeerde mij alsnog steeds te appen en te bellen en te overladen met zijn dingen.
Gek word ik ervan.

Zijn positieve kant is, dat hij erg creatief is, hij is een lieverd, eerlijk, en wil alles voor mij doen(maar dus niet waar ik om vraag)
Hij werkt keihard voor ons, ik heb tijdelijk geen baan, om gezondheidsredenen, en ben weer aan de studie gegaan.
Maar kan mij niet concentreren met hem om mij heen.
Ik word en ben doodmoe van hem.

De kern van zijn gedrag is wel bekend, maar hij haalt externe oorzaken erbij.
En juist de kern moet hij eens wat mee gaan doen, en dat doet hij niet.
Ik ben moe om er steeds maar mee bezig te zijn, oplossingen aan te dragen, in zijn flow mee te gaan.
Ik weet nu niet wat ik moet, en wat ik wil.
Ik weet niet eens meer of ik nog van hem hou.

Vraag maar raak hier, er zullen wellicht vragen zijn, anders wordt het wel een heel lang verhaal
Oke, dan begrijp ik van velen hier, dat het normaal is dat hij mijn gesprekken overneemt, telkens de clown uit wil hangen, mij niet uitlaat praten, telkens de aandacht op eist, etc etc.
Ik denk ook dat een mens wel kan veranderen.
Idd bepaalde karakter eigenschappen hou je en neem je mee.
Ik wil hem niet veranderen, mijn wens is dat hij zich in sommige gevallen aanpast.
Wellicht zal dat sociaal gewenst gedrag zijn.
Maar hij geeft zelf ook aan dat hij wel eens rust in zijn hoofd zou willen.
Daarnaast is zijn gedrag verergert.

Mijn kinderen zijn al een tijdje de deur uit.

Als mijn man alleen maar aan het praten is, alle kanten opvliegt, dan trek ik mij ook terug.
Anders word ik telkens getriggert.
Maar ik mag ook best van hem verwachten dat hij daar rekening mee houdt en wat rustiger doet.
Hij wil nu wel een ADHD test doen.
De optie is idd om te gaan latten, dat zijn we nu bespreekbaar aan het maken.

En nee Meds, ik wil geen andere man, ik wil even helemaal geen man.

Dat hij alsnog de slaapkamer inkomt, nadat ik aangegeven heb even tijd voor mijzelf te willen, is omdat hij het dan zgnd is vergeten.
Ja, ik spreek blijkbaar swahilish ofzo.

Hij is idd altijd druk geweest, aldus zijn ouders, vrienden van vroeger.
Voor mij is het nu een probleem omdat het mij teveel wordt, ik kan die energie niet meer opbrengen.

Of ik bang ben om alleen verder te gaan?
Nee.
Het lijkt mij wel raar om zonder hem verder te gaan, want het is niet alleen slecht, hij heeft ook fijne kanten, alleen overheerst de negatieve nu heel erg.
Ik denk dat dit dé oplossing is om je man de mond te snoeren ;) :Afbeelding

Verder hoop ik dat het lukt om te gaan latten, ik vermoed dat het je de nodige rust zal brengen. En wie weet wil manlief dan ook wel wat meer moeite doen om zijn energie/ADHD in toom te houden. Vanuit die situatie kun je altijd nog beslissen of latten wel werkt of dat je toch liever helemaal alleen bent.
arretjescake schreef:
31-10-2019 21:03
Oke, dan begrijp ik van velen hier, dat het normaal is dat hij mijn gesprekken overneemt, telkens de clown uit wil hangen, mij niet uitlaat praten, telkens de aandacht op eist, etc etc.
Ik wil hem niet veranderen, mijn wens is dat hij zich in sommige gevallen aanpast.

Als mijn man alleen maar aan het praten is, alle kanten opvliegt, dan trek ik mij ook terug.
Maar ik mag ook best van hem verwachten dat hij daar rekening mee houdt en wat rustiger doet.

Dat hij alsnog de slaapkamer inkomt, nadat ik aangegeven heb even tijd voor mijzelf te willen, is omdat hij het dan zgnd is vergeten.

Voor mij is het nu een probleem omdat het mij teveel wordt, ik kan die energie niet meer opbrengen.

Nee.
Het lijkt mij wel raar om zonder hem verder te gaan, want het is niet alleen slecht, hij heeft ook fijne kanten, alleen overheerst de negatieve nu heel erg.
Het is echt zo herkenbaar, mijn ex man heeft ADHD en het klinkt echt precies hetzelfde. De mate van zijn ADHD werd getriggerd door diverse externe factoren. Had hij een drukke dag op werk met veel afspraken dan was hij in zijn hoofd onrustig en thuis en vreselijke hyper. Waren de kinderen druk dan werd hij het x10. Hij is uiteindelijk aan de medicatie gegaan waardoor hij wel wat rust in zijn hoofd kreeg maar in zijn doen en laten veranderde dat weinig.

Ik kon geen half uur een serie kijken of hij had al weer 10x mijn aandacht opgeëist. Zijn mond stond niet stil en als we visite hadden was het ernstig afzien. Impulsief om gek van te worden hij zoog al mijn energie op.

Mensen zeggen hier je werd verliefd op hem, dat klopt. Maar in die tijd waren we samen, weinig extra prikkels. Het lijkt ook of hoe ouder hij werd, hoe heftiger het werd. Hij zocht steeds meer grenzen op, voor mij echt heel pittig.

Dat jouw man de slaapkamer in komt is herkenbaar. Gewoon vergeten en als je hem aanspreek is het eh...ohja.....

Succes met je beslissing
arretjescake schreef:

En nee Meds, ik wil geen andere man, ik wil even helemaal geen man. dan moet je weg bij je man, want er klinkt echt geen enkele liefde in hoe je over hem praat. En nee dat ligt niet aan hem. Jij kan er ineens niet meer tegen.

Nee.
waarom ga je dan niet?
blijf je bij hem omdat je geen geld hebt? Dat kan je toch niet maken?
Tjonge jonge. Niemand heeft het hier nog over geld. TO vindt het nog moeilijk om zo in één klap een einde aan haar huwelijk te maken. Dat kan toch, dat iemand er even over doet om tot een beslissing te komen? Een vrij grote beslissing ook.

Overigens mag iemand best bij iemand blijven om het geld, als iemand daarvoor kiest. Dat is hier de kwestie niet.
Nitflex schreef:
31-10-2019 22:45
Tjonge jonge. Niemand heeft het hier nog over geld. TO vindt het nog moeilijk om zo in één klap een einde aan haar huwelijk te maken. Dat kan toch, dat iemand er even over doet om tot een beslissing te komen? Een vrij grote beslissing ook.

Overigens mag iemand best bij iemand blijven om het geld, als iemand daarvoor kiest. Dat is hier de kwestie niet.
ze vindt die man verschrikkelijk
maar hij onderhoudt haar wel
S-Meds schreef:
31-10-2019 22:54
ze vindt die man verschrikkelijk
maar hij onderhoudt haar wel
Nou, dat mag dus. Maar we weten helemaal niet wat de financiële situatie is, en wat er allemaal speelt. Alleen dat TO momenteel niet werkt. Misschien is dat binnenkort opgelost.

Bovendien geeft ze hier meermalen aan dat hij ook fijne kanten heeft en dat ze zich een leven zonder hem (nog) niet voor kan stellen.
Thanx Meds, altijd subtiel he.
Gaan we er een geldzaak van maken?
Ik heb zelf geld, mijn man hoeft mij niet te onderhouden.
Daarnaast wil ik werken om wat ik heb aan geld, voor mijn oude dag te bewaren
Waar lees jij dat ik mijn man verschrikkelijk vind?
Ik geef ook een paar keer aan dat hij niet slecht is, en ook goede kanten heeft.
arretjescake schreef:
31-10-2019 23:24
Thanx Meds, altijd subtiel he.
Gaan we er een geldzaak van maken?
Ik heb zelf geld, mijn man hoeft mij niet te onderhouden.
Daarnaast wil ik werken om wat ik heb aan geld, voor mijn oude dag te bewaren
Waar lees jij dat ik mijn man verschrikkelijk vind?
Ik geef ook een paar keer aan dat hij niet slecht is, en ook goede kanten heeft.
lees je eigen berichten nog eens, ik lees alleen maar dat hij niet deugt en hij dus moet veranderen.
Tja
S-Meds schreef:
31-10-2019 23:36
lees je eigen berichten nog eens, ik lees alleen maar dat hij niet deugt en hij dus moet veranderen.
Tja
Ik lees dit niet. Ik lees een verhaal over een man met vermoedelijk ADHD en een vrouw die echt helemaal op is .
arretjescake schreef:
Ja, ik spreek blijkbaar swahilish ofzo
.

Ik kan voor veel van je problemen echt begrip opbrengen maar wat je hier zegt vind ik zwaar onder de gordel. Bah wat ontzettend laag van je. Als je zo compleet alle respect voor je man bent verloren kun je maar beter meteen de stekker eruit trekken.
Nitflex schreef:
31-10-2019 22:56
Nou, dat mag dus. Maar we weten helemaal niet wat de financiële situatie is, en wat er allemaal speelt. Alleen dat TO momenteel niet werkt. Misschien is dat binnenkort opgelost.
We weten dat to niet werkt maar niet hoe de financiële toestand is. Dat klopt.

Maar wanneer iemand bij mij blijft om financiële redenen, omdat hij niet op eigen benen kan staan en niet omdat hij met mij samen wil zijn dan wil ik dat wel weten en zelf beslissen of ik dat soort relatie wil.
anoniem_698a1dcf6b430 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 08:33
0.18% gewijzigd
Ik zie zo vaak het advies latten. Maar ik snap het niet. Soms is een relatie gewoon klaar; er is al 2x hulp geweest dus het is niet alsof je geen moeite hebt gedaan. Vooral het teken dat je opgelucht bent dat je even van hem af bent en er tegenopziet om hem weer te zien bewijst nog eens dat deze relatie eigenlijk op is. Wie hou je nog voor de gek? Dit komt echt niet meer goed. Je hebt er recht op om gelukkig te kunnen zijn en dat ben je nu niet. Gun jezelf de rust die je al die jaren niet hebt gehad. Je hebt maar 1 leven! Zonde om die in ergernis te moeten leven lijkt mij!
arretjescake schreef:

Je bent er ondanks dat toch mee getrouwd? Mijn boodschap was overigens niet dat je het maar allemaal moet accepteren . Maar ik vraag me wel af of je van hem kan verwachten dat hij nu verandert. Ooit was hij toch leuk genoeg om mee te trouwen?

Misschien wordt zijn gedrag wel erger doordat jij je steeds terugtrekt? Ik weet het niet hoor, maar zou zomaar kunnen dat deze dynamiek is ontstaan tussen jullie.

Nee.
Attraverso schreef:
01-11-2019 07:37
We weten dat to niet werkt maar niet hoe de financiële toestand is. Dat klopt.

Maar wanneer iemand bij mij blijft om financiële redenen, omdat hij niet op eigen benen kan staan en niet omdat hij met mij damen wil zijn dan wil ik dat wel weten en zelf beslissen of ik dat soort relatie wil.
Ik vind het gewoon flauw om het daar nu op te gooien. Dat is de vraag helemaal nog niet. Iemand moet eerst tot een beslissing komen of je het nog wil proberen. Is het antwoord Nee, dan blijf je natuurlijk niet voor het geld. Maar daar is TO nog niet in haar proces. Om haar dan meteen voor gold digger uit te maken is flauw.
arretjescake schreef:

Nee.

Dat is niet normaal hoor. Waarom accepteer je dat? Als mijn man dat zou doen dan wijs ik hem terecht, al zat de koning hier op de bank.
Schaapje11 schreef:
01-11-2019 07:49
Ik zie zo vaak het advies latten. Maar ik snap het niet. Soms is een relatie gewoon klaar; er is al 2x hulp geweest dus het is niet alsof je geen moeite hebt gedaan. Vooral het teken dat je opgelucht bent dat je even van hem af bent en er tegenopziet om hem weer te zien bewijst nog eens dat deze relatie eigenlijk op is. Wie hou je nog voor de gek? Dit komt echt niet meer goed. Je hebt er recht op om gelukkig te kunnen zijn en dat ben je nu niet. Gun jezelf de rust die je al die jaren niet hebt gehad. Je hebt maar 1 leven! Zonde om die in ergernis te moeten leven lijkt mij!

Ik ben het me je eens. Soms kom je er achter dat alles wat je ook probeert, het gewoon niet werkt. En scheiden is niet fijn, maar je mag best om jezelf denken. Ik lees dat je al 2 x hulp hebt gehad, maar als het dan nog niet werkt houdt het een keertje op.
arretjescake schreef:

Fijn dat hij nu wel een test wil doen. Zou ook fijn zijn als jij je dan zou verdiepen in wat ADHD betekent, want als je dat wist zou je dit niet zeggen.
Nitflex schreef:
01-11-2019 08:14
Ik vind het gewoon flauw om het daar nu op te gooien. Dat is de vraag helemaal nog niet. Iemand moet eerst tot een beslissing komen of je het nog wil proberen. Is het antwoord Nee, dan blijf je natuurlijk niet voor het geld. Maar daar is TO nog niet in haar proces. Om haar dan meteen voor gold digger uit te maken is flauw.
Dat bedoel ik niet, ik zeg net dat we de financiele situatie van to niet kennen,
Intussen wel, ze is financieel onafhankelijk.
Ik reageer op wat jij zegt, als iemand wil blijven voor het geld dat dat moet kunnen. Ok maar dan wel alleen als je de ander daarvan op de hoogte stelt.
Attraverso schreef:
01-11-2019 08:35
Dat bedoel ik niet, ik zeg net dat we de financiele situatie van to niet kennen,
Intussen wel, ze is financieel onafhankelijk.
Ik reageer op wat jij zegt, als iemand wil blijven voor het geld dat dat moet kunnen. Ok maar dan wel alleen als je de ander daarvan op de hoogte stelt.
Dat zei ik alleen maar om te chargeren en aan te geven dat dat nu de vraag niet is.

En eigenlijk hoef je de ander daar ook niet van op de hoogte te stellen. Wat niet weet, wat niet deert.
Ga latten ipv samenwonen en spreek 2 keer per week met elkaar af.
Als ik je berichten zo lees, denk ik dat je er beter mee kunt stoppen.
Blijenvrij schreef:
01-11-2019 08:23
Ik ben het me je eens. Soms kom je er achter dat alles wat je ook probeert, het gewoon niet werkt. En scheiden is niet fijn, maar je mag best om jezelf denken. Ik lees dat je al 2 x hulp hebt gehad, maar als het dan nog niet werkt houdt het een keertje op.
En toch wil het dan blijkbaar niet opgeven, maar wat je zegt het houdt een keer op.
Want het is feitelijk water naar de zee brengen.
Schaapje11 schreef:
01-11-2019 07:49
Ik weet het, maar misschien diep van binnen toch wel bang om zonder hem te moeten?
We zijn ook al zo lang samen dat het ook een gewoonte is, die ik moet doorbreken.
De ene keer voel ik mij sterk om alleen verder te gaan, ik weet dat ik dat kan.
De andere keer kan ik het me al bijna niet meer voorstellen dat ik dat zou doen.
S-Groot schreef:
01-11-2019 07:24
Ik kan voor veel van je problemen echt begrip opbrengen maar wat je hier zegt vind ik zwaar onder de gordel. Bah wat ontzettend laag van je. Als je zo compleet alle respect voor je man bent verloren kun je maar beter meteen de stekker eruit trekken.
Als ik 3 keer aangegeven hebt, raak ik wel heel erg geïrriteerd dat hij dan alsnog de kamer binnenkomt.
Dat vind ik respectloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven