Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Lise :hug: Ik zou ook geen stennis schoppen. Zonde van je energie, die heb je al hard nodig.
Wat zuur van je ouders zeg. Wel fijn dat je man voor je opkwam.

VivaYfke jeetje van je ouders moet je het hebben zeg :hug:
Jeetje wat een ontwikkelingen allemaal en wat klote voor Lise, Kohaku en Yellow.
Hopelijk gaat het snel beter met jullie. :hug:

Nartjie, hoe is het met jou?

Weer een beetje gesetteld Lientje? Wat een vervelende thuiskomst. Jammer!

Voor iedereen een :hug:
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
31-10-2019 21:33
Ach Lise, toen mn eerste kindje was geboren vond mn vader het niet nodig om te komen. Mijn moeder kwam met een lieve vriendin van haar.
Na mn 2e kindje had ik een PND en mijn ouders vonden het niet nodig mij te bezoeken toen ik werd opgenomen. Wel werd precies uitgerekend hoeveel ik de maatschappij had gekost aan alle kosten die ik had gemaakt. :bonk:

Sommige ouders snappen er gewoon niets van.
Pfff, Is je vader uiteindelijk wel een opa geworden voor je kinderen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
YellowLemon schreef:
31-10-2019 21:36
Wacht even Lise, jij wilde het juist liever niet toch? Dus dan is hij zonder met jou te overleggen dat gesprek gaan voeren?

Regenboog kan beter heel veel rondjes gaan lopen als dat hier zo zou gaan voordat ie terug komt. :$

Ik heb net het hele huis bij elkaar gegilt van schrik. Werd er om 10 voor half 9 kij hard aangebeld. Er staat hier nooit iemand onverwachts aan de deur. Laat staan op dat tijdstip. Waren er 5 jarige alleen een Halloween rondje aan het houden. Dus Regenboog zegt sorry we hebben geen snoep in huis (4 koningen, of 3? Dat soort dingen, dat word hier allemaal nooit gedaan), en die kreeg gewoon een paar vingers van die koters.

Ik zal wel een zuur wijf zijn maar ga lekker ergens binnen een Halloween feestje houden.
Ik woon in het Sint-Maartengebied dus hier is het op 11 november langs de deuren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
YellowLemon schreef:

Ik zal wel een zuur wijf zijn maar ga lekker ergens binnen een Halloween feestje houden.
Hahaha, net hier de wijk door geweest. Keurig aangekondigd op de buurt-app.

Maar toen ik geen kinderen had, schrok ik me ook altijd wezenloos en was ik heel blij als ik ergens een zak dropjes vandaan kon toveren.

Maar een vinger krijgen als er niks in huis is kan natuurlijk écht niet!! :woa:
Oh gut dat hele halloween gedoe..
Het kan me echt gestolen worden.
Hier zijn ze niet actief gelukkig :P
Zo leuk! Zat net naar De Reünie van gisteren te kijken. Deze mensen ken ik niet maar het lokaal waar het gefilmd is wel, daar gaf ik heel vaak les toen ik daar werkte :mrgreen:
Kwebbeltje91 schreef:
31-10-2019 21:45
Oh gut dat hele halloween gedoe..
Het kan me echt gestolen worden.
Hier zijn ze niet actief gelukkig :P
Ja maar t waren ook de enige. Zie je toch weer dat we in dezelfde regio zitten. :$

Zie jij ooit Sint Maartens kinderen bijvoorbeeld?
Jemig Yfke, dat gaat wel heel ver zeg!
YellowLemon schreef:
31-10-2019 22:10
Ja maar t waren ook de enige. Zie je toch weer dat we in dezelfde regio zitten. :$

Zie jij ooit Sint Maartens kinderen bijvoorbeeld?
Haha ja echt he.

Nee, die zie ik eigenlijk nooit. Ik zie hier ook nooit versieringen eigenlijk. Ik zie op facebook wel foto's voorbijkomen van kinderen hier in omliggende dorpen die er wel iets aan doen.
Ik ben weer aan het aftellen, maar een week duurt nog best lang.

Net gehoord dat er weer een sterfgeval in mijn schoonfamilie is. De man van een nicht van mijn man. 53 en kanker, binnen een paar weken al overleden.

Hier gaat het qua pijn eigenlijk goed. Komt misschien wel doordat ik geen moer gedaan heb gisteren, maar het is wel even fijn. Ik heb alleen wel echt behoefte aan afleiding nu.
suzyqfive schreef:
31-10-2019 21:44
Ik woon in het Sint-Maartengebied dus hier is het op 11 november langs de deuren.
Hier ook. Als het goed is ben ik dan net geopereerd, dus ik denk dat we de deur maar dicht houden.
YellowLemon schreef:
Wacht even Lise, jij wilde het juist liever niet toch? Dus dan is hij zonder met jou te overleggen dat gesprek gaan voeren?
Doro75 schreef:
31-10-2019 21:35
Lise, fijn dat er een nieuwe datum is. Stennis maken zou ik niet doen. Lijkt me dat je daar eerder jezelf mee gaat hebben inderdaad als je naar huis gaat op een dag waarop je nog wel geholpen had kunnen worden.

Wat betreft je ouders: je moeder schatte je dan toch goed in. Je schreef eerder toch dat je niet wilde dat ze in het zh zouden langskomen?
Kwebbeltje91 schreef:
31-10-2019 21:38
Lise :hug: Ik zou ook geen stennis schoppen. Zonde van je energie, die heb je al hard nodig.
Wat zuur van je ouders zeg. Wel fijn dat je man voor je opkwam.
Ik zat inderdaad niet zo te wachten op bezoek in het ziekenhuis, maar dat had niet specifiek met mijn ouders te maken. Wat me wel dwars zat was dat mijn ouders geen enkele interesse leken te hebben. Dat vond mijn man nogal kwalijk en hij is om die reden dus naar mijn ouders gegaan. Toen belde mijn vader de dag voor de opname om me vast sterkte te wensen, voor het geval hij het vergat, en dat hij niet langs kwam in het ziekenhuis vanwege werkdrukte. Daar werd man vervolgens ook weer boos over en ik snap hem nu wel eerlijk gezegd.

Mijn moeder is gisteren nog langs geweest met een bosje bloemen, dus ergens heeft man toch iets bereikt.
Tut, ja, weer helemaal gesetteld. En ach, schade aan een auto en een lege koelkast is niet onoverkomelijk toch? De kinderen waren in elk geval erg blij dat we weer thuis waren. Zelfs zorgkind kwam met opengesperde armen op me af om me te knuffelen. ( en dat voor een autist die zich moeilijk uiten kan)

Lise, vanuit mijn familie is ook weinig tot geen belangstelling voor mijn persoontje.
Waar ik soms wanhopig alle sociale ballen omhoog probeer te houden met koffiebezoekjes, verjaardagen en af en toe een spontane bos bloemen, hoor ik van hun soms maanden totaal niks( als ik dus zelf niets doe)
Ik probeer het maar wat los te laten, zonde van mijn energie
lientje69 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 10:41
0.15% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
01-11-2019 10:31

Lise, vanuit mijn familie is ook weinig tot geen belangstelling voor mijn persoontje.
Waar ik soms wanhopig alle sociale ballen omhoog probeer te houden met koffiebezoekjes, verjaardagen en af en toe een spontane bos bloemen, hoor ik van hun soms maanden totaal niks( als ik dus zelf niets doe)
Ik probeer het masr wat los te laten, zonde van mijn energie
Dat dekt hier ook wel een beetje de lading ja. Jammer, maar ik richt me nu ook meer op mensen die me energie geven. En ik ben echt verbaasd hoe lief sommige mensen reageren uit onverwachte hoek.
Ik ben gisteren en vandaag om boodschappen geweest in de 2e gratis actie. Mijn kasten zijn weer vol met voorraad en ik heb ( op langere termijn dan) zo'n 60 euro bespaard. Niet gek.

Vanmiddag heb ik weer zo'n toets, ik zie er tegenop want ik verwacht niet dat ik zo goed kan gokken als vorige keer, dat was echt puur geluk.
Aan de andere kant weet ik nu wel precies wat een organisatie wil horen ( hee als ze vorige keer vonden dat ik sociaal wenselijke antwoorden gaf , kunnen ze ze deze keer echt krijgen) :proud:

Verder zal ik komende tijd waarschijnlijk wat meer gaan werken sowieso vanwege uitvallende collega's.
Thuis speelt er ook nogal wat met onze oudste waardoor de situatie hier gevoelig en emotioneel is , dus als ik even wat minder schrijf, sorry, druk druk weer.
Ik probeer wel mee te lezen maar op iedereen reageren gaat niet lukken vrees ik.

Dreamer geniet van je vrije dag!
Een :hug: en sterkte voor iedereen
Succes Lientje! Ik duim weer voor je.
En verder sterkte :hug:
Gisteren gesprek met spver, en ineens ik voelde mij onrustig worden en zij, ik moet weg hier, toen zij spver, zullen we even een stukje lopen, ik zij alleen maar weg, weg, weg. Ik hoorde haar amper, heb mijn jas en drinkbeker gepakt en ben zo weggelopen. Alles en iedereen kwam op mij af. Gevoel dan. Had ook het gevoel dat iedereen naar mij keek.
Voelde mij gewoon naar.
Dit heb ik al een paar keer thuis gehad, het gevoel ik moet weg, ik weet dan wel dat ik mijn telefoon pak, mijn portemonnee en boodschappenkarretje en sleutels, en verder is op automatische piloot. Heb geen zicht voor omgeving, maar wel zodanig dat ik geen ongeluk heb gehad. Had dit overigens ook in 2001, toen was het met de auto. Precies het zelfde, kwam 1x zelfs in Apeldoorn terecht.

Spver zei, dit komt vaak voor bij mensen met trauma. Heet dissocieren. Oid
Zou EMDR niets voor je zijn nartjie? Als traumaverwerking?
Of heb je dat al eens gehad?
Sterkte!

Nu ga ik stofzuigen en dan snel de auto in. :byee:
Heb EMDR gehad, maar liep niet goed af, lang verhaal. En nu mag ik geen trauma therapie volgen. Ze zijn bang dat het weer de verkeerde kant opgaat.
Jeetje Nartjie :hug:

Yfke, ik ben ook perplex over jouw ouders. Zo verdrietig :hug:
En Lise :redrose:

Genieten van m'n vrije dag heb ik wel gedaan. Zoon had de hond weer uitgelaten, dus ik heb heeeerlijk uitgeslapen, samen met man. Kwam zo ontspannen uit bed. Zalig.

Man zit er enigszins op aan te dringen dat ik die fiets ga kopen, welke dan ook, en ik blijf twijfelen, want zoveel geld. Ondertussen is man bezig voor een nieuwe laptop voor mij. Ik voel mij verwend :heart:
Overigens heeft man het inmiddels voor elkaar dat hij series streamt op de computer en dan kijkt op de tv, daarom is een (werkende) laptop wel fijn, want ik dan dan dus niet lekker op internet.

Tut gezellig dat je af en toe langskomt :hello:

Ik heb gisteren een instructieavond gehad voor schrijven op wikipedia. Er is een groep mensen, die er meer vrouwen-biografieën op wil, want dat blijkt zwaar achter te lopen. De 'gendergap'. We kregen regels (ze zijn heel streng met auteursrecht op andermans teksten en afbeeldingen, maar ook privacy) en tips. En een lijst vrouwen uit de regio, die een plaatsje verdienen.
Veel heb ik niet geschreven (ik had weer net de vrouw gekozen, waar gewoon geen informatie over te vinden was) maar het was leuk en we gaan het vaker doen.
(liever niet kopiëren, want mogelijk haal ik het weg. Nogal herkenbaar ;-)) )

Ik heb vanavond een etentje en zou daar op de fiets heen, had ik bedacht van de week toen het allemaal nog heel mooi weer was. Nu regent het :thunder: Man heeft de auto mee, dus erg veel keuze heb ik niet meer. Nouja, goed voor de beweging :roll:
Later is nu
Ik ben wel benieuwd naar dat project Dreamer. Via pb mag ook ;-)

Ik heb dringend behoefte aan afleiding deze week. Het wachten valt me zwaar.
Ah Lise nu snap ik het. Man bedoelde het wel heel goed dus.

Ik ben wat dat betreft ook heel dom geweest deze week. Even met mijn ouders gesproken. Opa word bestraald. Een andere oom heeft kanker. Mn ma heeft nu officieel spierreuma. En bij mijn broertje hebben ze een spuit moeten gebruiken om een abces uit zijn nek te halen. Dus de reactie die ik van mn ma kreeg op de komende operatie was “dat is maar een kleine ingreep”. Ja top, gelukkig hoeven ze niet op deze leeftijd mijn baarmoeder eruit te trekken of een heup te vervangen. :|
Net twee-en-een-half uur (!!) bezig geweest met de installatie van een nieuwe printer (6)

Echt, dat moet toch makkelijker kunnen? Grrrrrr.....

En man komt de lijst met dingen die hij zou regelen niet na. Maar loopt wel de hele tijd zichzelf op zijn borst te kloppen voor de paar kruimels die hij dan wél half/half heeft gedaan. Zucht!

Samengevat: mijn humeur is niet best ;-)
Beetje goed nieuws. Ik kan via de GGD een andere bankstel krijgen. Er was nl nog wat geld over van schoonmaakproject en dat gaan ze gebruiken voor een ander bank. Schoonmaakbedrijf zorgt voor afvoer van oude bank(ben al doorheen gezakt en is van 1999). Ik heb gezegt dat ik geen eisen heb.
Misschien dat ik door andere bank, weer een stukje thuis terug krijg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven