Zure reacties op dit forum

31-10-2019 03:29 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.

Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.

Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095

Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter :popcorn:, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.

Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.

* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Murrmurr schreef:
01-11-2019 17:01
Ik zei het laatst ook nog op de meet bij BGB, met die partytent in de tuin, schandaaaaalig laat geworden trouwens oops. Ik zei tegen LV ik zie dat groepsgedoe niet echt. Ze zei meid, ZO waar!
Zie, ik hoor er helemaal niet bij. :cry:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
01-11-2019 17:13
Jij hield toen al een half uur die Dixie bezet vanwege die bedorven garnalen weet je nog
Solomio schreef:
01-11-2019 17:13
En mag ik dan meteen even genoteerd hebben dat er tussen deze post van 17.13 en die daarvoor ruim 1 uur en 3 kwartier zat?
Waarin ik een heus leven had.
Tis niet veel, maar tis toch iets.

David Dunning
Murrmurr schreef:
01-11-2019 17:15
Jij hield toen al een half uur die Dixie bezet vanwege die bedorven garnalen weet je nog
Ik ontken alles.

David Dunning
Solomio schreef:
01-11-2019 17:15
En mag ik dan meteen even genoteerd hebben dat er tussen deze post van 17.13 en die daarvoor ruim 1 uur en 3 kwartier zat?
Waarin ik een heus leven had.
Tis niet veel, maar tis toch iets.
Hmmm precies het interval dat TiTaToverheks hier het hoogste woord kwam voeren... Toevallig
Nou hèhè, ik ben er doorheen gekomen. Eigenlijk lees ik weinig nieuws.
Wel zou ik graag icoontjes zien met duimpje omhoog en duimpje omlaag.
Scheelt veel scrollen.
Hier heb je hem alvast.
Afbeelding
:thumbsup:

David Dunning
Het-groepje schreef:
01-11-2019 17:05
Dit.
+1
Waarom mag je geen namen noemen? Hoezo krijg je dan een ban? Ik hou van duidelijkheid (geven).
Niq schreef:
01-11-2019 18:26
Waarom mag je geen namen noemen? Hoezo krijg je dan een ban? Ik hou van duidelijkheid (geven).
Je mag wel zeggen: ik vind Solomio erg leuk, slim en een waardevol lid van dit forum.
Je mag niet zeggen: ik vind Solomio een dom wijf die alleen maar haar gelijk wil halen.
Want in dat tweede geval word je gestaft (wrsch dan weer niet door mij) en valt het ofwel onder 'op de man', ofwel onder 'negatief forummen'.

David Dunning
Solomio schreef:
01-11-2019 18:31
Je mag wel zeggen: ik vind Solomio erg leuk, slim en een waardevol lid van dit forum.
Je mag niet zeggen: ik vind Solomio een dom wijf die alleen maar haar gelijk wil halen.
Want in dat tweede geval word je gestaft (wrsch dan weer niet door mij) en valt het ofwel onder 'op de man', ofwel onder 'negatief forummen'.
En je krijgt de taalpolitie op je dak als je dat schrijft.
Solomio schreef:
01-11-2019 18:31
Dat eerste mag dus technisch gezien ook niet in dat topic, als jij daar niet post.

Bijv als ik nu zeg Cateautje lijkt me echt zo iemand met thermosondergoed, dan is dat tegen de regels
Maud*de*Braose schreef:
01-11-2019 18:33
En dit. Het is namelijk wilT.
Maud*de*Braose schreef:
Want?
Vanwege 'die'?

David Dunning
Maud*de*Braose schreef:
I.v.m. die zeker..... Veelgemaakte fout!
Namen noemen heeft toch geen enkele zin? Ik kan vinden dat bepaalde forummers 'zuur' reageren terwijl iemand anders weer wat anders vind. Totaal nutteloos dat constante gezeik over namen noemen in dit topic. En het mag niet volgens de regels.
RamsayStreet schreef:
01-11-2019 18:40
Namen noemen heeft toch geen enkele zin? Ik kan vinden dat bepaalde forummers 'zuur' reageren terwijl iemand anders weer wat anders vind. Totaal nutteloos dat constante gezeik over namen noemen in dit topic. En het mag niet volgens de regels.
Nog vervelender is als voor iedereen duidelijk is over wie het gaat, maar die naam niet genoemd wordt.
En dan niet omdat het niet mag, maar omdat de betreffende forumster te schijterig is.

David Dunning
Solomio schreef:
01-11-2019 18:42
Nog vervelender is als voor iedereen duidelijk is over wie het gaat, maar die naam niet genoemd wordt.
En dan niet omdat het niet mag, maar omdat de betreffende forumster te schijterig is.
Waarom zou de naam genoemd moeten worden als iedereen al weet over wie het gaat?
Thermosondergoed?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Lacuba schreef:
01-11-2019 18:45
Waarom zou de naam genoemd moeten worden als iedereen al weet over wie het gaat?
Soms weet niet iedereen dat, maar bijv alleen insiders (ook wel aangeduid met 'het groepje').

David Dunning
lolapaloeza schreef:
01-11-2019 18:46
Thermosondergoed?
Ja ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik me daarbij voor moet stellen :facepalm:
Solomio schreef:
Soms weet niet iedereen dat, maar bijv alleen insiders (ook wel aangeduid met 'het groepje').
Ok, als niét iedereen het weet noem dan man en paard. Eens!
Solomio schreef:
Ah nou is het circkeltje weer rond. Dat vervelende groepje verpest het dus voor iedereen en zodra ik erachter kom wie ik zijn ga ik er wat van zeggen!
Solomio schreef:
01-11-2019 18:38
Want?
Vanwege 'die'?
Ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven