Zure reacties op dit forum

31-10-2019 03:29 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.

Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.

Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095

Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter :popcorn:, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.

Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.

* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Enn schreef:
01-11-2019 18:55
Herlezen voor een TO is wellicht een schouderklopje? Hoe bedenk je toch al deze negatief veronderstelde intenties? Dan lijkt mij het hier idd heel lastig lezen. Ik denk dus echt niet zo als ik hier lees.

Soms mist iemand een post of een post wordt wellicht pas echt gelezen als meerderen aangeven het ook zo te zien.
Waarom heb jij het toch steeds over de TO? Is dat makkelijker voor je of zo?

En een schouderklopje is een negatieve intentie? Wat probeer je nou te zeggen eigenlijk? Even diep ademhalen en opnieuw proberen.
Let’s Go Brandon!
S-Meds schreef:
01-11-2019 19:10
nou op de een of andere manier weten die de weg niet te vinden naar het forum. Alle ranzige seksblogjes ten spijt het enige type man dat hier komt is incell/kalend/boos/klein/micropenis/teweinigtestosteron/boos/gescheiden/boos of geband

Niet allemaal. Een paar mannen die hiet schrijven vind ik tof.
Maar sommigen zijn wel heel verongelijkt over vrouwen. Arme stakkers.
Lange-met-een-korte schreef:
01-11-2019 19:18

En een schouderklopje is een negatieve intentie? Wat probeer je nou te zeggen eigenlijk? Even diep ademhalen en opnieuw proberen.
:) snap je haar nou echt niet? Zo moeilijk schrijft ze toch niet?

Gossie, schrijft Enn te moeilijk voor je? Misschien eerst het Tina forum eens proberen?
Murrmurr schreef:
01-11-2019 19:19
:) snap je haar nou echt niet? Zo moeilijk schrijft ze toch niet?
Ja
Wel
Let’s Go Brandon!
Wat ook zo irritant is, zijn de mensen die je profiel gaan loepen om je allerlei oude posts voor de poten te gaan gooien uit oude topics. Ze laten het er ook niet bij 1x maar blijven erop terugkomen totdat het topic ontspoort. Heel jammer is dat. Daar mogen de mods veel strenger op modereren.
Maud*de*Braose schreef:
01-11-2019 19:21
Gossie, schrijft Enn te moeilijk voor je? Misschien eerst het Tina forum eens proberen?
Voel je je al beter?
Let’s Go Brandon!

Ik ga je even helpen en twee dingen leren.

Enn, ik begrijp niet wat je steeds bedoeld met TO, kun je dat uitleggen?
TO staat voor Topic Opener, dat is een veelgebruikte afkorting hier op dit forum.
O, dat wist ik niet, dank je wel. Wat fijn om iets te leren, en makkelijk ook.
Graag gedaan. OP is ook zo’n afkorting, van Openings Post. En soms gebruiken ze ook TS, van Topic Starter. En iets mals van een ander forum, DM. Geen idee waar dat een afkorting van is, maar ze bedoelen de inbox dan.
knuffelknuffel
koediekoedie

Nee. Jek. Niks aan. Doe toch maar gewoon lelijk. En dan vind ik je gewoon niet zo slim en niet zo aardig.
feow wijzigde dit bericht op 01-11-2019 19:54
0.10% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
FlowerBomb19 schreef:
01-11-2019 19:35
Wat ook zo irritant is, zijn de mensen die je profiel gaan loepen om je allerlei oude posts voor de poten te gaan gooien uit oude topics. Ze laten het er ook niet bij 1x maar blijven erop terugkomen totdat het topic ontspoort. Heel jammer is dat. Daar mogen de mods veel strenger op modereren.
Mag. Hoeft niet.
feow schreef:
01-11-2019 19:53

TO staat voor Topic Opener, dat is een veelgebruikte afkorting hier op dit forum.
Graag gedaan. OP is ook zo’n afkorting, van Openings Post. En soms gebruiken ze ook TS, van Topic Starter. En iets mals van een ander forum, DM. Geen idee waar dat een afkorting van is, maar ze bedoelen de inbox dan.
knuffelknuffel
koediekoedie

Nee. Jek. Niks aan. Doe toch maar gewoon lelijk. En dan vind ik je gewoon niet zo slim en niet zo aardig.
:heart:
Anyco schreef:
01-11-2019 09:54
Wat een aanstelleritis zeg.
Ik lees ook op napraat en soms reageer ik er, ik ben een passant zeg maar.
Ik heb ook wel eens een sneer gehad maar ik laat me daar echt niet door weerhouden om daar te schrijven als ik dat wil.

Wat jij schrijft zit echt tussen jouw oren.
Gezellig zo'n sneer
Ik ben vooral echt al een tijd klaar met alle basische reacties op dit forum
feow schreef:

knuffelknuffel
koediekoedie

Ik heb het toch degelijk wel geprobeerd. Jouw oordeel belangrijk vinden. Maar het lukt me gewoon niet.

Ach ja dan maar dom en onaardig zijn.
Let’s Go Brandon!
SallySpectra* schreef:
Mag. Hoeft niet.
maar als iemand zoiets zegt dan wordt mijn loepje wel getriggerd
Malinois schreef:
01-11-2019 20:07
Ik ben vooral echt al een tijd klaar met alle basische reacties op dit forum
Stelletjes basic bitches hier
Afbeelding
S-Meds schreef:
01-11-2019 20:10
maar als iemand zoiets zegt dan wordt mijn loepje wel getriggerd
Ja in haar geval snap ik het wel, dat was laatst zo'n genante kwestie...
Murrmurr schreef:
01-11-2019 20:12
ik lees het met stijgende verbazing
Bruintjedebeer schreef:
01-11-2019 20:00
Gezellig zo'n sneer

Pffff, vermoeiend zo'n houding.
Ik kijk nu en dan naar dit topic en word er zo moe van. Want iedereen blijft bij zijn eigen standpunt. Dan was dit topic helemaal niet nodig geweest.

Over sommige posts voel ik plaatsvervangende schaamte.
Murrmurr schreef:
01-11-2019 20:12
:hihi:
mammezel schreef:
01-11-2019 20:22
Maar over sommige ook niet? #PositiveVibes
mammezel schreef:
01-11-2019 20:22
Ik kijk nu en dan naar dit topic en word er zo moe van. Want iedereen blijft bij zijn eigen standpunt. Dan was dit topic helemaal niet nodig geweest.

Ik ook!

En meid, als het je teveel wordt, gewoon niet meer kijken joh. Denk om je gezondheid :hug:
Anyco schreef:
01-11-2019 20:21
Pffff, vermoeiend zo'n houding.
Ik vind jou ook erg vermoeiend.
Bruintjedebeer schreef:
01-11-2019 20:26
Ik vind jou ook erg vermoeiend.
Dan lees je me niet of je gebruikt de negeerknop.
Hoe simpel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven