Peutertopic III

zaterdag 2 november 2019 om 06:56
Due, oh dat is ook echt wel heel vroeg zeg! Haha interssant indd. Ligt jullie smaak heel ver uit mekaar?
Pip jij bent ook al even wakker. Lekker rustig aan doen.
Jullie geloven dit niet maar ik had het al voorspelt. Heel de week 05:00 wakker en vandaag moeten we er vroeg uit, man en ik gaan weg. En je raad het al er is nog geen kind ontwaakt hier! Hoe dan ?
Is toch bijzonder. Ik heb men wekker gezet en ik ben al aangekleed tas gepakt. Ga ze zo maar wakker maken en dan op naar een dagje nachtje weg!
Jullie geloven dit niet maar ik had het al voorspelt. Heel de week 05:00 wakker en vandaag moeten we er vroeg uit, man en ik gaan weg. En je raad het al er is nog geen kind ontwaakt hier! Hoe dan ?
Is toch bijzonder. Ik heb men wekker gezet en ik ben al aangekleed tas gepakt. Ga ze zo maar wakker maken en dan op naar een dagje nachtje weg!

zaterdag 2 november 2019 om 07:03
Due-scimmie schreef: ↑02-11-2019 06:03Wij gaan als het droog is naar het bos, en anders naar nieuwe monkey Town. Morgen gaan we meubels kijken. Man en ik hebben een verschillende smaak, dus dat wordt interessant.
Meubels kijken hebben we hier 2x geprobeerd in de laatste maand en we kwamen gestresst terug. Waar we vóór peuter lekker konden kletsen over meubelen, stofjes voelen, mening konden vormen.. was nu één van ons twee krampachtig achter peuter aan het aanzitten omdat hij overal aan zat, op klom of aan trok. En corrigeren hielp wel maar maakte na 10x peuters humeur niet beter. Overleggen kon niet omdat peuter overal doorheen tetterde “wat is diiiiiit?”.
Trek de buggy uit het stof en voedsel mee dat niet vlekt of kruimelt

zaterdag 2 november 2019 om 07:05
Quest schreef: ↑02-11-2019 06:56Due, oh dat is ook echt wel heel vroeg zeg! Haha interssant indd. Ligt jullie smaak heel ver uit mekaar?
Heel veel plezier!

zaterdag 2 november 2019 om 07:07
Oh gr! Hier slapen ze op man's dag altijd uit. Twas hier half 6. Peuter gaat vandaag tot morgen logeren. Even relatieve rust...Quest schreef: ↑02-11-2019 06:56Due, oh dat is ook echt wel heel vroeg zeg! Haha interssant indd. Ligt jullie smaak heel ver uit mekaar?

zaterdag 2 november 2019 om 07:19
Wat lekker dat jullie ook en nachtje zonder peuter hebben teckel. Onze kids zijn ook voor 2 nachten naar opa en oma. De eerste keer dat het zo "lang" is.
Wij moeten dit weekend vooral wat klusjes in huis doen maar gisteravond zijn we ook even de stad ingelopen voor een hapje en ik hoop vanmiddag nog een rondje op de Veluwe te kunnen lopen wanneer het even droog is.
Vannacht werd ik wel wakker met een soort heimwee omdat ik de kinderen zo miste... Dat had ik echt niet verwacht.
Man ligt nog in bed maar ik wil 10.000 dingen doen en ben daardoor al sinds 06.00uur wakker
Wij moeten dit weekend vooral wat klusjes in huis doen maar gisteravond zijn we ook even de stad ingelopen voor een hapje en ik hoop vanmiddag nog een rondje op de Veluwe te kunnen lopen wanneer het even droog is.
Vannacht werd ik wel wakker met een soort heimwee omdat ik de kinderen zo miste... Dat had ik echt niet verwacht.
Man ligt nog in bed maar ik wil 10.000 dingen doen en ben daardoor al sinds 06.00uur wakker

zaterdag 2 november 2019 om 07:53
Haha quest, herkenbaar! Heel veel plezier!
En envelop, lekker even een weekend samen even uit eten klussen doen. Dat gaan we binnenkort ook inplannen.
Oo meubels kijken met een peuter.. herkenbaar. Ze gaat de hele zaak door klimt op banken, verplaatst kussens. Gelukkig hebben we het meeste gekocht voor ons huis.
En envelop, lekker even een weekend samen even uit eten klussen doen. Dat gaan we binnenkort ook inplannen.
Oo meubels kijken met een peuter.. herkenbaar. Ze gaat de hele zaak door klimt op banken, verplaatst kussens. Gelukkig hebben we het meeste gekocht voor ons huis.
zaterdag 2 november 2019 om 07:55
Fijn weekend allemaal!! Leuk dat jullie zo actief Schrijven allemaal.
Ergens “fijn” om te lezen dat er meer peuters zo vroeg wakker zijn.
Hier om 4u helemaal overstuur wakker. Uiteindelijk maar bij ons in bed gelegd en na een papfles (meneer eet ook amper savonds) nog tot 7.30 geslapen.
Gisteren nog het ledikant geprobeerd maar daar werd hij helemaal overstuur van, wilde echt naar z’n grote bed...
Vannacht slaapt hij bij schoonzus ben heel benieuwd en kijk erg uit naar avond en nacht vrij!
Ook wij moeten klusjes in huis doen en Zo herkenbaar envelop. Waar man dan heerlijk (uit)slaapt, ben ik in mn hoofd bezig met wat we allemaal kunnen doen en alsnog vroeg eruit.
Ergens “fijn” om te lezen dat er meer peuters zo vroeg wakker zijn.
Hier om 4u helemaal overstuur wakker. Uiteindelijk maar bij ons in bed gelegd en na een papfles (meneer eet ook amper savonds) nog tot 7.30 geslapen.
Gisteren nog het ledikant geprobeerd maar daar werd hij helemaal overstuur van, wilde echt naar z’n grote bed...
Vannacht slaapt hij bij schoonzus ben heel benieuwd en kijk erg uit naar avond en nacht vrij!
Ook wij moeten klusjes in huis doen en Zo herkenbaar envelop. Waar man dan heerlijk (uit)slaapt, ben ik in mn hoofd bezig met wat we allemaal kunnen doen en alsnog vroeg eruit.
zaterdag 2 november 2019 om 08:16
Wauw, wat waren jullie allemaal al vroeg vandaag! De baby was om 6 uur wakker maar die viel weer in slaap. Peuter om 6.15 maar die blijft keurig in bed tot haar schaapje om 7.00 wakker wordt. Due, voor jou was het wel heel vroeg zeg 
Quest, veel plezier, waar gaan jullie naartoe?
Envelop, herkenbaar dat je dan op zo'n dag zonder kinderen niet kunt uitslapen. Succes met alle klussen, hopelijk kunnen jullie dit weekend lekker veel doen.
Wij hebben inmiddels een driejarige in huis
Ze heeft het ontzettend leuk gehad en wij ook. Leuk hoor, voor het eerst dat ze heel bewust wist dat ze jarig werd/was. We werden al wakker gemaakt met "Papa en mama, wakker worden, ik ben jarig!" 
We hebben dit weekend nog wat sociale afspraken en mijn man en ik moeten beide werken, dus het wordt een vol weekend. Maandag vertrekken we voor een midweekje naar een huisje. We zijn ruim een jaar niet meer weggeweest door de komst van de baby, dus ik kijk er echt naar uit!

Quest, veel plezier, waar gaan jullie naartoe?
Envelop, herkenbaar dat je dan op zo'n dag zonder kinderen niet kunt uitslapen. Succes met alle klussen, hopelijk kunnen jullie dit weekend lekker veel doen.
Wij hebben inmiddels een driejarige in huis

We hebben dit weekend nog wat sociale afspraken en mijn man en ik moeten beide werken, dus het wordt een vol weekend. Maandag vertrekken we voor een midweekje naar een huisje. We zijn ruim een jaar niet meer weggeweest door de komst van de baby, dus ik kijk er echt naar uit!
zaterdag 2 november 2019 om 08:52
De remise met stoomtrein, ik twijfel nog over de "interactieve" baandelen.Teckeltje88 schreef: ↑01-11-2019 17:25Wat wil je hebben?
Hier is het een politie auto met geluid voor de treinbaan, een dokters koffertje, ballenbaan en balans spel geworden.
De mixer en houten pizza, en dan twijfel ik nog over de broodrooster.
Stickervellen van Melissa&Doug.
Niet eens zoveel dit jaar

Wij hebben hier trouwens ook een ballenbaan (maar dan een andere) en die is al jaren een hit!
zaterdag 2 november 2019 om 09:34
Nog gefeliciteerd Fiona!
Due, dat is wel érg vroeg zeg... straks lekker samen een middag dutje doen?
Quest, kinderen inmiddels wakker? Zie je altijd dat ze juist dan uitslapen haha.
Hier was zoon mij om 7.50 pas aan het roepen! Heerlijk, helaas wel flink doorgelekt dus kon hem meteen helemaal omkleden maar goed. Wij gaan dadelijk even naar de stad denk ik, nieuwe pyjamas voor zoon kopen
vanavond hebben we een feest, oppas komt voor zoon. Hopelijk morgen een niet al te erge kater, want wil eigenlijk sporten.
Due, dat is wel érg vroeg zeg... straks lekker samen een middag dutje doen?
Quest, kinderen inmiddels wakker? Zie je altijd dat ze juist dan uitslapen haha.
Hier was zoon mij om 7.50 pas aan het roepen! Heerlijk, helaas wel flink doorgelekt dus kon hem meteen helemaal omkleden maar goed. Wij gaan dadelijk even naar de stad denk ik, nieuwe pyjamas voor zoon kopen

zaterdag 2 november 2019 om 09:50
Nou, toen we samen gingen wonen had man nog een meubelset met zijn ex van waarbij alle kasten en tafel zelfde kleur hadden en keukenstoelen en bank zelfde patroon. Veel te matchy matchy.
We hebben net voorgesteld dat 1 met peuter kijkt en 1 met baby en dan vergelijken. Ikea met peuter laatst ging heel goed. Die liet ik steeds de volgende pijl van looproute zoeken.

zaterdag 2 november 2019 om 10:57
Due-scimmie schreef: ↑02-11-2019 09:50Nou, toen we samen gingen wonen had man nog een meubelset met zijn ex van waarbij alle kasten en tafel zelfde kleur hadden en keukenstoelen en bank zelfde patroon. Veel te matchy matchy.
We hebben net voorgesteld dat 1 met peuter kijkt en 1 met baby en dan vergelijken. Ikea met peuter laatst ging heel goed. Die liet ik steeds de volgende pijl van looproute zoeken.
Had je peuter dan niet dat hij op zo’n verlichte pijl ging staan en hij de pijl niet meer kon vinden? De onze wel

zaterdag 2 november 2019 om 10:58
Gefeliciteerd Fiona!
Hier was het 5:30 vanochtend, terwijl ze pas om 20:00 ging slapen.. Mja overdag wel 3 uur geslapen, dus ze komt wel aan haar aantal uren.
Vooralsnog hier best lekker weer, niet koud ook! Maar we gaan heel rustig aan doen en eind van de middag naar vrienden met dochter van onze dochter haar leeftijd.
Hier was het 5:30 vanochtend, terwijl ze pas om 20:00 ging slapen.. Mja overdag wel 3 uur geslapen, dus ze komt wel aan haar aantal uren.
Vooralsnog hier best lekker weer, niet koud ook! Maar we gaan heel rustig aan doen en eind van de middag naar vrienden met dochter van onze dochter haar leeftijd.

zaterdag 2 november 2019 om 11:06
Brood rooster en pizza zijn hier grote hit!Maartje2016 schreef: ↑02-11-2019 08:52De remise met stoomtrein, ik twijfel nog over de "interactieve" baandelen.
De mixer en houten pizza, en dan twijfel ik nog over de broodrooster.
Stickervellen van Melissa&Doug.
Niet eens zoveel dit jaar![]()
Wij hebben hier trouwens ook een ballenbaan (maar dan een andere) en die is al jaren een hit!
Zijn die sticker vellen herbruikbaar? En waar plak je ze dan op?
Vertel eens, interactieve baandelen?
Geef je een seintje als die remise er is? Ik zoek nog wat voor opa en oma om te geven.
Mijn ouders hebben ballenbaan van Haba. Dat is idd echt een hit!
zaterdag 2 november 2019 om 12:25
Zwager heeft uiteindelijk de broodrooster en mixer gescoord, hier hadden ze ze niet meer en online de mixer ook (tijdelijk?) niet. De mixer is hetgene waar zoon de hele tijd naar wijst in de gids, dus blij dat die binnen is.Teckeltje88 schreef: ↑02-11-2019 11:06Brood rooster en pizza zijn hier grote hit!
Zijn die sticker vellen herbruikbaar? En waar plak je ze dan op?
Vertel eens, interactieve baandelen?
Geef je een seintje als die remise er is? Ik zoek nog wat voor opa en oma om te geven.
Mijn ouders hebben ballenbaan van Haba. Dat is idd echt een hit!
Die stickers kan je op een bijgeleverd bord plakken of op de ramen (statisch).
De interactieve baandelen en tunnels sturen een trein bijvoorbeeld achteruit, of laten hem toeteren ofzo, maar ik heb nog geen idee hoe dat verder werkt.

zaterdag 2 november 2019 om 12:53
Klote. Die baandelen lijken mij super tof. Schoonouders hebben dat voor de duplo trein. Is echt een hit.Maartje2016 schreef: ↑02-11-2019 12:43Mmm... die locomotiefset/remise zou er nu al moeten zijn, maar ik kan hem irl en online nergens vinden![]()
(Geldt ook voor die baandelen, maar die zijn minder boeiend)

zaterdag 2 november 2019 om 12:58
Je hebt pbMaartje2016 schreef: ↑02-11-2019 12:43Mmm... die locomotiefset/remise zou er nu al moeten zijn, maar ik kan hem irl en online nergens vinden![]()
(Geldt ook voor die baandelen, maar die zijn minder boeiend)
zaterdag 2 november 2019 om 13:30