Zure reacties op dit forum
donderdag 31 oktober 2019 om 03:29
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
zaterdag 2 november 2019 om 10:30
Zet het forum uit en ga effe wat anders doen.Coconuts12 schreef: ↑02-11-2019 10:27Dank je. Maar het raakt me gewoon zo beschuldigd te worden van iets waarvan ik het niet meer weet.
Echt hoor, laat deze persoon lekker rondrollen in eigen drama. Niet jouw probleem.
Het is maar een forum.
zaterdag 2 november 2019 om 10:30
onder de negeer en klaarRamsayStreet schreef: ↑02-11-2019 10:00Dit dus. Zij haalt dingen weg, ik niet. En nu kun jij het niet vinden en dan is het van mij niet netjes. Ondertussen hangt Coconuts12 hier de vermoorde onschuld uit. Irritant dit...
zaterdag 2 november 2019 om 10:31
Je hebt gelijk, net als Meds ea. Lief.Lucifer2018 schreef: ↑02-11-2019 10:30Zet het forum uit en ga effe wat anders doen.![]()
Echt hoor, laat deze persoon lekker rondrollen in eigen drama. Niet jouw probleem.
Het is maar een forum.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 10:32
0.53% gewijzigd
zaterdag 2 november 2019 om 10:34
Das ook het “ probleem” als een mod iets verwijdert.Maud*de*Braose schreef: ↑02-11-2019 10:10Dat ik het niet netjes vind dat je haar van iets beschuldigt dat niet meer geverifieerd kan worden. Dus dat je zomaar iets kunt roepen, terwijl niemand kan zien of dat terecht is. Lekker makkelijk, maar niet netjes.
Dan wordt er hetzelfde gedaan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 2 november 2019 om 10:34
Mogelijk herinner je het je niet omdat RamsayStreet hier pas sinds afgelopen maandag (!) schrijft?
zaterdag 2 november 2019 om 10:36
Maar verder ben je helemaal niet oordelend ofzo.dalidida schreef: ↑02-11-2019 10:23Die reacties gaan niet veranderen TO, wel kun je veranderen hoe jij daar op reageert. Ik vind het jammer dat het mensen raakt, ik heb altijd te doen met mensen die zo negatief reageren.
Net zoals pestgedrag vaak uit onzekerheid voortkomt zal dit gedrag niet van een sterke, zelfverzekerde vrouw komen. En dat vind ik altijd triest om te zien, zeker als iemand wanhopig de lolbroek uit wil hangen, vaak ten koste van een ander.
zaterdag 2 november 2019 om 10:37
En nu doe je het weer. Je roept weer over dingen die wij niet weten en niet kunnen nalezen. Hou daar eens mee op. Als je je gekwetst voelt moet je dat op een normale manier met Coco uitspreken. En niet hier op deze manier tekeer gaan.RamsayStreet schreef: ↑02-11-2019 10:23Makkelijk? Pardon? Ik stel me kwetsbaar op in een topic en dan krijg ik narigheid omdat ik een ander topic iets over een (blijkbaar) Forumvriendin van Coconuts12 heb gezegd? Dat vind ik dan weer niet netjes.
zaterdag 2 november 2019 om 10:38
Coconuts12 schreef: ↑02-11-2019 10:37Dat is mogelijk. Maar ik kan deze week die opmerking hebben gemaakt.
Niet doen. Echt, niet gaan pb-en.
zaterdag 2 november 2019 om 10:38
Of ze was eerst een andere forummer qua nick.Coconuts12 schreef: ↑02-11-2019 10:37Dat is mogelijk. Maar ik kan deze week die opmerking hebben gemaakt.
Maar goed lekker laten gaan hoor. Wat een raar gedoe, daar moet je helemaal niet in mee gaan.
zaterdag 2 november 2019 om 10:39
Coconuts12 schreef: ↑02-11-2019 10:27Dank je. Maar het raakt me gewoon zo beschuldigd te worden van iets waarvan ik het niet meer weet.
Trek het jezelf niet zo aan, je maakt er teveel jouw probleem van. Want dat iemand zegt dat je iets verkeerds hebt gedaan betekent niet automatisch dat je iets verkeerds hebt gedaan.
zaterdag 2 november 2019 om 10:39
als je je gekwetst voelt dan los je dat op met jezelf. de ander is helemaal niet verplicht iets met je uit te pratenMaud*de*Braose schreef: ↑02-11-2019 10:37En nu doe je het weer. Je roept weer over dingen die wij niet weten en niet kunnen nalezen. Hou daar eens mee op. Als je je gekwetst voelt moet je dat op een normale manier met Coco uitspreken. En niet hier op deze manier tekeer gaan.
zaterdag 2 november 2019 om 10:40
zeg dat. Maar het was te verwachten, zij die zeuren over het groepje zijn altijd lui met een nieuwe Nick die er niet tussen kwamen voor hun gevoel en later proberen hun gram te halen
zaterdag 2 november 2019 om 10:41
Wow, wat een naar spelletje speel jij hier zeg. Laat Coco even lekker met rust.RamsayStreet schreef: ↑02-11-2019 10:23Makkelijk? Pardon? Ik stel me kwetsbaar op in een topic en dan krijg ik narigheid omdat ik een ander topic iets over een (blijkbaar) Forumvriendin van Coconuts12 heb gezegd? Dat vind ik dan weer niet netjes.
zaterdag 2 november 2019 om 10:41
Daar ben ik het deels mee eens. Je moet bij jezelf ten rade gaan. Maar mag ook best uitspreken dat iets je kwetst of dat je het niet leuk vindt. Onverstandig is om dat te doen in de verwachting dat de ander het daar mee eens is, je genoegdoening zal schenken of er uberhaupt voor open staat.
zaterdag 2 november 2019 om 10:43
Dan zou het toch juist makkelijker moeten zijn om het je te herinneren?
Maar hey, ik schrijf pas sinds maandag mee dus ga vooral voorbij aan mijn kant van het verhaal. Verdedig elkaar, ontken dat er groepjes zijn, geloof in je eigen mythe. Ik hou je niet tegen. Kan het wel hebben. Dus ga lekker door zo met elkaar.
zaterdag 2 november 2019 om 10:44
Triest.RamsayStreet schreef: ↑02-11-2019 10:43Dan zou het toch juist makkelijker moeten zijn om het je te herinneren?
Maar hey, ik schrijf pas sinds maandag mee dus ga vooral voorbij aan mijn kant van het verhaal. Verdedig elkaar, ontken dat er groepjes zijn, geloof in je eigen mythe. Ik hou je niet tegen. Kan het wel hebben. Dus ga lekker door zo met elkaar.
zaterdag 2 november 2019 om 10:45
Ik ben ook lid van de"napraatkliek". Is goed voor mijn streetcred.
Vorige week nog opende ik zelf een topic (over mijn kind dat altijd gefouilleerd wordt). Daar kwamen best malle reacties op, maar ook veel nuttige. Sommige mensen vonden mij zelfs dommig. Dat kan allemaal, ik vis eruit wat ik nuttig vind en op negatieve opmerkingen reageer ik wel of niet, ik trek me er in elk geval niets van aan verder.
Vorige week nog opende ik zelf een topic (over mijn kind dat altijd gefouilleerd wordt). Daar kwamen best malle reacties op, maar ook veel nuttige. Sommige mensen vonden mij zelfs dommig. Dat kan allemaal, ik vis eruit wat ik nuttig vind en op negatieve opmerkingen reageer ik wel of niet, ik trek me er in elk geval niets van aan verder.