Zure reacties op dit forum

31-10-2019 03:29 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.

Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.

Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095

Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter :popcorn:, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.

Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.

* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Malinois schreef:
02-11-2019 14:20
Ik heb oprecht geen groepje volgens mij. Ik wissel ook te vaak van nick. Ik ben het met sommige mensen vaker eens dan anderen of ik waardeer hun schrijfstijl. Napraat is best leuk als je op de hoogte wilt blijven en om om de paar weken weer dezelfde types te zien binnenvallen die komen vertellen dat napraat stom is. Zo gaat het al jaren.

Kan deze discussie nu weer in de ijskast? Het is tijd voor kersttopics nu Hij die niet genoemd mag worden niet meer besproken mag worden. En de borstvoeding/flesvoeding mag ook wel weer eens, gevolgd door hoe vaak en grondig een mensch dient te douchen.
Jij hoort voor mij wel bij een groepje hoor.

Maar meer dan dat krijg ik direct flahbacks naar plaatjes van vrouwen met touwen op één van de welkeisalseerstevol-topics.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lady*Voldemort schreef:
02-11-2019 14:22
Huh? Heb ik iets gemist?
Je bruiloft.
Het was leuk, dat wel.
Alleen maar gasten van het leuke groepje.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
02-11-2019 14:24
Jij hoort voor mij wel bij een groepje hoor.

Maar meer dan dat krijg ik direct flahbacks naar plaatjes van vrouwen met touwen op één van de welkeisalseerstevol-topics.
:rofl:

Oh wauw dat was ik vergeten. Waarom was dat ook alweer?
Lange-met-een-korte schreef:
02-11-2019 14:14
Dat kan Coco toch ook zelf bepalen? Want ze gaf hem zelf toestemming om dat pb te sturen? Dat antwoord gaf ze zelf. En daarom is het raar als 3 uur later iemand binnen komt stormen met zo een over the top jank reactie.
Ja, als je verder niets weet over de achtergrond kan dat raar overkomen.
Maar................ wij weten wel meer over de achtergrond.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Maud*de*Braose schreef:
02-11-2019 14:17
Helemaal niets raars aan. Het enige wat raar is, is dat jij zo hoog van de toren blaast over zaken die je niet snapt.
:popcorn:
Let’s Go Brandon!
02-11-2019 14:28
:popcorn:
Weet je dat popcorn echt heel slecht is voor je stoelgang?
ik heb wel een groepje op dit forum en ik ben verdomd trots op dat groepje. Dat wil alleen niet zeggen dat ik het altijd met iedereen in dat cluppie eens ben.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Solomio schreef:
02-11-2019 14:26
Ja, als je verder niets weet over de achtergrond kan dat raar overkomen.
Maar................ wij weten wel meer over de achtergrond.
Welke achtergrond? Die van Ramsay of die van Coco? Iemand van jullie heeft slechte ervaringen gehad met Ramsay? Of Coco heeft last van keuzes die ze gemaakt heeft hier op het forum?
Let’s Go Brandon!
02-11-2019 14:32
Welke achtergrond? Die van Ramsay of die van Coco? Iemand van jullie heeft slechte ervaringen gehad met Ramsay? Of Coco heeft last van keuzes die ze gemaakt heeft hier op het forum?
Ja.
Solomio schreef:
02-11-2019 14:29
Weet je dat popcorn echt heel slecht is voor je stoelgang?
Het lezen van de reacties hier is echter wel goed voor de stoelgang. Heft elkaar wel op.
Let’s Go Brandon!
02-11-2019 14:32
nee, Ramsay valt Coco aan met dingen die niet meer te controleren zijn in een slechte periode van Coco. Daar is Ramsay van op de hoogte voordat je gaat roepen dat ze dat misschien niet wist. Kortom, een hele lage, valse manier van doen en daar wordt ze op aangesproken
Solomio schreef:
02-11-2019 14:34
Ja.
Had ze maar beter op moeten letten.
Let’s Go Brandon!
02-11-2019 14:36
en dan is het groepje te hard...... Wat een kutopmerking zeg
rosanna08 schreef:
nee, Ramsay valt Coco aan met dingen die niet meer te controleren zijn in een slechte periode van Coco. Daar is Ramsay van op de hoogte voordat je gaat roepen dat ze dat misschien niet wist. Kortom, een hele lage, valse manier van doen en daar wordt ze op aangesproken
Maar waarom geeft ze hem dan toestemming om via de pb verder te praten? En die dingen zijn niet te controleren voor jullie omdat Coco haar bericht heeft gewist. Voor Coco en Ramsay zijn ze wel te controleren.
Let’s Go Brandon!
rosanna08 schreef:
02-11-2019 14:39
en dan is het groepje te hard...... Wat een kutopmerking zeg
Het is gewoon een goed advies. Een hoop ellende online kun je voorkomen door goed op te letten. Snap niet wat daar zo hard aan is.
Let’s Go Brandon!
Soms moet je even loepen. Zie je ineens van de extra nicks afgestoft worden.
Spannend hoor.,
02-11-2019 14:39
Maar waarom geeft ze hem dan toestemming om via de pb verder te praten? En die dingen zijn niet te controleren voor jullie omdat Coco haar bericht heeft gewist. Voor Coco en Ramsay zijn ze wel te controleren.

Of kom je voor je zus op?
Ramsay bedoel je?
02-11-2019 14:42
Het is gewoon een goed advies. Een hoop ellende online kun je voorkomen door goed op te letten. Snap niet wat daar zo hard aan is.
Daarom waarschuwden wij Coco ff om niet in te gaan op het pb-gedoe.
Lucifer2018 schreef:
Soms moet je even loepen. Zie je ineens van de extra nicks afgestoft worden.
Spannend hoor.,

Ja, met 1 swifferdoekje ben je niet klaar hoor.
Solomio schreef:
02-11-2019 14:45
Daarom waarschuwden wij Coco ff om niet in te gaan op het pb-gedoe.
Ok. Duidelijk.
Let’s Go Brandon!
PoesinBoots schreef:
02-11-2019 14:43
Of kom je voor je zus op?
Badummm tssss
Let’s Go Brandon!
Coco werd beschuldigd van iets en stemde in met PB om erachter te komen waarvan ze werd beschuldigd. Het was niet haar keuze beschuldigd te worden van onzin.
Het is gewoon een goed advies.
Advies geef je vooraf. Je trapt na.
Marana schreef:
02-11-2019 12:23
En ik wil weten wie Griebus voorheen was. Voor de zekerheid. Misschien was Griebus wel iemand waarmee ik nooit in een groepje wou :O
Gelijk heb je. Ik heb hier in een niet zo heel ver verleden weleens wat gepost onder de nick hebjehaarookweer. Waarschijnlijk zegt het je niks, maar mocht je je nu gillend naar de groepjesnooduitgang willen begeven: be my guest ;-D
Griebus67 schreef:
02-11-2019 14:55
Gelijk heb je. Ik heb hier in een niet zo heel ver verleden weleens wat gepost onder de nick hebjehaarookweer. Waarschijnlijk zegt het je niks, maar mocht je je nu gillend naar de groepjesnooduitgang willen begeven: be my guest ;-D
@Marana: goed volk dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven