Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
zaterdag 2 november 2019 om 12:11
Maar echt anoniem wordt toch sowieso erg lastig ook al is de donor "anoniem". Er is met DNA onderzoek echt heel veel te achterhalen. En zeker over een jaar of 20 als de kinderen die nu geboren worden volwassen zijn.
Een collega is in Spanje via anonieme eicel en zaadceldonatie zwanger geraakt. In de veronderstelling dat het kind gewoon van haarzelf zou zijn en het kind nooit maar dan ook nooit de biologische ouders zou kunnen vinden. Totdat het kind via DNA-banken etc en heel veel energie er gewoon achter kwam wie het waren. Deze mensen ook heeft ontmoet en ook een rits broertjes zusjes neefjes nichtjes etc erbij heeft.
Een collega is in Spanje via anonieme eicel en zaadceldonatie zwanger geraakt. In de veronderstelling dat het kind gewoon van haarzelf zou zijn en het kind nooit maar dan ook nooit de biologische ouders zou kunnen vinden. Totdat het kind via DNA-banken etc en heel veel energie er gewoon achter kwam wie het waren. Deze mensen ook heeft ontmoet en ook een rits broertjes zusjes neefjes nichtjes etc erbij heeft.

zaterdag 2 november 2019 om 13:54
nausicaa schreef: ↑01-11-2019 23:35Voordat je gaat beginnen, verdiep je even heel goed in de mogelijkheden.
Sommige klinieken hebben een eigen donorbank, bij andere moet je dat zelf regelen, bijvoorbeeld via Cryos.
De eigen donorbank is meestal veel goedkoper, maar zijn vaak wachtlijsten voor. Je weet zelf ook minder van de donor, terwijl er bij Cryos vaak wel wat informatie is en je zelfs voor volledig bekend (met naam en foto) kunt kiezen.
De informatie op hun site klopt dus wel, maar geldt uiteraard niet als je het via een eigen donorbank doet.
Echt anoniem (als in: dat je nooit meer kunt achterhalen wie het was), mag niet meer in Nederland. Anoniem voor jou, maar met de mogelijkheid voor het kind om het te horen vanaf zijn 16e kan wel. Let wel: die beslissing is dan aan het kind, als die geen interesse heeft en jij wil het wel weten, heb je mooi pech.
Het is een behoorlijke beslissing, dus besteed de komende tijd vooral aan heel veel lezen op de sites en hier. Je wilt niet ineens voor verrassingen staan wat dit soort dingen betreft.
Heel erg bedankt voor je reactie. Ben inderdaad veel aan het lezen . 20 november heb ik de intake dus dan zal ik ook wel meer horen. Hier op het forum krijg ik ook veel informatie.
zaterdag 2 november 2019 om 13:57
Ik snap zelf nooit zo goed waarom vrouwen die via een donor een kind willen dat via een kliniek doen met een enorme wachttijd. Dan hoor je ik ben eruit ik wil via een donor en vervolgens sta je dan nog 1.5 jaar op de wachtlijst
Zijn er dan niet manieren om sneller aan een donor te komen? Natuurlijk zitten er op het internet rare vieze mannetjes met soa's maar er zullen ook heus wel betrouwbare donoren zijn die vrijwel gelijk kunnen en willen doneren en ook kunnen aantonen dat ze soa-vrij zijn.
Lijkt me zolang wachten terwijl als je zelf in de pen klimt er zoveel sneller mogelijk is
Ik ben overigens geen voorstander van een kind via een donor maar dat staat hier fff los van.
Zijn er dan niet manieren om sneller aan een donor te komen? Natuurlijk zitten er op het internet rare vieze mannetjes met soa's maar er zullen ook heus wel betrouwbare donoren zijn die vrijwel gelijk kunnen en willen doneren en ook kunnen aantonen dat ze soa-vrij zijn.
Lijkt me zolang wachten terwijl als je zelf in de pen klimt er zoveel sneller mogelijk is
Ik ben overigens geen voorstander van een kind via een donor maar dat staat hier fff los van.

zaterdag 2 november 2019 om 15:40
In principe is iedereen die alleen een kind krijgt welkom, maar in de praktijk gaat het over vrouwen die met een donor een kind krijgen ja. Soms alleenstaand, soms lesbisch, soms een donor via een kliniek, soms een bekende donor. Maar voor bv frustraties als gescheiden moeder kun je beter op een ander topic kijken.
zaterdag 2 november 2019 om 15:43
Wat naar om te zeggen dat een gescheiden vrouw gefrustreerd is. Natuurlijk kan het moeilijk zijn om alleen een kind te krijgen (bv als vader is overleden) maar om dan gelijk het woord frustratie te noemen?
Een vrouw die alleen het kind gaat krijgen maar niet door een donor is toch ook een alleenstaande moeder en is echt niet per definitie gefrustreerd hoor.
Een vrouw die alleen het kind gaat krijgen maar niet door een donor is toch ook een alleenstaande moeder en is echt niet per definitie gefrustreerd hoor.
zaterdag 2 november 2019 om 15:44
En wat betreft anoniem: ook daar zou je iemand wellicht via DNA kunnen achterhalen.
In theorie dan. In de praktijk kan de politie (Die beschikking heeft over de meest geavanceerde opties) bij een misdaad niet eens veel verder komen dan geslacht, raciale oorsprong en kleur ogen van een dader. En die hebben dan nog het hele DNA, bij een kind heb je maar de helft (omdat de andere helft van jou is). Je weet nooit hoe het over 40 jaar is, maar op dit moment kun je daar absoluut niet iemand mee opsporen die niet gevonden wil worden. Alleen als iemand zelf zijn dna in een databank voor donoren zet, heb je daar kans op, uit de willekeurige populatie is die kans eigenlijk 0.
In theorie dan. In de praktijk kan de politie (Die beschikking heeft over de meest geavanceerde opties) bij een misdaad niet eens veel verder komen dan geslacht, raciale oorsprong en kleur ogen van een dader. En die hebben dan nog het hele DNA, bij een kind heb je maar de helft (omdat de andere helft van jou is). Je weet nooit hoe het over 40 jaar is, maar op dit moment kun je daar absoluut niet iemand mee opsporen die niet gevonden wil worden. Alleen als iemand zelf zijn dna in een databank voor donoren zet, heb je daar kans op, uit de willekeurige populatie is die kans eigenlijk 0.
zaterdag 2 november 2019 om 15:48
Reken maar dat dat wel kan. Hoe denk je dat die moordenaar van Marianne Vaatstra is gevonden?
En nee ik wil een donor niet met een moordenaar vergelijken voor de zekerheid.
Maar ze zijn nu echt al heel ver. Een man kan wel opgespoord worden. En over een paar jaar zeker.
Is ook alleen maar beter lijkt me.
Maar ze zijn nu echt al heel ver. Een man kan wel opgespoord worden. En over een paar jaar zeker.
zaterdag 2 november 2019 om 15:49
Dat zeg ik toch ook niet? Er zijn zat niet-gefrustreerde gescheiden vrouwen. Maar ik weet dat hier een topic is, voor gevallen waar er wel frustratie is. Die overigens regelmatig ook nog eens helemaal terecht is, en waarvan ik goed begrijp dat iemand die wil spuien. Als iemand daar over wil praten, is het handig om in dat topic te gaan posten. Gewoon omdat je daar meer lotgenoten vindt, hier zitten niet veel vrouwen met ervaring met die dingen.Rivermoana schreef: ↑02-11-2019 15:43Wat naar om te zeggen dat een gescheiden vrouw gefrustreerd is. Natuurlijk kan het moeilijk zijn om alleen een kind te krijgen (bv als vader is overleden) maar om dan gelijk het woord frustratie te noemen?
En ja, soms bestaat een topic met een bepaald titel nou eenmaal, en is het onderwerp langzaamaan wat veranderd. Hoewel dit topic al vanaf deel 1 met name ging over vrouwen die geen mannelijke partner hebben, en toch graag een kind willen. Dus dan dekt de titel niet helemaal de lading. Kan gebeuren.
zaterdag 2 november 2019 om 15:52
Die kon opgespoord worden omdat ze a) zijn hele dna hadden, niet de helft. En b) ze een hele kleine groep hadden waar ze in moesten zoeken (namelijk de mannen in de relatief klein en dunbevolkt gebied).Rivermoana schreef: ↑02-11-2019 15:48Reken maar dat dat wel kan. Hoe denk je dat die moordenaar van Marianne Vaatstra is gevonden?
Als de dader een willekeurige voorbijganger uit Rotterdam was geweest, hadden ze hem nooit op deze manier gevonden.
Dergelijk onderzoek kan dus nog niet voor een donor, tenzij je zou weten dat hij uit klein dorp X komt. En tientallen miljoenen hebt om er aan te besteden. Dat is beide nou niet echt een veel voorkomende situatie.
zaterdag 2 november 2019 om 15:57
zaterdag 2 november 2019 om 16:00
Hoi rivermoana, ik heb je andere topic gelezen over donorkinderen en dat heeft bij mij wel een bittere smaak achtergelaten. Toen ik je hier zag vroeg ik me ook gelijk af wat de reden was daarvoor, of het bv is om je mening over de keuze voor een donor als alleenstaande moeder te geven.
Hier zitten vrouwen die er echt goed over hebben nagedacht, niet over 1 dag ijs gaan en alle mogelijkheden wat betreft anoniem/niet-anoniem en wachtlijst bij Nederlandse donorland of uit buitenland met daaraan verbonden hoge kosten plus alle andere alternatieven.
Ik kan zeggen dat de mensen hier die zijn begonnen aan dit traject hun keuze allemaal weloverwogen hebben gemaakt en zich bewust zijn van de implicaties van het proces en later voor hun kind(eren). Of ze komen met specifieke vragen omdat ze er serieus over nadenken.
Heb Je vragen wat betreft mogelijkheden etc omdat je zelf ook geïnteresseerd ben dan is hier een bank aan ervaring te vinden. Maar we willen wel dat dit een veilige plek is om dit te kunnen vragen aangezien het proces en de beslissing nemen al Moeilijk genoeg is.
Wil je een discussie beginnen over het gebruik van een donor, dan vraag ik je dit op je eigen topic te doen. Ik persoonlijk zou het heel erg vinden als er vrouwen zijn die wegblijven van dit topic omdat ze zich niet prettig vinden bij wat er besproken wordt en dus vol vragen en zorgen blijven zitten.
Hier zitten vrouwen die er echt goed over hebben nagedacht, niet over 1 dag ijs gaan en alle mogelijkheden wat betreft anoniem/niet-anoniem en wachtlijst bij Nederlandse donorland of uit buitenland met daaraan verbonden hoge kosten plus alle andere alternatieven.
Ik kan zeggen dat de mensen hier die zijn begonnen aan dit traject hun keuze allemaal weloverwogen hebben gemaakt en zich bewust zijn van de implicaties van het proces en later voor hun kind(eren). Of ze komen met specifieke vragen omdat ze er serieus over nadenken.
Heb Je vragen wat betreft mogelijkheden etc omdat je zelf ook geïnteresseerd ben dan is hier een bank aan ervaring te vinden. Maar we willen wel dat dit een veilige plek is om dit te kunnen vragen aangezien het proces en de beslissing nemen al Moeilijk genoeg is.
Wil je een discussie beginnen over het gebruik van een donor, dan vraag ik je dit op je eigen topic te doen. Ik persoonlijk zou het heel erg vinden als er vrouwen zijn die wegblijven van dit topic omdat ze zich niet prettig vinden bij wat er besproken wordt en dus vol vragen en zorgen blijven zitten.
sciencerocks wijzigde dit bericht op 02-11-2019 16:03
Reden: Autocorrect
Reden: Autocorrect
0.22% gewijzigd
zaterdag 2 november 2019 om 16:04
Ik zou zeker voor mezelf praten. Ik heb hier geen oordeel over al dan niet donor lees maar na. Daar ga ik ook niks over schrijven dus ik zou me er niet zo druk over maken als ik jou was. geinteresseerde vragen mag ik stellen en als ik geen antwoord krijg dan prima
Maar om mij nou aan te geven da tik hier weg moet blijven omdat jij gaat voorspellen dat ik wat over het donorschap ga schrijven vind k veel en veel te ver gaan.
Mijn mening over donorschap hou ik voor me
Maar om mij nou aan te geven da tik hier weg moet blijven omdat jij gaat voorspellen dat ik wat over het donorschap ga schrijven vind k veel en veel te ver gaan.
Mijn mening over donorschap hou ik voor me
zaterdag 2 november 2019 om 16:20
Gezien je andere topic vind ik het niet vreemd dat ik mij afvraag wat je insteek is, maar zoals ik al zei, heb je vragen dan ben je vrij om die te stellen natuurlijk. Ik heb niet gezegd dat je bij voorbaat al weg moet blijven, alleen aangegeven waar dit topic voor bedoeld is.
Om in te gaan op je vragen. Wat mij betreft en mijn beweegredenen, ik ben al ouder, had al heel lang geen relatie ondanks het open staan hiervoor, maar wel een sterke kinderwens.
Ik heb al jaren dit proces overwogen en in januari 2018 begonnen. De keuze om een donor van cryos te gebruiken is omdat ik letterlijk geen tijd had om nog eens 2 jaar op een wachtlijst te gaan. En ik ben in de financiële situatie dat ik het mij kan veroorloven.
Omdat het via het ziekenhuis gebeurde mocht geen anonieme donor maar zelf zou ik dat niet willen. Ik wil mijn kind de kans geven om meer te weten te komen over donor.
Ik ben mij zeker bewust van het feit dat de biologische vader niet in het leven zal zijn van mijn kind, en vind dat ook wel eens moeilijk. Ik kan alleen maar hopen dat ik voldoende aan mijn kind kan geven om het een voldaan leven te geven en zal er alles aan doen om te laten zien hoe gewild het is. Maar daar ben ik denk ik niet anders in dan welke andere ouder, alleenstaand of niet.
Inmiddels ook alsnog een vriend opgeduikeld die mij bijstaat in alles. Er zullen met hem nooit kinderen bij komen (hij heeft er zelf 2) dus ik ben erg blij dat ik mijn traject heb doorgezet. Ik hoop dat wij uiteindelijk naar een gezin toegroeien maar ga daar niet standaard van uit.
Heb je meer vragen, stel ze. Waar ik kan beantwoorden zal ik dat doen.
Om in te gaan op je vragen. Wat mij betreft en mijn beweegredenen, ik ben al ouder, had al heel lang geen relatie ondanks het open staan hiervoor, maar wel een sterke kinderwens.
Ik heb al jaren dit proces overwogen en in januari 2018 begonnen. De keuze om een donor van cryos te gebruiken is omdat ik letterlijk geen tijd had om nog eens 2 jaar op een wachtlijst te gaan. En ik ben in de financiële situatie dat ik het mij kan veroorloven.
Omdat het via het ziekenhuis gebeurde mocht geen anonieme donor maar zelf zou ik dat niet willen. Ik wil mijn kind de kans geven om meer te weten te komen over donor.
Ik ben mij zeker bewust van het feit dat de biologische vader niet in het leven zal zijn van mijn kind, en vind dat ook wel eens moeilijk. Ik kan alleen maar hopen dat ik voldoende aan mijn kind kan geven om het een voldaan leven te geven en zal er alles aan doen om te laten zien hoe gewild het is. Maar daar ben ik denk ik niet anders in dan welke andere ouder, alleenstaand of niet.
Inmiddels ook alsnog een vriend opgeduikeld die mij bijstaat in alles. Er zullen met hem nooit kinderen bij komen (hij heeft er zelf 2) dus ik ben erg blij dat ik mijn traject heb doorgezet. Ik hoop dat wij uiteindelijk naar een gezin toegroeien maar ga daar niet standaard van uit.
Heb je meer vragen, stel ze. Waar ik kan beantwoorden zal ik dat doen.
zaterdag 2 november 2019 om 16:23
Had je dan niet liever met de nieuwe vriend een kind gewild? En krijgt die man wel een vaderrol?
Cryos lijkt me lastig omdat het een deens bedrijf is voor het kind om in contact te komen met de vader en halfbroertjes en zusjes. Aan de andere kant is het ook weer niet Australie ofzo en is het op zich ook wel prima te reizen.
Cryos levert natuurijk in veel landen dus internationale halfbroertjes en zusjes is natuurlijk ook wel heel erg leuk!
Cryos lijkt me lastig omdat het een deens bedrijf is voor het kind om in contact te komen met de vader en halfbroertjes en zusjes. Aan de andere kant is het ook weer niet Australie ofzo en is het op zich ook wel prima te reizen.
Cryos levert natuurijk in veel landen dus internationale halfbroertjes en zusjes is natuurlijk ook wel heel erg leuk!
zaterdag 2 november 2019 om 16:28
Helaas is het ewoon geen optie meer bij hem om kinderen te krijgen en wil hij zelf geen kinderen meer. Plus is het nog te kort in de relatie om dat te overwegen en word ik over 6 maanden 40 dus geen tijd om te wachten.
Hij zal in eerste instantie geen vaderrol nemen. Wie weet hoe dat uiteindelijk groeit maar het zal eerst echt alleen mijn kind zijn.
Hij zal in eerste instantie geen vaderrol nemen. Wie weet hoe dat uiteindelijk groeit maar het zal eerst echt alleen mijn kind zijn.