Plinten
zondag 3 november 2019 om 10:08
Ik ben pas geleden verhuisd en de plinten van het huis zijn erg lelijk. Wat is mooier/beter/gemakkelijker/goedkoper om te doen: de plinten laten verven of laten vervangen?
Door mijn handicap (scootmobiel en rolstoel) ben ik niet in staat om zelf de plinten te verven. Ik zal dus een handig klusjespersoon moeten inschakelen wat ook geld kost. Zal een klusjespersoon meer vragen voor verven of voor vervangen?
Door mijn handicap (scootmobiel en rolstoel) ben ik niet in staat om zelf de plinten te verven. Ik zal dus een handig klusjespersoon moeten inschakelen wat ook geld kost. Zal een klusjespersoon meer vragen voor verven of voor vervangen?
zondag 3 november 2019 om 10:18
Wanneer ze kaal zijn en erg lelijk, dan had je dit ook al gezien voordat je ging verhuizen, en het laten doen toen de ruimte leeg waren. Dat gaat namelijk veel sneller en goedkoper.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zondag 3 november 2019 om 10:21
zondag 3 november 2019 om 10:35
Hangt van de plint af.
Als het van die kleine plakplintjes zijn op een laminaatvloer, dan KUN je ze niet eens echt mooi verven. Vervangen gaat mijns inziens razendsnel... het verplaatsen van meubels is wellicht het meeste werk (maar je hebt niet veel meubels).
Heb je 'echte' plinten, zoals gebruikelijk in de jaren 70 en 80, zoals vaak gebruikt met vloerbedekking, is het een heel ander verhaal. Dan moeten ze opgeschuurd en geverfd worden. Vervangen is een gigantische klus.
Of optie #4: de plinten alleen verwijderen en 'leven' met de kier tussen vloer en plafond.
Als het van die kleine plakplintjes zijn op een laminaatvloer, dan KUN je ze niet eens echt mooi verven. Vervangen gaat mijns inziens razendsnel... het verplaatsen van meubels is wellicht het meeste werk (maar je hebt niet veel meubels).
Heb je 'echte' plinten, zoals gebruikelijk in de jaren 70 en 80, zoals vaak gebruikt met vloerbedekking, is het een heel ander verhaal. Dan moeten ze opgeschuurd en geverfd worden. Vervangen is een gigantische klus.
Of optie #4: de plinten alleen verwijderen en 'leven' met de kier tussen vloer en plafond.
zondag 3 november 2019 om 11:02
Het ligt inderdaad heel erg aan de plint. Dacht ooit dat het een goed idee was om in een jaren 50 huis de dikke houten plinten boven de vloerbedekking weg te halen (om te vervangen)... Dat was een hels karwei! Die dingen zaten met 15cm spijkers in de muur vast en de halve muur kwam er mee uitdaddy_gijs schreef: ↑03-11-2019 10:35Hangt van de plint af.
zondag 3 november 2019 om 12:01
Het gaat om plinten tegen de muur, niet die op de vloer. Ik dacht dat ik er wel aan zou wennen, maar het went niet.
Bovendien hadden de vorige bewoners oud, vergeeld behang en toen vielen de “witte” plinten minder op dan nu met mijn nieuwe witte behang. Ik kan geen foto’s plaatsen, maar de plinten zien er echt niet uit.
Bovendien hadden de vorige bewoners oud, vergeeld behang en toen vielen de “witte” plinten minder op dan nu met mijn nieuwe witte behang. Ik kan geen foto’s plaatsen, maar de plinten zien er echt niet uit.
zondag 3 november 2019 om 12:15
Opzetplinten er tegenaan?
Zoiets?
https://www.laminaatdesignshop.nl/overz ... fMEALw_wcB
Zoiets?
https://www.laminaatdesignshop.nl/overz ... fMEALw_wcB
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 3 november 2019 om 12:19
Ik denk dat je het snelst - en daarmee dus het goedkoopst ivm arbeidsloon - uit bent als je een klusser overzetplinten laat plaatsen. Hier een voorbeeld van wat ik bedoel, maar met goed googelen zou je ze goedkoper moeten kunnen vinden: https://www.karwei.nl/assortiment/overz ... lsrc=aw.ds
zondag 3 november 2019 om 12:22
Bij plinten tegen de muur heb je twee opties: laten opknappen of zogenaamde overzetplinten laten zetten. Dat zijn holle plinten die over de huidige vallen. Je plint wordt dus iets dikker en hoger, maar dat valt nauwelijks op als het klaar is en de ruimte ingericht. Dit kan alleen als de huidige plinten niet al te dik zijn.