Bed in woonkamer

03-11-2019 13:00 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Omdat ik soms de meest simpele oplossingen over het hoofd zie, zou ik jullie eens willen vragen om mee te denken.
Ik heb een bed in de woonkamer staan, omdat ik zo'n beetje de helft van de dag plat lig. Dat kan boven, maar wil graag zo veel mogelijk bij mijn gezin zijn natuurlijk. Nu vind ik het belangrijk om een huis te hebben waar ik me prettig voel, fijn sfeertje, leuke spullen, mooie kleuren enz. Nu is dat bed noodzaak, dus kan er helaas niet uit. Ik wil daarom mijn bed zoveel mogelijk passend krijgen in onze woonkamer.
Dit heb ik al geprobeerd door het hoeslaken in dezelfde kleur te kopen als de bank (bed staat tegen de bank aan). Ligt een mooi dekbedovertrek op mijn dekbed. Maar juist dát geeft toch een 'ziek' gevoel, dus overweeg een mooie deken/plaid te kopen.
Mijn bed staat naast de bank, maar niet tegen een muur. Daardoor is het helaas niet mogelijk om dmv kussentjes een soort 'bank' te maken, wat er al knusser uit zou zien. Zoals hier is dus niet mogelijk helaas: https://pin.it/ijswwyx2ruoazf

Ik heb overigens een volledig verstelbaar bed, maar zonder ombouw, om het zo 'klein' mogelijk te houden.
Toch blijft het een echt bed.

Hebben jullie misschien tips om mijn bed meer onderdeel te kunnen laten worden van ons interieur?

Alvast bedankt!
Paar mooie planten er om heen? Het bed blijft een bed maar als je er wat planten om heen plaatst oogt her minder bedderig.
en (tijdelijk) de bank eruit (opslag) en je bed tegen de muur?
Heb je weleens nagedacht over een hoekbank? Die hebben vaak een uitstekend gedeelte waar je ook op kan liggen.
Mooi plaid en kussens die je niet gebruikt om te slapen maar om een warmere sfeer te creëren? Zoiets dus?

Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
https://roomed.nl/bed-in-woonkamer-bamboe-rolgordijn/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Afbeelding
Afbeelding
Polsjef schreef:
03-11-2019 13:02
Paar mooie planten er om heen? Het bed blijft een bed maar als je er wat planten om heen plaatst oogt her minder bedderig.
Wat leuk dat je dat oppert. paar weken geleden een bult planten gekocht en het fleurt mijn woonkamer wel een heel stuk op ja!
https://roomed.nl/bed-in-de-woonkamer-stijlvol/
Of juist het bed meer laten ‘verdwijnen’ door een plaid tot op de grond en alleen een strakke vorm? Zoiets als dit?

Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
lilalinda schreef:
03-11-2019 13:03
en (tijdelijk) de bank eruit (opslag) en je bed tegen de muur?
Dat bed blijft, dat zal niet meer de woonkamer uitgaan. Dus zoek een blijvende oplossing. Daarnaast vindt de rest van het gezin het ook wel prettig om ergens te kunnen zitten natuurlijk ;). Maar bedankt voor het meedenken!
Ik zou dan denk ik eerder kiezen voor een mooi “daybed”, maar ik weet niet of dat realistisch is? (Die zijn vaak niet verstelbaar en flink aan de prijs als je echt comfort nodig hebt).
Afbeelding
Dit is dan ook wel een goed voorbeeld
Afbeelding

Zonder dekbed en kussen een strakkere vorm.
davo1979 schreef:
03-11-2019 13:04
Heb je weleens nagedacht over een hoekbank? Die hebben vaak een uitstekend gedeelte waar je ook op kan liggen.
We hebben een hoekbank. En daar staat mijn bed tegenaan, en zo vormt het samen een U vorm.
Ik moet echter het verstelbare hebben van een bed (En ook volledig plat kunnen liggen), om nog enigszins comfortabel te kunnen liggen
https://www.inrichting-huis.com/kleine- ... pbaar-bed/

Afbeelding
apiejapie schreef:
03-11-2019 13:10
Dat bed blijft, dat zal niet meer de woonkamer uitgaan. Dus zoek een blijvende oplossing. Daarnaast vindt de rest van het gezin het ook wel prettig om ergens te kunnen zitten natuurlijk ;). Maar bedankt voor het meedenken!
als het definitief is, zou ik toch voor de daybed-optie gaan
en misschien een kleinere bank. Niet je bed 'erbij', maar je bed als serieus onderdeel van de woonkamer
apiejapie schreef:
Als je een plaid voor overdag gebruikt kunnen gezinsleden gewoon op het bed zitten. Is het nodig dat je een dekbed/deken hebt als je erop ligt? Dan misschien deze een vaste plek bijvoorbeeld onder het bed geven en het pakken als jij het nodig hebt? Plaid eraf en dan wordt het een bed?
enn wijzigde dit bericht op 03-11-2019 13:17
0.68% gewijzigd
Enn schreef:
Of juist het bed meer laten ‘verdwijnen’ door een plaid tot op de grond en alleen een strakke vorm? Zoiets als dit?

Afbeelding
Voordat ik het plaatje vergrootte, zag ik het bed niet eens! Dus zeker een goede tip
Een chaisse longue ipv een bed een optie?
Afbeelding
https://www.home24.nl/categorie/woonkam ... SMEALw_wcB
Goede tips. Denk inderdaad dat het al zal schelen als ik het stalen frame zou laten bekleden met stof, óf misschien een hele grote deken/plaid die het frame omhult.
Bedankt!
Waarom hangt daar nou een gordijn?
Deze snap ik niet.
Wat eten we vanavond?
Afbeelding
Nummer*Zoveel schreef:
Ik zou dan denk ik eerder kiezen voor een mooi “daybed”, maar ik weet niet of dat realistisch is? (Die zijn vaak niet verstelbaar en flink aan de prijs als je echt comfort nodig hebt).
Dat heb ik eerst overwogen ja. Veel mooier. Maar zoals je al aangaf, die zijn niet zo verstelbaar als die ik nu heb. En dat is helaas wel noodzakelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven