Zure reacties op dit forum
donderdag 31 oktober 2019 om 03:29
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
zondag 3 november 2019 om 14:56
Als je zelf geestelijk stabiel bent en over gewoon normaal verstand beschikt, denk ik dat je wel in staat bent berichten van iemand die dat niet is ( in jouw ogen) op waarde te schatten en voorzichtig mee om te gaan.
Ik denk dat bepaalde opmerkingen naar die ander eerder kunnen kwetsen dan andersom.
Ik denk dat bepaalde opmerkingen naar die ander eerder kunnen kwetsen dan andersom.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zondag 3 november 2019 om 15:01
Tja ,voor een ' klapjap' of voor een computer zittend , is het makkelijker onaardige - , lelijke - of beledigende dingen te typen , dan wanneer je iemand dit recht in zijn smoel zegt.
Dat er hier augurken etende types zijn neem ik maar voor lief , maar respectloos naar anderen zijn sommigen idd.
Ik zou nog niet met een miljoen toe met deze augurken etende het bed willen delen , laat staan samenwonen
Dat er hier augurken etende types zijn neem ik maar voor lief , maar respectloos naar anderen zijn sommigen idd.
Ik zou nog niet met een miljoen toe met deze augurken etende het bed willen delen , laat staan samenwonen
tomos wijzigde dit bericht op 03-11-2019 15:02
Reden: spellingsvout
Reden: spellingsvout
0.24% gewijzigd
Welkom in de tropen
zondag 3 november 2019 om 15:06
nou zeg dat. Het was bovendien gewoon de waarheid aangezien de banneling letterlijk zei dat ze dat gedaan had door WW. Nou dankje de koekoek en laten we nu alsjeblieft niet zonder stoot of slag aannemen dat het hier gaat om iemand die dat daadwerkelijk meende want de bedoeling was om anderen in een kwaad daglicht te stellen.lolapaloeza schreef: ↑03-11-2019 14:30Jij geeft zelf een voorbeeld wat ik allerminst als "rotdouw' zou kwalificeren.
zondag 3 november 2019 om 15:08
iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Het is ook een beetje naïef om te denken dat er “echte mensen” schuilgaan onder een nick. Ja technisch gezien wel maar een echt mens kan zo maar meerdere nicks hebben en ook kwade bedoelingen.Ariellle schreef: ↑03-11-2019 14:38Maar daar gaat het (inmiddels grotendeels) toch over ? Het feit dat je op een openbaar forum reageert, legitimeert niet dat je maar alles roept waar je zin in hebt. Er zitten gewoon echte mensen achter een nick en dat jij niet weet wie dat is, betekent niet dat jij daar geen rekening mee hoeft te houden.
zondag 3 november 2019 om 15:10
Tomos schreef: ↑03-11-2019 15:01Tja ,voor een ' klapjap' of voor een computer zittend , is het makkelijker onaardige - , lelijke - of beledigende dingen te typen , dan wanneer je iemand dit recht in zijn smoel zegt.
Ik zou nog niet met een miljoen toe met deze augurken etende het bed willen delen , laat staan samenwonen![]()
En waar is hier jouw aardigheid?
Al die verwijtende mensen hier zijn zelf zo vals en zuur als de pest. Maar jij-bakken is nou eenmaal veel lekkerder.
zondag 3 november 2019 om 15:13
S-Meds schreef: ↑03-11-2019 15:06nou zeg dat. Het was bovendien gewoon de waarheid aangezien de banneling letterlijk zei dat ze dat gedaan had door WW. Nou dankje de koekoek en laten we nu alsjeblieft niet zonder stoot of slag aannemen dat het hier gaat om iemand die dat daadwerkelijk meende want de bedoeling was om anderen in een kwaad daglicht te stellen.
Nu kan ik wel wat hebben, maar die uitspraak was natuurlijk gewoon bizar. Voor hetzelfde geld ben ik ook superlabiel en trek ik de beschuldiging van aanzetten tot zelfmoord helemaal niet.
En dat is dan niet kwalijk?
zondag 3 november 2019 om 15:19
En volwaardige GTST personages bij elkaar verzinnen, al dan niet postuum
zondag 3 november 2019 om 15:46
Zo lang je niet in Napraat schrijft maakt dat allemaal niets uit.the_Wicked_Witch schreef: ↑03-11-2019 15:13Nu kan ik wel wat hebben, maar die uitspraak was natuurlijk gewoon bizar. Voor hetzelfde geld ben ik ook superlabiel en trek ik de beschuldiging van aanzetten tot zelfmoord helemaal niet.
En dat is dan niet kwalijk?
zondag 3 november 2019 om 15:53
Vertel eens , zijn mensen in het Oosten v/h land minder bijdehand dan die Stadse lui uit het Westen ? Ik heb het idee van wel ..PoesinBoots schreef: ↑03-11-2019 15:10En waar is hier jouw aardigheid?
Al die verwijtende mensen hier zijn zelf zo vals en zuur als de pest. Maar jij-bakken is nou eenmaal veel lekkerder.
M.N. Tukkers lijken mij veel sympathieker
Welkom in de tropen
zondag 3 november 2019 om 15:54
Gutteguttegut.Tomos schreef: ↑03-11-2019 15:01Tja ,voor een ' klapjap' of voor een computer zittend , is het makkelijker onaardige - , lelijke - of beledigende dingen te typen , dan wanneer je iemand dit recht in zijn smoel zegt.
Ik zou nog niet met een miljoen toe met deze augurken etende het bed willen delen , laat staan samenwonen![]()
Het is me allemaal, wat, he.
Tsjongejongejonge.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 3 november 2019 om 15:56
Van de week zat ik wiebelig, niet alert, op de fiets (in gedachten, nuchter voor bloedprikken, kater, werk-stress, de reden maakt niet uit). Dan schrik ik van een bakfietsmoeder die doortrapt, van een scooterrijder die passeert, een toeterende auto en val ik (bijna) om. Niet omdat 'die' anderen geen rekening met mij houden, maar omdat ik wiebelig ben. Ik schrik van hen, daar kunnen "zij" niets aan doen.
Kortom: weggebruikers zijn in geen geval verantwoordelijk voor mijn schrikreactie.
En weggebruikers is idem dito forumgebruikers.
Kortom: weggebruikers zijn in geen geval verantwoordelijk voor mijn schrikreactie.
Alles sal reg kom
zondag 3 november 2019 om 15:59
Kesbeke of Kuhne ?blijfgewoonbianca schreef: ↑03-11-2019 15:54Gutteguttegut.
Het is me allemaal, wat, he.
Tsjongejongejonge.....
Naar welke gaat jouw voorkeur uit ?
Welkom in de tropen
zondag 3 november 2019 om 16:01
Loep jezelf even voor je eigen sneue, zure reacties voor je hier populair komt doen.
profile/354183/posts/2
zondag 3 november 2019 om 16:06
Precies.Sharing schreef: ↑03-11-2019 15:56Van de week zat ik wiebelig, niet alert, op de fiets (in gedachten, nuchter voor bloedprikken, kater, werk-stress, de reden maakt niet uit). Dan schrik ik van een bakfietsmoeder die doortrapt, van een scooterrijder die passeert, een toeterende auto en val ik (bijna) om. Niet omdat 'die' anderen geen rekening met mij houden, maar omdat ik wiebelig ben. Ik schrik van hen, daar kunnen "zij" niets aan doen.
Het wordt pas kwalijk als de eigenaar van de toeterende auto expres over je heen rijdt, of als iemand op het forum doelbewust op zoek gaat naar zwakke plekken bij medeforummers om ze te kwetsen.
zondag 3 november 2019 om 16:20
Wat wil je hier mee zeggen? Dat je weet hoe het loepje werkt?
Eng mens.
Oh en ik ben geen tukker. Vandaar niet sympathiek.
zondag 3 november 2019 om 16:27
zondag 3 november 2019 om 16:35
Die van het kanaal? .........PoesinBoots schreef: ↑03-11-2019 16:32Ergens in de verte gaat me een lampje branden. Er was eerder ook een forummer die standaard een spatie voor een komma zette en eindigde met ..
zondag 3 november 2019 om 16:37
Knap dat je zulke dingen onthoudt / opmerkt. Ik herken altijd alleen maar 1 fossiel onder elke nieuwe nickname. Verder heb ik nooit enig idee.PoesinBoots schreef: ↑03-11-2019 16:32Ergens in de verte gaat me een lampje branden. Er was eerder ook een forummer die standaard een spatie voor een komma zette en eindigde met ..
zondag 3 november 2019 om 16:40
Iedereen kan wel aanvinken dat ze een man is.
zondag 3 november 2019 om 16:41
Er brandt bij mij (zoals zo vaak) niks maar dit is wel zo'n typisch voorbeeld van iemand die inderdaad een topic kan verzieken, zichzelf reuze scherpzinnig vindt en vervolgens als eerste en het hardst begint te gillen.PoesinBoots schreef: ↑03-11-2019 16:32Ergens in de verte gaat me een lampje branden. Er was eerder ook een forummer die standaard een spatie voor een komma zette en eindigde met ..
There is always something happening, and it's usually right now