Zure reacties op dit forum

31-10-2019 03:29 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.

Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.

Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095

Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter :popcorn:, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.

Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.

* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
blijfgewoonbianca schreef:
03-11-2019 16:37
Knap dat je zulke dingen onthoudt / opmerkt. Ik herken altijd alleen maar 1 fossiel onder elke nieuwe nickname. Verder heb ik nooit enig idee.

Ik weet ook nog niet wie hoor.
Herken alleen die kromme manier van schrijven.
Murrmurr schreef:
03-11-2019 16:42
Dat met die puntjes doen op zich wel veel oudere mensen. Ik dacht eerst ook heel para dat achter verschillende nicks m'n moeder schuilde hier.

:HA:

Hoe oud is oud? Ik doe dat ook weleens.
PoesinBoots schreef:
03-11-2019 16:44
:HA:

Hoe oud is oud? Ik doe dat ook weleens.
57
blijfgewoonbianca schreef:
03-11-2019 16:01
Loep jezelf even voor je eigen sneue, zure reacties voor je hier populair komt doen.

profile/354183/posts/2
Laat ze smaken
Welkom in de tropen
Tomos schreef:
03-11-2019 15:53
Vertel eens , zijn mensen in het Oosten v/h land minder bijdehand dan die Stadse lui uit het Westen ? Ik heb het idee van wel ..
Je betaalt PoesinBoots niet genoeg voor zo'n dienst.
Murrmurr schreef:
03-11-2019 16:49
57

Ga je mond wassen!!
Oud, tsssk
the_Wicked_Witch schreef:
03-11-2019 16:59
Ga je mond wassen!!
Oud, tsssk

Gheghe. Gelukkig ben ik nog niet in de 50.
En toch..
madamzonderm schreef:
03-11-2019 16:55
Je betaalt PoesinBoots niet genoeg voor zo'n dienst.
Waarom reageer jij steeds op berichten gericht aan anderen? Jij quote steeds een bericht van Y gericht aan X met dan een vraag of opmerking. Heb je zelf niks te melden en haak je steeds daarom in op andere gebruikers? En dat doe je niet alleen hier maar op elk topic waar je actief bent.
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
03-11-2019 17:00
Waarom reageer jij steeds op berichten gericht aan anderen? Jij quote steeds een bericht van Y gericht aan X met dan een vraag of opmerking. Heb je zelf niks te melden en haak je steeds daarom in op andere gebruikers? En dat doe je niet alleen hier maar op elk topic waar je actief bent.
Nou en? (Zie, ik doe het ook!) Waarom zou je alleen mogen reageren op een post die aan jou gericht is?

Mijn god zeg, er hangen kennelijk ineens nogal wat regeltjes aan hoe te forummen. Wat is dat toch voor onzin?!
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 03-11-2019 17:04
1.99% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
Een keer is wel genoeg.
Laat dat mens toch lekker.
Murrmurr schreef:
03-11-2019 16:49
57
Jezus, dan ben jij nog een kuiken.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Omdat het een forum is?

Waarom reageer jij alleen onvriendelijk? En dat doe je niet alleen hier maar op elk topic waar je actief bent.
Life is short. Eat dessert first.
Murrmurr ben jij 57? Ik dacht altijd als ik jou las een hele jonge meid voor me te hebben :-D
Solomio schreef:
03-11-2019 17:07
Jezus, dan ben jij nog een kuiken.
:D best wel ja.

Kijk Lange, nou doe ik het alweer!
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 03-11-2019 17:15
2.18% gewijzigd
Blondie456 schreef:
03-11-2019 17:12
Murrmurr ben jij 57? Ik dacht altijd als ik jou las een hele jonge meid voor me te hebben :-D
Nee, haar moeder is 57.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
doornroosje9 schreef:
03-11-2019 17:11
Waarom reageer jij alleen onvriendelijk? En dat doe je niet alleen hier maar op elk topic waar je actief bent.

Ja maar ja maar.. Lange met de korte was toch juist één van de voorvechters tegen onaardig posten?!

Ik ben in de war nu.
Blondie456 schreef:
03-11-2019 17:12
Haar moeder is 57.
Blondie je wil toch hopelijk niet zeggen dat ik onvolwassen overkom!? Ik ben 35, niet heel jong............
doornroosje9 schreef:
03-11-2019 17:14
Haar moeder is 57.
Oke, dank je wel
PoesinBoots schreef:
Ja maar ja maar.. Lange met de korte was toch juist één van de voorvechters tegen onaardig posten?!

Ik ben in de war nu.
Komt wel, als je 50+ bent :there:
PoesinBoots schreef:

Ik ben in de war nu.
Dit topic is verwarrend. Sommigen die hard roepen dat hier onaardig gereageerd wordt, zijn zelf de meest zure en onvriendelijk mensen.
Murrmurr schreef:
03-11-2019 17:15
Blondie je wil toch hopelijk niet zeggen dat ik onvolwassen overkom!? Ik ben 35, niet heel jong............
Nee hoor schat echt niet. Ik ben zelf 54 .
Blondie456 schreef:
03-11-2019 17:16
Oke, dank je wel
:)
Ik vind dat we nu best lief tegen elkaar zijn :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven