Zure reacties op dit forum

31-10-2019 03:29 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.

Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.

Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095

Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter :popcorn:, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.

Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.

* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Blondie456 schreef:
03-11-2019 17:21
Ik vind dat we nu best lief tegen elkaar zijn :-D
:O
Afbeelding
2019 schreef:
03-11-2019 17:23
Afbeelding
Ja zeker borreltijd. Wijn maakt bij mij niet venijnig. Proost!
Murrmurr schreef:
03-11-2019 16:49
57
Dat is niet oud Geertje Kuijntjes die is oud met haar 114 jaar.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Blondie456 schreef:
03-11-2019 17:21
Ik vind dat we nu best lief tegen elkaar zijn :-D
Welja!
Jullie weten wel hoe je een topic om zeep helpt, zeg!

Helemaal geen frustraties meer?

Iemand???
Blondie456 schreef:
03-11-2019 17:26
Ja zeker borreltijd. Wijn maakt bij mij niet venijnig. Proost!
:cheers:

(En nu we toch zo vriendelijk en aardig en zo zijn, ik vind jou veranderd. Je reacties zijn anders. Kan niet precies mijn vinger erop leggen maar :thumbsup: )
There is always something happening, and it's usually right now
Lange-met-een-korte schreef:
03-11-2019 17:00
Waarom reageer jij steeds op berichten gericht aan anderen?
Tja...waarom doe jij het?
03-11-2019 17:00
Jij quote steeds een bericht van Y gericht aan X met dan een vraag of opmerking. Heb je zelf niks te melden en haak je steeds daarom in op andere gebruikers? En dat doe je niet alleen hier maar op elk topic waar je actief bent.
Nee joh.
Grobbekuiken_ schreef:
03-11-2019 17:30
:cheers:

(En nu we toch zo vriendelijk en aardig en zo zijn, ik vind jou veranderd. Je reacties zijn anders. Kan niet precies mijn vinger erop leggen maar :thumbsup: )
Ik zal het maar als een compliment opvatten maar begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Misschien ligt het eraan in welk topic we zitten. Maar ik vind het wel lief van je.
yette schreef:
03-11-2019 17:29
Welja!

Iemand???
Vooruit ik pak de bitterballen met mosterd er bij
Afbeelding
yette schreef:
03-11-2019 17:29
Welja!

Iemand???
Trut , zo beter? :-D
Blondie456 schreef:
03-11-2019 17:32
Ik zal het maar als een compliment opvatten maar begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Misschien ligt het eraan in welk topic we zitten. Maar ik vind het wel lief van je.
Is absoluut als compliment bedoeld!
PoesinBoots schreef:
03-11-2019 17:14
Ja maar ja maar.. Lange met de korte was toch juist één van de voorvechters tegen onaardig posten?!

Ik ben in de war nu.
Dat je in de war blijkt uit elke post van je. Maar is was en ben geen voorvechter tegen onaardig posten. Ik was en ben een voorvechter van het de stelling dat er groepjes zijn. En dat die in veel gevallen niet het beste bij elkaar naar boven halen.
Let’s Go Brandon!
Blondie456 schreef:
03-11-2019 17:34
Trut , zo beter? :-D
Ah fijn, ik word begrepen!
03-11-2019 17:35
Dat je in de war blijkt uit elke post van je. Maar is was en ben geen voorvechter tegen onaardig posten. Ik was en ben een voorvechter van het de stelling dat er groepjes zijn. En dat die in veel gevallen niet het beste bij elkaar naar boven halen.
Tjongejonge dat is me nog eens een missie.

Nog sneller typen om je zegje te doen, straks is je publiek weg!
Jij hebt geen groepje nodig om niet het beste in je naar boven te halen, kun jij helemaal zelf.
Knapperd.
charlottew88 schreef:
03-11-2019 17:27
Dat is niet oud Geertje Kuijntjes die is oud met haar 114 jaar.
Ze leefde (en leeft; doet ze nu dingen die oude mensen doen?) als niet oud iemand!
Ik vind oud een lastig iets om te zeggen over iemand,

Ooh ja jij was die in herhaling vallende meut die maar niet wilde lezen dat niemand het bestaan van groepjes hier ontkent.
Groepjes die jij er kennelijk van denkt te moeten maken, omdat forummers het toevallig met elkaar eens zijn over bepaalde onderwerpen. Maar dat zegt niks over of er hier dan groepjes (bleh) zouden zijn. En dan nog, hoe erg is dat dan?
Net als in het echte leven, je gaat om met mensen met wie je het kunt vinden. Dat gebeurt hier ook. En dat kan in elk willekeurig topic weer anders zijn.
Ik snap echt dat gedoe daarover niet.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 03-11-2019 17:48
1.73% gewijzigd
Hoe wil je een forum dynamiek krijgen zonder dat er groepen zijn met dezelfde mening dan?

Zelfs zonder opzet zul je bij verschillende onderwerpen groepen krijgen die elkaar bijvallen, simpelweg omdat ze er hetzelfde over denken.

Dus wat is je probleem daarmee precies? Wat is je punt daarin als het niet om het onaardige gaat.
Ik ben wel een ontzettende zure zuignap maar ik noem niemand van jullie oud hoor. Ik had hiet niet over absolute leeftijd, meer een stijldingetje.......
Anyco schreef:
03-11-2019 17:42
Nog sneller typen om je zegje te doen, straks is je publiek weg!
Jij hebt geen groepje nodig om niet het beste in je naar boven te halen, kun jij helemaal zelf.
Knapperd.
Mijn publiek zal er altijd zijn. Nu ben jij er ook onderdeel van. Niet dat je bijdrage aan de discussie erg waardevol is maar publiek is publiek.
Let’s Go Brandon!
03-11-2019 17:50
Mijn publiek zal er altijd zijn. Nu ben jij er ook onderdeel van. Niet dat je bijdrage aan de discussie erg waardevol is maar publiek is publiek.
:hug: Aww
Dat je in de war blijkt uit elke post van je.
Alle 1800+ posts? Heb je niet gelezen
Maar is was en ben geen voorvechter tegen onaardig posten. Ik was en ben een voorvechter van het de stelling dat er groepjes zijn. En dat die in veel gevallen niet het beste bij elkaar naar boven halen.
'Het beste' is subjectief dus je stelling is niet te verdedigen of te falsificeren. Het 'bewijs', anekdotes, die je toont over die groepjes tonen het bestaan niet aan. Het maakt me niet uit of er groepjes zijn of niet in dit forum.
03-11-2019 17:50
Net zoals er altijd publiek zal zijn voor een mening die niet de jouwe is.
madamzonderm schreef:
03-11-2019 17:53
Alle 1800+ posts? Heb je niet gelezen
'Het beste' is subjectief dus je stelling is niet te verdedigen of te falsificeren. Het 'bewijs', anekdotes, die je toont over die groepjes tonen het bestaan niet aan. Het maakt me niet uit of er groepjes zijn of niet in dit forum.
En dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven