Peutertopic III

maandag 4 november 2019 om 12:08

maandag 4 november 2019 om 12:38
Ik heb ook geen nadelen aan 1,68.
Mijn vriend heeft juist een lastige maat met kleren met zijn 1,92. Hij heeft een slank postuur. Mouwen zijn te kort, broeken ook. Maat groter en hij zwemt er in.
Onthouden jullie peuters ook alles?
Had zoon gister verteld, morgen ga je naar gastouder. Mama gaat stofzuigen.
Vanmorgen nogmaals verteld, zoon gaat naar gastouder. Zoon zegt: mama stofzuigen.
Zo onthoud hij ook werkelijk alles wat wij zeggen, zo knap. En soms ben ik alweer iets vergeten, hij herinnert me er wel aan
Mijn vriend heeft juist een lastige maat met kleren met zijn 1,92. Hij heeft een slank postuur. Mouwen zijn te kort, broeken ook. Maat groter en hij zwemt er in.
Onthouden jullie peuters ook alles?
Had zoon gister verteld, morgen ga je naar gastouder. Mama gaat stofzuigen.
Vanmorgen nogmaals verteld, zoon gaat naar gastouder. Zoon zegt: mama stofzuigen.
Zo onthoud hij ook werkelijk alles wat wij zeggen, zo knap. En soms ben ik alweer iets vergeten, hij herinnert me er wel aan

maandag 4 november 2019 om 12:57
Peuter herinnert zich steeds dingen, maar vaak ook op random momenten. Zo vroeg hij twee maanden na verwijderen traphekje ineens waar die was.
Onze peuter vraagt laatste dagen steeds mama, vind jij mij lief? Vindt papa mij lief etc. Doen meer peuters dat? Misschien mijn hormonen maar vraag me af of we dat dus niet duidelijk genoeg laten merken aan hem.
Onze peuter vraagt laatste dagen steeds mama, vind jij mij lief? Vindt papa mij lief etc. Doen meer peuters dat? Misschien mijn hormonen maar vraag me af of we dat dus niet duidelijk genoeg laten merken aan hem.

maandag 4 november 2019 om 13:09
Dat onthouden wordt bij onze peuter steeds sterker. Het begon met onthouden wat we de dag erop zouden gaan doen. En nu vraagt hij in de ochtend welke dag het is en kan dan zeggen wat we vorige week op die dag hebben gedaan en dat we vandaag naar opa & oma gaan en papa vanavond niet thuis slaapt
Hij somt nu ook lijstjes op zoals "Willem is mijn papa, Jessica is mijn mama, Pieter is mijn neef, die die die en die zijn mijn nichtjes, Luc was onze buurman, Karel is nu onze buurman, Dirk is opa samen met oma Jannetje, Theo is mijn opa, die is dood, de bouwvakkers heten ......... maar Ewout de bouwvakker is (5 weken geleden!) van de ladder gevallen en op het kdv zitten: ...................... enz.
Ik verbaas mij daar over. Hij somt ook op hoe oud de kindjes van het kdv zijn. Ik ben al blij dat ik de namen van alle kindjes weet
Maar als hij nou ook zou onthouden waar hij zijn zaklamp/steen/blaadje/sokken laat..

Hij somt nu ook lijstjes op zoals "Willem is mijn papa, Jessica is mijn mama, Pieter is mijn neef, die die die en die zijn mijn nichtjes, Luc was onze buurman, Karel is nu onze buurman, Dirk is opa samen met oma Jannetje, Theo is mijn opa, die is dood, de bouwvakkers heten ......... maar Ewout de bouwvakker is (5 weken geleden!) van de ladder gevallen en op het kdv zitten: ...................... enz.
Ik verbaas mij daar over. Hij somt ook op hoe oud de kindjes van het kdv zijn. Ik ben al blij dat ik de namen van alle kindjes weet

Maar als hij nou ook zou onthouden waar hij zijn zaklamp/steen/blaadje/sokken laat..

maandag 4 november 2019 om 13:12
Ik ben 1.64 en ik vind het heerlijk om klein te zijn. Nooit problemen gehad bij concerten en altijd zeeën van ruimte in bed of op de bank 
Peuter herinnert zich ook steeds meer, dat valt mij ook op. Due, vragen over lief zijn herken ik niet. Maar ik zeg meerdere keren op een dag tegen haar dat ik haar lief vind en van haar hou.
Wij zijn op weg naar Landal, voor het eerst met zijn viertjes weg!

Peuter herinnert zich ook steeds meer, dat valt mij ook op. Due, vragen over lief zijn herken ik niet. Maar ik zeg meerdere keren op een dag tegen haar dat ik haar lief vind en van haar hou.
Wij zijn op weg naar Landal, voor het eerst met zijn viertjes weg!

maandag 4 november 2019 om 13:14
Due-scimmie schreef: ↑04-11-2019 12:57Peuter herinnert zich steeds dingen, maar vaak ook op random momenten. Zo vroeg hij twee maanden na verwijderen traphekje ineens waar die was.
Onze peuter wil heel graag dat we hem lief vinden. Hij vraagt het ook. Ik word daar een beetje sip van want als hij toch eens écht kon begrijpen hoeveel we van hem houden.. Dan zou hij het niet hoeven vragen. Ik zeg het ook regelmatig.
Ik knijp hem dan nog maar eens lekker vast en kus zijn bolletje tot hij niet meer wil

maandag 4 november 2019 om 13:16
Hier 1,60 en heb eigenlijk niet ergens echt last van.
Baby is ziek, heeft sinds vannacht koorts en het is veel huilen, kreunen en jammeren. Wil ook alleen maar bij me liggen/zitten. Slapen lukt slecht. Heb nu peuter maar naar bed gestuurd zodat ik met baby ook in bed kan liggen, en hopen dat hij zo in slaap valt.
Baby is ziek, heeft sinds vannacht koorts en het is veel huilen, kreunen en jammeren. Wil ook alleen maar bij me liggen/zitten. Slapen lukt slecht. Heb nu peuter maar naar bed gestuurd zodat ik met baby ook in bed kan liggen, en hopen dat hij zo in slaap valt.

maandag 4 november 2019 om 13:35
Hier ook een 'kleintje', ik ben 1.64
en de meeste nadelen herken ik ook niet!
Wat grappig dat onthouden, merk dat met zoon nog niet echt.
Leuk Fiona, geniet ervan!
Zoon doet het echt super goed in zijn nieuwe bed. Hij is er ook heel trots op, zaterdag kwam de oppas en ze moest meteen mee naar boven om zijn bed te bewonderen.
Hij komt er ook nog niet zelf uit 's ochtends
hij roept mij wanneer hij wakker is.

Wat grappig dat onthouden, merk dat met zoon nog niet echt.
Leuk Fiona, geniet ervan!
Zoon doet het echt super goed in zijn nieuwe bed. Hij is er ook heel trots op, zaterdag kwam de oppas en ze moest meteen mee naar boven om zijn bed te bewonderen.
Hij komt er ook nog niet zelf uit 's ochtends

maandag 4 november 2019 om 14:40
Beterschap snowgirl.
Heerlijk fiona, geniet ervan!
Fijn aaedbei banaan, dat het bed goed gaat!
Zoon vraagt niet of hij lief is, hij kondigt het aan. Hij zegt heel vaak. *naam zoon* heeel lief. Mama ook heeel lief, papa ook en hond ook en poes en poes ook.
Hij kijkt er dan ook zo lief bij en komt me helemaal knuffelen.
Ik zeg ook wel vaak dat ik hem en iedereen lief vind.
Zoon onthoud ook dingen van een jaar geleden, met oma naar de kinderboerderij bijvoorbeeld.
Als ik hem op haal van het kdv, kan hij ook vertellen wat hij gegeten heeft, en wat hij koos voor op brood.
Waar hij mee gespeeld heeft, vind hij lastig te vertellen.
Hij weet ook elke mama en papa van de kindjes, dan ziet hij die en zegt dat is de mama van die en die.
En dat blijkt dan ook altijd te kloppen.
Heerlijk fiona, geniet ervan!
Fijn aaedbei banaan, dat het bed goed gaat!
Zoon vraagt niet of hij lief is, hij kondigt het aan. Hij zegt heel vaak. *naam zoon* heeel lief. Mama ook heeel lief, papa ook en hond ook en poes en poes ook.
Hij kijkt er dan ook zo lief bij en komt me helemaal knuffelen.
Ik zeg ook wel vaak dat ik hem en iedereen lief vind.
Zoon onthoud ook dingen van een jaar geleden, met oma naar de kinderboerderij bijvoorbeeld.
Als ik hem op haal van het kdv, kan hij ook vertellen wat hij gegeten heeft, en wat hij koos voor op brood.
Waar hij mee gespeeld heeft, vind hij lastig te vertellen.
Hij weet ook elke mama en papa van de kindjes, dan ziet hij die en zegt dat is de mama van die en die.
En dat blijkt dan ook altijd te kloppen.

maandag 4 november 2019 om 14:55
Dat onthouden is hier al sinds hij 1, 5 is. Ineens wist hij dat er bij vrienden de vorige keer (paar weken daarvoor) ballonnen hadden gehangen en daarna niet meer. Reden we week later op de snelweg en bij afslag dierentuin riep hij hier dierentuin mama, met opa toe. Toen was hij 22 maanden. Vorige week in de binnenspeeltuin, mama hier met opa en oma weest (dat is al maaanden geleden). Ook als ik beloof morgen gaan we zwemmen, is dat het eerst wat hij roept bij wakker worden. Oppassen geblazen dus
Verder komt peuter heel veel naar me toe, mama, mij jou lief. Hij vraagt het niet.

Verder komt peuter heel veel naar me toe, mama, mij jou lief. Hij vraagt het niet.
maandag 4 november 2019 om 15:31
Wat schattig al die kindjes die het lief zijn benoemen. Zoon komt ons ook heel vaak kusjes geven. Of, als hij naar bed gaat hebben we altijd nog een knuffelmoment na het tandenpoetsen etc. Hij geeft dan heel mijn gezicht kusjes en op mn oren en mn haar, zo schattig is dat 
Zoon benoemt sinds een paar dagen dat hij boos is. Alleen hij snapt geloof ik de betekenis van boos nog niet echt. Zegt hij 'ikke boos mama' hij bedoelt dat hij boos op mij is, maar gaat vervolgens helemaal om mij heen hangen
ergens ook best schattig in ieder geval.

Zoon benoemt sinds een paar dagen dat hij boos is. Alleen hij snapt geloof ik de betekenis van boos nog niet echt. Zegt hij 'ikke boos mama' hij bedoelt dat hij boos op mij is, maar gaat vervolgens helemaal om mij heen hangen

maandag 4 november 2019 om 18:09
Ja dit dus. Ondanks dat ik sowieso altijd bij slapen zeg dat ik van hem hou en overdag ook nog.GlitterCupcake schreef: ↑04-11-2019 13:14Onze peuter wil heel graag dat we hem lief vinden. Hij vraagt het ook. Ik word daar een beetje sip van want als hij toch eens écht kon begrijpen hoeveel we van hem houden.. Dan zou hij het niet hoeven vragen. Ik zeg het ook regelmatig.
Ik knijp hem dan nog maar eens lekker vast en kus zijn bolletje tot hij niet meer wil![]()

maandag 4 november 2019 om 20:12
maandag 4 november 2019 om 20:21
Herkenbaar met het onthouden! Ik verbaas me er soms over wat ze allemaal weet, de meest gekke dingen soms en een groot gedeelte hoor ik dan ook weer terug in het fantasie spel van haar.
@kdv hier wil ze soms ook niet mee maar ze is niet heel lastig over te halen om toch naar huis te gaan. Ze wil er eigenlijk altijd wel naartoe alleen vindt ze het niet altijd leuk om vroeg haar bed uit te moeten.
@kdv hier wil ze soms ook niet mee maar ze is niet heel lastig over te halen om toch naar huis te gaan. Ze wil er eigenlijk altijd wel naartoe alleen vindt ze het niet altijd leuk om vroeg haar bed uit te moeten.

maandag 4 november 2019 om 21:10
Veel plezier Fiona.
Superleuk dat onthouden ja, heel herkenbaar ook. Dochter begon daar al best vroeg mee en t wordt steeds meer. Ze verteld aan tafel ook steeds meer over wat ze die dag heeft gedaan en in haar spel hoor je het regelmatig terug.
Dochter zegt ook vaak lief. Of: jij bent de allerliefste haha. Baby broer is ook lief. Boos benoemt ze ook en dat klopt dan ook wel.
Geen tips voor niet naar huis willen of andersom, dochter gaat graag maar is ook blij als ik er weer ben.
Superleuk dat onthouden ja, heel herkenbaar ook. Dochter begon daar al best vroeg mee en t wordt steeds meer. Ze verteld aan tafel ook steeds meer over wat ze die dag heeft gedaan en in haar spel hoor je het regelmatig terug.
Dochter zegt ook vaak lief. Of: jij bent de allerliefste haha. Baby broer is ook lief. Boos benoemt ze ook en dat klopt dan ook wel.
Geen tips voor niet naar huis willen of andersom, dochter gaat graag maar is ook blij als ik er weer ben.
maandag 4 november 2019 om 21:21
Jep, en dat ging weer over. Zoon speelt dan meer met jongens juist, maar dat komt omdat er gewoon meer jongens van rond zijn leeftijd op de groep zijn.Teckeltje88 schreef: ↑04-11-2019 20:00Fiona, fijne vakantie!!!
Peuter wil sinds 2 weken niet mee naar huis van het kdv. Hij wil blijven spelen met z'n vriendinnen (hij speelt voornamelijk met meisjes, doktertje, winkeltje etc). Is dat bij jullie ook? Vandaag was hij niet eens echt blij dat ik er was![]()
maandag 4 november 2019 om 22:02
Ik probeerde rond die leeftijd als laatste aan te komen om mijn kind op te halen van de psz, als ik er te vroeg was was er dramaTeckeltje88 schreef: ↑04-11-2019 20:00Fiona, fijne vakantie!!!
Peuter wil sinds 2 weken niet mee naar huis van het kdv. Hij wil blijven spelen met z'n vriendinnen (hij speelt voornamelijk met meisjes, doktertje, winkeltje etc). Is dat bij jullie ook? Vandaag was hij niet eens echt blij dat ik er was![]()