Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben ook weer van de partij!
Sinds zaterdag ben ik met prikken gestart. Dit keer een kort schema, ik heb twee keer een lang schema gehad dus dit is nu wel heel relaxed. Ik spuit 125 IE Puregon.
Vorige keren heb ik 12 dagen gestimuleerd, dus ik verwacht de punctie zo ongeveer eind volgende week, spannend. Vrijdag is de eerste echo.

Ik zie dat het druk aan het worden is in dit topic, jammer dat het voor zoveel mensen nodig is maar fijn dat we elkaar hier kunnen vinden. :) En hopelijk binnenkort weer positief nieuws... ik duim voor iedereen!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
In deze studie onderzoeken ze of bij cryo tp er evenveel succesvolle zwangerschappen ontstaan bij echomonitoring met in zkh met pregnyl/ovitrelle of thuismonitoring dmv ovulatietest met natuurlijke eisprong.
Baggel, zo mooi dat je zon stuk hebt geschreven :heart:

Kasteelbewoner, Thanks voor je uitgebreide reactie. Mijn man staat ervoor open op te laten verwijderen. Maar wat zo gek is; uitslagen in nl waren 2 x prima. En in Gent dus niet, helemaal na wassing. o_o
Uroloog in nl zei; prima uitslag, geen zorgen. Terwijl Gent mij dus belde met heel ander nieuws.

Wat spannend voor jou! Ik vind de buikpijn als heel hoopvol klinken! Wanneer test je?

Oh en meiden; ik lees hier regelmatig over adenomyose en over Als tip zou ik echt willen zeggen, overweeg om naar Valkenburg in België te gaan. Op herhaalde miskramen fb verschillen vrouwen met succes behandeld. En echt andere vorm dan in NL.

Puk, Thanks voor je hoopvolle bericht! Maar merk toch dat ik echt weinig hoop heb deze ronde :-(
Gent had het in het eerste gesprek over isci pgs. Zal denk ik eerder isci dan ivf zijn.
Hoop alleen zo dat het met iui lukt.
Voel mij nu al zo paniekerig door enkel deze medicatie. Slik ook antidepressiva vanwege evenwichtsstoornis dus denk dat het triggert.
Croissant: Danm - door jou nick heb ik opeens zin in een croissant :-P ! Hoeveel cryo's heb je nog? Wel fijn dat het al eens gelukt is en je misschien wel helemaal niet van voor af aan hoeft te beginnen met stimuleren en zo. Heel veel succes.

Roosje: Een mijlpaal - de eerste spuit! Als je het niet gewend bent is het heel gek om jezelf te injecteren de eerste keer, maar het gaat vanzelf op een gegeven moment.

Heytan: So far so good. Succes donderdag.

Miekje: benieuwd of je wel of niet mee doet met de studie. Heb je normaliter een consistente cyclus? Ik heb mijn cryo TP altijd in een natuurlijke cyclus gehad en vond dat echt super fijn en gemakkelijk. Geen medicatie, gewoon 'the good old' utro en wat progestrone injecties. En ovulatie monitoren met een CB test en af en toe een echo.

Kasteel: Hou je het nog vol vwb de wachtweken? Ik heb altijd overal aan getwijfeld moet ik bekennen. De eerste week is nog wel te doen, maar de tweede...

Flipje: Heel veel succes in Gent! Voor jou wordt uiteraard hard geduimd en ik hoop dat je een makkelijkere weg hebt dan al hetgeen je hebt moeten doorstaan voor de komst van A. :hug:

Lauwie: Hoe is het met jou, meis? Enig zicht op wanneer je je TP hebt?

Deze vraag geldt ook voor jou Daisy - ik ben benieuwd en hoop dat de curretage het nestje voor de hopelijk toekomstige baby helemaal 'klaar' heeft gemaakt.

Hier heb ik het hele weekend in huis geklust - vooral verfen van het nieuwe kantoor boven en de kasten. Heb spierpijn op plaatsen... Maar goed, het eind resultaat is goed en het wordt -als het goed is- zo goed als afgerond door de werkmannen.

Moos: De medicatie is ook best heftig, naast alle emoties rondom het zwanger worden. Sterkte!

Schreef een aantal weken over mijn bijna 45 jarige vriendin die nog hoopt zwanger te worden. Ze is inmiddels verloofd (enorm snel, maar kennelijk zit het gevoel goed) en ik vermoed dat ze de kinderwens ook niet te lang uitstellen. Ik ben benieuwd. Heb er nog niet 1:1 meer over gesproken, maar zie haar volgende week. Vond het destijds zo lastig, mede omdat ik haar niet van een roze wolk wil duwen en ik het leuk vind dat ze zo gelukkig is met haar 'fella; :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Tvp

:bye: Even zwaaien naar jullie lieve dames!

loop 1 1/2 maand achter met lezen. Ik ga even in mijn (globale) leesmodus. :-$
Wat spannend kasteelbewoner. Ik duim voor jou!

Baggal woensdag is de laatste dag van mijn kuur primolut, dus naar verwachting word ik eind deze week ongesteld. En gaan we eindelijk weer van start!
Kasteelbewoner Wat spannend, wanneer mag je testen? Het spuiten valt mee gelukkig :) Vrijdag waren er 8 follikels te zien in een eierstok, de andere konden ze niet zien omdat die achter de darm lag :-( Ben nu met gonal-f bezig en superbenieuwd hoeveel er gaan rijpen, vrijdag mag ik weer voor een echo gaan.

Roosje Hopelijk ontwikkelen zich genoeg follikels! Je hebt vandaag je echo toch?
Oh wat zie ik nu! Onderaan de tabel! Wat een positieve berichten! Ik ben echt ontroerd dat het gelukt is! Wat fijn!

Windmolen wat fantastisch! Na al die jaren! Zo blij voor je!!

En de andere dames natuurlijk ook, puk32, hd84,yaradreamz, labgeek,smurf. (Sorry dat ik jullie in 1 adem noem)

Maar allemaal gefeliciteerd!! :hug:
Wat lief van je Dazzle. Hoe is het met jou? Lijkt mij heel lastig dat je je dromen zo hebt moeten bijstellen. Was je niet vergeten overigens... :bigkiss:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal, Ik ben jullie ook niet vergeten hoor. ;) :hug: :hug:
Het gaat naar omstandigheden vrij goed.
Wij zijn vrij nuchter, en gaan niet bij de pakken neerzitten. Wel is het best vreemd om niet meer in de medische molen te zitten. Het is jaren onderdeel van ons leven geweest.

Op dit moment heb ik even "kleine sabbatical" in gelast na onze 4-weekse rondreis in Canada. Het was een prachtig reis!!
Ik ben zzp'er en heb bewust een opdracht afgeslagen waar ik eerder werkzaam ben geweest. Puur om de afgelopen jaren (waarin ik me nooit heb ziekgemeld en altijd ben doorgegaan) te verwerken en te bedenken hoe we ons leven nu willen gaan inrichten. Daarnaast hebben we sinds 4 maanden een hondje, geadopteerd uit Portugal, die ben ik lekker aan het trainen. Het is voor nu fijn om even thuis te zijn en lekker een beetje aan te rommelen. De toekomst staat open, we hebben het goed samen en zijn gezond. 1 ding staat vast, we hebben besloten dat we (nog) meer rondreizen gaan maken.

Ik ga weer even verder in mijn leesmodus... ;)
Fijn dat je zo van jullie reis hebt genoten dazzle. Goed dat je tijd voor hezelf neemt. Zouden we om minder al moeten doen zo nu en dan even pas op de plaats. Leuk n hondje ook.

Baggal succes met de spierpijn. T schijnt bij spierpijn het best te zijn om zelde nogmaals te doen... haha nog n kamer verven?

We gaan niet meedoen aan de studie. Wel eigen cyclus maar met 1x pregnyl voor eisprong. En echo's om t moment te bepalen . Daarna ook geen utro enz. Spannend weer en logistiek een veel grotere uitdaging nu met baby. Die dan toch ook mee moet naar poli. Zal maar proberen me n beetje bescheiden op te stellen daar. Maar t is niet anders. Herinner me n draadje daarover.
Miekje ik neem mijn zoon ook altijd mee, beetje onhandig en wellicht confronterend. Maar ik kom er uiteindelijk voor hetzelfde als de ander. En in het begin kon/wou ik nog wel steeds oppas regelen. Maar als het zo lang duurt, is dat ook niet te doen. De artsen en verpleegkundigen zijn gelukkig altijd flexibel en heel lief voor hem.
Ik ben een tijd afwezig geweest, dus misschien reageer ik op hele oude dingen.

@sofie: Wat afschuwelijk, zo ontzettend verdrietig. Hoe gaat het met je?
Jeetje je kan alweer snel verder, vind je dat fijn?

@Baggal: bedankt voor je uitleg. Lief dat je zo aan iedereen denkt! Lief dat je elke keer vroeg hoe het ging, het lukte even niet om te reageren.
Is het een grote verbouwing? Fijn dat het einde in zicht is. Wij gaan volgend jaar beginnen, ik kijk inderdaad niet uit naar alle troep!
Wat super leuk dat je dochter bloemenmeisje wordt! Ze hebben zulke leuke kindersetjes voor bruiloften!
Mooi stuk heb je geschreven! Ik volg veel Engelse insta personen, zij promoten fertility week heel actief, leuk en goed!

@duufje: Vandaag was de eerste cursus dag, hoe was het? Was het wat je verwacht had?

@Kasteel: Wat fijn dat er 2 top embryo's terug geplaatst zijn! Ik duim voor je! 9 dpo zegt ook nog niets. Wanneer mag je testen?

@moos: Hoe is het met IUI afgelopen, is het helemaal niet door gegaan? Wat is nu de vervolg stap?

@jokke: Moet je voor de uitslag ook naar dd? Wanneer begint de volgende poging. Ik hoop dat ondanks het vervelende deze ronde te doen is.

@mariamaria: Wat een vreselijk nieuws

@stipje: Ik snap dat je het zo voelde, vooral dat zielig gedeelte. Ik vraag me altijd af of het echt zo is, maar ik snap die gevoelens heel goed. Hopelijk was de verjaardag alsnog leuk! Wat raar van je schoonmoeder. Heb je nog met haar gesproken, of laat je het voor wat het is?

@vienna: Jeetje wat naar, wat ontzettend balen! Wat voor onderzoeken komen er nog?
Wat spannend van pleegzorg, hoe is dat afgelopen?

@miekje: Wat spannend, is de eerste afspraak al geweest? Weet je al meer over wanneer de cryo tp gaat zijn?

@heytan: Wat jammer dat het niet gelukt is met IUI. Wat spannend dat je bent begonnen. Zijn er nog testen gedaan zodat je weet wat je amh waardes zijn?

@daisy: Fijn dat alles er goed uit zag. Hoe gaat deze cyclus er precies uit zien?
Wat een gekke situatie met die vrouw.

@neo: Wat spannend, hoe gaat het met spuiten of is de punctie al geweest?

@RoosjeT: Hoe gaat het met het spuiten van hormonen? Al een echo gehad?

@mia: Ik herken erg wat je zegt, dat het voelt als je laatste kans. Maar het is een kans, die er anders misschien niet was geweest. Dat hield mij tijdens de uitslagen op de been. Ik kreeg opeens wel een kans, die er nooit was. Ook al dacht ik in begin natuurlijk wel.

@Croissantje: Welkom, iedereen is welkom. Hoe is je vorige ervaring met IVF geweest? Hoeveel cryo's zijn er over?

@windmolen: Hoe gaat het met jou?

@flipje: Waarom is er gekozen voor het korte protocol dit keer?

Hier gaat het wat minder.
De reden dat ik na de tp niets meer geschreven heb is omdat ik vrij snel de griep kreeg. Ik dacht of dat is een goed teken, had iets gelezen over een verzwakte weerstand voor de innesteling. Of dat het helemaal mis zou zijn door de koorts.
Na de griep meteen vol moeten werken, heb wel mee gelezen maar had even niet de energie om te reageren.
Helaas ben ik gisteren ongesteld geworden. Wat voelde ik mij verdrietig. Ook voor mijn man, hij juist weer voor mij. Ik mag van het ziekenhuis pas op vrijdag testen. Daarom moet ik ook doorgaan met de bollen. Daar ben ik vandaag zo boos om. Het verdriet van gisteren is omgeslagen in boosheid. Waarom door gaan met de vreselijke bollen, nu nog viezer door dat ms is begonnen (sorry tmi).
Nu wachten op de brief of er nog cryo's zijn. Het is jammer, maar helaas kunnen we er niets aan doen. We hadden dit keer het geluk helaas niet.

Ik ben blij dat het forum er is voor iedereen, maar het maakt me ook verdrietig dat er zoveel nieuwe dames bij gekomen zijn. Ik schrik er toch weer een beetje van, dat er zoveel mensen door dit heen moeten.
Elis, als je echt voelt dat het je menstruatie is en je ook hebt getest zou ik echt stoppen met utro.
Je lijf geeft echt aan dat de bloeding wilt doorbreken. Door de utro voel je je ook extra rot.
Vind het verdrietig voor je. Veel sterkte gewenst :heart:
Onze iui was wel gewoon doorgegaan.

Mijn cyclus was door iets langer doorgaan met utro volledig van de wap.
Ik mag ook pas dag 16 testen maar ik ga niet onnodig langer door.
Sorry meiden dat ik even niet zo actief ben hier. Het is razend druk en hier in het topic ook, zo gauw even gelezen. Lukt me niet alles goed bij te houden.

In ieder geval welkom aan de nieuwe meiden! Hoop heel erg dat jullie behandelingen goed mogen verlopen en gauw het geluk mogen hebben!
Heytan; jouw nick komt me ook heel bekend voor, misschien nog van een van de wachtbankjes topics?
Heel veel succes met alle stappen!

Baggal: hou de info over pleegkindje nog even voor me, nog niet helemaal zeker of het doorgaat. Waarschijnlijk wel, maar er volgt nog een heel kennismakingstraject. Even zien hoe dat loopt.
Heb jouw stuk gelezen en zó herkenbaar. Echt heel mooi hoe je het hebt opgeschreven en doet me veel te lezen dat er zoveel steun hier uit deze groep wordt gehaald (en ik vind dat zelf ook hier).

Duufje: hoe gaat het met jou? Worden jullie nu gescreend door de nieuwe pleegzorgorganisatie?
Het is ook echt iets heel bijzonders (vind ik zelf dan en we ervaren dat, nu het concreet is, ook zo; heel gek eigenlijk). Het is echt heel belangrijk dat kinderen een fijne plek hebben om op te groeien, daarin kunnen we veel betekenen.
Heel veel succes de komende tijd! Ik hoop dat er iets heel moois uit voortkomt!
Dazzle, :hello: wat fijn om je even te 'zien' en te lezen dat het goed met jullie gaat.

Vienna wij hebben gisteren de eerste trainingsavond gehad. Het is allemaal nog heel erg afwachten, want de daadwerkelijke goedkeuring (als die komt), komt pas na de trainingsavonden en na het gezinsonderzoek. Maar ik ben tot nu toe positief. Ben er ook echt van overtuigd dat wij hier geschikt voor zijn. Gisteren was er een ervaren pleegouder bij de training, die zelf wel 1 zoon had, maar na hem ook 2 kinderen verloren heeft en daarna pleegouder is geworden. Dus ik heb bij deze organisatie in elk geval niet het gevoel dat we wegens onze geschiedenis al meteen met 1-0 achter staan.
Spannend voor jullie nu zeg.

Nieuwkomers; welkom en success!

Ik merk dat ik niet meer zoveel lees hier en het ook moeilijk vind om bij te blijven. De meesten voor wie ik hier nog bleef hangen, zijn inmiddels weg. Dus ik zal hier waarschijnlijk minder en minder komen. Nu het traject voor ons echt is afgesloten, heb ik ook niet meer zoveel behoefte om er steeds weer mee bezig te zijn, ook niet via anderen.

Maar ik ken mezelf, dus ik blijf vast meelezen... Bovendien wil ik sommige van jullie gewoon niet missen ;-)
Dazzle, aaww, wat lief van je! Ik werd ook ontroerd door jouw berichtje... Ik had het jou ook zo graag gegund en vind het nog steeds verdrietig dat het bij jou mis is gegaan toen... Vind het fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie en dat jullie je leven zonder traject oppakken en invullen met mooie en waardevolle dingen. Ik hoop dat jullie nog veel mooie reizen gaan maken! En geniet van je hondje! Huisdiertjes kunnen echt zo dierbaar zijn!

Duufje, wat fijn dat de eerste avond positief is verlopen en dat deze organisatie gelukkig wel open staat voor jullie. Hoeveel trainingsavonden zijn er in totaal en verspreid over hoeveel tijd? En het gezinsonderzoek, wat houdt dat in? Heb je een idee hoe lang je met dit voortraject bezig gaat zijn? Ik hoop dat je toch af en toe nog wat blijft delen hier erover, want ik ben zo benieuwd hoe het verder gaat met je en hoop gewoon ontzettend dat jullie straks pleegouders mogen worden voor een kindje dat dat hard nodig heeft.

Vienna, vind het voor jou ook heel spannend wat er gebeurd vanuit het pleegzorgtraject. Hoop dat het iets moois gaat opleveren! Ik denk idd dat het superbelangrijk is en vind het echt mooi dat jullie dat willen doen. Ik heb ook dat artikel gelezen op nos.nl over het tekort en moest aan jou en Duufje denken.

Elisboompje, bah wat een teleurstelling! Ik zou zelf denk ik ook stoppen met de utro hoor, als je echt volop ongesteld bent. Ze blijven dan toch ook niet goed zitten. Mss wel voor de zekerheid toch even testen voordat je stopt. Dikke knuffel en ik hoop dat jullie snel horen dat jullie cryo's hebben!

Baggal, pfoeh, lastig hoor, met je vriendin. Ga je het wel met haar erover hebben? Heb je al bedacht hoe je het gaat aanpakken? Snap het helemaal, je wilt haar niet ontgoochelen, maar aan de andere kant is het toch beter als ze het nu hoort dan later. Wel heel fijn dat ze een leuke man aan de haak heeft geslagen iig!

Flipje, veel succes!!

Mia, aww, wat lief dat je hebt gejuigd voor me! En fijn als het je hoop gegeven heeft. Zwanger worden met ernstige endo kan zeker, gelukkig! Hopelijk is het met IVF ook snel raak voor jou. Waar zit bij jou de endo? Ik ben ook heel benieuwd wat Gent zal gaan voorstellen. Waarom wilde je gyn in NL het korte protocol perse doen? Weet je toevallig hoe het zit met je AMH of hoeveel follikels er bij jou klaar liggen aan het begin van de cyclus? Ik weet dat ze bij een lage eicelvoorraad vaak eerder neigen naar het korte protocol, omdat het lange protocol de eierstokken teveel zou platleggen. Ik was daar ook bang voor (omdat ik niet zo'n hoge voorraad heb), maar gek genoeg werkte alsnog het lange protocol beter bij mij en leverde meer eitjes op. Maar mss ben ik daarin een uitzondering.
Ik vind het lastig te zeggen of de hormonen invloed hadden op m'n endo. Het ging namelijk voor m'n operatie ook vrij rap met de toename van klachten en toen gebruikte ik geen hormonen. Onderzoek geeft aan dat IVF geen vermeerdering van klachten geeft bij endo, dus probeer daar maar op te vertrouwen. Heb jij eigenlijk al een behandeling ondergaan voor de endo? Hormonen of operatie?

Kasteelbewoner, ik duim hard voor je! Bij mij was het zo dat m'n buik eerst idd ook weer wat ging slinken, maar daarna (rond 12 dpo ofzo?) weer ging opzetten. Dat was achteraf m'n eerste clou. Ik hoop zo op goed nieuws voor jou!
windmolen schreef:
05-11-2019 19:02

Baggal, pfoeh, lastig hoor, met je vriendin. Ga je het wel met haar erover hebben? Heb je al bedacht hoe je het gaat aanpakken? Snap het helemaal, je wilt haar niet ontgoochelen, maar aan de andere kant is het toch beter als ze het nu hoort dan later. Wel heel fijn dat ze een leuke man aan de haak heeft geslagen iig!
Ik weet het niet. Het houdt me wel bezig merk ik... en vermoed ook dat dit de reden is van de turbo verloving (ze kent hem sinds Augustus) en ze wordt volgende maand 45. Is niet volledig uitgesloten, maar ik vrees dat het een long shot is...
Ben wel blij dat ze de liefde gevonden heeft! Gun het haar zo! Ik zie haar volgende week woensdag (maar dan ook met een andere vriendin erbij). Zie wel hoe het loopt...

Duuf: Fijn dat de avond goed bevallen is en ergens prettig dat je iemand gesproken hebt die zelf ook het nodige heeft meegemaakt (prettig in de zin dat dit geen belemmering zou moeten vormen voor de organisatie). Ik zie het jou ook gewoon doen... :heart:
Zo mooi dat jullue voor pleegzorg gaan dazzle en duuf. Er zijn helaas genoeg kinderen die zo'n warm en veilig plekje kunnen gebruiken.

@baggal mbt je vriendin ik zou het aan haar laten, vier de liefde en de verloving. Mocht ze er behoefte aan hebben weet ze jou als vriendin/ervaringsdeskundige echt wel te vinden. Goed luisteren dan pik je eventuele toespelingen wel op en kun je 1 op 1 haar steunen zoals je ons allen hier ook altijd tot steun bent.

Hier flink ongesteld dag 10 alweer 1e echo. Toch maar vast leidinggevende ingelicht. Blijft onhandig om onder schooltijd weg te moeyen soms. Weinig inval en dus extra druk op collega's Maar nog maar niet alle collega's ingelicht. hoewel ze vorige keer heel erg mee leefden. Kan later ook nog wel. Eerst maar eens kijken hoe t loopt.
Duufje, wat fijn dat het tot nu toe allemaal goed gaat met de andere pleegzorg organisatie. Wat bijzonder ook dat contact met die andere pleegvader. Wat een verschrikkelijke dingen maken mensen toch mee zeg. Echt zo fijn om te lezen dat jullie waarschijnlijk hier wel op jullie plek zijn en er gezien wordt wat jullie aan kunnen (ga ik echt vanuit dat dit goedkomt, dat ze dit zien). Na alle tegenslagen dat jullie met zoiets moois aan de slag kunnen zal wel heel prettig zijn. Bijzonder idee dat er ergens al een kindje is waarschijnlijk die bij jullie de rust, stabiliteit en warmte kan gaan vinden. En petje af voor jullie, want het zal echt niet even makkelijk zijn altijd een pleegkind.
Begrijp heel goed dat je weer een beetje meer afstand neemt van het topic, uiteindelijk gaat het leven ook verder. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt, want ik wil zo graag contact houden! Je hebt een speciaal plekje in mijn :heart:

Dazzle ik dacht toevallig van de week aan je. Ik was erg benieuwd hoe je reis was. Heb je nog een ritueel ter afscheid van het traject gedaan? Je was een paar weken geleden daarover nog aan het nadenken. Wat bijzonder een adoptie hondje. Is het een hondje met een geschiedenis of een jong hondje? Wel fijn om daar de zinnen mee te verzetten en goed van je dat je even geen opdracht hebt gedaan. Denk dat het wel erg belangrijk is om alles te verwerken na zo’n tijd, je hebt zoveel meegemaakt in de mmm. Ik vind het wel heel fijn dat je nog even van je laat horen soms.

Sofie hoe is het meid? :hug:

Flipje erg spannend weer meid. Gaat waarschijnlijk razendsnel bij jou dan. Ik volg je, ook op de andere kanalen :biggrin:
Lilly, bedankt voor je lieve kaart :love: zo attent!

Flipje, welkom terug (in je eigen topic toch?) Moet je voor iedere echo heen en weer of alleen voor het moment suprême? Ik duim voor je en ga je sowieso hier en op fb verder volgen!

Baggel, had je stukje al gelezen maar vind het erg mooi verwoord! En hoewel ik er zelf online en op social media niet open over ben vind ik het altijd erg knap en fijn als andere mensen dat wel zijn. Kan soms net de steun zijn die iemand nodig heeft, net zoals hier mee schrijven me goed doet.
Ben benieuwd of je vriendin er wellicht zelf over gaat beginnen als je haar ziet. Heel fijn dat ze liefde heeft gevonden!

Roosje, welkom hier! Het is een fijn plekje hier om te schrijven. En veel succes!

Mia, ook welkom! Ik heb endometriose maar ben wel een gek geval. De aantasting is vrij ernstig (graad III/IV heb nog altijd verklevingen en cystes en inmiddels twee operaties gehad) maar geen pijnklachten. Dat laatste is natuurlijk fijn wat minder is dat het mijn vruchtbaarheid wel behoorlijk heeft aangetast. Door de verklevingen zitten de eierstokken vast aan mijn baarmoeder (zijn wel doorgankelijk) waardoor de kans op natuurlijk zwanger worden niet nul is maar wel klein. Na IUI zonder succes dankzij IVF een dochter gekregen maar nu alweer ruim een jaar bezig voor een tweede met vrij recent een vmk. Ik krijg tot nu toe gewoon lang protocol dus een maand de pil en dan stimuleren. Heb in het verleden wel eens alles stil gelegd maar dat had niets te maken met IVF. Wat adviseert de arts in jouw geval?

Croissant, ook welkom! Spannend dat jullie ook voor een tweede gaan. Hoop dat het snel lukt en fijn dat jullie nog cryo's hebben. Doen ze de tp's in natuurlijke of kunstmatige cyclus?

Kasteel, duimen draaien voor je! Succes in de slopende tweede wachtweek. Ben je zelf van het vroeg testen? Of liever wachten?

Heytan, succes met het gesprek morgen! Bijna klaar met de pil dus dan hierna kan het prikken beginnen. Maar dat ken je van de IUI's dus dat is wat dat betreft niet heel anders;)

Dazzle, wat mooi naar Canada! Geniet van de komende rondreizen en jullie hondje. En lief dat je hier af en toe nog iets plaatst. Fijn om te lezen :)

Miekje, ik heb wel eens iets gevraagd over het wel/niet meenemen van dochter. Ik voelde me de eerste keer super bezwaard. Komt omdat ik zelf toen geen chille wensmoeder was (en eerlijk is eerlijk, nu eigenlijk weer niet :$ ) en het best confronterend vond. Ik doe het alleen als het écht niet anders kan en blijf op een afstandje zitten. Niemand komt op die afdeling voor zn lol en om te pronken met zn kind ;) denk dat er best begrip is van de andere wachtenden.

Elis, ja vind het fijn dat ik snel door kan. Ik heb vaker noodgedwongen een pauze gehad en baalde daar altijd ontzettend van. Ga er trouwens wel vanuit dat ik in december een maandje moet overslaan ivm labsluiting.. dus dit is denk ik sowieso de laatste kans van dit jaar.
Wat jammer dat je ongesteld bent geworden :( en dan doorgaan met die vieze bollen is nog vervelender. Ik ga meestal braaf door tot de testdatum maar wordt er niet doorheen ongesteld, dus dat is wel echt anders. Een negatieve test op 14 dpo (omgerekend) en ongesteld zou ik wel genoeg vinden om te stoppen.

Duufje en Vienna, ik noem jullie even samen. Hoewel dit een IVF topic is merk ik dat ik het heel interessant vind om jullie pleegzorg avontuur te blijven volgen. Wellicht is het ook iets voor onszelf ooit, vind het in ieder geval mooi dat jullie een kindje een warm liefdevol plekje willen geven :heart:

Hier, gaat het wel. Bij vlagen nog vreselijk verdrietig en merk dat ik nog blijf mee tellen soms. Zo van 'nu had ik zoveel weken kunnen zijn'. Van de andere kant kwam het slechte nieuws twee weken geleden maar voelt het zoveel langer geleden. Beetje dubbel dus nog. De progynova gaat verder prima, nooit veel last van. Vrijdag controle echo en dan hopelijk ziet alles er goed uit (vond het bloedverlies mee vallen dus hoop dat het bms weer mooi is opgebouwd) en krijg ik een week later de tp. Weer de wachtweken in :rolling:
Hoi allemaal, het was even stil van mijn kant, maar wat ontzettend lief dat iedereen zo hartelijk en geïnteresseerd is! Ik heb afgelopen vr/za/zo gespoten; was even eng in het begin, maar goed te doen eigenlijk... Maandagmiddag echo gehad. Daar zag ik eigenlijk best naar uit, omdat ik de afgelopen 2 jaar op de echo steeds 4 of 5 follikels had, dus had er het volste vertrouwen in, maar nu ineens zaten er maar 2... dus hele proces is voor deze maand afgeblazen. En ja, ik weet dat de hoeveelheid follikels per maand kan verschillen en ja ik weet dat dit niets hoeft te zeggen, maar ergens diep van binnen baal ik enorm hiervan en ben ik bang dat het misschien volgende maand weer zo gaat zijn... vandaar dat ik ook even een beetje down ben geweest de laatste 2 dagen en nog niet had gereageerd op jullie lieve vragen, moest het even verwerken... volgende maand weer een nieuwe poging, dus deze maand uitzitten en wachten...

Mijn ivf arts hanteert een minimum van 4 follikels om een ivf/iui cyclus op te starten.... hoeveel follikels hanteren jullie artsen? Ik lees ook wel eens dat er ivf/iui met minder dan 4 wordt gedaan... zou heel graag horen van jullie wat jullie ervaringen hierin zijn!
oei wat wordt er veel geschreven, ik loop hopeloos achter. Nu ik al langer in een soort wachtmodus-afscheidmodus zit, lukt het bijhouden niet altijd.
Roosje wat vervelend dat het is afgeblazen. Bij ons hanteerde ze ook minimaal 4 follikels. Deze maand even uitzitten en dan hopelijk volgende maand een mooie opbrengst.
Dikke knuffel voor de lieve dappere dames hier
Roos, wat rot voor je zeg.
Wat is je amh? Met iui is het sowieso anders, wij gaan voor 1 eitje ipv meerdere zoals bij ivf. (Schrijf hier beetje half mee omdat isci pgs mogelijk advies is/was).
Was iui deze poging voor jullie geen optie? Of er sprake van verminderde zaadkwaliteit?
Dazzle; Geniet van Canada. Schijnt enorm mooi te zijn en wat fijn om nog even wat van je te horen. Net als Lilly benieuwd of je nog iets symbolisch hebt gedaan om het fertiliteitstraject af te ronden. En wat leuk van je hondje trouwens!

Elisboom: Wat ontzettend zuur en verdrietig dat de eerste poging geen blijvend resultaat heeft gegeven. Het is algemeen beleid om utro te blijven gebruiken, is hier in Engeland ook niet anders. Ik heb dat toen in ronde 1 nog braaf gedaan, maar toen ik wist dat na de eerste cryo TP de HCG levels niet omhoog gingen ben ik gestopt. Bloed verlies zegt niet altijd alles, maar als het gewoon een menstruatie is, dan denk ik ook dat deze ronde gewoon game over is en snap ik dat je geen zin hebt om meer ballen naar binnen te duwen. Weet je af of je inmiddels cryos hebt en zo ja hoeveel?

Vienna: Wat een spannende ontwikkelingen. Snap heel goed dat je er (nog) niets over kwijt kan/wil. Maar duim wel dat het allemaal goed komt!

Kasteel: Hoe is het bij jou? Wanneer ga je testen?Sterkte op de laatste dagen van die mentaal zare wachtbank.

Sofie - lieverd, natuurlijk ben je verdrietig. Je zat er zo dichtbij en dat tellen in weken is ook wel herkenbaar. Ik hoop zo dat het lukt met hetgeen jullie achter de hand hebben. Ik wil je geen valse hoop geven, maar het zou zomaar kunnen dat jullie kindje er al wel is, maar nog ontdooid en teruggeplaatst moet worden...
Overigens heb ik IVF pas gedurende en na mijn zwangerschap op de kaart gezet. Ik vond het voor die tijd te moeilijk om tegen anderen te zeggen dat ik een zwangerschapsaankondiging soms lastig vond (terwijl ik het een ieder wel gunde) of dat ik zo bang was dat het nooit zou lukken. Nu is dat wel iets makkelijker geworden... En ik vind het ook belangrijk om mensen te laten weten dat ze er mbt dit soort trajecten niet alleen voor staan en dat er aan ze gedacht wordt. Het is al moeilijk en soms eenzaam genoeg. Heel veel succes vrijdag!

Roos: verdorie - wat jammer. Ik kan mij goed voorstellen dat ze het hebben afgeblazen. Te meer als de verwachting is dat je het in een volgende ronde beter kan doen vwb de opbrengst. Zuur is het wel, want je bent er toch mee bezig en hebt er toch tijd, energie en emoties ingestoken.

Jokke: Even een zwaai - als ik mij niet vergis krijg je donderdag de uitslag van de bloedtesten? Succes vast.

Ssandra38:
Als je nog meeleest: hebben jij en je vriend inmiddels een besluit genomen of jullie wel of niet IVF gaan doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven