Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Oh mamamaria, wat een verdriet weer. En dan weer een week wachten, zo slopend. En de vierde keer alweer :hug: heel veel sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
mamamaria, wat vreselijk rot nieuws. Ik had jullie zo graag een mooie zwangerschap gegund.

Vandaag de punctie gehad en er moest weer flink geduwd en gesjord worden. De arts die het deed is heel fijn en de verpleegster ook. Helaas wel maar 4 eicellen, zo'n teleurstelling want nu moet de afvalrace nog beginnen. Hoop in ieder geval op 1 terug plaatsing op dag 3. Er is nog een kans natuurlijk. Neem deze week veel rust en denk toch dat we deze droom moeten afsluiten.
Mamamaria wat verschrikkelijk verdrietig, dikke knuffel voor jou.
Kasteel, wat een angst he, zo'n laatste poging. Hoop voor jullie dat er toch een mooie wordt teruggeplaatst en dat dat jullie wondertje wordt. Vandaag eerst maar even bijkomen van de punctie.
@hier weinig nieuws, half nov uitslag bloed onderzoek Duitsland. Jokkeman en ik veel gepraat de laatste tijd. We hebben er beide zo geen zin in, in een vierde poging. Ook eigenlijk weinig hoop, maar we gaan het ws toch doen. Ook zodat we voor ons gevoel er echt alles aangedaan hebben. Maar pffff zo geen zin :-(
Jeetje meiden wat een wisselende berichten weer hier. Het ging zo goed de afgelopen tijd bij iedereen leek het..

Jokke wat een heftige tripjes als je om 4u sochtends de wekker moet zetten. Ik snap wel dat je daar niet met smacht naar uit kijkt.. Hopelijk lukt het toch om positief te zijn en ik duim mee dat het niet voor niks gaat zijn! :)

Puk, wat je zegt over dat verplichte wachtmaanden wat rust kunnen geven klopt inderdaad wel. Fijn om je even weer normaal mens te voelen af en toe ;-)

Neoflux, je zegt dat je menstruatie heftiger was bij gebruik van de pil, dan zal het om die reden voor mij nu ook wel heftiger zijn geweest denk ik. En naturlijk al 8 jaar niet meer gemenstrueerd, dus misschien moest die oude fabriek weer even geolied worden o.i.d. :hihi:

Kaatje, welkom! Wij hadden voor onze 1e poging IVF gedaan en slechts 1 van de 8 eicellen was bevrucht. “Achteraf hadden we beter ICSI kunnen doen” zeiden de artsen toen. Het ene embryo is niet blijven plakken, dus 50/50 had ik achteraf gezien dan ook liever gedaan zul je begrijpen (al werd dat bij ons niet als optie aangeboden). Klinkt zeker wel als een goede optie.

Lauwie jeetje wat een dure spuit moest je zetten! O_O Ik ken die ook helemaal niet. Maar wat super lief idd dat iedereen hier je wilde helpen. En wat fijn dat je bij je vriendin terecht kon. Bij dat het nu in ieder geval allemaal gaat zoals gewenst. Hoe gaat het traject nu verder voor jou?

Elisboompje wat super om te lezen dat je punctie was meegevallen, en wat een super opbrengst zeg! Veel meer dan ze dachten met de echo’s. Wat zul je blij zijn. En ook nog een mooi embryo aan boord en misschien nog wel een paar voor in de vriezer. Benieuwd hoe lang het duurt voordat je daar bericht over krijgt,bij ons ziekenhuis delen ze die informatie niet per telefoon (stom…). Wij zouden dat ook per brief gehoord hebben, helaas was er maar 1 bevrucht geraakt dus n.v.t.
En lief wat je zegt. Vind mezelf niet per se sterk. Het is hoe het is, daar moeten we mee dealen. En als het me af en toe aanvliegt, dan komt stipman me even weer helpen relativeren en kan ik de wereld weer aan.

Vienna ik hoop dat het goed met je gaat ondanks het slechte nieuws.Ik snap dat je het niet uit kunt houden om te testen, hoeveel dpo zou je dan zijn? Spannend zeg!

Miekje welkom terug, ik herinner me dat je jouw ervaring had gedeeld met acupunctuur toen ik net in het topic kwam. Ga je dat nu ook weer doen, of gewoon alleen het mmm traject?

Sofie nee nee nee wat ontzettend kut. Logisch dat je humeur ruk is, geef je eens ongelijk. :"-( Wat super rot. :( Maar gelukkig nog wat in de vriezer… Hopelijk kun je je daar gauw weer op verheugen. :hug: Moet je nu 1 maand wachten of mag je meteen door?

Moos wat een goed nieuws dat je bijna de iui hebt. Heel veel succes! En hopelijk is het niet erg dat het zakelijk is omdat ze gewoon kneitergoed zijn in resultaten boeken. ;-D

Daisy wat fijn dat je maandag het gesprek hebt. Heb je zelf al een beetje een idee wanneer je weer met een nieuwe poging zou mogen starten?

Kasteel wat rot dat de punctie toch weer moeilijk ging en dat de opbrengst zo tegen viel. :( Ik hoop heel erg met je mee dat de 4 die er geoogst zijn gewoon heel goed zijn. Bijzonder trouwens dat het stimuleren met dat jouw schema zo snel gaat, hoeveel dagen heb je in totaal gestimuleerd? En waarom gebruik jij eigenlijk dat schema en niet de reguliere?

Mamamaria wat een super verdrietig nieuws voor jullie. :"-( Wat super oneerlijk. En dat je dan nu nog wel weer een week moet wachten is ook echt grof. :nooo: Sterkte meisje, wat een harteloos en gemeen nieuws. :hug:

Hier: deze week ging het echt super goed, de erge menstruatie pijn was na 3 dagen over, en toen was dat dus prima te doen. En deze week had ik mezelf echt helemaal herpakt, lekker hard gewerkt en voelde me mentaal voor het eerst sinds het begin van de rollercoaster in april weer normaal. Heel fijn en was echt blij en overtuigd dat het allemaal heus wel mee viel en het leven gewoon leuk is. :)

En toen was deze week mijn vriend jarig en kwamen er ’s avonds vrienden langs voor een drankje. Een aantal van hen waren op de hoogte dat we een terugplaatsing hadden gehad, maar nog niet van dat die niet gelukt was. Dus toen ik gisteren alcohol dronk voelde dat heel dubbel, omdat het signaal daarmee naar die vrienden duidelijk was; poging mislukt. :| En toen werd ik me overal zo bewust van…. vriendje is 36 geworden en ik voelde me ineens de veroorzaker van ons leed. Door mij zijn we nog niet zwanger. Terwijl al zijn oudere/even-oude vrienden al vader zijn en altijd zo trots zijn als het over hun kids gaat. En toen dacht ik dat ze het nu vast ‘zielig’ voor ons vonden dat de poging niet gelukt was en dat we door mij geen kinderen kunnen krijgen. Nou ja je hoort het al, ik was veel te veel aan het nadenken voor zo’n ‘luchtige’ ‘gezellige’ avond met vrienden en drankjes. :facepalm:
En als klap op de vuurpijl kreeg ik zojuist een appje van mijn moeder: mijn schoonmoeder had haar geappt met de vraag of 'zij ook meer weet van hoe het gaat tussen mij en mijn vriend om zwanger te worden’. (mijn schoonouders zijn niet op de hoogte van mijn diagnose en ons traject, ze weet enkel dat we ‘bezig zijn’.) Maar ik vind het echt zó raar dat ze mijn moeder appt voor info. :wtf: Ze is helemaal niet close met mijn moeder, zet haar op deze manier ook in een rare positie (moet mijn moeder nu achter onze rug om info gaan doorlekken ofzo? :@@: ). Mijn schoonmoeder vraagt mij al 4 jaar lang of het ‘niet eens tijd wordt voor kindjes’. In het begin vond ik het nog wel grappig (ze is gewoon dol op kinderen), toen werd het irritant (want we hadden nog niet een actieve kinderwens) en deze zomer vroeg ze het toen ik net wist dat ik onvruchtbaar was, maar dat wilde ik haar niet vertellen (of eigenlijk mijn vriend wilde dat niet). Toen heb ik haar cryptisch gezegd dat we ‘bezig zijn' maar het 'niet vanzelf gaat’ en dat als er goed nieuws is ze dat wel hoort van ons, en dat haar zoon het zo het liefste wilde doen en dat ik dat wil respecteren.
En nu, 4,5 maand later gaat ze mijn moeder appen voor info…. :frusty: Nou sorry voor het lange verhaal en ik weet niet of ik me aanstel, maar ik ben even flink pissed! Nu ben ik mogelijk ook alle andere frustraties die op mijn schoonmoeder aan het botvieren, dus dat is ook niet echt aardig. Long story short. Ups en downs…. :steam:
Wow stipjepipje, zou daar ook totaal niet blij van worden zo achter jullie rug om lopen vissen... pff kan me voorstellen dat het frustrerend is. Misschien kan je vriend toch ook eens met zijn moeder praten en duidelijk maken dat ze zich er niet mee moet bemoeien?

Hier vanochtend een test gedaan, het is nu ongeveer 12dpo (of 9 dagen na terugplaatsing van dag 3-4 embryo). Helaas weer negatief... maar eigenlijk toch wel beetje verwacht. Ondanks eerste goede gevoel, nadat de terugplaatsing zo super ging.

Dat worden nu dus toch meer onderzoeken en voorlopig geen nieuwe poging. Baal wel enorm.

Zijn ook wel al langere tijd met pleegzorg bezig en gaan daar nu waarschijnlijk toch mee verder. Werden toevallig afgelopen week gebeld met een vraag of we openstaan voor een concreet voorstel. Heel spannend, maar ook super dubbel.

Kortom: wat een week!

Off-topic: de uitvaart was heel mooi en persoonlijk. Bedankt voor al jullie lieve berichtjes.
Ah nee Vienna wat super rot :( je dacht t al dus dan stel je je er toch beetje op in, Maar stiekem hoop je dat je gevoel toch niet klopte.
Wat mooi dat jullie deze week benaderd waren voor pleegzorg. Hopelijk kan dat iets leuks/positiefs brengen de komende tijd en zal dat jullie verplichte pauze/onderzoeken daardoor wat minder vervelend maken.
Liefs :hug:
Vienna shit, wat balen. Knuffel voor jou.
Stipje wat een verhaal over je schoonmoeder, dat spoort echt niet hoor o_o
Bah vienna. Witte testen blijven stom

Baggal en wie t nog maar vroeg wr gaan t stap bij stap bekijken wr voelen ons zo gezegend met ons meisje dat we niet weer helemaal op tandvlees tot uiterste willen gaan, denk ik nu. Iig per stap bekijken hoe we er beiden instaan. We willen heel graag 2e maar moet niet ten koste van 1e gaan zeg maar. Nu eerst afspraak met arts en hopenlijk snel cryo tp.
Of ik weer acupunctuur ga doen weet ik nog niet. Had het wel bij gelukte poging dus misschien wel.

Sterkte allemaal weer
Vienna :hug:

Ben wel heel benieuwd hoe het nu verder gaat met het pleegzorg voorstel, lijkt me erg spannend. Hebben jullie een bepaalde voorkeur aangegeven?
Hoi lieve dames,

Mag ik bij jullie meeschrijven?

Ik ben zojuist weer ongesteld geworden na de 8e IUI, dat betekend helaas dat het toch echt tijd is voor IVF. Iets waar ik al die tijd als een berg tegenop heb gezien. Maar nu het realiteit gaat worden, voel ik me er gelukkig best rustig onder. Het is wat het is.

Ik verwacht dat ik de komende tijd veel vragen ga hebben en wel steun kan gebruiken. Hopelijk kan ik dat hier een beetje vinden :)

Mijn man en ik hebben al een kindje , van 2,5 (via IUI) . Sinds augustus vorig jaar proberen we weer zwanger te worden. Vanaf januari zijn we weer gestart met IUI. Ik had verwacht dat het dit keer snel zou gaan, dus hier had ik totaal niet op gerekend. Al komt het als de tijd vordert steeds dichterbij en nu gaat het dan toch echt gebeuren voor ons. Tijdens de laatste ronde viel ineens op dat ik maar weinig follikels had, iets wat eerder nooit een probleem is geweest. Maar nu lijkt het ineens in korte tijd erg achteruit gegaan te zijn. Daarom nu gelijk door voor IVF, een pauze werd zelfs afgeraden. Dat was wel ff slikken. Ik heb nog geen amh waarden getest, maar dat wil ik nog wel laten doen. Dan heb ik een beter beeld van hoe het ervoor staat.

Vandaag begin ik met de pil. Spannend hoe alles zal gaan. Ik zie erg op tegen de punctie en tegen alle hormonen en wat dat met me gaat doen.
Heytan, welkom in dit topic. Wat jammer dat de IUI niet is gelukt. Wee tje al wanneer je jouw AMH laat testen? Zou het wel doen voordat jullie de IVF beginnen. Bij mij waren die resultaten er binnen 2 weken (zo niet een week).
Succes!

Dames ik heb een vraagje. Ik heb contact met Dusseldorf voor een Spermfit test (dna fragmentatie) die ik wil laten doen voordat we ons volgende eiceldonatie cyclus gaan beginnen in januari. Maar het is daar heel druk en het duurde tijden voordat ik uberhaupt een reactie terug kreeg na meerdere telefoontjes/mailtjes.
Iemand nog een tip waar we eventueel nog meer terecht kunnen voor zo'n test? In nederland doen ze het nergens, ook Nij Geertgen geprobeerd.

En zijn er eigenlijk nog andere tests die ik kan doen bij mezelf die meer informatie zouden geven over hoe we de kans op een zwangerschap zo groot mogelijk kunnen maken? Ik las iets op Instagram, zal even een printscreen bijvoegen. Ik heb geen idee wat het inhoudt en of het bij mij/ons van toepassing is, jullie misschien? Gaat over 'the best window for implantation' die je schijnbaar kunt testen met een biopsy uit je baarmoeder/eitjes oid?
https://www.mupload.nl/img/w1jsnl2v.png
Stip, echt, wat een verhaal rondom je schoonmoeder. Niet te doen echt, snap dat je daar echt extreem gefrustreerd van raakt.
Kan je er met je vriend over praten?

Heel misschien kan je barrahus proberen? Die werken met dd samen.
Of nieuwe kliniek in heinsberg die bijna open gaat?
Welk ziekenhuis lopen jullie nu?

Mamamaria, hoe gaat het deze dagen met je? Juist dagen daarna vond ik zo intens pijnlijk. Heel veel kracht en sterkte gewenst voor jullie :heart:

Vienna, shit van je witte test!
Die moeten echt verboden worden.
Kasteel: Kan me voorstellen dat je teleurgesteld was in de opbrengst van 4 eitjes. Het klinkt natuurlijk enorm cliche wanneer ik zeg dat de hoeveelheid niet zo veel uitmaakt, maar de kwaliteit veel belangrijker is. Het is gewoon naar wanneer het tegenvalt... Ben benieuwd naar je bevruchtingen en hoop vurig dat er niet te veel afvalt...

Vienna: Wat ontzettend balen dat je weer negatief getest hebt. Ik had, mede door jouw eigen gevoel eerder afgelopen week, stiekem toch een beetje hoop dat je ander nieuws zou hebben... :|
Pleegzorg en een concreet voorstel klinkt heel spannend trouwens! Mag je (nog) vruchtbaarheidstrajecten ondergaan op het moment dat er een kindje bij jullie geplaatst wordt?

MamaMaria: Wat enorm verdrietig dat MK 4 nu waarschijnlijk een feit is. En dat je nog wel hartactiviteit kon constateren maakt het zo nodig nog lastiger als je dan toch afscheid moet nemen van je gewenste zwangerschap. :hug:

Sofie: Nog aan je gedacht dit weekend. Hoop dat je de tijd doorkomt meis :hug:

Heytan: Welkom hier! Jammer dat de IUI's na je zwangerschap niets meer hebben opgeleverd en je nu haast moet maken. Ik hoop dat het met IVF snel raak is.

Stipje: Wat een toestand met je schoonmoeder zeg! En wat ontzettend indiscreet - en dan om het via jouw moeder te spelen..?! Bizar. Ik mag aannemen dat jouw vriend/man inmiddels met haar gesproken heeft? Ik zou zo'n actie echt niet tof vinden (en dan druk ik het nog mild uit). En verder zou ik haar (via je partner) ook eens melden dat ze geen recht heeft op kleinkinderen of informatie over mogelijke kleinkinderen... :whip: Je hebt geen mededelingsplicht naar haar oid!
Voor wat betreft je vraag: hier in de UK kan je vrij snel geholpen en gezien worden. Je kan telefonisch een consult hebben met een van de private klinieken en invliegen voor de testen. Als jij een lang weekend London wil doen is het geen probleem om spermafragmentatie hier te laten testen - juist omdat het hier in de private sector heel snel gaat en er geen wachtlijsten zijn. Ik heb even naar de prijslijsten van twee vooraanstaande klinieken gekeken: testen zijn hier ongeveer £185 - £200 (exclusief consult). Als dit een optie voor je is kun je me een PB sturen. Kan me voorstellen dat Engeland ook niet meteen in je opkwam toen je hier de vraag stelde.
Over dat implantation window had ik nog nooit gehoord om eerlijk te zijn. En ik heb er (als niet arts) ook wel wat bedenkingen bij. Als je BMS er verder goed uitziet is dat leidend volgens mij... Maar goed, dat zou je aan een arts moeten vragen.

Elis: Hoe is het met jou?

Jokke: Ik hoop dat het goed met je gaat en snap dat je er totaal geen zin (meer) in hebt om weer van start te gaan. Ik bespeur dat het vertrouwen op een zwangerschap ook een beetje weg is. Dat snap ik wel... en toch is iedere kans er een en ik hoop dat je die met beide handen aangrijpt. Succes!

Miekje: Ik denk dat je benadering heel verstandig is. Nu nog geen harde afspraken, maar samen zien waar jullie je (nog) prettig bij voelen als het niet meteen lukt zodat dit ook niet ten koste gaat van jullie dochter. Hopelijk hoef je er niet te veel over na te denken en is het snel raak.

Hier: lekker weekend gehad en wat geklust in huis. Het wordt mooi - einde is inzicht maar ik haat verbouwen en stof. De zoon van mijn man heeft zijn vriendin ten huwelijk gevraagd (ik kan heel erg goed met haar overweg - zijn ook geregeld samen op vakantie gegaan) en we hadden een engagement dinner zaterdag. Zondag nog even langs gegaan bij hen (wegens overschot taart ha-ha) en we hadden het zo over kinderen waarop hij heel volwassen riep: "we willen tzt wel, maar ik weet ook dat dit soort dingen geen garantie zijn". Dat vond ik zo enorm wijs - was enorm onder de indruk (hij is normaal niet iemand die ergens lang over nadenkt oid).

En verder is het hier national fertility awareness week in de UK. Elk jaar schrijf ik een stukje voor de campagne en dit jaar heb ik als onderwerp the power of sharing gekozen om aan te geven dat het zo belangrijk is om je ervaringen te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten (of zaten) en die begrijpen hoe rot het is wanneer anderen om je heen zwanger worden en jezelf maar aan blijft modderen en niet weet of het ooit lukt, en ook zelf weten hoe moeilijk het is wanneer je negatief test of een (prille) zwangerschap verloren gaat. Heb het forum hier een beetje als kapstok gebruikt (omdat ik er echt veel aan gehad heb destijds).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ah Kasteelbewoner ik snap heel goed dat het je een beetje tegenvalt. Ik hoop ontzettend met je mee op tenminste een mooi embryo. Wanneer hoor je meer?

Baggal snap ik heel goed hoor. Ik zou hetzelfde hebben denk ik. Wat fijn dat het einde van de verbouwing in zicht komt zeg. Kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent. En goed dat je je weer zo inzet voor de awareness week. Kunnen we jouw bijdrages ergens lezen of deel je dat liever niet (omdat dat naar jouw identiteit leidt)?

Oh nee wat ontzettend oneerlijk en verdrietig Mamamaria :hug:. Heel veel sterkte de komende tijd.

Jokke :hug:

Stipjepipje wat vreemd dat ze zo loopt te vissen bij je moeder. Ik zou mijn man daar echt wat van laten zeggen als ik jou was. Wij zijn zelf heel open dus zelf niet zoiets meegemaakt, maar je hebt ook alle recht om niet zo open te zijn. Ik had gisteren ook iets raars. Ik liep rond op de sportclub waar ik al kom sinds ik een kind ben en dus ook veel mensen ken. En die mensen kennen ook allemaal wel mijn verhaal met het verlies van ons zoontje. Veel mensen weten ook wel dat we in een traject zitten. Nu kwam mijn beste vriendin gisteren naar me toe dat een vrouw die wij allebei kennen bij haar aan het vissen was hoe het nu met mij ging. En of we nog bezig waren. En ze had dingen gezegd als: het is toch zo’n sterk stel he en wat gaan ze samen goed. Terwijl ik haar daar een paar minuten daarvoor zelf ook had gezien en tegen mij zei ze alleen hoi. En ik ken haar nog veel beter ook dan mijn beste vriendin. Vond het maar vreemd, niet heel erg hoor voor de rest. Maar goed, ik ga er maar vanuit dat ze het goed bedoelt en het spannend/ongemakkelijk vindt om het aan mij zelf te vragen.

Vienna wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is, maar wat spannend en leuk dat jullie een voorstel krijgen. Wanneer hoor je daar wat over?

Heytan welkom hier. Wat jammer dat IUI nu niet gelukt is. Als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben zelf ook via OI en IUI bij IVF terecht gekomen.

Hier vanochtend controle gehad in het ziekenhuis. Het zag er goed uit, een mooi dun laagje slijmvlies. Ik moet nu aan een tiendaagse kuur primolut en mag als ik dan ongesteld ben eindelijk verder. Van mezelf was er nog geen groeiend eitje te bekennen en ze wil wel een vers laagje slijmvlies dus vandaar deze route.
Daisy: Vermoed dat de vrouw in kwestie het moeilijk vond om direct aan jou te vragen en het daarom via een omweg deed. Niet zo handig, maar ik snap het ergens wel. Ik weet niet of je in 2016 hier al meelas, maar ik had hetzelfde met mijn man's dochter die nooit iets rechtstreeks vroeg - tot grote irritatie van mij.
Fijn dat je BMS er goed uitziet en je aan de primoluut kan. Ik hoop enorm dat je opnieuw zwanger mag worden...

Vwb mijn bijdrages: ik stuur je wel even een PB. Als je googled weet ik niet in hoeverre je mijn volledige identiteit kunt achterhalen. Nu ben ik zeer open als het om het traject gaat, maar vind ik het ook fijn om nog een beetje anoniem te blijven als het om mijn posts hier op Viva gaat.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Elis Ah wat spannend nu! Fijn dat je een goede TP hebt gehad! Ik heb vrijdag de eerste echo, dan de week erna weer een en dan om de dag tot de punctie. Ik was alleen even in de war met spuiten met de zomer/wintertijd maar heb de nieuwe tijd maar aangehouden wat achteraf ook prima was :)

sofie Wat verdrietig! Heel veel sterkte.

stipje Ja dat zou kunnen, ik ben nu ook weer ongesteld (ik wist niet dat dit zou gebeuren met decapeptyl, toch wel :facepalm: ) en nu weer met pil (was 2 jaar gestopt) en het is wel echt erger dan zonder. Maar ik weet niet of dit ook wetenschappelijk zo is haha
Niet leuk van je schoonmoeder trouwens. Waarschijnlijk bedoelt ze het goed of in ieder geval zonder slechte intentie maar netjes is het zeker niet.

Vienna :hug:

heytan Welkom, jammer dat het niet gelukt is met IUI. Ik zie/zag ook op tegen de punctie en hormonen maar na diverse ervaringen van de dames hier te hebben gelezen ga ik er wat nuchterder in. De hormonen spuit ik nu een dikke week maar ik ondervind nog geen bijwerkingen van de decapeptyl behalve wat vermoeidheid af en toe (maar dit kan voor iedereen anders zijn).

Baggal Dat klinkt inderdaad wijs! Ik ben wel benieuwd naar je stukje, wil je een linkje delen wanneer je het geschreven hebt? < Edit ik zie dat je hier al op gereageerd hebt, mijn pagina was niet ververst :)
Baggal schreef:
28-10-2019 13:59
Daisy:

Vwb mijn bijdrages: ik stuur je wel even een PB. Als je googled weet ik niet in hoeverre je mijn volledige identiteit kunt achterhalen. Nu ben ik zeer open als het om het traject gaat, maar vind ik het ook fijn om nog een beetje anoniem te blijven als het om mijn posts hier op Viva gaat.
Je hebt PB terug.
Vienna, shit... Wat ontzettend jammer weer... Had het zo voor je gehoopt... Dikke knuffel!! Wat voor aanvullende onderzoeken gaan jullie doen? Wel heel spannend dat jullie ook een concreet voorstel gaan krijgen van de pleegzorg. Ben heel benieuwd hoe dat verder gaat.

DaisyLiz, succes met de volgende ronde! Hopelijk werkt de primolut snel!

Stipjepipje, hier in DLD is de biopsie-test die test wat de 'best window of implantation' is, heel populair. Als ik het goed begrijp, gaat het erom dat ze onderzoeken wanneer in een kunstmatige cyclus het baarmoederslijmvlies klaar is voor implantatie. Over het algemeen geldt de regel dat je op dag 6 dat je progesteron gaat gebruiken een 5-daagse blastocyst teruggeplaatst krijgt. Maar uit zo'n biopsie kan blijkbaar komen dat bij bepaalde vrouwen dat niet het juiste tijdvenster is en dat ze bijvoorbeeld al na 5 dagen progesteron een optimaal bmsvl hebben, of pas na 7 dagen. Hier in DLD is geloof ik één kliniek die de biopsie analyseert, maar je kan de biopsie overal laten uitvoeren en dan daarheen sturen. Ook in Spanje zit er eentje die het analyseert. Ik weet niet in hoeverre er al grootschalig onderzoek naar is gedaan of het echt nut heeft. En hier wordt het vaak ook pas gedaan als er meerdere mislukte pogingen zijn geweest en men kan spreken van 'repetitive implantation failure'. In jouw geval heb je pas één poging gehad, dus zou ik proberen me nog niet teveel bezig te houden met al die 'extra's'. Feit is dat veel vrouwen ook met IVF en ook met donoreicellen niet in één keer zwanger raken. Al snap ik je drang om alles uit te willen proberen en te optimaliseren wel heel goed. Oh, en ongelooflijk dat verhaal van je schoonmoeder, grrr, daar zou ik ook goed kwaad over zijn. Hopelijk kunnen jullie het er eens met haar over hebben en uitleggen dat dat echt niet kan wat ze doet.

Kasteelbewoner, heb je vandaag terugplaatsing? Ik hoop dat er toch meerdere mooie embryo's zijn ontstaan, kan zomaar zijn dat alle 4 de eitjes wel heel goed waren. Je weet het nooit in dit traject! Ik duim iig!

Moos, heb je je IUI gehad inmiddels? Hoe is het gegaan?

MamaMaria, ook hier nog een keer een hele dikke knuffel. Vind het echt zo rot voor je... Hoe gaat het nu met je?
@ baggal : reageer even op jouw vraag, ben verder niet helemaal bij gelezen, sorry! Het is even heel hectisch allemaal en heb mijn aandacht er niet echt goed bij.
We hadden sowieso eerder al besloten dat als er een voorstel vanuit pleegzorg zou komen, we (voorlopig iig) zouden stoppen met behandelingen/pogingen.
Is gewoon niet goed om teveel tegelijk te hebben lopen, voor ons niet en voor kindje niet.
We zijn al een jaar of 3 met pleegzorg bezig en heel erg getwijfeld wat eerst. Toch eerst alleen ingezet op eigen kinderwens (ivm mijn leeftijd), maar dat is teleurstelling op teleurstelling geweest.
Sinds afgelopen zomer besloten op beiden in te zetten en zien wat eerst zou komen. We hadden eigenlijk nog niet zo snel wat verwacht, maar vinden het ook wel heel speciaal dat dit nu op ons pad komt.
Mocht het doorgaan, dan zien we na verloop van tijd wel of we toch weer actief verder gaan met de kinderwens (want die is er wel; staat er wel los van).
Vienna, wat verdrietig voor jullie dat het niet gelukt is. Dit traject is zo zwaar omdat je er zo weinig vat op hebt.

Positief dat er nu een concreet voorstel komt voor pleegzorg, het zijn hele lastige afwegingen of je dan wel of niet doorgaat. Laat het afhangen van als het kind er is, dan weten jullie beter hoe het voelt. Spannend maar ook heel bijzonder.

Daizy, wat onhandig van die vriendin, ze durft het vast niet. Ben wel opgelucht dat je binnenkort weer verder kan. Ik hoop ook dat de curettage bijdraagt aan optimale kansen. Houd moed.

Stipje, ik sluit me aan bij de woorden van Windmolen. Ik snap wel dat je alles uit de kast wil halen maar dan moet je ver reizen. Ik weet dat je in België een era test kan doen om de kijken of je slijmvlies optimaal is maar dat is echt een moment opname. In Nederland kan je wel de receptifvity test doen., die brengt je vaginaal microbioom in kaart. Ik zou me vooral laten adviseren of een dna test nu wel zinvol is. Deze website gebruik ik vaak om te kijken wat wel en niet werkt. Ik kom altijd tot de conclusie dat wij weinig kunnen doen behalve een verjongingskuur ;-)
https://www.remembryo.com/
Het is gewoon super spannend en zo frustrerend dat je zo weinig grip hebt op het traject. Tot slot hoop ik dat je vriend zijn moeder tot de orde heeft geroepen want dit is zo ongepast.

Heytan, welkom.

Baggal, klinkt goed zo'n verbouwing een mooie oplossing om de garage te gebruiken en op deze manier aan te passen. Ik ben wel onder de indruk van je kerstspullen dat je daar een aparte ruimte voor hebt. (wij doen niks aan kerst) Een collega van mij heeft ook veel te maken met de volwassen kinderen van haar man en kleinkinderen. BIj haar is de ivf destijds niet gelukt maar ze gaat erg leuk met ze om.

Windmolen, ik hoop dat bij jou alles nog voorspoedig gaat.

Hier vandaag een tp gehad van 2 embryo's van de hoogste kwaliteit dus ik ben erg opgelucht. Zeker omdat het resultaat zo tegen viel. Nu is wel alles op. Voor mij nooit meer spuiten geen follikel metingen meer, en nooit meer liggen in de punctie kamer, geen darmen die in de weg kunnen liggen. dat is voor nu heel fijn.

Verder wens ik iedereen heel veel sterkte.
Kasteelbewoner, mijn duimen draaien voor jou! Ik hoop zo ontzettend dat je nu pupo bent van jullie zo gewenste kindje.

Ondanks dat ik niet meer actief ben lees ik wel nog steeds met jullie mee op de achtergrond. Het is jullie allemaal zo gegund.
Kasteelbewoner, wat gigantisch spannend meis. Hoop het zo voor jullie!
Mag ik jou wat vragen stellen over je man? Lees dat hij ook een spatader heeft?

Is bij julie de spatader geopereerd? Wij overwegen dit wel. Alleen Gent zegt dat het geen garanties geeft.

Gent belde mij gister nav eerste iui, helaas niet resultaat wat we hadden verwacht. Ze had het al over niet te lang dit zo aankijken en anders vervolgstap.
Hebben sommige van jullie ook eerst iui geprobeerd?

Windmolen, zo lief dat je naar mij vraagt!
Hoe is het met jullie?

Baggal, ben ook onwijs benieuwd naar jouw geschreven stukje.

Ik had al bewondering voor jullie mij nu echt nog meer!
Van 1 spuit pregnyl heb ik al zo veel last, pukkels, heb ik nooit en zo dizzy en emo. Verdorie, wat jullie wel niet allemaal moeten doorstaan lieve meiden. :bigkiss:
Moosforhappines1988 schreef:
30-10-2019 09:36
Kasteelbewoner, wat gigantisch spannend meis. Hoop het zo voor jullie!
Mag ik jou wat vragen stellen over je man? Lees dat hij ook een spatader heeft?

Is bij julie de spatader geopereerd? Wij overwegen dit wel. Alleen Gent zegt dat het geen garanties geeft.

Gent belde mij gister nav eerste iui, helaas niet resultaat wat we hadden verwacht. Ze had het al over niet te lang dit zo aankijken en anders vervolgstap.
Hebben sommige van jullie ook eerst iui geprobeerd?

Windmolen, zo lief dat je naar mij vraagt!
Hoe is het met jullie?

Baggal, ben ook onwijs benieuwd naar jouw geschreven stukje.

Ik had al bewondering voor jullie mij nu echt nog meer!
Van 1 spuit pregnyl heb ik al zo veel last, pukkels, heb ik nooit en zo dizzy en emo. Verdorie, wat jullie wel niet allemaal moeten doorstaan lieve meiden. :bigkiss:
Wat rot zeg, maar wat bedoel je precies met niet het resultaat wat je hebt verwacht? Je hebt de IUI pas net gehad toch? Of heb je het over de kwaliteit van het zaad? Ik heb ook IUI gedaan en ben daar een keer zwanger mee geworden. Als je veel last hebt van pregnyl, kun je misschien vragen om ovitrelle? Ik vind die fijner dan pregnyl.

Kasteelbewoner wat fijn dat je twee mooie embryo's aan boord hebt! Ik ga ontzettend voor je duimen!
Daisy; kwaliteit inderdaad, ze had het al over dit niet te lang proberen als uitslag zo blijft.
Bizar dat in NL dit nooit naar voren was gekomen, daar was het allemaal prima.
Thanks voor je positieve verhaal!
Is denk ik ook combi utro waar last in zit.
Moosforhappines1988 schreef:
30-10-2019 10:37
Daisy; kwaliteit inderdaad, ze had het al over dit niet te lang proberen als uitslag zo blijft.
Bizar dat in NL dit nooit naar voren was gekomen, daar was het allemaal prima.
Thanks voor je positieve verhaal!
Is denk ik ook combi utro waar last in zit.
Ah oke! In NL hoor je de kwaliteit altijd meteen, dus vandaar dat ik dat telefoontje niet snapte. Wat voor uitslag was het als ik vragen mag? Ben wel benieuwd wat zij daar als waardes hanteren. Bijzonder dat je dan toch een aantal keer spontaan zwanger bent geworden he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven