Spijt van verhuizing
woensdag 30 oktober 2019 om 11:09
Goedemorgen allemaal,
Sinds 16 september zijn mijn partner en ik eigenaar van onze nieuwe woning. We zijn van een stad naar een naastgelegen dorp verhuisd. Het huis wat we verkocht hebben was ‘af’ en van alle gemakken voorzien. Het grote nadeel was dat het aan een drukke weg lag. De wijk waarin het huis staat was heel fijn en we zijn daar ook beide opgegroeid.
De woning die we gekocht hebben is netjes, maar niet zover ‘af’ en van alle gemakken voorzien. Gaandeweg kom ik erachter dat ik toch mis wat ik achtergelaten heb. Fijne voorzieningen dicht in de buurt, vrienden om de hoek etc.
Het is natuurlijk nog maar heel kort geleden dat we verhuisd zijn, maar voor mij staat vast dat ik terug wil naar de stad en de wijk waarin ik opgegroeid ben.
Mijn partner benadrukte het door te zeggen dat ik nooit goed beseft heb wat ik had. Daar ben ik het volledig mee eens. Overigens vind mijn partner het nieuwe huis prima, maar hij vind het wel vreselijk dat ik ongelukkig ben.
Iemand in een soortgelijke situatie gezeten? Heb je uiteindelijk kunnen wennen of toch besloten weer te verkopen?
Groetjes!
Sinds 16 september zijn mijn partner en ik eigenaar van onze nieuwe woning. We zijn van een stad naar een naastgelegen dorp verhuisd. Het huis wat we verkocht hebben was ‘af’ en van alle gemakken voorzien. Het grote nadeel was dat het aan een drukke weg lag. De wijk waarin het huis staat was heel fijn en we zijn daar ook beide opgegroeid.
De woning die we gekocht hebben is netjes, maar niet zover ‘af’ en van alle gemakken voorzien. Gaandeweg kom ik erachter dat ik toch mis wat ik achtergelaten heb. Fijne voorzieningen dicht in de buurt, vrienden om de hoek etc.
Het is natuurlijk nog maar heel kort geleden dat we verhuisd zijn, maar voor mij staat vast dat ik terug wil naar de stad en de wijk waarin ik opgegroeid ben.
Mijn partner benadrukte het door te zeggen dat ik nooit goed beseft heb wat ik had. Daar ben ik het volledig mee eens. Overigens vind mijn partner het nieuwe huis prima, maar hij vind het wel vreselijk dat ik ongelukkig ben.
Iemand in een soortgelijke situatie gezeten? Heb je uiteindelijk kunnen wennen of toch besloten weer te verkopen?
Groetjes!
maandag 4 november 2019 om 22:54
Nee, zeker niet helemaal. Maar ik ben er van overtuigd dat dat wel een groot deel van de psychische klachten op gaat lossen.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑04-11-2019 21:44Oprechte vraag en geen aanval, mocht dat zo overkomen. Denk je dat je allemaal op kunt lossen met terugverhuizen?
dinsdag 5 november 2019 om 10:40
Dank je wel!Tijdschriftenverslindster schreef: ↑04-11-2019 23:18Ik hoop het voor je; dat zou fijn zijn. Veel succes met het verder opknappen en verkopen van dit huis.
dinsdag 5 november 2019 om 10:47
Bij mij was het niet de wijk, maar het huis. Ik twijfelde al toen we het huurhuis konden bekijken, maar het was veel groter dan de flat die we hadden en dat met twee kinderen, dus verhuizen was wel nodig. Maar het is nooit thuis geworden. Na een paar jaar een huis gekocht in dezelfde wijk, een straat verderop en dat was gelijk thuis komen. We wonen hier zo fijn.
Het is met dat huis dus nooit goed gekomen.
dinsdag 5 november 2019 om 20:27
In ons vorige huis voelde ik me ook meteen thuis. Geen seconde moeite mee gehad. Maar dat staat wel in de wijk waar ik opgegroeid ben en heel veel bekenden heb wonen. Waar we nu wonen is een dorp ipv een stad, weinig bekenden in dit dorp, huis is wel groter, maar misschien zelfs wel te groot voor ons (achteraf bekeken). Omdat ik in mijn oude buurt veel bekenden heb wonen kom ik er ook met grote regelmaat en dat voelt echt als thuiskomen.Gatinmijnsok schreef: ↑05-11-2019 10:47Bij mij was het niet de wijk, maar het huis. Ik twijfelde al toen we het huurhuis konden bekijken, maar het was veel groter dan de flat die we hadden en dat met twee kinderen, dus verhuizen was wel nodig. Maar het is nooit thuis geworden. Na een paar jaar een huis gekocht in dezelfde wijk, een straat verderop en dat was gelijk thuis komen. We wonen hier zo fijn.
Wel een heel andere situatie als bij jou, maar het gevoel komt denk ik wel overeen. Je gewoon niet thuis voelen. Fijn dat het bij jou allemaal goedgekomen is!
donderdag 7 november 2019 om 09:54
Hahaha, zijn wij huisgenoten geweest? Dit zijn precies van die dingen waar ik jaren mee geleefd heb inderdaad.handigmetgeld schreef: ↑30-10-2019 11:30
Een huis dat niet af is is vooral even wennen. Sommige dingen moet je gewoon nog even oplossen, maar de meeste ongemakken in een huis ben je na een halfjaar volledig aan gewend. Geen verwarming op sommige kamers, een wc die je alleen met een 'trucje' door kunt trekken, een wasmachine waarvan je de slang in de douche moet hangen, de eerste maand denk je: Dat moet echt aangepast, zo kun je niet leven! Maar na een paar maanden heb je al niet meer door dat het niet 'normaal' is.
TO, ik snap dat je het mist. Het wordt inderdaad minder met tijd, maar vrienden van mij die buiten de stad zijn gaan wonen missen het allemaal meer dan ze verwacht hadden.
donderdag 7 november 2019 om 14:47
Bedankt voor je reactie. Ik woonde inderdaad in de stad. Het was wel een wijk aan de rand van de stad, maar ondanks dat het dorp waar we nu wonen niet heel ver weg van die wijk is lijkt het meestal mijlenver. Moet over een drukke weg om in de stad te komen waar de verkeerslichten meestal op rood staan als ik aan kom rijdenZoeyMaar schreef: ↑07-11-2019 09:54Hahaha, zijn wij huisgenoten geweest? Dit zijn precies van die dingen waar ik jaren mee geleefd heb inderdaad.
TO, ik snap dat je het mist. Het wordt inderdaad minder met tijd, maar vrienden van mij die buiten de stad zijn gaan wonen missen het allemaal meer dan ze verwacht hadden.
Het klinkt allemaal als een lang zeurverhaal, maar ik voel me niet thuis in dit huis en ook niet in het dorp.
maandag 2 december 2019 om 15:59
Wat akelig voor je dat het zo slecht gaat dat je opgenomen bent.
Wel fijn dat je nu in goede handen bent en dat je kunt gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Of het méér is dan de verhuizing alleen bijvoorbeeld.
Heel veel sterkte!
maandag 2 december 2019 om 18:57
maandag 2 december 2019 om 19:47
maandag 2 december 2019 om 23:20
Dank je wel!Tijdschriftenverslindster schreef: ↑02-12-2019 23:17Ach wat naar Annika. Ik wens je heel veel sterkte en beterschap! Hoop dat de opname je helpt om dingen duidelijker te krijgen.
dinsdag 3 december 2019 om 02:35
Ach wat heftig. Veel sterkte.
Uit eigen ervaring weet ik hoe bepalend een huis voor je welbevinden kan zijn. Wij woonden jaren lang in een prima woning, maar het voelde voor mij niet oké. Als ik verhuizen ter sprake bracht werd er gereageerd alsof ik verwend was. ‘Je hebt toch een mooi huis’ of ‘ik zou een moord doen voor jullie huis’ etc. Uiteindelijk zijn we verhuisd naar een (best wel lelijk) klushuis. Veel mensen verklaarden ons voor gek, maar ik ervaar enorm veel rust en geluk. Wonen is heel persoonlijk.
Ik wens je alle wijsheid in je zoektocht waar je onrust nu vandaan komt.
Uit eigen ervaring weet ik hoe bepalend een huis voor je welbevinden kan zijn. Wij woonden jaren lang in een prima woning, maar het voelde voor mij niet oké. Als ik verhuizen ter sprake bracht werd er gereageerd alsof ik verwend was. ‘Je hebt toch een mooi huis’ of ‘ik zou een moord doen voor jullie huis’ etc. Uiteindelijk zijn we verhuisd naar een (best wel lelijk) klushuis. Veel mensen verklaarden ons voor gek, maar ik ervaar enorm veel rust en geluk. Wonen is heel persoonlijk.
dinsdag 3 december 2019 om 11:12
Dank je wel! Fijn dat jij je rust gevonden hebt!Eames6 schreef: ↑03-12-2019 02:35Ach wat heftig. Veel sterkte.
dinsdag 3 december 2019 om 12:28
Maar dat dacht je voordat je naar dit huis verhuisde ook. Ik wil niet alleen maar negatief zijn, maar zoals ik het lees, zit het IN jou en niet in het huis en/of de omgeving?
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 3 december 2019 om 12:29
Dat vermoeden had ik al. Heel veel sterkte!
Life is short. Eat dessert first.