Werkt product x echt? (Deel 2)

maandag 22 januari 2018 om 08:41
Dames die net als ik op een niet aflatende zoektocht zijn naar the next best thing, delen hier hun must haves en beauty geheimen.
Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.
De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.
Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.
De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.
Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 10:31
20.60% gewijzigd
vrijdag 8 november 2019 om 13:46
Nieuw 36 euro met korting 28.lizenlotte schreef: ↑07-11-2019 17:1820 cadeaubonnen van 10 euro plus 25 % korting en dan koop je alleen een mascara? wat kost die mascara dan wel niet?![]()
Dus vrij prijzig voor een mascara ja.
Niet iedereen heeft een briljant motto

zaterdag 9 november 2019 om 19:40
ha ha, ja nu zie ik het.lizenlotte schreef: ↑08-11-2019 18:01@rodekrullen, dan heb je een 0 teveel in je bericht staan en had je dus 2 bonnen van 10 euro ipv 20 bonnen wat je schreef? dan snap ik je. zoals jij het schreef moest het wel een peperdure mascara van goud met diamantjes zijn![]()
Moet zijn: 2 cadeaubonnen van 10 euro

Niet iedereen heeft een briljant motto

zondag 29 december 2019 om 12:35
Dekt die goed? En wordt je gezicht er niet "cakey" van? Dat heb ik vaak met poeder, maar heb dé vloeibare oplossing ook nog niet gevonden..

zondag 29 december 2019 om 12:47
Ik vind het een fijn product, er zit geen parfum of gedenatureerde alcohol in, dat zijn mijn eerste vereisten. Maar ik vind het zelf juist wat meer gedoe met opbrengen, ik ben er langer mee bezig dan met een vloeibare foundation. Ik weet niet waar jij naar op zoek bent, Apppie, maar ik heb wel een paar fijne vloeibare gevonden:
- smashbox 15hour hydrating foundation. Medium dekking, heel makkelijk en snel op te brengen, ziet er mooi natuurlijk uit.
- shiseido synchro skin self refreshing foundation. Is heel erg weinig van nodig, aan de dekkende kant, maar bevat ook geen troep en snel en gemakkelijk in gebruik.
-Stila hide & chic. Lichte dekking, erg natuurlijk, ook geen troep en ook eenvoudig en snel op te brengen. Iets glanzend, ik poeder hem lichtjes af, maar heel mooi en de meest natuurlijke van de drie.
zondag 29 december 2019 om 13:01
Ik zat vanochtend eens door mijn spulletjes te rommelen om te kijken wat de hits and misses waren dit jaar.
Hits:
Makeup:
- bareMinerals powder foundation
- Benefit Hoola Lite bronzer
- Laura Mercier poeder (originele)
- MAC Paint Pot (soft ochre)
Skincare:
- alles van Paula's Choice. Ik ga geen andere dingen meer proberen. Dit spul werkt gewoon. Dagcreme, nachtcreme, toner, cleanser, AHA, BHA, Retinol, masker.
Haarspul:
- Kerastase Aura Botanica shampoo, conditioner, sugarspray
- Boucleme krullencreme en gel (geel en paars)
Misses:
Makeup:
- de nieuwe mascara van Chanel (klonterspul)
- Laura Mercier Glow poeder (veel te glowy)
Skincare:
- The Ordinary spul m.u.v. buffet en rosehip oil. Teveel gedoe met allerlei losse tubes en flesjes. De vitamine C in squalane laat een dikke laag vet achter. De squalane cleanser krijgt de makeup er niet goed af en laat ook een vettige laag achter.
Haarspul:
- Boucleme hydrating hair cleanser. Krijg het nauwelijks door mijn haar heen en het wordt er 1 dikke knoop van.
- Wella hard hold gel (plakt aan alle kanten, voelt viezig)
Er is ongetwijfeld nog meer maar dit zijn de belangrijkste.
Hits:
Makeup:
- bareMinerals powder foundation
- Benefit Hoola Lite bronzer
- Laura Mercier poeder (originele)
- MAC Paint Pot (soft ochre)
Skincare:
- alles van Paula's Choice. Ik ga geen andere dingen meer proberen. Dit spul werkt gewoon. Dagcreme, nachtcreme, toner, cleanser, AHA, BHA, Retinol, masker.
Haarspul:
- Kerastase Aura Botanica shampoo, conditioner, sugarspray
- Boucleme krullencreme en gel (geel en paars)
Misses:
Makeup:
- de nieuwe mascara van Chanel (klonterspul)
- Laura Mercier Glow poeder (veel te glowy)
Skincare:
- The Ordinary spul m.u.v. buffet en rosehip oil. Teveel gedoe met allerlei losse tubes en flesjes. De vitamine C in squalane laat een dikke laag vet achter. De squalane cleanser krijgt de makeup er niet goed af en laat ook een vettige laag achter.
Haarspul:
- Boucleme hydrating hair cleanser. Krijg het nauwelijks door mijn haar heen en het wordt er 1 dikke knoop van.
- Wella hard hold gel (plakt aan alle kanten, voelt viezig)
Er is ongetwijfeld nog meer maar dit zijn de belangrijkste.
zondag 29 december 2019 om 13:14
Dankjewel, fijn dit! Ik gebruik nu van alles door elkaar, maar ik wil ook heel graag af van parfum en alcohol op mijn gezicht. Ik ga met dit lijstje op onderzoek uit, ik zal een update geven als ik iets heb geprobeerdJufjoke schreef: ↑29-12-2019 12:47Ik vind het een fijn product, er zit geen parfum of gedenatureerde alcohol in, dat zijn mijn eerste vereisten. Maar ik vind het zelf juist wat meer gedoe met opbrengen, ik ben er langer mee bezig dan met een vloeibare foundation. Ik weet niet waar jij naar op zoek bent, Apppie, maar ik heb wel een paar fijne vloeibare gevonden:
- smashbox 15hour hydrating foundation. Medium dekking, heel makkelijk en snel op te brengen, ziet er mooi natuurlijk uit.
- shiseido synchro skin self refreshing foundation. Is heel erg weinig van nodig, aan de dekkende kant, maar bevat ook geen troep en snel en gemakkelijk in gebruik.
-Stila hide & chic. Lichte dekking, erg natuurlijk, ook geen troep en ook eenvoudig en snel op te brengen. Iets glanzend, ik poeder hem lichtjes af, maar heel mooi en de meest natuurlijke van de drie.

zondag 29 december 2019 om 14:06
Ja, ik las gisteren in Flair (B) dat hij er opnieuw is en nu wel veilig.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
zondag 29 december 2019 om 15:02
Ik ga nú naar het Kruidvat!MrsNiceGuy schreef: ↑29-12-2019 14:06Ja, ik las gisteren in Flair (B) dat hij er opnieuw is en nu wel veilig.
zondag 29 december 2019 om 15:57

zondag 29 december 2019 om 16:09
Geen cakey gedoe. Ik vind de dekking met één laagje ‘medium’, ik heb begrepen dat je er zo nog een laag overheen kunt kwasten. Ik heb er zo’n kwast bijgekocht van het merk. Ik vind het verrassend gebruiksvriendelijk. Ik kan bijvoorbeeld helemaal niets met die sponsapplicatiedingen. Of foundationkwasten voor vloeibare foundation. Ik heb retedure foundation van Charlotte tilbury maar het ziet er gewoon niet uit bij mij.
Het fijnste (naast makkelijk): geen glimhuid meer zonder de doodse look van echte matterende foundation (Estee, Chanel), oxideert niet, dekt rode vlekjes prima zonder nog eens met concealer aan de slag te moeten gaan, legt geen nadruk op droge plekjes en voelt niet trekkerig aan.

zondag 29 december 2019 om 16:16
zondag 29 december 2019 om 18:41

zondag 29 december 2019 om 18:47
Graag gedaan. Update = altijd leuk.
Ik moet er wel bij zeggen dat deze drie, hoewel ik ze alle drie super vind, geen van drieën erg low budget zijn. Daarom toch nog een extra optie: ik heb er ook één van Deborah gehad. Voldoet aan dezelfde criteria, geen troep in de ingrediënten. Ook een stuk goedkoper. Deborah heeft (althans in de winkel waar ik het kocht) drie opties, van lichte, medium en volledige dekking. Ik had de medium dekking. Ook een prima product. Heeft minder kleuropties, dus de lichtste was een fractie te donker voor mij.
(En ik geef ronduit toe dat ik een beetje een snob ben wat betreft foundation, ik vind mijn duurdere eigenlijk toch echt net even mooier)