Mode & Beauty alle pijlers

Werkt product x echt? (Deel 2)

22-01-2018 08:41 1058 berichten
Dames die net als ik op een niet aflatende zoektocht zijn naar the next best thing, delen hier hun must haves en beauty geheimen.

Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.

De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.

Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 10:31
20.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ModuleX schreef:
29-12-2019 13:20
Is er nog nieuws over gebruikte wimperserums?
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede vervanger die van Kruidvat.
Ik gebruik met goede resultaten Nanolash, maar die is qua prijs natuurlijk niet te vergelijken met die van de Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
ModuleX schreef:
29-12-2019 15:02
Ik ga nú naar het Kruidvat!
Deze is uiteraard niet hetzelfde qua samenstelling. Hij mist nu noodgedwongen het ingrediënt Bimatoprost. Dat was de reden waarom hij uit de schappen is gehaald. Ik zou goed onderzoek doen naar de huidige ingrediënten. Kijken of het nieuwe spul wel iets vergelijkbaars kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Reviews voor de Nanolash zien er goed uit!
Ik weet dat de samenstelling anders is en hoop dat ik dezelfde resultaten krijg met een ander serum.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bon van 100 euro voor de Bijenkorf. Ik wilde deze gebruiken voor make up. In ieder geval een foundation, blush en a ls er nog wat overblijft een lippenstift. Welk merk is aan te raden? In Amsterdam zitten alle merken apart en ga liever doelgericht naar de juiste verkoper.

Ik gebruik nu af en toe foundation van Loreal, maar de kleur past niet echt bij mijn huid. Dus zoek nu echt een goede, vandaar dat ik ook niet online wil shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
30-12-2019 22:16
Ik heb een bon van 100 euro voor de Bijenkorf. Ik wilde deze gebruiken voor make up. In ieder geval een foundation, blush en a ls er nog wat overblijft een lippenstift. Welk merk is aan te raden? In Amsterdam zitten alle merken apart en ga liever doelgericht naar de juiste verkoper.

Ik gebruik nu af en toe foundation van Loreal, maar de kleur past niet echt bij mijn huid. Dus zoek nu echt een goede, vandaar dat ik ook niet online wil shoppen.
Wat vind jij belangrijk aan foundation? Dekking? Transparant of volledig dekkend? Glanzend, mat of iets er tussen? Wat wil je voor effect bereiken? Alleen egaliseren of bijvoorbeeld ook je poriën verfijnen? (Verfijnd eruit laten zien dan). Is het belangrijk dat het erg lang blijft zitten of vind je bijwerken geen probleem?
Beetje moeilijk advies geven zo. Maar de verkoper in de winkel zal soortgelijke vragen stellen, dus goed om er een beetje over na te denken.

Mijn favorieten van dit moment staan al in dit topic. Misschien is dat ook iets voor jou.

Blush vind ik zelf altijd jammer om erg veel geld aan uit te geven. Je hebt talloze prachtige blushes bij Kruidvat o.i.d. voor een prikkie. Qua kleuren komt het ene perzikroze echt wel op hetzelfde neer als het andere. Lipstick heb ik liever ook niet te duur, hoewel ik er twee heb van Mac waar ik erg blij mee ben. Verder één van YSL die ik nooit gebruik omdat ik hem niet fijn vind, doodzonde.

Maar foundation, ja, daar geef ik persoonlijk gerust wat meer voor uit.
Alle reacties Link kopieren
Goede vragen Juf. Ik gebruik voornamelijk in de winter foundation. Een goede dekking vind ik wel belangrijk. Ik houd zelf van een glim, maar dat kan ik ook bereiken met poefer. Over blush heb je gelijk. Wat zou jij kopen naast een foundation? Ipv blush en een lippenstift? Ik heb al mascara van lancome.
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
30-12-2019 22:16
Ik heb een bon van 100 euro voor de Bijenkorf. Ik wilde deze gebruiken voor make up. In ieder geval een foundation, blush en a ls er nog wat overblijft een lippenstift. Welk merk is aan te raden? In Amsterdam zitten alle merken apart en ga liever doelgericht naar de juiste verkoper.

Ik gebruik nu af en toe foundation van Loreal, maar de kleur past niet echt bij mijn huid. Dus zoek nu echt een goede, vandaar dat ik ook niet online wil shoppen.
Oh, wel een tip: geld van een cadeaubon geeft makkelijk uit. Heerlijk om voor €100,- make up te kopen bij de Bijenkorf, al heb je daar in die winkel geen tassenvol voor. Maar bedenk wel dat wat je ook koopt: stel dat je er gek op blijkt te zijn, koop je het dan opnieuw als je geen bon hebt?
Kortom, ik zou zelf geen product kiezen wat je sowieso te duur vindt om eventueel opnieuw te kopen als je er dol op bent en het is op.

Om diezelfde reden koop ik ook geen 'limited edition'. Dan baal je eigenlijk altijd: als het tegenvalt baal je omdat het zonde van het geld was. En als je het geweldig vond baal je ook, omdat je het niet opnieuw kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker heerlijk. Als ik een fijne foundation vind dan ben ik zeker bereid om weer een nieuwe te kopen als die op is. Juist omdat ze zo duur zijn wil ik er zelf niet snel geld aan uitgeven. Nu ik een bon heb wil ik lekker gaan uitproberen en hopen dat ik een tref die ik vaker ga gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
30-12-2019 22:32
Goede vragen Juf. Ik gebruik voornamelijk in de winter foundation. Een goede dekking vind ik wel belangrijk. Ik houd zelf van een glim, maar dat kan ik ook bereiken met poefer. Over blush heb je gelijk. Wat zou jij kopen naast een foundation? Ipv blush en een lippenstift? Ik heb al mascara van lancome.
Ik vind mijn iets duurdere foundations (heb er een stuk of vijf, is teveel overigens) het geld zeker waard. Verder heb ik op het gebied van parfum een redelijk dure smaak, dus dat zou voor mij een dankbare invulling van een cadeaubon zijn.
Op gebied van make up zou ik misschien een mooie concealer voor bij de foundation kiezen, of poeder, of een highlighter.
Lippenstift kan je natuurlijk wel dat heerlijke luxe gevoel geven, dus op zich is dat een goede keus. Heerlijk om een lipstick te hebben waar je echt elke keer blij van wordt.
Maar kies dus een product wat je wél ook echt regelmatig gebruikt. Als jij geen highlight draagt en dat ook niet van plan bent, is het natuurlijk jammer van je bon.
Huidverzorging is ook nog een mooie optie. Maar alleen als je daar (potentieel) echt blij van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor goede verhalen over Armani liquid foundation. Die is ook wel aardig aan de prijs (iets van 50 euro).

Net wat Jufjoke zegt, aan een blush zou ik niet teveel geld uitgeven. Wil je dat wel, dan is Nars Orgasm een populaire. Ik vind em ook mooi trouwens maar niet 32 euro mooi (heb zelf een vergelijkbare van FACE Stockholm, kostte de helft).

Als je losse poeder gebruikt: die van Laura Mercier. Kan niets tegenop.

Lippenstift: ik vind die van Chanel mooi, maar dan met name voor de verpakking. Zelf vind ik Charlotte Tilbury's Pillow Talk ook wel heel prettig. Blijft lang zitten. Of MAC, daar kun je niet mis mee gaan. Cosmo, Twig, Mehr vind ik erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog een tip voor een goede bronzer voor lichte-medium huid?
Zebra123 schreef:
31-12-2019 08:58
Iemand nog een tip voor een goede bronzer voor lichte-medium huid?
Ik heb een fijne van Clinique. Niet teveel glitters enzo, daar hou ik niet zo van (maar dat is persoonlijk natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
31-12-2019 08:58
Iemand nog een tip voor een goede bronzer voor lichte-medium huid?
Ik heb Hoola en Hoola Lite van Benefit. Zijn allebei mat met neutrale ondertonen. De Lite versie is wel heel subtiel.
Alle reacties Link kopieren
Tvp.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
31-12-2019 09:25
Ik heb Hoola en Hoola Lite van Benefit. Zijn allebei mat met neutrale ondertonen. De Lite versie is wel heel subtiel.
Hoola heb ik ook. Ik ben vrij licht, maar die is prima, niet te opvallend en niet te warm. Onder invloed van YouTube ben ik ook gevallen voor de butter bronzer van physicians formula, ook erg fijn. Ook die is er ook in een lichte versie, maar die is wel erg licht. Ik gebruik de gewone.
Ik hou ook niet erg van glitters of glans in een bronzer, al heb ik die wel een. Heel mooi als je daar van houdt, maar ik gebruik hem bijna nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens voor geen van mijn wat duurdere foundations de hoofdprijs betaald. Voor de cadeaubon maakt dat niet uit, maar als je een product wil blijven gebruiken, zijn er altijd wel sites die goedkoper zijn. Gewoon een kwestie van even goed zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de serum en coverage foundation (6 euro per stuk of zo) van The Ordinary en waterweight van MAC (30 euro?). Die zijn light coverage en merk eigenlijk geen verschil hiertussen. Wellicht dat het anders is als je een foundation met meer coverage wil. Kan me zo voorstellen dat er dan veel verschil in kwaliteit is.

De beste foundation voor mij is nog steeds de bareMinerals original. Die ziet er het meest natuurlijk uit en blijft de hele dag mooi zitten.

Als het om oogschaduw gaat vind ik wel dat duurder beter is. De oogschaduw van Anastasia is echt heel goed vergeleken met wat je bij de drogist koopt. Ik heb ook 2 palettes van Laura Mercier die goed gepigmenteerd zijn. Nu draag ik bijna nooit oogschaduw -- dat is wel een beetje jammer.

Oh, oogschaduw van Urban Decay is ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Een goede foundation vinden is mij nog niet gelukt. Ik heb allerlei ( drogisterij merken) geprobeerd.
Ik denk dat ik het ook lastig vind om de juiste kleur te vinden. Ik ga mij nu laten adviseren door de verkoopster zodat ik ook gelijk de juiste kleur te pakken heb.
Alle reacties Link kopieren
Kent iemand het wimperserum van Kikilash?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
30-12-2019 23:18
Ik hoor goede verhalen over Armani liquid foundation. Die is ook wel aardig aan de prijs (iets van 50 euro).

Net wat Jufjoke zegt, aan een blush zou ik niet teveel geld uitgeven. Wil je dat wel, dan is Nars Orgasm een populaire. Ik vind em ook mooi trouwens maar niet 32 euro mooi (heb zelf een vergelijkbare van FACE Stockholm, kostte de helft).

Als je losse poeder gebruikt: die van Laura Mercier. Kan niets tegenop.

Lippenstift: ik vind die van Chanel mooi, maar dan met name voor de verpakking. Zelf vind ik Charlotte Tilbury's Pillow Talk ook wel heel prettig. Blijft lang zitten. Of MAC, daar kun je niet mis mee gaan. Cosmo, Twig, Mehr vind ik erg mooi.
Maar... dan heb je wel voor de rest van je leven geen andere meer nodig. Djiezes, ben dat ding al 7 maanden aan het gebruiken en nog geen deuk erin.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
05-01-2020 23:05
Maar... dan heb je wel voor de rest van je leven geen andere meer nodig. Djiezes, ben dat ding al 7 maanden aan het gebruiken en nog geen deuk erin.
Dat geloof ik wel maar eentje van de Hema gaat waarschijnlijk ook je leven lang mee :)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
05-01-2020 23:33
Dat geloof ik wel maar eentje van de Hema gaat waarschijnlijk ook je leven lang mee :)
Sowieso is de levensduur van blush, bronzer en highlighter nagenoeg eindeloos. Duur of goedkoop maakt daarin voor dit soort producten niet uit.
Ik heb een stuk of zes highlighters, van toen ik nog dacht dat ze écht allemaal net even anders zijn. Verrassing: dat zijn ze niet. Op de huid zien ze er allemaal zo goed als hetzelfde uit. Bovendien heb ik nu genoeg highlighter om zelfs over 20 jaar nog very shiny te zijn. Het gaat gewoon niet op!
Totaal onnodig dus achteraf.

Voor blush geldt hetzelfde, ik beperk me inmiddels tot een roze, een perzikroze en iets mauve-achtigs. Ziet er zelfs na een jaar nog zo goed als ongebruikt uit.

Voor de Nars orgasm blush heeft het merk Sleek een dupe. En die heb ik natuurlijk gekocht enige tijd geleden. Was niet nodig, maar ik was nieuwsgierig geworden. Maar nee, dit product zag er op het eerste gezicht wel hetzelfde uit, maar er komt nauwelijks kleur vanaf. Wel wat shimmer, maar daar heb ik hem niet voor gekocht. Miskoop dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook bijna nooit makeup op, behalve foundation. Zelfs mascara kom ik nooit doorheen (maar vervang ik wel elke paar maanden). Ik heb vorig zomer eindelijk een MAC oogschaduw weggegooid. Die heb ik 10 jaar voor mijn wenkbrauwen gebruikt. Die is de hele wereld over geweest. Er zat nog een heel klein randje in, waarschijnlijk goed voor nog een jaar... maar ja... er zijn grenzen, haha.

Heb je trouwens de PC Omega nachtcreme al gebruikt? Ik heb em hier staan, ga em vanavond toch alvast gebruiken (wil eerst die Resist eigenlijk opmaken).
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-01-2020 13:54
Ik maak ook bijna nooit makeup op, behalve foundation. Zelfs mascara kom ik nooit doorheen (maar vervang ik wel elke paar maanden). Ik heb vorig zomer eindelijk een MAC oogschaduw weggegooid. Die heb ik 10 jaar voor mijn wenkbrauwen gebruikt. Die is de hele wereld over geweest. Er zat nog een heel klein randje in, waarschijnlijk goed voor nog een jaar... maar ja... er zijn grenzen, haha.

Heb je trouwens de PC Omega nachtcreme al gebruikt? Ik heb em hier staan, ga em vanavond toch alvast gebruiken (wil eerst die Resist eigenlijk opmaken).
Ik heb een gewone bruine oogschaduw die ik voor mijn wenkbrauwen gebruik. Geen idee hoe lang ik er al mee doe, jaren in ieder geval. Er zit nu een klein deukje in.

Ja, ik heb hem inmiddels één keer gebruikt. Al had ik eigenlijk eerst mijn andere producten op moeten maken. :-$

Zo op het eerste gezicht lijkt het me een fijn product. Iets rijker en voller dan de andere moisturizer die ik graag gebruik, van Ceravé. Maar niet vettig, of laat althans geen vet gevoel achter. Een fijne aanvulling denk ik dus.
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven