Zaterdagmorgentopic!!!

09-11-2019 10:04 118 berichten
Hallo allen,

Ik ben een beetje laat, want ik lag zo lekker. ;-)
Maar goed. beter laat dan nooit. Heb de afgelopen twee weken verzuimd, dus het is wel weer eens tijd.

Er staat nu al een ruime week een pot verf smachtend te wachten om geopend te worden en uitgesmeerd en ik denk dat het vandaag de dag is dat dat gaat gebeuren. Ik snap er niets van, ben zo nieuwsgierig naar het resultaat, maar heb er niets aan gedaan, dus klaar met lummelen nou, het is in een uurtje gebeurt, als ik een beetje doorstoom.
Mocht ik daarna nog helemaal in the mood zijn, dan verf ik ook nog eventjes het keukenraam, dan kan ik morgen het laatste vouwgordijntje ophangen, het beroemde schilderij en dan gelijk de plantenhanger die er ook alweer een tijdje ligt en dan.....dan... ben ik klaaaaar, wiehoeoeoeoe!!!! :cheer2:

En jullie, wat gaan jullie allemaal doen vandaag? Schuilend voor de regen op de bank hangen of toch maar iets ondernemen? Bij oma en opa op bezoek of naar een kerstmarkt met oma en opa of lekker een boswandeling met uhhhh... nou ja, ben benieuwd naar de verhalen en grootse en meeslepende plannen. Laat maar doorkomen. :-D
IBIopviva schreef:
09-11-2019 10:23
Werkelijk alles loopt hier mis/anders dan gepland.
Zou vandaag een niks doen dagje hebben maar helaas. We moeten naar carpet right voor uitkiezen ander zeil want wat as donderdag gelegd zou worden is er niet.
We zouden morgen op visite gaan maar omdat mijn man momenteel niet kan auto rijden (lange stukken) wegens pijn gaat dat niet door. Nu willen ze hierheen komen en het huis is zeg maar niet visite klaar.
Dus ik moet vanmiddag de hele benedenverdieping opruimen/schoonmaken enz. En boodschappen doen en bedenken wat we morgen gaan eten.
Vanavond naar het theater. We hebben nog geen akkoord gegeven om morgen langs te komen maar ik vind dat we daar moeilijk onderuit kunnen komen.
Oh bah Ibi, dat klinkt echt als een baal weekeinde. Balen dat je geen niks doen dagje meer hebt. Hopelijk heb je alles snel aan kant en kan je toch nog lekker even niksen.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
09-11-2019 10:28

Wij wonen dicht bij Lauwersoog en het bos is daar prachtig. En meestal eindigen we een boswandeling dan met kibbelvis* op de haven. Maandag maar weer balansen. :rofl:

* peuter noemt kibbeling kibbelvis en ik vind het zo'n leuk en schattig woord.

Schattig :heart:

Leuk hoe peuters sommige woorden omvormen naar eigenlijk veel logischer woorden :biggrin:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-11-2019 10:22
Heerrlijk! Je zal wel mooi wonen dan, in ieder geval in een gezond luchtklimaat.

Geniet van je dag! :puppy:
Klopt.
Bos genoeg als we verder willen lopen op nog geen 10 minuten hier vandaan.
Daar kun je wel een hele dag rond struinen.
En ook de hei is vlak bij.
Het enige wat ik wel eens mis is water, dagje zee en uitwaaien lijkt me heerlijk.
Maar dat is voor ons een eind rijden
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-11-2019 10:30
Heb je de buienradar bekeken voor die stad? Het is niet overal troosteloos hoor, er zijn ook delen van het land waar het goed toeven is vandaag.

Geniet van je dag en van je muziek. :)

Thanks!

Ik wilde een dagje Leeuwarden doen, maar vandaag vooral in het noorden veel regen... Volgende keer beter, zullen we maar zeggen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Goedemorgen!!

Ik ga lekker luieren vandaag. De afgelopen weken super druk geweest met mijn werk, gisteravond wat gedronken met vrienden en nu wat brak en morgen ook de hele dag op pad. Als ik wat energie kan vinden ga ik misschien de zolder vandaag opruimen. Vanmiddag naar de verjaardag van mijn nichtje en vanavond een feestje.
Cateautje schreef:
09-11-2019 10:25
Slaap je er een beetje lekker op of moet je nog wennen?

Een dagje Efteling is altijd leuk. :D

Mooie dag! :sun:
De 1e 2 nachten moest ik echt wennen, maar sinds vannacht slaap ik er beter op :)
Mermedina schreef:
09-11-2019 10:28
Hey Cateau, pot opentrekken en gaan! Roeren. En dan kwasten verzamelen. Wegwerpschoonmaakdoekjes klaarleggen en als alles klaarligt, eerst een kop thee en dan van start. Ik verf altijd zonder afplakken, vandaar de doekjes.

Ik heb rijstepap opstaan en ga straks een wandeling maken in het bos met mijn vriend. Op de terugweg verzinnen we wat te eten en nemen dat mee. We komen vast nog wel een kringloopwinkel tegen, gaan we even snuffelen. En daarna thuis in een warm bad zweven. Een (bord)spelletje samen staat ook op het programma.

Nu zit ik in de tuin met 3 van de 4 katten. Ik heb een jonge dwaze kat van 6 maanden die niet zo atletisch is, daar wil ik een oogje ophouden. Bladeren opvegen vond hij geweldig, hij nam een duik ik de berg bladeren en ontdekte dat het nat was, hahaha.
Jaja, ik ga, zeker weten, als ik het vandaag niet doe blijft het weer een tijdje liggen en dat wil ik niet. :D

Jullie hebben het goed voor elkaar vandaag, leuke plannen

4 katten, meid toch, ik heb m'n handen al vol aan eentje, die op dit moment het huisspook achterna zit tot aan het plafond. :-D
Leuk hè, al die onbezonnenheid. Geef ze allemaal maar een kroel van me, met de groetjes van cateautje. :D


Veel plezier gewenst voor vandaag! :verliefd: :misselijk: :eh: :french:
Alle reacties Link kopieren
En jij succes met verven Cateau...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
09-11-2019 10:35
Thanks!

Ik wilde een dagje Leeuwarden doen, maar vandaag vooral in het noorden veel regen... Volgende keer beter, zullen we maar zeggen.
Oh, echt waar? Veel regen in het noorden? Balen, heb net boodschappen gedaan en vond het nu wel lekker weer. Wel koud, maar dat geeft niet.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig weer zo'n zaterdagtopic.

Hier net klaar met de keukenkastjes soppen die ik pas nog niet had gehad. Was wel weer keer nodig. Zo nog even paar boodschappen doen hier in het dorp.
Misschien nog even wat verder rommelen in huis, net waar ik nog zin in heb.

Verder vanmiddag lekker rustig, verder niets gepland vandaag. Dus wordt ook nog lekker lezen, serie kijken.

Iedereen fijne zaterdag verder vandaag!
leolux schreef:
09-11-2019 10:28
Oh dat lijkt me echt oprecht gezellig. Maar dan moet je wel helemaal naar Noord Oost Friesland komen.

Wij wonen dicht bij Lauwersoog en het bos is daar prachtig. En meestal eindigen we een boswandeling dan met kibbelvis* op de haven. Maandag maar weer balansen. :rofl:

* peuter noemt kibbeling kibbelvis en ik vind het zo'n leuk en schattig woord.
Joh, op mijn snorretje ben ik er zo vanuit Rotterdam.

Je kleine heeft gelijk, het is en smaakt naar kibbelvis. Die hou ik erin, als eerbetoon aan een heel klein mensje. :D
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-11-2019 10:17
Heb je het een beetje naar je zin op je nieuwe plek?

Eet smakelijk en veel plezier gewenst. :)
ja! het is een baan die ik al lang wilde en het is heel erg leuk!
Don't cry, buy a bag and move on.
Kraaienpootje schreef:
09-11-2019 10:35
Goedemorgen!!

Ik ga lekker luieren vandaag. De afgelopen weken super druk geweest met mijn werk, gisteravond wat gedronken met vrienden en nu wat brak en morgen ook de hele dag op pad. Als ik wat energie kan vinden ga ik misschien de zolder vandaag opruimen. Vanmiddag naar de verjaardag van mijn nichtje en vanavond een feestje.
Dat is wel een hele grote tegenstelling, luieren of de zolder opruimen.

Er staat wel veel plezier op de planning en dat is goed na een drukke periode, je kan niet altijd in de renstand staan.

Geniet van je dag!
malibu82 schreef:
09-11-2019 10:36
En jij succes met verven Cateau...
Dankje Malibu! :)
Haha kibbelvis :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-11-2019 10:36
Jaja, ik ga, zeker weten, als ik het vandaag niet doe blijft het weer een tijdje liggen en dat wil ik niet. :D

Jullie hebben het goed voor elkaar vandaag, leuke plannen

4 katten, meid toch, ik heb m'n handen al vol aan eentje, die op dit moment het huisspook achterna zit tot aan het plafond. :-D
Leuk hè, al die onbezonnenheid. Geef ze allemaal maar een kroel van me, met de groetjes van cateautje. :D


Veel plezier gewenst voor vandaag! :verliefd: :misselijk: :eh: :french:
Dat rennen alsof ze achterna gezeten worden staat bij ons bekend als “de dolle 5 minuten”. Soms gaan ze allemaal meedoen :rolling:.

Kroel terug aan jouw handvol!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben nog moed aan het verzamelen voor een grote schoonmaak. Ik heb totnogtoe alleen nog de papiercontainer (net op tijd) buiten gezet. We laten het huis opnieuw taxeren ivm de hypotheek, dus het moet er op zijn best uit zien. Nadeel is dat we nog niet precies weten wanneer de taxateur komt, en ik een hond heb die sneller rotzooi kan maken dan ik het op kan ruimen. Ik hoop dus dit weekend het huis aan kant te krijgen, en bereid me dan voor op een dagelijkse bijhoud-schoonmaak van gemiddeld 2 uur per dag totdat de taxateur komt. Wie weet ontwikkel ik zo nog wel een nieuwe routine :P

En oh ja, vanavond gaan we uiteten met de schoonfamilie, dus dat wordt vast gezellig.

Fijne zaterdag allemaal!
Boekenwurm35 schreef:
09-11-2019 10:38
Gezellig weer zo'n zaterdagtopic.

Hier net klaar met de keukenkastjes soppen die ik pas nog niet had gehad. Was wel weer keer nodig. Zo nog even paar boodschappen doen hier in het dorp.
Misschien nog even wat verder rommelen in huis, net waar ik nog zin in heb.

Verder vanmiddag lekker rustig, verder niets gepland vandaag. Dus wordt ook nog lekker lezen, serie kijken.

Iedereen fijne zaterdag verder vandaag!
Niksdoen is een soort gezonde meditatie waar je heerlijk van bijkomt, dus gaan met die banaan! Lekker languit op de bank, hapje, drankje, wat wil een mens nog meer.

Geniet van je rust en je dag! :angel:
daenerys79 schreef:
09-11-2019 10:40
ja! het is een baan die ik al lang wilde en het is heel erg leuk!
Da's fijn, dan voel je je ook lekker op jen plek. Geniet ervan! :)
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
09-11-2019 10:37
Oh, echt waar? Veel regen in het noorden? Balen, heb net boodschappen gedaan en vond het nu wel lekker weer. Wel koud, maar dat geeft niet.

Volgens het KNMI in de noordelijke helft bewolkt en van tijd tot tijd regen. Het zal vast niet constant regenen, maar ik vind het geen lekker weer voor een dagje stad ontdekken. Sowieso vind ik steden altijd veel mooier als de zon een beetje schijnt :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Mermedina schreef:
09-11-2019 10:44
Dat rennen alsof ze achterna gezeten worden staat bij ons bekend als “de dolle 5 minuten”. Soms gaan ze allemaal meedoen :rolling:.

Kroel terug aan jouw handvol!
:-D Hier staat het bekend als het halve zachte uurtje. :D
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-11-2019 10:47
:-D Hier staat het bekend als het halve zachte uurtje. :D
Wij noemen het altijd “Chinees half uurtje”. (Geen idee waarom!)
Nummer*Zoveel schreef:
09-11-2019 10:45
Goedemorgen,

Ik ben nog moed aan het verzamelen voor een grote schoonmaak. Ik heb totnogtoe alleen nog de papiercontainer (net op tijd) buiten gezet. We laten het huis opnieuw taxeren ivm de hypotheek, dus het moet er op zijn best uit zien. Nadeel is dat we nog niet precies weten wanneer de taxateur komt, en ik een hond heb die sneller rotzooi kan maken dan ik het op kan ruimen. Ik hoop dus dit weekend het huis aan kant te krijgen, en bereid me dan voor op een dagelijkse bijhoud-schoonmaak van gemiddeld 2 uur per dag totdat de taxateur komt. Wie weet ontwikkel ik zo nog wel een nieuwe routine :P

En oh ja, vanavond gaan we uiteten met de schoonfamilie, dus dat wordt vast gezellig.

Fijne zaterdag allemaal!
Pffff, dat lijkt me maar niks hoor, om te rennen voor een nikkepikkerig persoon die taxeert op elk stofje.

Ik doe het nooit, maar voor deze ene keer wens ik je sterkte en alsjeblieft, maak je niet al te druk!!!

Fijne zaterdag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! :hello:

Ik zit lekker binnen terwijl de tuinman in de regen mijn tuin enigszins aan het fatsoeneren is. Ik voel me een beetje lullig, maar ik betaal hem er natuurlijk gewoon voor.

Verder geen plannen, beetje opruimen in huis. Misschien vanmiddag een heerlijke pan stoofpeertjes opzetten, mmm.

Fijne dag allen!
Drackie schreef:
09-11-2019 10:53
Goedemorgen! :hello:

Ik zit lekker binnen terwijl de tuinman in de regen mijn tuin enigszins aan het fatsoeneren is. Ik voel me een beetje lullig, maar ik betaal hem er natuurlijk gewoon voor.

Verder geen plannen, beetje opruimen in huis. Misschien vanmiddag een heerlijke pan stoofpeertjes opzetten, mmm.

Fijne dag allen!
Heb je de pepernoten al op? :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven