Vriezer stuk

09-11-2019 12:50 30 berichten
Een paar weken geleden heb ik mijn vriezer ontdooid en schoongemaakt en sindsdien vriest hij niet goed meer. Het rode lampje is regelmatig aan en brood niet meer keihard bevroren. Met de stand op turbo invriezen gaat het wel goed, maar dat is ivm energieverbruik natuurlijk geen oplossing voor de lange duur.
Zouden jullie voor een koelvriescombinatie van 7 jaar oud een reparateur laten komen? Iemand nog een goede tip voor een nieuwe? Ik heb nu een (inbouw) Pelgrim en dat was al nooit een fijn ding. Het voelt allemaal niet zo degelijk en bijv het klepje van het bovenste vriesvak was al vrij snel stuk.
Ik zou het niet laten repareren en gaan voor een nieuwe. Ik heb zoveel gesprekken gehad met monteurs en wat ze eigenlijk allemaal zeggen is dat het huidige witgoed niet meer bestemd is om zolang mee te gaan. Natuurlijk willen ze repareren maar die kosten worden ook steeds hoger. Dan moet je je afvragen hoelang het apparaat na reparatie nog zonder problemen blijft werken. Anders is het echt weggegooid geld en kan je dat bedrag beter bij een nieuwe leggen. Bijkomend voordeel is dat je dan weer garantie hebt en dat het apparaat waarschijnlijk ook energiezuiniger zal zijn.
Ik ben eruit. Ik ben gisteren naar Bemmel en Kroon geweest en daar was een ruime keuze en ook beter geprijsd dan ik eerst had gezien. Vanaf € 430 euro heb je een Whirlpool of Zanussi, AEG/Bosch en zo zijn rond de 700. Opvallend dat de meeste vriezers geen zichtbare vrieselementen (van die ‘leidingen’) hebben in de vriesvakken zelf. Dat lijkt me dan minder kwetsbaar en ik denk dat je minder ijsvorming hebt. Ik moet nu even goed gaan meten, kijken wat ik nu heb en wat er zou passen, en dan zsm een nieuwe. Dat soort processen heeft bij mij altijd even tijd nodig. Als iets echt stuk is natuurlijk niet, maar als het nog op te lossen is met houtje touwtje :$
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-11-2019 13:37
Ik ben eruit. Ik ben gisteren naar Bemmel en Kroon geweest en daar was een ruime keuze en ook beter geprijsd dan ik eerst had gezien. Vanaf € 430 euro heb je een Whirlpool of Zanussi, AEG/Bosch en zo zijn rond de 700. Opvallend dat de meeste vriezers geen zichtbare vrieselementen (van die ‘leidingen’) hebben in de vriesvakken zelf. Dat lijkt me dan minder kwetsbaar en ik denk dat je minder ijsvorming hebt. Ik moet nu even goed gaan meten, kijken wat ik nu heb en wat er zou passen, en dan zsm een nieuwe. Dat soort processen heeft bij mij altijd even tijd nodig. Als iets echt stuk is natuurlijk niet, maar als het nog op te lossen is met houtje touwtje :$
Kijk ook even wat de verdeling koelen/vriezen (liters) nu is en of je dat anders wil.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-11-2019 13:37
No frost iig ! Dan hoef je nooit meer ijs te krabben. En whirlpool/zanussi zijn erg lawaaiig en niet zo denderend. Kies dan een Siemens oid.. Ik heb een no frost vries gedeelte
Vandaag de nieuwe koelkast besteld. Het ging allemaal steeds slechter, met de vriezer op turbostand koelt hij niet meer dus we zitten al de hele week aan de lauwe melk en kleffe kaas. Levertijd was twee weken, dus dat was wel een beetje een tegenvaller. Ze zouden hem evt neer kunnen zetten, maar een monteur kan pas over twee weken. En ik ga me er niet zelf aan wagen. Laat die vrieskou maar komen dus, dan zet ik mijn spullen wel in een curverbak in de tuin :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven