Vriend komt niet op de verjaardag van mijn zoon

11-11-2019 12:50 861 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet even iets van mij afschrijven. Sinds vier jaar heb ik een leuke relatie. We wonen niet samen, maar hebben wel plannen om dat wel te gaan doen in de toekomst.

Ik heb een zoon uit een vorige relatie die van de week jarig is.
Sinds 3 maanden heeft mijn vriend een drukke nieuwe baan. Ik steun hem volledig en we zien elkaar door de drukte iets minder.

Mijn zoon is van de week jarig en hij zegt niet te kunnen komen, ook niet heel even na werk. Hij is overigens wel gek op hem en het klikt heel goed tussen mijn zoon en hem.
Hij heeft geen auto dus moet wel 45 min met het ov. Wel kan hij die dag ( dag van de verjaardag) na zijn werk naar een hele goede vriendin om daar te eten. Ik ben daar absoluut niet jaloers om, maar ik weet niet zo goed wat ik hier dan van moet denken. Hij moet dan 20’min fietsen om naar haar toe te gaan na zijn werk. Ik vind het vooral jammer voor mijn zoon.
Ik gun hem zijn ontspanning en hij kan gewoon daar naartoe gaan, blijkbaar kost hem dat minder energie.
Maar toch steekt het wat.

Wat zouden jullie doen?
anoniem_128906 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 12:54
1.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je zoon eigenlijk ?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hoe oud wordt je zoon?
mindervanmij schreef:
11-11-2019 13:00
Mijn man zou het niet zijn.... Mijn zoon hoort bij het pakketje, als hij die niet belangrijk vind, dan mij ook niet.

Maar soms hè, heel soms zijn andere dingen even belangrijker. Zelf als het over je eigen kind gaat kan soms je eigen leven als ouder even voorgaan.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
11-11-2019 13:02
Nou, dan ga je hem dat stampvoetend zeggen en eisen dat hij langskomt anders voel jij je persoonlijk beledigd. Succes met het vrijgezellenbestaan straks.
.
Dit dus. Zo'n afknapper mannen/vrouwen die een heisa maken over een verjaardag/moederdag/kerst-wel-of-niet-bij-mijn-ouders/etc.
Hij vergeet jou and je zoon vast niet. Dit weet je zelf ook wel!
In het weekend vieren lijkt mij veel leuker voor jullie drie. Lekker de tijd nemen voor zijn verjaardag, cadeautje en taart. Dubbel feest.
TO je doet het zelf, je vriend zegt niet te kunnen komen en heeft daar vast zijn redenen voor, heb je die met hem besproken?

Je wilt hem graag op de verjaardag van je zoon, vier het dan een andere dag zodat je niet teleurgesteld bent in je vriend. En je zoon straks niet teleurgesteld is dat hij niet komt.
Je maakt nu drama en dan wordt het ook drama. Dat is toch niet leuk, voor niemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een random kinderverjaardag toch echt wel een andere categorie dan de verjaardag van de zoon van je vriendin waarmee je wil gaan samenwonen nota bene. Dus, ik zou het ook niet waarderen dat hij weg bleef.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat het knaagt. Denk dat het in dit geval het beste is om hem gewoon uit te leggen dat het je dwars zit en waarom.
Dat moet na een relatie van 4 jaar en samenwoon plannen toch gewoon kunnen om daar open over te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook niet moeilijk over doen. Ik zou er ook tegenop zien om na een drukke werkdag nog eens naar een verjaardag te moeten (die ook nog eens niet om de hoek is) waar jij waarschijnlijk heel druk bent dus niet veel tijd voor hem hebt en waar hij met mensen gezellig moet zitten doen waar hij misschien wel niet zoveel mee heeft. Misschien ook wel familie van je ex zijn kant. Ik ben 20 jaar samen met mijn man en kan goed overweg met mijn schoonfamilie, maar ik zou ook niet zo blij worden van een verjaardag van een van mijn stiefkinderen met ook nog eens de familie van hun moeder die ik niet ken erbij. Ook verjaardagen van mijn man zijn nichtjes en neefjes met hun familie en vrienden vind ik helemaal niks. Rustig eten met een vriendin lijkt mij ook een betere optie en wie weet had hij dat al een tijd geleden afgesproken en dacht hij toen niet aan de verjaardag van jouw zoon.

Natuurlijk kan je vriend het voor jou en je zoon over hebben, maar voor je zoon maakt het vast weinig uit omdat hij genoeg andere visite heeft en zoals ik al zei ben jij vast druk met de gasten. Op een rustiger moment langskomen met een cadeautje lijkt mij ook leuker.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:07
6.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jullie kunnen mij jaloers vinden of niet...
Ik denk gewoon even aan mijn zoon en aan wat je voor elkaar over kunt hebben.

Toen hij iets belangrijks had laatst, was ik er na een drukke werkdag ook gewoon.
En nee dat was geen verjaardag, maar ook niet iets leuks of zo.
Andersom schreef:
11-11-2019 13:04
Maar soms hè, heel soms zijn andere dingen even belangrijker. Zelf als het over je eigen kind gaat kan soms je eigen leven als ouder even voorgaan.

Ja,maar een verjaardag is wat mij betreft niet 1 van die dagen. Het is geen verrassing dat de verjaardag op die dag valt, dat wist ie waarschijnlijk al een tijdje.

maargoed, mijn halve familie woont op minstens 1,5 uur enkele reis, dus ik heb ook echt zoiets van 45 minuten, big deal.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen man, de bloedeigen vader van mijn kinderen, heeft ook wel eens gestraald van afwezigheid op een verjaardag van de kinderen.
Niet ideaal, niet leuk.. maar het was nooit vanwege een zere teennagel als hij er niet bij kon zijn.
Grote opdrachten (soms ook over de grens) en dan kun je gewoon geen ijzer met handen breken of je in twee splitsen.
W.s gaat de overgrote meerderheid nu roepen dat jullie niet op 1 staan en snel dumpen dus die hap! maar er moet nu eenmaal ook wel eens gewerkt worden. En lang op en neer reizen op een avond als de andere dag de wekker weer vroeg gaat is ook niet ideaal.
Zelf was ik dit jaar niet op de verjaardag van mijn moeder. Ik werk veelal avonden en deze dienst ruilen kreeg ik niet voor elkaar.
Moeders beledigd.. maar ja, haar laatste werkdag was in 1971!
Dus gooi het allemaal niet te snel op de grote hoop van prioriteiten, geen moeite willen doen of desinteresse. Met alle goede wil van de wereld kun je nu eenmaal ook wel eens andere verplichtingen hebben.
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:05
Jullie kunnen mij jaloers vinden of niet...
Ik denk gewoon even aan mijn zoon en aan wat je voor elkaar over kunt hebben.

Toen hij iets belangrijks had laatst, was ik er na een drukke werkdag ook gewoon.
En nee dat was geen verjaardag, maar ook niet iets leuks of zo.
Laat hij je vaker voor jouw gevoel zitten? Heb het gevoel dat er meer onder schuilt dan alleen deze verjaardag die prima op een andere dag gevierd kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is juist zo slim en sensitief dat hij het helaas wel tot een groot probleem maakt.

Overigens komt er niemand van ex zijn kant. Hij ziet zijn vader helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:05
Jullie kunnen mij jaloers vinden of niet...
Ik denk gewoon even aan mijn zoon en aan wat je voor elkaar over kunt hebben.
.
Niet iedereen heeft 100% jouw denkpatronen.
Wie weet kan jij wat hij gaat doen ook voor hem over hebben en dan er een gezellig weekend van maken.
Dat kan he... mits je eigenlijk niet gewoon jaloers bent :)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
11-11-2019 13:00
Mijn man zou het niet zijn.... Mijn zoon hoort bij het pakketje, als hij die niet belangrijk vind, dan mij ook niet.
Dit. Erg egoistisch van hem, wel eten bij een vriendin maar niet op de verjaardag van de zoon van je vaste relatie willen komen.
Al zou ik 1,5 uur moeten reizen, je doet het voor het kind. Dat is zijn dag.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen fijn gedrag naar jullie toe, na vier jaar relatie. De band tussen hem en zoon is oppervlakkiger dan je dacht. Ik zou nog even niet gaan samenwonen, je zoons thuis is bij jou en als je vriend hem niet als gezinslid beschouwt wordt het wel vaker ongemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-11-2019 13:05
Ik zou er ook niet moeilijk over doen. Ik zou er ook tegenop zien om na een drukke werkdag nog eens naar een verjaardag te moeten (die ook nog eens niet om de hoek is) waar jij waarschijnlijk heel druk bent dus niet veel tijd voor hem hebt en waar hij met mensen gezellig moet zitten doen waar hij misschien wel niet zoveel mee heeft. Misschien ook wel familie van je ex zijn kant. Ik ben 20 jaar samen met mijn man en kan goed overweg met mijn schoonfamilie, maar ik zou ook niet zo blij worden van een verjaardag van een van mijn stiefkinderen met ook nog eens de familie van hun moeder die ik niet ken erbij. Ook verjaardagen van mijn man zijn nichtjes en neefjes met hun familie en vrienden vind ik helemaal niks. Rustig eten met een vriendin lijkt mij ook een betere optie en wie weet had hij dat al een tijd geleden afgesproken en dacht hij toen niet aan de verjaardag van jouw zoon.

Natuurlijk kan je vriend het voor jou en je zoon over hebben, maar voor je zoon maakt het vast weinig uit omdat hij genoeg andere visite heeft en zoals ik al zei ben jij vast druk met de gasten. Op een rustiger moment langskomen met een cadeautje lijkt mij ook leuker.
Ik zou er ook niet moeilijk over doen, sterker nog ik doe er niet moeilijk over, mijn partner heeft een schurfthekel aan dat soort verplichtingen. En dat weet ik en dat hoort bij het pakketje. Ieder mens heeft zo zijn manco’s, zolang het onder de streep maar gewoon een goeie vent is.
blauwe_emmer wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:10
0.07% gewijzigd
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:07
Mijn zoon is juist zo slim en sensitief dat hij het helaas wel tot een groot probleem maakt.

Overigens komt er niemand van ex zijn kant. Hij ziet zijn vader helaas niet.

Hoe oud is jouw zoon?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ook niet echt liefdevol eerlijk gezegd. Het gaat niet om een willekeurige kinderverjaardag, maar om de verjaardag van de zoon van zijn vriendin. Hij kan het daarnaast ook nog goed met die jongen vinden. Daarbij zijn ze ook nog eens van plan om in de toekomst samen te gaan wonen. Dit is wat mij betreft dus een persoon uit de inner cirkel (wat vriend betreft). Daarnaast het simpele feit dat je geliefde het belangrijk vind dat je komt. Ik snap dus dat het steekt, wat mij betreft dus terecht. Vriend mag best moeite doen, zeker nu zij elkaar door drukte ook nog eens minder zien en vriendin daar hem in steunt.
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 12:58
2019 ik ben niet jaloers. Het steekt alleen wat.
Had het gewoon leuk gevonden voor mijn zoon. Het wordt geen kinderfeestje of zo. Er komen hooguit 4 mensen.
Waarom doe je het dan niet in het weekend? Is toch voor iedereen veel handiger.
mindervanmij schreef:
11-11-2019 13:06
Ja,maar een verjaardag is wat mij betreft niet 1 van die dagen. Het is geen verrassing dat de verjaardag op die dag valt, dat wist ie waarschijnlijk al een tijdje.

maargoed, mijn halve familie woont op minstens 1,5 uur enkele reis, dus ik heb ook echt zoiets van 45 minuten, big deal.

Tja, dan verschillen weer daarin van mening. Afzwemmen, presentatie profielwerkstuk, jaarlijkse uitvoering van de dansschool vallen voor mij in dezelfde categorie overigens.
Alle reacties Link kopieren
De redenen zijn niet heel duidelijk. De grootste reden is dat hij haar dan 3 weken niet ziet. Ze eten elke week samen.
En nog een reden is dat hij het door de weeks hier zijn lastig vindt met kleding, reizen etc. Hij raakt daar in de stress van.
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:05
Jullie kunnen mij jaloers vinden of niet...
Ik denk gewoon even aan mijn zoon en aan wat je voor elkaar over kunt hebben.
Ik vraag me af hoe belangrijk je zoon het vindt, het is toch echt je eigen gevoel. Mijn kinderen zouden het prima vinden als hij in het weekend gewoon even langskomt.
Alle reacties Link kopieren
Zoon wordt trouwens 8

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven