Vriend komt niet op de verjaardag van mijn zoon

11-11-2019 12:50 861 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet even iets van mij afschrijven. Sinds vier jaar heb ik een leuke relatie. We wonen niet samen, maar hebben wel plannen om dat wel te gaan doen in de toekomst.

Ik heb een zoon uit een vorige relatie die van de week jarig is.
Sinds 3 maanden heeft mijn vriend een drukke nieuwe baan. Ik steun hem volledig en we zien elkaar door de drukte iets minder.

Mijn zoon is van de week jarig en hij zegt niet te kunnen komen, ook niet heel even na werk. Hij is overigens wel gek op hem en het klikt heel goed tussen mijn zoon en hem.
Hij heeft geen auto dus moet wel 45 min met het ov. Wel kan hij die dag ( dag van de verjaardag) na zijn werk naar een hele goede vriendin om daar te eten. Ik ben daar absoluut niet jaloers om, maar ik weet niet zo goed wat ik hier dan van moet denken. Hij moet dan 20’min fietsen om naar haar toe te gaan na zijn werk. Ik vind het vooral jammer voor mijn zoon.
Ik gun hem zijn ontspanning en hij kan gewoon daar naartoe gaan, blijkbaar kost hem dat minder energie.
Maar toch steekt het wat.

Wat zouden jullie doen?
anoniem_128906 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 12:54
1.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deze man gaat uit eten met een vriendin, dat vind ik wat anders dan als er gewerkt moet worden en er kan absoluut geen vrij genomen worden. Mijn man is zeevarend 6 weken op, 6 weken af. Maar hij zorgt er altijd voor dat hij tijdens onze verjaardagen thuis is. Nu vallen die wel binnen een week na elkaar. Ik vraag daar niet om, dit wil hij gewoon zelf. Hij is niet de vader van mijn zoon. Overigens nodig ik de vader van onze zoon ook altijd uit maar dat is off topic.
angelica1408 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:11
5.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
11-11-2019 13:10
Waarom doe je het dan niet in het weekend? Is toch voor iedereen veel handiger.
Ja dat, kan je niet gewoon omdenken en het op die manier doen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-11-2019 12:52
Waarom moet hij persé op de datum zelf komen? Hij kan toch in het weekend gewoon een kadootje meenemen en/of jullie mee uit eten nemen?
Waarom moet hij per se die avond daar eten en niet naar haar zoon?
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:05
Toen hij iets belangrijks had laatst, was ik er na een drukke werkdag ook gewoon.
En nee dat was geen verjaardag, maar ook niet iets leuks of zo.
Ben je echt zo dat je dat soort dingen tegen elkaar wil wegstrepen?
Ik snap je teleurstelling, maar je vriend kan toch ook op de dag zelf bellen met je zoon en een andere dag er zijn om het alsnog te vieren?
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:07
Mijn zoon is juist zo slim en sensitief dat hij het helaas wel tot een groot probleem maakt.

Overigens komt er niemand van ex zijn kant. Hij ziet zijn vader helaas niet.

Daar komt de aap uit de mouw!
Je verlangt compensatie van jouw vriend.. daar waar de biologische vader van jouw kind steken laat vallen..
Alle reacties Link kopieren
Schaapje11 schreef:
11-11-2019 13:11
Waarom moet hij per se die avond daar eten en niet naar haar zoon?
Ieder mens moet eten
Alle reacties Link kopieren
Hoi flower, hoe oud wordt je zoon?
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:07
Mijn zoon is juist zo slim en sensitief dat hij het helaas wel tot een groot probleem maakt.

Overigens komt er niemand van ex zijn kant. Hij ziet zijn vader helaas niet.

Heel herkenbaar, mijn zoon zou daar ook enorm veel waarde aan hechten. Mijn hart zou dan ook een beetje breken als iemand die zo belangrijk voor hem is dan het niet de moeite waard vind om te komen.
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:05
Jullie kunnen mij jaloers vinden of niet...
Ik denk gewoon even aan mijn zoon en aan wat je voor elkaar over kunt hebben.

Toen hij iets belangrijks had laatst, was ik er na een drukke werkdag ook gewoon.
En nee dat was geen verjaardag, maar ook niet iets leuks of zo.
Als je echt aan je zoon denkt had je het wel in het weekend gehouden en niet na school en voor het eten of in dat uurtje na het eten voordat hij naar bed moet.
Je denkt dus alleen aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:07
Mijn zoon is juist zo slim en sensitief dat hij het helaas wel tot een groot probleem maakt.

Overigens komt er niemand van ex zijn kant. Hij ziet zijn vader helaas niet.
Ah je bent er zo een...
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:05
Jullie kunnen mij jaloers vinden of niet...
Ik denk gewoon even aan mijn zoon en aan wat je voor elkaar over kunt hebben.

Toen hij iets belangrijks had laatst, was ik er na een drukke werkdag ook gewoon.
En nee dat was geen verjaardag, maar ook niet iets leuks of zo.
Ja, maar jij bent hem niet.

Het steekt dat hij met een vriendin gaat eten. Waarom?
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:07
Mijn zoon is juist zo slim en sensitief dat hij het helaas wel tot een groot probleem maakt.

Overigens komt er niemand van ex zijn kant. Hij ziet zijn vader helaas niet.

Als jij er luchtig over doet ervaart jouw zoon dat niet als een groot probleem hoor.
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:11
Zoon wordt trouwens 8
Ik kan me best voorstellen dat je zoon dan teleurgesteld is, hij is nog jong. Aan jou de schone taak om hem te laten merken dat het geen afwijzing is en dat jullie bijv. het weekend erna iets leuks gaan doen samen voor de verjaardag. Het zal nog wel eens vaker voorkomen dat jouw zoon teleurgesteld wordt, dat hoort bij het leven.
Dat jij het niet leuk vindt snap ik ook, maar persoonlijk zou ik er ook niets voor voelen om na een drukke dag in een nieuwe baan nog naar een feestje te moeten 45 minuten met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Pamelac: mijn zoon vindt het juist erg belangrijk. Hij is hoogbegaafd en erg sensitief. Hij vindt het lastig te begrijpen( waarschijnlijk ook licht autistisch).
Ook toen ik vertelde dat hij een ander keertje zou komen en het dan heel leuk zouden gaan vieren, vond hij het lastig.
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 12:56
Hij kan trouwens gewoon blijven slapen, en sochtends naar zijn werk gaan vanuit hier. Sochtends is de verbinding sneller. Hij kan binnen 30 min op zijn werk zijn.
Ik denk dat je wat minder voor hem moet denken.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Hij zit dus liever 20 min op de fiets dan 45 minuten lui in het ov. Liever bij die vriendin dan jou en jouw zoon. Ik zou pissed zijn en hij mocht bij die vriendin blijven van mij.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
11-11-2019 13:14
Ja, maar jij bent hem niet.

Het steekt dat hij met een vriendin gaat eten. Waarom?

Nou.. wat denk je? ;)
Alle reacties Link kopieren
Heeft vriend een alternatief aangeboden? idd etentje met zijn drieën of iets anders leuks? Als je met deze man in de toekomst wilt gaan samenwonen, zou ik wel kijken hoe hij dat voor zich ziet, immers je zoon hoort er dan ook bij.
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:10
De redenen zijn niet heel duidelijk. De grootste reden is dat hij haar dan 3 weken niet ziet. Ze eten elke week samen.
En nog een reden is dat hij het door de weeks hier zijn lastig vindt met kleding, reizen etc. Hij raakt daar in de stress van.
En dat vind jij onzinredenen?
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:10
De redenen zijn niet heel duidelijk. De grootste reden is dat hij haar dan 3 weken niet ziet. Ze eten elke week samen.
En nog een reden is dat hij het door de weeks hier zijn lastig vindt met kleding, reizen etc. Hij raakt daar in de stress van.
Dus jullie hebben al 4 jaar een relatie maar hij slaapt doordeweek nooit bij je? Geen kleding bij jou enz?

Alarmfase 1 zou ik zeggen.
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:10
De redenen zijn niet heel duidelijk. De grootste reden is dat hij haar dan 3 weken niet ziet. Ze eten elke week samen.
En nog een reden is dat hij het door de weeks hier zijn lastig vindt met kleding, reizen etc. Hij raakt daar in de stress van.
Nou dan, duidelijk verhaal. Ik snap niet goed dat het dan nu steekt en er zelfs wordt gesproken dat jullie geen prioriteit zijn.
Hij heeft andere behoeftes, anders krijgt hij stress. Wat maakt dat hij nu gestrest moet raken, voor je zoon zijn verjaardag? Waarom is dat belangrijker dan hoe jouw vriend zich voelt?

En je geeft aan dat je zoon zo sensitief is, is dat werkelijk het geval, of merkt hij dat mama zo verdrietig is omdat vriend niet komt en pikt hij dat op?
Als al vanaf het begin duidelijk is: "zoon we vieren je verjaardag in het weekend, want dan kan iedereen erbij zijn en op jouw verjaardag vieren we het gezellig met z'n 2" dan is er toch geen probleem lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasje: dat is niet waar, je kent de situatie niet
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
11-11-2019 13:16
Heeft vriend een alternatief aangeboden? idd etentje met zijn drieën of iets anders leuks? Als je met deze man in de toekomst wilt gaan samenwonen, zou ik wel kijken hoe hij dat voor zich ziet, immers je zoon hoort er dan ook bij.
Hoezo dat? Volgens de OP is vriend dol op zoon
Alle reacties Link kopieren
Alloah66.

Jawel hij sliep hier altijd, maar nu even niet omdat hij net met een hele drukke baan is begonnen en hij eerst gewend wil raken aan het ritme.
Mijn eigen ouders hebben er ook weleens door omstandigheden niet bij kunnen zijn op m’n verjaardag. Dat kan toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven