Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
11-11-2019 09:48
Welke huisarts hadden jullie eerst dan? Ook die met die meisjesnaam als achternaam?
Nee. Er werd me altijd verteld dat die heel aardig was. Achternaam met een B. Ik kon het later heel goed met hem vinden. Ik vond hem altijd heel bot, alfof hij me een aansteller vond, maar nadat de kinderen er waren heeft hij vaak gezegd dat ik beter een keer te vaak dan te weinig kon komen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lise, ik ben zelf heel slecht in bellen, maar denk wel dat je dat beter even kunt doen. Geeft ook rust.
Later is nu
Gebeld. De verpleegkundige gaat het overleggen en belt terug.
Lientje: gefeliciteerd met je 25 jarig huwelijk!

Lise: goed dat je even gebeld hebt, sterkte!
Lientje en man: Gefeliciteerd met jullie 25-jarig huwelijk!
Wij zitten er nog een paar jaar vanaf.

Lise, goed dat je gebeld hebt. Het is niet nodig om nu veel pijn te hebben.
Verpleegkundige heeft terug gebeld maar ik krijg geen pijnstillers o.i.d. erbij helaas.
lise1985 schreef:
11-11-2019 11:27
Verpleegkundige heeft terug gebeld maar ik krijg geen pijnstillers o.i.d. erbij helaas.
Dat is wel een tegenvaller. Ik hoop dat je afleiding kunt vinden, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive, als de pijn van het porren in je oog nieuw is zou ik er mee naar de huisarts gaan. En doorverwijzen oogarts vragen. Ik had eens een oogontsteking die niet zichtbaar was (geen rood oog) maar er zat er wel 1. Was alsof iemand mijn oog er aan het uitsteken was. Je krijgt dan antibiotica druppels voor jn je oog oa.

Mijn huisarts snapte het niet. Maar de oogarts gelukkig wel. Deed verrekte veel pijn.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
11-11-2019 09:54
En verder, ach, als je ouder wordt heb je op een gegeven moment alles al.
Of je koopt het als je het nodig hebt.
Verder hebben wij de afgelopen 2 jaar natuurlijk heel veel geïnvesteerd in ons buurthuis.
En dat is nog lang niet klaar dus daar bewaren we het geld liever voor dan voor een feest of cadeau. Zou niet eens weten wat te kopen voor man. Gereedschap. Dat vindt hij leuk. Maar ik denk dat hij zo ongeveer de gehele bouwmarkt al heeft inclusief garagewerkplaats en bijhorend gereedschap.
Dus ik zou niet eens weten wat te moeten kopen.
Gewoon een lief kaartje? Een massage, een bloem 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wel balen Lise. Sterkte ermee.

Ik heb vanmorgen het gevoel dat er weer migraine aan zit te komen. Af en toe duizelig, af en toe wat vlekken en niet op woorden kunnen komen. Heb dus maar weer wat imigran m'n neus in gespoten en ik merk toch snel dat dat helpt. Jammer dat het zo duur is :(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-11-2019 10:05
De pijn is inmiddels wel toegenomen en de pijnstilling die ik heb is eigenlijk niet toereikend. Ik kan het niet mixen met pijnstilling van mezelf, dat mag niet gecombineerd worden. Omdat ik zelf erg slecht ben met dat soort dingen en eigenlijk geneigd ben om maar even door te bijten, maar ik anderzijds weinig rust heb zo, twijfel ik of ik contact op moet nemen met het ziekenhuis voor extra pijnstilling.
Wat zouden jullie doen?
Ik zou zeker meer pijnstilling vragen. Ook zou ik vragen of beide wel bij elkaar mogen in combi met omeprazol. Soms zeggen ze het mag niet samen. Maar mag het wel samen met maagbeschermer.

Helaas moet je met al deze dingen zelf veel doorvragen.

Als je niet snel gehoor bij ziekenhuis krijgt zou ik ook huisarts bellen.
Gefeliciteerd Lientje
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-11-2019 11:27
Verpleegkundige heeft terug gebeld maar ik krijg geen pijnstillers o.i.d. erbij helaas.
Ik zou het dan via de huisarts proberen. Het ziekenhuis kijkt waarschijnlijk alleen naar de pijn na operatie. Terwijl jij ook al pijn hebt van andere dingen. En dus sowieso meer pijn bestrijding nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd lientje!
Lise, ik zou contact opnemen. Inderdaad niet zelf gaan mixen. Vervelend, dat je zo’n pijn hebt.
Doro75 schreef:
11-11-2019 12:15
Lise, ik zou contact opnemen. Inderdaad niet zelf gaan mixen. Vervelend, dat je zo’n pijn hebt.
Oh wacht even... ik miste een aantal berichten ...
Lientje, gefeliciteerd met jullie huwelijksjubileum :heart:

Lise, ik zou dat verslag met een strikje erom naar de medisch ‘expert’ sturen. Hoezó geen hernia? En bovendien nog een botricheltje erbij. Het doet al pijn als ik er aan denk. Maar wat net iemand al zei: hopelijk is door het weghalen van het richeltje, het resultaat ook beter dan verwacht! Voor nu nog even doorbijten door de pijn.

Suzy, sterkte!

En bedankt voor jullie woorden. Ik ben ook blij dat ik het heb geprobeerd, ook al is er geen concreet resultaat. Ik laat het voor nu rusten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties!

Visite is weg. Ik heb een hele vrije middag voor de boeg. Ook wel eens lekker.
Morgen héél vroeg oudste wegbrengen naar de trein , die gaat naar Parijs voor natuurkundig onderzoek.
In de middag heb ik eerst een officieel sollicitatiegesprek en dan een kennismakingsbijeenkomst bij een andere organisatie.
Drukke dag weer dan dus ik mag vandaag van mezelf een tandje langzamer
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Heerlijk Lientje, een vrije middag. Lekker van profiteren!
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
11-11-2019 12:03
suzyqfive, als de pijn van het porren in je oog nieuw is zou ik er mee naar de huisarts gaan. En doorverwijzen oogarts vragen. Ik had eens een oogontsteking die niet zichtbaar was (geen rood oog) maar er zat er wel 1. Was alsof iemand mijn oog er aan het uitsteken was. Je krijgt dan antibiotica druppels voor jn je oog oa.

Mijn huisarts snapte het niet. Maar de oogarts gelukkig wel. Deed verrekte veel pijn.
Het is alweer weggetrokken gelukkig.
Mijn hoofdpijn is nogal complex helaas.

Ben alleen wel een beetje pissig op de neuroloog. Want ze doet het af als ‘misschien is die druk wel gewoon passend bij jou’ en ‘als je bent afgevallen is het vast over’. Dat laatste geldt maar voor 10% van de mensen en dat de druk passend is lijkt me niet, want dan zou het niet zeer doen. Ik ben al 20kg kwijt in een half jaar en het helpt geen biet, tot dusver. Bovendien gaf de lumbaalpunctie mij enorm veel verlichting. Maar die lumbaal willen ze niet steeds doen, en dat hoeft ook niet steeds, maar ik functioneer wel gewoon een stuk beter als ze dat wel af en toe doen. Van de zomer kom ik weer badmintonnen en lekker een dagje weg met de kinderen. Blijkbaar vinden ze procedures belangrijker dan kijken wat het voor iemand betekent.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 12:09
Wel balen Lise. Sterkte ermee.

Ik heb vanmorgen het gevoel dat er weer migraine aan zit te komen. Af en toe duizelig, af en toe wat vlekken en niet op woorden kunnen komen. Heb dus maar weer wat imigran m'n neus in gespoten en ik merk toch snel dat dat helpt. Jammer dat het zo duur is :(
Moet je dat zelf betalen dan?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Gele_Suikerspin schreef:
11-11-2019 12:14
Ik zou het dan via de huisarts proberen. Het ziekenhuis kijkt waarschijnlijk alleen naar de pijn na operatie. Terwijl jij ook al pijn hebt van andere dingen. En dus sowieso meer pijn bestrijding nodig hebt.
Dat ga ik inderdaad maar even doen ja. Bedankt voor de tip!

Ziekenhuis zei ook al dat het erbij hoorde, maar dat had ik zelf ook al bedacht. Ze ging me dus ook met name gerust stellen dat het niks ergs was, maar ik had zelf al aangegeven dat ik niet dacht dat er iets alarmerends was.
suzyqfive schreef:
11-11-2019 12:51
Het is alweer weggetrokken gelukkig.
Mijn hoofdpijn is nogal complex helaas.

Ben alleen wel een beetje pissig op de neuroloog. Want ze doet het af als ‘misschien is die druk wel gewoon passend bij jou’ en ‘als je bent afgevallen is het vast over’. Dat laatste geldt maar voor 10% van de mensen en dat de druk passend is lijkt me niet, want dan zou het niet zeer doen. Ik ben al 20kg kwijt in een half jaar en het helpt geen biet, tot dusver. Bovendien gaf de lumbaalpunctie mij enorm veel verlichting. Maar die lumbaal willen ze niet steeds doen, en dat hoeft ook niet steeds, maar ik functioneer wel gewoon een stuk beter als ze dat wel af en toe doen. Van de zomer kom ik weer badmintonnen en lekker een dagje weg met de kinderen. Blijkbaar vinden ze procedures belangrijker dan kijken wat het voor iemand betekent.
Wat irritant zeg. Is een second opinion geen optie?
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
11-11-2019 12:52
Moet je dat zelf betalen dan?
Nou, we kregen laatst een rekening van eigen risico. Daar schrok ik wel van. Medicijnen schijn je tot je eigen risico op is zelf te moeten betalen. Dus is er zo'n 300 euro naar m'n imigransnufjes gegaan. 50 euro in de maand, bij 'normale' migraine. Maar nu heb ik alweer extra. En kennelijk voel ik me schuldig over het gebruik, ook als ik het niet zelf hoef te betalen :D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Trouwens irritant weer dat het op je gewicht gegooid wordt, Suzy. Zo'n dooddoener! Zo dik ben je helemaal niet, toch? Een aantal dikkere bekende Nederlanders hebben dat dit jaar al aan de kaak gesteld, dat je als dikkere persoon vaak geen adequate gezondheidszorg krijgt, omdat steeds wordt gezegd dat je eerst moet afvallen. Alsof dat de oplossing voor alles is :nope:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven