UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Hollandaisesaus We hebben een pretecho geboekt om het geslacht eerder te weten zodat we het met kerst aan onze families kunnen vertellen.

Veel plezier en succes bij je echo morgen!
anoniem_389565 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 20:34
Reden: Toevoeging
13.25% gewijzigd
oh leuk! hier kan je dat dan wel weer bij de NIPT al krijgen. dat is misschien waar die €100 extra heengaat ;-)
Ha ha, vroegah betaalde je 600 voor de nipt incl geslacht als je dat wilde.
huh is dat zo duur geweest? bij mijn tweede kindje was die NIPT geloof ik €175 en bij de eerste kwam het niet eens aan bod, wanneer was dat dan?
hollandaisesaus wijzigde dit bericht op 13-11-2019 08:49
0.34% gewijzigd
In 2014 en 2016. Ging toen geloof ik via lab in België naar de VS ofzo.
Moest ook eerst een counseling gesprek in het zkh en dan daar bloedprikken. Tegenwoordig wel makkelijker begrijp ik.
ja bij de tweede had ik wel een verplicht counselinggesprek. maar dat was al wat recenter ;-)
Ja via België kon je idd al eerder de NIPT doen, tussen de €500 en €600 was dat.
ik gok dat ik daar destijds te krenterig voor was en het daarom bij de nekplooimeting heb gehouden ;-) die overigens ook niet gratis was!
Haha, ik denk ook dat het niet echt aangeboden werd, die NIPT in België. Volgens mij moest je daar gewoon zelf over gehoord/gelezen hebben en ook zelf de afspraak regelen in zo'n Belgisch ziekenhuis.

Ik denk dat het nog wel kan als je het geslacht wilt weten, dat je naar België uitwijkt.

Anyway, mijn echo gisterenavond was goed. :heart:
Gefeliciteerd met de goede echo's m-april en sneeuwwitje! En jij ook melon, wel schrikken dat je bij de SEH terecht was gekomen. Obstipatie is zo rot.. merk het hier ook wel dat t niet op zn best gaat.

Als spuit 11 mag ik morgen dan ook eindelijk kijken :yes:. Ik vind het maar spannend.

Ben vanaf maandag ziek thuis. Hoef niet te spugen maar voel me zo rot. Zo moe en in vlagen misselijk. Ook erge hoofdpijn :@@: nouja het hoort er allemaal maar bij. Het is voor een goed doel.

NIPT hebben we nog geen keuze over gemaakt, ik denk dat ik er eerst nog meer info over wil hebben.
Gefeliciteerd weer met de goede echo’s!!! Jij alvast veel plezier voor morgen.

Wij hadden de termijnecho vandaag, ik ben naar voren gezet, dus niet meer in juni uitgerekend :lol:
De baby was al druk aan t spartelen, maar wou niet goed op beeld komen, dus vk heeft maar 1 goede meting kunnen doen.
Ik moet met 13 weken nog wel even terugkomen omdat de navelstreng aan de dikke kant was, dat komt vaker voor op deze termijn maar moet met 13 weken wel weg zijn, vandaar de extra controle.
Ondanks dat we al een goede echo hadden, toch wel weer extra blij na deze echo waarin je al een echt mensje ziet :heart:
Gefeliciteerd met al die goeie echo's!
Altijd weer een opluchting.

Wat schrikken melon van de buikpijn. Hopelijk nu medicatie voor de obstipatie?

@romea succes morgen!

Hier ook nog steeds geen keuze voor de NIPT gemaakt. Morgen 11 weken dus word wel tijd. Gelukkig vertelde de VK dat het in principe je hele zwangerschap kan. Alleen dat Is er iets mis is je natuurlijk later in je zwangerschap niks meer met de uitslag kunt doen mocht je dat willen.
Fijn van alle goede echo’s!!

Sporten jullie allemaal ook? Ik doe nog steeds drie keer in de week aan krachttraining, uiteraard wel een aangepast programma. Merk wel dat t zwaarder wordt. Vooral die ademhaling- ook bij t fietsen! Merk goed dat mn longinhoud alweer stuk minder is. :purple:
Ik heb niet voor de nipt gekozen omdat ik niets met de uitslag ga doen. Zoals kiezen voor een abortus. De dingen die uit de 20 weken echo komen vind ik genoeg. Ik weet dat ze in Nederland geen geslacht bekend maken bij de nipt vanuit ethisch opzicht. Mensen kunnen dan namelijk kiezen om te aborteren als het geslacht niet bevalt.
Wat fijn al die mooie echo's! Ik vind het zo bijzonder om te zien hoe snel het elke keer weer gegroeid is!
Hmm nee popj ik sport niet echt. Zou ik eigenlijk meer moeten doen :facepalm:
Gefeliciteerd met de goede echos!

@Popj
Nee ik doe niet aan 'sporten' maar wel aan bewegen. Ik fiets elke dag 3 kwartier op hoog tempo. Fietsen vind ik wel lekker. Merk met trappen lopen dat ik helemaal buiten adem raak.
Ben nu sws weer wat vermoeider maar ben ook grieperig.

En ik heb een craving ontwikkeld: jonge kaas. Gister een heel pak met plakjes naar binnen gewerkt. Vriend was niet zo blij hahaha. Kan alleen maar aan jonge kaas denken en ik MOET het hebben. Jullie gekke cravings?

@NIPT wij hebben besloten de NIPT test niet te doen.
Heel bericht getypt, poef. Alles weg :cry:

Shoezzi, wat vervelend dat het is is gegaan, echt heel verdrietig. Hoe gaat het nu?

Wat fijn van alle goede echo's.

Meloen, wat vervelend. Komt het nu al wat beter op gang en voel je je wat beter?

Sporten: ik loop mijn vrije dagen altijd een uur of 2 met de hond. Meer doe ik niet. Wel heel snel buiten adem en kortademig inderdaad.

Nipt: wij doen de nipt wel, simpelweg omdat ik er niet bij de 20 weken echo achter wil komen dat de baby aan een van de Niet levensvatbare syndromen lijdt. Dan zou ik het het liefst zo snel mogelijk willen weten.

Zijn jullie ook zo ontzettend moe nog steeds? Hier wel, zou graag weer een keer energie hebben. Als ik te veel doe, voel ik me gewoon slecht, omdat ik zo moe ben.
Kikikip schreef:
13-11-2019 20:59

En ik heb een craving ontwikkeld: jonge kaas. Gister een heel pak met plakjes naar binnen gewerkt. Vriend was niet zo blij hahaha. Kan alleen maar aan jonge kaas denken en ik MOET het hebben. Jullie gekke cravings?
Feta. Ik droom zelfs over feta. En avocado. Erg gezond haha
Hoi allen,

Hier geen cravings. Wel de hele dag (en soms 's nachts) honger, ik ben de hele dag steeds wat aan het eten.
Maar, de misselijkheid lijkt nu steeds minder te worden! Yes! Ik hoop dat dat de komende dagen doorzet.

Wat fijn dat jullie goede echo's gehad hebben! De termijnecho ben ik benieuwd naar! Als ik hier het verhaal lees over zo ineens een paar dagen vooruit gezet worden ben ik benieuwd hoe het bij mij zal gaan! Bij de vroege echo werd ik 1 dag vooruit 'gezet' (niet officieel natuurlijk). Morgenmiddag de termijnecho!

Wij doen wel de NIPT. Het formulier heb ik al in huis. Ik wilde maandag of dinsdag bloed laten prikken.

Sporten zat er door het ziek zijn even niet in, alhoewel ik sowieso niet echt sport. Wel wandelde en fietste ik veelz het wandelen ben ik nu alweer aan het opbouwen nu het wat beter lijkt te gaan.
Fijn de goede echo's livingontheedge en melon. Ik vond het gisteren toch weer spannend, ik dacht eerst dat het er wel erg stil bij lag, maar toen zag ik het hartje ook. Geen gummibeertje meer, maar echt armpjes en beentjes. Voor zover nu te zien, zag alles er goed uit.
Kon ook gelijk bloed af laten nemen voor de NIPT (kostte nog bijna €50 extra voor de bloedafname :-o ) Wat mihoen ook schrijft, als er echt iets helemaal mis is, wil ik dat vroeg weten. Hier moet je het heel duidelijk overal aangeven als je het geslacht niet wilt weten, dat is wel een verschil. Als het goed is, krijg ik over een week de uitslag. Als die goed is, wil ik het aan familie gaan vertellen. We gaan binnenkort een weekendje naar Nederland om familie te bezoeken, dus dat komt mooi uit.

Sporten staat hier ook op een laag pitje. Mijn normale sport kan ik al niet meer doen, dat is veel te gevaarlijk. En we trainen altijd 's avonds best wel laat, daar heb ik echt geen puf voor. Ik ging daarnaast 2x per week fitnessen (krachttraining) maar dat is er ook al veel te lang niet van gekomen. Laatste keren had ik ook niet de energie om het hele programma af te werken, na anderhalf uur gaat echt het licht uit. Dus ja ook hier nog echt heel erg moe. Ben natuurlijk wel elke dag veel in beweging met de twee kindjes, de jongste loopt nog niet dus die overal heen sjouwen is ook krachttraining... toch? ;-)

Kikikip schreef:
13-11-2019 20:59
Ja! Hahaha ook kaas. Hollandse jonge kaas, ik ga er expres voor naar een andere supermarkt :-D En avocado ook, laatst bij het eten vier broodjes kaas & avocado gegeten... toen was ik de rest van de avond misselijk :-?
Jaaaaaaaaaa wij hadden een goede echo. Wat fijn. Alles was perfect, ze was heel tevreden :heart: :cheer2: :heart:. Ben voorlopig wel 2 dagen vooruit gezet dus 8+6 vandaag. 3 december voor de termijnecho. Leuk zeg, het wordt een beetje echter!

Qua sporten: ik sport nu niet. Normaal 3 a 4x per week krachttraining maar daar heb ik nu geen energie voor. Heb sinds mijn test 2x getraind. Raar om te merken ook wel. Hopelijk komt de energie snel weer terug om (aangepast) te kunnen trainen.

Qua NIPT: wij hebben bedacht het wel te willen. Nu nog bedenken of we ook nevenbevindingen willen weten.

Qua cravings: yes kaasgekte heb ik ook al vanaf het begin. En inderdaad ook feta en avocado. En verder koolhydraten: brood/crackers.
@ Mihoen62, gek genoeg gaat het wel goed met me. Voel soms steekjes van jaloezie als ik jullie verhalen lees. Maar gun het jullie natuurlijk wel.Voor iedereen die al een goede echo heeft, wat fijn! Zie je wel dat jullie op het lichaam moet vertrouwen en niet op de angst!!

Heb mn eerste controle echo gehad en t vruchtje is weg. Moet nog wel wat weefsel kwijt raken, maar daar heb ik nu nog ruim een week de tijd voor. Elke dag mini weeen en zie de stukken eruit vallen. Komt goed hier!
Shoezzi wat fijn dat je je nog even meldt, ik wens je het allerbeste :rose:

Gefeliciteerd met de goede echo Rome90! De koolhydraten gaan er hier ook goed in idd, vooral aardappels. Puree, kroketten, gepoft... alles!!! Vandaag aardappeluree mét kaas, wat een feest :cheer:
Fijn om te lezen dat er weer goede echo’s zijn geweest! ♥️

Wij gaan het vanmiddag aan mijn ouders vertellen. Ben benieuwd hoe hun reactie is. Ik merk aan mezelf dat ik het spannend vind, vorige week een goede echo gehad maar zou het nu nog steeds goed zijn?! (Elke keer die rot onzekerheid) maandag moet ik voor de intake, hopelijk wil ze dan even kijken...

Shoezzi sterkte :hug:
Hier dag nr acht in bed. Gisteren dacht ik even dat het beter ging, rijst met bouillon gegeten en zelfs gekookt voor de kindjes. Maar vandaag is weer ellendig. Er gaat weinig in en komt weer redelijk wat uit. Kan wel janken.
Eind volgende week controle vk. Had zo gehoopt dat ik volgende week weer wat zou kunnen werken, maar zie het nu zo somber in.
#klaagmodusuit
@allen,

Ik was al niet zo actief hier omdat ik me heel onzeker voelde. Helaas werd dat vandaag bevestigd bij de termijnecho. Gestopt met groeien ongeveer 3 weken geleden, vlak na de eerste echo. Ik mag dus van de lijst. Verschrikkelijk natuurlijk, helaas al eerder meegemaakt.
Wens jullie allen een voorspoedige zwangerschap en hoop niet teveel onrust te veroorzaken. Lees gelukkig veel goede berichten hier laatste dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven