UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
vrijdag 8 november 2019 om 12:46
Hier nog een dagje in bed. Vanmorgen wel van plan om te gaan werken, maar dat ging echt niet. Nu gaat het ok als ik plat en stil lig. Als ik beweeg is het mis. Dan heel misselijk.
Zucht... Vannacht wakker gelegen omdat ik gisteren teveel in bed heb gelegen. Gaat lekker zo.
Maar goed, hoop maar dat veel klachten veel hormonen en gezond mini mensje betekenen...
Broek: ik kon steeds mijn gewone broek nog aan. Nu al paar dagen trainingsbroeken aan. Heb vorige zwangerschapsbroeken ook al weg gedaan. Na volgende echo mss maar bestellen...
Zucht... Vannacht wakker gelegen omdat ik gisteren teveel in bed heb gelegen. Gaat lekker zo.
Maar goed, hoop maar dat veel klachten veel hormonen en gezond mini mensje betekenen...
Broek: ik kon steeds mijn gewone broek nog aan. Nu al paar dagen trainingsbroeken aan. Heb vorige zwangerschapsbroeken ook al weg gedaan. Na volgende echo mss maar bestellen...
vrijdag 8 november 2019 om 13:33
ik zou altijd even de verloskundige bellen, of de huisarts, al is het maar om gerustgesteld te worden. beterschap!
zondag 10 november 2019 om 06:05
Wat ontzettend verdrietig Shoezzie
Ik merk dat ik door aan de ene kant al die verhalen over misselijkheid en aan de andere kant het verhaal van Shoezzie zelf ook wat onzeker wordt door de ontbrekende symptomen.
De opgezwollen buik neemt af. Waar m’n borsten eerst bijna uit elkaar knapten, zijn die nu (nog steeds groot) maar wel een stuk soepeler en niet meer pijnlijk. En eigenlijk hobbel ik met alle energie rond de afgelopen week.
Hartstikke fijn natuurlijk. Maar even een stukje zekerheid dat alles nog goed gaat daarbinnen zou ook wel fijn zijn.

Ik merk dat ik door aan de ene kant al die verhalen over misselijkheid en aan de andere kant het verhaal van Shoezzie zelf ook wat onzeker wordt door de ontbrekende symptomen.
De opgezwollen buik neemt af. Waar m’n borsten eerst bijna uit elkaar knapten, zijn die nu (nog steeds groot) maar wel een stuk soepeler en niet meer pijnlijk. En eigenlijk hobbel ik met alle energie rond de afgelopen week.
Hartstikke fijn natuurlijk. Maar even een stukje zekerheid dat alles nog goed gaat daarbinnen zou ook wel fijn zijn.

zondag 10 november 2019 om 08:13
Wil hier toch even op reageren. Bij mijn eerste had ik ook onzekerheid of alles wel goed ging. Weinig symptomen en angst.Popj schreef: ↑10-11-2019 06:05Wat ontzettend verdrietig Shoezzie![]()
Hartstikke fijn natuurlijk. Maar even een stukje zekerheid dat alles nog goed gaat daarbinnen zou ook wel fijn zijn.![]()
Elke zwangere heeft aan het begin dezelfde angst. Bij mij was het nu geen angst, maar een sterk vermoeden/voorgevoel! Opzich ben jij bezig met de placenta aanleggen en dan krijg je vaak langzaam minder last van allerlei kwaaltjes. Maak je dus niet teveel zorgen!
zondag 10 november 2019 om 09:01
Shoezzie..jij zou helemaal niet bezig moeten zijn om anderen gerust te stellen. Wat lief van je.
Ik denk dat je gelijk hebt hoor. Ik geloof sterk in vrouwelijke intuïtie/‘buikgevoel’. En in dit geval werd mijn gevoel vooral gevoed door dit forum. Maar vind t sowieso wel lastig soms. Ben gewoon niet zo’n ‘oermoeder’ die direct ook al heel veel gevoel heeft bij de zwangerschap ofzo.
Hoe dan ook. Bedankt voor je reactie.. heel lief. Maar nu vooral heel lief zijn voor jezelf. Heel veel sterkte!
Ik denk dat je gelijk hebt hoor. Ik geloof sterk in vrouwelijke intuïtie/‘buikgevoel’. En in dit geval werd mijn gevoel vooral gevoed door dit forum. Maar vind t sowieso wel lastig soms. Ben gewoon niet zo’n ‘oermoeder’ die direct ook al heel veel gevoel heeft bij de zwangerschap ofzo.
Hoe dan ook. Bedankt voor je reactie.. heel lief. Maar nu vooral heel lief zijn voor jezelf. Heel veel sterkte!

maandag 11 november 2019 om 08:51
Ik heb gisterenochtend/nacht heel vroeg een goede echo gehad. Ik kwam op de SEH terecht met extreme buikpijnen dus ben helemaal doorgelicht en heb een echo gehad. Het hartje ook even gehoord en een fotootje gekregen.
Uiteindelijk zat ik helemaal verstopt. De zwangerschapshormonen leggen m'n darmen eigenlijk compleet stil.
Bij m'n vorige zwangerschap was het ook zo, maar niet zo heftig (en ook niet zo vroeg in de zwangerschap).
Uiteindelijk zat ik helemaal verstopt. De zwangerschapshormonen leggen m'n darmen eigenlijk compleet stil.

Bij m'n vorige zwangerschap was het ook zo, maar niet zo heftig (en ook niet zo vroeg in de zwangerschap).
maandag 11 november 2019 om 09:40
Goedemorgen! wat staan er veel echo's gepland deze week, zelfs al een termijn echo zie ik. leeeuk!
Succes dames en hopelijk allemaal met goed nieuws.
Melon Jeetje, klinkt heftig zeg. Vooral omdat je van te voren niet weet wat er aan de hand is. Gelukkig met het kindje alles goed.
Nu medicatie gehad voor de ontlasting? Sinds ik zwanger ben gaat de stoelgang hier ook niet helemaal goed hoor en vaak buikpijn. Maar ik denk dan maar dat mn darmen aan het verhuizen zijn vanbinnen.
Hier van het weekend 2 avond diensten gewerkt, op zich ging het wel redelijk. De extreme misselijkheid die ik vorige week had is gelukkig weg, ik kan weer een beeeetje functioneren.
Deze week gaan we het onze ouders vertellen. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren. Aan de ene kant zou ik nog willen wachten tot een volgende echo maar dan ben ik al weer 12 weken en dat vind ik persoonlijk te laat voor de ouders. Zwanger zijn blijft een onzeker iets he.

Melon Jeetje, klinkt heftig zeg. Vooral omdat je van te voren niet weet wat er aan de hand is. Gelukkig met het kindje alles goed.

Hier van het weekend 2 avond diensten gewerkt, op zich ging het wel redelijk. De extreme misselijkheid die ik vorige week had is gelukkig weg, ik kan weer een beeeetje functioneren.
Deze week gaan we het onze ouders vertellen. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren. Aan de ene kant zou ik nog willen wachten tot een volgende echo maar dan ben ik al weer 12 weken en dat vind ik persoonlijk te laat voor de ouders. Zwanger zijn blijft een onzeker iets he.
maandag 11 november 2019 om 11:48
maandag 11 november 2019 om 13:19
maandag 11 november 2019 om 22:01
Melon Wat vervelend! Hoop dat het snel beter gaat met behulp van de medicijnen.
M-april Gefeliciteerd met de goede echo!
Wij hebben net de termijnecho gehad, en ze hebben m'n uitgerekende datum wat opgeschoven naar 9 juni. Alles was weer goed, en het kindje bewoog ook af en toe, echt mega leuk om te zien!
Heb ook een formulier voor de NIPT meegekregen, zijn er meerderen die dit gaan doen?
Volgende echo is over vijf weken, kan nu al niet wachten!
M-april Gefeliciteerd met de goede echo!
Wij hebben net de termijnecho gehad, en ze hebben m'n uitgerekende datum wat opgeschoven naar 9 juni. Alles was weer goed, en het kindje bewoog ook af en toe, echt mega leuk om te zien!
Heb ook een formulier voor de NIPT meegekregen, zijn er meerderen die dit gaan doen?
Volgende echo is over vijf weken, kan nu al niet wachten!
anoniem_389565 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 22:04
Reden: Wat vergeten
Reden: Wat vergeten
5.54% gewijzigd

dinsdag 12 november 2019 om 09:06
Gelukkig trek ik mij ook niet zo snel iets van anderen aan, met rare of negatieve reacties . Dus ik zou het wel kunnen handelen wanneer dezen komen hoop ik.m-april schreef: ↑04-11-2019 13:44Ik vond en vind het heerlijk om jong moeder te zijn. Zwangerschapscursus was wel echt een drama, daar zaten alleen maar vrouwen van 33+ die op mij neerkeken en mij daadwerkelijk de hele tijd negeerde. Toen mijn oudste net geboren was kreeg ik wel vaker reacties dat ik wel erg jong was, maar ik maak me niet zo druk over wat anderen van mij vinden of denken. Tegenwoordig heb ik helemaal geen last meer van opmerkingen ofzo.

dinsdag 12 november 2019 om 09:10
Ik moet gemiddeld tussen de 1 keer per 2 dagen en de 2 keer per dag overgeven... en ben ook constant misselijk. Al een week of 4 nu maar ze zeggen dat het ook vaak erger kan zijn bij een tweeling, ik heb wel veel trek maar ik wordt al misselijk bij de geur van eten. echt zo ongeveer alles. Het enige wat ik nu lekker vind is snoep en brood met stroop, terwijl ik nooit van zoet hield. Ik probeer natuurlijk wel gewoon gezond te eten maar echt maar kleine hoeveelheden per keer.Springmommy schreef: ↑08-11-2019 12:46Hier nog een dagje in bed. Vanmorgen wel van plan om te gaan werken, maar dat ging echt niet. Nu gaat het ok als ik plat en stil lig. Als ik beweeg is het mis. Dan heel misselijk.
dinsdag 12 november 2019 om 10:13
Beterschap melon, klinkt echt oncomfortabel. Mijn darmen doen het ook erg rustig aan, maar dat is met een extra schepje lijnzaad nog wel onder controle te houden.
Fijn van de goede echo's m-april en sneeuwwitje! Is er een reden dat je zo snel al weer een echo hebt, dat is nog te vroeg voor de 20 weken echo toch? Wij gaan wel de NIPT doen ja. Ik ben dan ook geen 26 meer
Mijn leeftijd alleen al is wel een verhoogd risico. Bij de vorige heeft de goede uitslag me ook gerustgesteld. En als er echt wat mis is, weet ik dat liever zo vroeg mogelijk.
Ik heb nu ook inmiddels minder klachten (behalve dat ik nog steeds extreem moe ben. Gister was de kinderopvang weer eens dicht en had ik ook een ander kindje over de vloer omdat die moeder gewoon moest werken, nou, je kon me opvegen.) Dus maak me nu ook een beetje zorgen of het binnenin nog allemaal goed gaat. Gelukkig heb ik morgen ook weer een echo.
Fijn van de goede echo's m-april en sneeuwwitje! Is er een reden dat je zo snel al weer een echo hebt, dat is nog te vroeg voor de 20 weken echo toch? Wij gaan wel de NIPT doen ja. Ik ben dan ook geen 26 meer

Ik heb nu ook inmiddels minder klachten (behalve dat ik nog steeds extreem moe ben. Gister was de kinderopvang weer eens dicht en had ik ook een ander kindje over de vloer omdat die moeder gewoon moest werken, nou, je kon me opvegen.) Dus maak me nu ook een beetje zorgen of het binnenin nog allemaal goed gaat. Gelukkig heb ik morgen ook weer een echo.
dinsdag 12 november 2019 om 12:17
Fijn nieuws weer die goede echo’s!
Ik ben vandaag ook ziek thuis, dochter was al 3 dagen ziek en vandaag dacht ik dat t weer ging en naar de opvang gebracht, maar je kan mij dus opvegen. Ik denk dat ik een buikgriep heb, want alles komt er uit en ik moet om t half uur overgeven. Dat is niet gewoon zwangerschapsmisselijkheid
Dochter ook om 10 uur weer moeten ophalen want die kreeg weer hoge koorts. Dus het is ff belabberd hier thuis
Ik ben vandaag ook ziek thuis, dochter was al 3 dagen ziek en vandaag dacht ik dat t weer ging en naar de opvang gebracht, maar je kan mij dus opvegen. Ik denk dat ik een buikgriep heb, want alles komt er uit en ik moet om t half uur overgeven. Dat is niet gewoon zwangerschapsmisselijkheid

Dochter ook om 10 uur weer moeten ophalen want die kreeg weer hoge koorts. Dus het is ff belabberd hier thuis
dinsdag 12 november 2019 om 13:12
@Sneeuwwitje1993: Wij hebben besloten om geen NIPT test te doen. We hebben er beiden niet zo'n goed gevoel over om dit te laten onderzoeken.
@M-april: Fijn van de goede echo! Opluchting he!
@Shoezzie: Wat ontzettend verdrietig voor je. Heel erg veel sterkte!
Mag ik vragen wat maakt dat jij er zelf al een gevoel bij had dat het niet goed zat? Waar merkte je dat aan?
@M-april: Fijn van de goede echo! Opluchting he!
@Shoezzie: Wat ontzettend verdrietig voor je. Heel erg veel sterkte!

dinsdag 12 november 2019 om 18:55
Goed nieuws m-april! Lekker van genieten
En wat vervelend van alle misselijke dames! Hier inmiddels opgeknapt van de voedselvergiftiging, bleef de misselijkheid wel van over maar ik neem sinds gisteren rennie en ben vandaag dus gewoon niet misselijk geweest.
blijft hier alleen pijnlijke tepels tijdens de voeding, maar dat neem ik nog ff voor lief tot de termijnecho.
@kikikip, voor mijn dochter had ik een missed abortion en ik wist ook al dat het niet goed zat. Ook al was ik nog nooit zwanger geweest. Ik voelde het gewoon. En ik had ook een miskraam in augustus en ook dat wist ik al gelijk. Ik kan niet goed uitleggen waardoor maar iets in je zegt dan dat het niet goed is.
Met mijn dochter had ik goed gevoel, ook al was er met 7 weken niets te zien, werd er gesproken over BBZ en na een week wachten zat ze er toch. En met deze zwangerschap heb ik mijn man een week voor ik kon testen al verteld dat ik zwanger was en dat het nu goed zal gaan. Waarom? Echt werkelijk geen idee.

En wat vervelend van alle misselijke dames! Hier inmiddels opgeknapt van de voedselvergiftiging, bleef de misselijkheid wel van over maar ik neem sinds gisteren rennie en ben vandaag dus gewoon niet misselijk geweest.

@kikikip, voor mijn dochter had ik een missed abortion en ik wist ook al dat het niet goed zat. Ook al was ik nog nooit zwanger geweest. Ik voelde het gewoon. En ik had ook een miskraam in augustus en ook dat wist ik al gelijk. Ik kan niet goed uitleggen waardoor maar iets in je zegt dan dat het niet goed is.
Met mijn dochter had ik goed gevoel, ook al was er met 7 weken niets te zien, werd er gesproken over BBZ en na een week wachten zat ze er toch. En met deze zwangerschap heb ik mijn man een week voor ik kon testen al verteld dat ik zwanger was en dat het nu goed zal gaan. Waarom? Echt werkelijk geen idee.