Uitgerekend eind juni-begin juli 2020
vrijdag 1 november 2019 om 13:56
Hoi,
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
dinsdag 12 november 2019 om 16:04
Ik realiseerde me gisteren ook dat het inderdaad wel erg wonderlijk en bijzonder is wat er gebeurt. Twee cellen die bij elkaar komen en die zich dan zo gaan delen en vermenigvuldigen dat er een levensvatbaar mensje onstaat.SanPellegrino schreef: ↑12-11-2019 08:12
Ik vind het zo wonderlijk dat deze weken zo enorm veel gebeurt in je buik. Erg bijzonder
Fijne dag allemaal!
@dekentje. Leuk morgen de echo!! De 1e neem ik aan? Hoeveel weken ben je nu? Denk je dat je misschien zwanger bent van een tweeling? Ik weet dat de kans groter is op een tweeling als het in de familie zit. Maar Is die kans dan nog groter als je zelf tweeling bent?
@eten. Goed om te horen dat ik niet de enige ben die er last van heeft. Ik wil echt niet te veel extra kilo's aankomen, maar alleen maar zin hebben in ongezondere dingen werkt niet echt mee daaraan.
Ik vind het toch wel een beetje lastig om mijn leven in te delen. Ik heb normaal gesproken al niet heel veel energie, maar nu nog minder. Ben echt moe na werk en vind het lastig om sociale activiteiten in te plannen. En dan zijn we dus ook nog aan het verbouwen in ons nieuwe huis. Hoewel veel gedaan wordt door derden en we zelf nu nog niet veel klussen , is het toch een hoop geregel enzo. Kost ook energie. Ach ja hopelijk is het over een aantal weken beter.
dinsdag 12 november 2019 om 17:40
Hallo allemaal,
Ik wil me hier ook graag aansluiten! Ik ben op dit moment 8,5 week zwanger, na eerder dit jaar een miskraam te hebben gehad met 11 weken.
We hebben al een echo gehad om deze reden en een kloppend hartje gezien, echter zijn we beide nog steeds niet zover dat we kunnen genieten, aangezien het de vorige keer toch mis ging na een kloppend hartje.
Daarnaast ben ik hele dagen ontzettend misselijk en moe, soms best ontmoedigend voor dat goede doel haha!
Eind november hebben we onze termijnecho. Spannend!
Ik hoop en wens dat het bij jullie ook allemaal goed mag gaan!!
Ik wil me hier ook graag aansluiten! Ik ben op dit moment 8,5 week zwanger, na eerder dit jaar een miskraam te hebben gehad met 11 weken.
We hebben al een echo gehad om deze reden en een kloppend hartje gezien, echter zijn we beide nog steeds niet zover dat we kunnen genieten, aangezien het de vorige keer toch mis ging na een kloppend hartje.
Daarnaast ben ik hele dagen ontzettend misselijk en moe, soms best ontmoedigend voor dat goede doel haha!
Eind november hebben we onze termijnecho. Spannend!
Ik hoop en wens dat het bij jullie ook allemaal goed mag gaan!!
dinsdag 12 november 2019 om 21:07
woensdag 13 november 2019 om 16:52
@siniwonder welkom. Ik snap dat het lastig is om nu al te genieten. Hopelijk komt het als je het punt van 11 weken voorbij bent. Je gevoel is nu even niet anders. Probeer je daar niet te druk om te maken.
@drominique wat fijn dat de echo goed was!! 8+2 alweer. Schiet dus op met d'r eerste drie maanden!
Houden jullie ook voor jezelf de dagen altijd zo bij? Ik raak de tel kwijt haha. Geen idee wat het bij mij is. Een 7,5 week denk ik ongeveer.
@drominique wat fijn dat de echo goed was!! 8+2 alweer. Schiet dus op met d'r eerste drie maanden!
Houden jullie ook voor jezelf de dagen altijd zo bij? Ik raak de tel kwijt haha. Geen idee wat het bij mij is. Een 7,5 week denk ik ongeveer.
woensdag 13 november 2019 om 18:34
Wat fijn dat de echo goed was! Ik heb ook een app, zo leuk om te zien wat er allemaal gebeurt
Verder tel ik gewoon per week (dus 1 vaste dag in de week)
Je hebt gelijk aardbei! Gelukkig ben ik er verder wel rustig onder, het is meer dat ik nog niet van de daken schreeuw en dat eigenlijk best jammer vind. Het komt vast nog wel.

Je hebt gelijk aardbei! Gelukkig ben ik er verder wel rustig onder, het is meer dat ik nog niet van de daken schreeuw en dat eigenlijk best jammer vind. Het komt vast nog wel.
woensdag 13 november 2019 om 19:13
donderdag 14 november 2019 om 08:29
Gewoon uit interesse: het valt mij op dat jullie allemaal vrij vroeg een echo krijgen. Mijn eerste echo is de termijn echo (ik laat dat doen met ruim 10 weken). Een vroege echo kan wel, maar wel gewoon tegen betaling. Hier in Amsterdam hebben praktijken ook eigenlijk nooit zelf een echo apparaat in huis en ga je naar een echo centrum. Zou het daar mee te maken hebben?
donderdag 14 november 2019 om 08:30
Wat fijn zeg, gefeliciteerd!Lila_Lilly_ schreef: ↑14-11-2019 06:24Wij hebben deze week de eerste echo gehad. Het kloppende hartje sprong meteen in beeld, dus wij zijn super blij!![]()
Het was ook een leuke praktijk, alles voelde echt goed dus dat was heel fijn.
Ik gebruik ook de zwangerschap+ app.
donderdag 14 november 2019 om 08:55
Ik heb gewoon met de vk gebeld en die zei we maken altijd een afspraak met 8 weken. Over twee weken krijg ik weer een termijnecho (met 10 weken dus). Dat doen ze hier standaard.SanPellegrino schreef: ↑14-11-2019 08:29Gewoon uit interesse: het valt mij op dat jullie allemaal vrij vroeg een echo krijgen. Mijn eerste echo is de termijn echo (ik laat dat doen met ruim 10 weken). Een vroege echo kan wel, maar wel gewoon tegen betaling. Hier in Amsterdam hebben praktijken ook eigenlijk nooit zelf een echo apparaat in huis en ga je naar een echo centrum. Zou het daar mee te maken hebben?

donderdag 14 november 2019 om 10:08
Bij mijn verloskundigenpraktijk kun je er inderdaad voor kiezen om een vroege echo te laten maken, voor de termijnecho. Mijn echo was dus al met iets minder dan 7 weken en de termijnecho heb ik dan met 11 weken. Ik moest er wel voor betalen, maar dat heb ik er wel voor over
.
En ook goed nieuws voor jou Lila Lilly! Fijn!

En ook goed nieuws voor jou Lila Lilly! Fijn!
donderdag 14 november 2019 om 13:48
Wat een goed nieuws Lila!
Hier was de 1e een rekenfout van de assistente van de verloskundige (5.3)
Standaard echo bij 8 en 11 weken.
Eerste zou ik moeten betalen, maar gezien de fout bij hen ligt wordt deze niet gefactureerd.
San... eigenlijk toch gek dat de praktijken in Amsterdam geen eigen echo-apparaten hebben? Dat had ik nooit verwacht!
Hier was de 1e een rekenfout van de assistente van de verloskundige (5.3)
Standaard echo bij 8 en 11 weken.
Eerste zou ik moeten betalen, maar gezien de fout bij hen ligt wordt deze niet gefactureerd.
San... eigenlijk toch gek dat de praktijken in Amsterdam geen eigen echo-apparaten hebben? Dat had ik nooit verwacht!