Uitgerekend eind juni-begin juli 2020

01-11-2019 13:56 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?

Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik zou het ook leuk vinden om hier mee te schrijven. Vooral om die eerste weken tot aan de termijn echo en NIPT uitslag door te komen. Toch een nogal nerve wrecking periode, als je het mij vraagt. Het duurt zoooo lang allemaal.

Ik ben nu 5w 4d en mijn uitgerekende datum is 7 juli. Wij hebben al een dochtertje van 2 jaar, deze zwangerschap ik helemaal gewenst en gepland. Toch was ik in lichte shock toen ik 2 dagen voordat mijn menstruatie zou komen voor de zekerheid een test deed (ivm drankfestijn die avond) en er een lichte maar duidelijke streep tevoorschijn kwam! Duurde echt even voordat het nieuws geland was. We zijn onwijs dankbaar dat ik weer in verwachting ben en ik kan al een beetje dromen over weer dat fijne getrappel in mijn buik en zo’n bolle toeter.

En nu.. beetje zere borsten en wat vermoeider, maar verder voel ik niks en merk ik niks. Ik heb op 13 dec de termijnecho, duurt ook nog zo eeuwig lang, ga mijzelf lekker bezig houden met ons nieuwe huis dat nog verbouwd moet worden de komende weken! Heb daarnaast een drank-feest in de agenda staan waar ik me maar ziek moet faken, want ik lust normaal wel een borrel, dus dat valt echt enorm op, en ik heb geen zin in vragen enzo :-)

Zo, lekker om even opgeschreven te hebben allemaal! Hopelijk gaan we allemaal een fijne periode tegemoet!
Alle reacties Link kopieren
Welkom aardbei en sabel... !
Ik ga proberen een tabel te maken als het me lukt. Ben mijn we kwijt dus zou dat op de tel moeten doen 😂
Graag ff je gegevens controleren als het me gelukt is.
Wat ik toe mag voegen lees ik graag van jullie!
drominique wijzigde dit bericht op 08-11-2019 18:27
Reden: Aanpassing
18.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik zou ook graag met jullie meeschrijven. Wordt ook gelijk mijn eerste bericht op het forum :).

Ik ben momenteel ruim 7 weken zwanger van de eerste en heb maandag mijn eerste echo gehad. Heel onwerkelijk om het hartje te zien kloppen! Mijn uitgerekende datum is 23 juni, dus ik ga mooi gelijk op met jou drominique.

Helaas ben ik sinds vorige week wel constant misselijk, hopelijk wordt dat snel beter!
Hoi,

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik duim voor allemaal fijne en gezonde zwangerschappen.
Mag ik ook meeschrijven hier? Ik ben 25 en zwanger van mijn eerste kindje, heb 1 keer een miskraam gehad bij 8.5 week dus erg spannend allemaal. Volgende week donderdag 14-11 hebben we de eerste intake en eventueel echo. (met 6 +2) dus wel wat vroeg nog. Daarna lekker weekje op vakantie naar de canarische eilanden. Even heerlijk niks! Hebben jullie veel kwaaltjes?
Ik ben snel moe, af en toe hoofdpijn en hele zere borsten. Gelukkig niet echt misselijk.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Welkom iwi!
Spannend nog even dus!

Hier ff een beetje een offday.
Mijn borsten lijken iets minder zeer te doen, ik voel steekjes down Under en ik maak me veel te druk dat het misschien niet goed komt. Wordt gek van mezelf en al klap op de vuurpijl vertrekt man morgen doodleuk voor een weekendje weg. Kan ik helemaal niet hebben nu... 😓
Alle reacties Link kopieren
Lieve Drominique, ik had gister ook steekjes, is gewoon weer weggegaan.
Is het bij jou ook alweer over?
Alles valt nu ook op omdát we zwanger zijn hè. :hug:
Normaal zou je je schouders ophalen toch?
Kom lekker hier kletsen als je je verveelt dit weekend!

Welkom aan alle nieuwe dames!
En gefeliciteerd!
justagirly wijzigde dit bericht op 09-11-2019 15:44
11.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aardbei81,
hoe kun je onverwachts maar toch gepland zwanger zijn...?
Bedoel je dat je het nu nog niet had verwacht?
Ik hoop voor je dat het bloedverlies snel stopt, logisch dat dat onrust geeft.

San pellegrino, ik begrijp je volledig met die borrels haha :cheers:
Tot nu toe is het in mijn omgeving gelukkig nog niet opgevallen, maar er komen ook bij mij momenten aan waar ik wel een goeie smoes voor moet verzinnen.
Ik sta ook bekend als iemand die hem wel lust op een feestje.
Moet wel zeggen, ik mis het niet.

Ik heb wel echt een dikkere buik al, hoe kan dat nou? Hebben jullie daar ook last van?
Welkom aan alle nieuwe dames!

Drominique ik heb ook van die steekjes! En zo nu en dan een felle steek als ik nies of snel draai. Kun je de dag een beetje doorkomen vandaag?

Justagirly, ik heb ‘s avonds m’n knoop ook open! Zijn de darmen denk ik...

Na mijn miskraam van augustus heb ik tegen ouders en schoonouders (die hadden we al op de hoogte gebracht) gezegd dat ik gewoon even een tijdje geen drank meer drink. Komt goed uit, hoef ik het nu ook nog niet te vertellen! Op feestjes zorg ik dat ik de bob ben of dat ik de avond ervoor teveel wijntjes heb gehad en nu niet zo’n zin heb.... tis toch wat!!

Vandaag voor het eerst wat misselijk.. of het komt door de poffertjes die ik mijn dochter tijdens de lunch had beloofd... :facepalm:
Dit herken ik niet van mijn eerste zwangerschap, toen geen seconde misselijk geweest, alleen tijdens de bevalling.

Ik ben nu wel veel meer bezig met de zwangerschap. Zou kunnen komen doordat het hiervoor mis ging natuurlijk. Maar ik lees de hele dag allerlei verhalen en op verschillende fora.. kan er maar moeilijk mee stoppen!
Alle reacties Link kopieren
Hoppípolla schreef:
08-11-2019 19:02
Hoi! Ik zou ook graag met jullie meeschrijven. Wordt ook gelijk mijn eerste bericht op het forum :).

Ik ben momenteel ruim 7 weken zwanger van de eerste en heb maandag mijn eerste echo gehad. Heel onwerkelijk om het hartje te zien kloppen! Mijn uitgerekende datum is 23 juni, dus ik ga mooi gelijk op met jou drominique.

Helaas ben ik sinds vorige week wel constant misselijk, hopelijk wordt dat snel beter!
Had jouw bericht gemist, welkom!

Meiden, dank je!
Ik ben gewoon zo ontzettend onzeker....
Aftellen tot woensdag is gewoon ff moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mag ik ook meeschrijven?
Ik ben bijna 27 en heb een dochter van 2. Volgens mijn eigen berekening ben ik 27-06-2020 uitgerekend. Ik heb voor m’n dochter een miskraam gehad en afgelopen juli ook, toen was er twijfel over bbz dus nu wel weer spannend.
Ik heb al 2 vroege echo’s gehad bin de gyn. En dat zag er goed uit. Aankomende woensdag heb ik de intake en echo bij de verloskundige, dan ben ik 7+4.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
09-11-2019 15:38
Aardbei81,
hoe kun je onverwachts maar toch gepland zwanger zijn...?
Bedoel je dat je het nu nog niet had verwacht?

Gepland omdat ik natuurlijk bewust met de anticonceptie gestopt zijn, dus ja dan is de kans op zwangerschap natuurlijk aanwezig.

Onverwacht omdat we er helemaaaaaal niet mee bezig waren. Figuurlijk niet mee bezig, maar letterlijk zijn we de laatste paar weken ook niet echt actief geweest in bed. We zijn druk aan het verbouwen in ons nieuwe huis dus daar veel mee bezig geweest. Plus dat ik halverwege oktober ongesteld was. Tenminste, daar was ik van overtuigd! Maar zal waarschijnlijk een innestelingsbloeding zijn geweest. Twee weken daarna dus weer bloedverlies. Ik dacht dat dat weer mijn menstruatie was. Ik ben namelijk een jaar of 15 aan de pil geweest dus ik was er van overtuigd dat mijn cyclus flink in de war was. Dat die bloeding zo lang aanhield vond ik ook niet vreemd daardoor. Dus ik was er 200% van overtuigd dat mijn cyclus nog helemaal niet lekker liep. Tot ik vorige week zaterdag kokhalzend boven de wc hing en in een opwelling een test ging doen. Die dus tot mijn volle verbazing knalpositief was! Ik was echt super verbaasd! Echt niet vaak seksueel actief geweest. Maar dus toch een lucky shot geweest en dus zwanger.

Ik heb wel echt een dikkere buik al, hoe kan dat nou?
Opgezette darmen waarschijnlijk:-)
aardbei_86 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 16:41
0.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@justagirly
Ik heb ook al een buik hoor! Wel 2e zwangerschap.. maar bij m’n eerste was ik ook heel bol :biggrin: en heb niet echt een buik van mezelf.

Misschien wel leuk om een tabel te maken? Of iig een overzicht van namen en data enzo?
Alle reacties Link kopieren
Welkom dekentje.

Ik kan geen tabel maken, dus of even iemand die dat wel kan een nieuw topic maken of een ander voorstel?
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
10-11-2019 14:51
Welkom dekentje.

Ik kan geen tabel maken, dus of even iemand die dat wel kan een nieuw topic maken of een ander voorstel?
Kan je hem niet kopiëren uit een ander topic? Ww staat er vaak bij. Dus ff inloggen, een aantal regels kopieren en gegevens aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind geen tabel niet heel erg, blijven we ook een klein beetje anoniemer. :)
Alle reacties Link kopieren
@lila_lilly
Er hoeven ook geen persoonlijke gegevens in maar gewoon even een overzichtje is misschien wel handig!
Ik zal kijken of ik vanavond iets kan maken, kijken jullie even wat je er van vindt :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
@tabel we kunnen ook gewoon een lijstje in de OP zetten met de namen van iedereen de meeschrijft en wanneer uitgerekend. Eventueel nog hoeveelste kindje. Veel meer info hoeft er wat mij betreft ook niet in. Maar het is wel fijn een overzichtje te hebben van wie meeschrijft. Maar helemaal niks, is wat mij betreft ook helemaal prima.

Hoe is het met jullie kwaaltjes?
Ik heb helaas nog steeds bloedverlies. Ik maak me een klein beetje zorgen of alles nog goed is. Maar ik heb nog steeds wel echt klachten. Ben de gehele dag misselijk en merk ook dat m'n borsten beginnen te groeien en gevoeliger worden, dus dat stelt me wel wat gerust. Heb 2 dec pas weer een echo duurt wel lang. Voor de rest voel ik me nog wel prima. Ik kan gewoon prima werken (merk wel dat ik wat vaker zit) en sporten kan ook gewoon prima.

Alleen heb ik echt moeite met avondeten. Het eten koken en het eten eten staat me echt heel erg tegen. Is dat herkenbaar voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Nou nee, ik heb juist in tegenstelling tot hiervoor enorm zin in allerlei lekker eten. Gewoon eten ook trouwens.
Hoogtepunten van mijn dagen hahaha.

Hoop dat het bloedverlies gauw ophoudt!!!

Een tabel hoeft ook voor mij niet persé hoor.
In OP een lijstje vind ik ook prima.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
11-11-2019 17:40
Nou nee, ik heb juist in tegenstelling tot hiervoor enorm zin in allerlei lekker eten. Gewoon eten ook trouwens.
Hoogtepunten van mijn dagen hahaha.

Hoop dat het bloedverlies gauw ophoudt!!!

Een tabel hoeft ook voor mij niet persé hoor.
In OP een lijstje vind ik ook prima.
Lekker eten heb ik dan ook minder moeite mee haha. Fijn dat je een goeie eetlust hebt. Ik moet wel echt weer wat normaler gaan eten. Eet nu best veel ongezonde dingen. Heb geen zin in super veel extra kilo's erbij die ik er zelf aan heb gegeten. Maar merk dat dat nu erg lastig is om gezond te eten. Naja ik merk dat zwanger zijn nu al niet mijn hobby is laat maar zeggen Haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon wel wat kilo's erbij gebruiken juist, dus ik vind het wel fijn en eet wat ik wil.
Ben ook al aangekomen daardoor (en door stoppen met roken) maar dat vind ik dus niet erg. Ik weet dat ik het ook snel weer kwijtraak, en ga ook bv geven dus dat zit allemaal wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Helaas dan wel weer herkenbaar voor mij. En wij hebben een open keuken, dus dan ruik ik die etenslucht de rest van de avond nog soms :sick:. Maar als ik dan eenmaal heb gegeten, voel ik me meestal wel beter.

Ik merk trouwens sowieso wel dat ik alles beter ruik nu. Wat in combinatie met mijn misselijkheid en de dagelijkse treinreis niet altijd ideaal is, haha. Hebben jullie dat ook? Maar goed, ook wel weer geruststellend die kwaaltjes denk ik.

Een lijstje in de OP vind ik ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Hoppípolla schreef:
11-11-2019 18:54
Helaas dan wel weer herkenbaar voor mij. En wij hebben een open keuken, dus dan ruik ik die etenslucht de rest van de avond nog soms :sick:. Maar als ik dan eenmaal heb gegeten, voel ik me meestal wel beter.

Ik merk trouwens sowieso wel dat ik alles beter ruik nu. Wat in combinatie met mijn misselijkheid en de dagelijkse treinreis niet altijd ideaal is, haha. Hebben jullie dat ook? Maar goed, ook wel weer geruststellend die kwaaltjes denk ik.

Een lijstje in de OP vind ik ook prima.
Ik ook. Net met de boodschappen hadden we van die toiletblokken. Bah! Echt vies die dingen!! Normaal nooit zo'n last van haha. Ik hou normaal ook van geurkaarsen, maar die steek ik nu ook maar niet aan.

Hoe gaan jullie vriend/man om met de zwangerschap? Ik merk dat mijn man mij nu al meteen meer taken uit handen neemt omdat hij ziet dat ik moe ben. Ik slaap smiddags na werk zo een half uur tot een uur en om half 10 's avonds ben ik echt wel op. Alleen heeft hij niet echt door/snapt niet dat ik me de hele dag misselijk voel en moeite heb met gezond eten.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei, dat van dat koken is erg herkenbaar. Bijna alle warme eten staat me tegen. Ik eet het wel, maar niet veel. Zelfs dingen die ik normaal heerlijk vond laat ik staan. En idd die geuren en een open keuken. :sick:

Ik heb voornamelijk zin in smoothies en dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vooral rauwe groenten.
Gekookt vind ik het meeste gewoon echt niet te doen? Normaal wel, nu echt een afkeur voor de geur.
Behalve boerenkool en andijvie: dat gaat goed.
Voor de rest vind ik alle zoete dingen: chocola koekjes candybar en snoep ineens fantastisch. Heel gek: dat lust ik normaal dus nooit, geef er niets om.
Met mijn smaak is dus wel wat aan de hand zeg maar...
Alle reacties Link kopieren
Haha heel herkenbaar dames, dat je geur sterker is en je smaak verandert. Ik ben normaal een liefhebber van hartig, maar zoetigheden trekken mij erg aan nu. Ook ruik ik heel goed, hondenneus noem ik het. Ben vandaag zes weken, dus veel te vroeg om iets van de embryo te voelen, maar toen ik net iets voelde in mijn buik (darmen natuurlijk) werd ik toch heel blij :-)

Hebben andere dames hier ook een tweeling in de familie? Mijn moeder en haar moeder (mijn oma) zijn tweeling en mijn vader heeft tweeling zusjes. Ik verwacht niet dat ik zwanger ben van een tweeling, dan waren mijn symptomen en kwalen vast erger, maar houd er toch een klein beetje rekening mee in mijn achterhoofd. Kijk extra uit naar de echo haha!

Ik vind het zo wonderlijk dat deze weken zo enorm veel gebeurt in je buik. Erg bijzonder :-)

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven