Uitgerekend eind juni-begin juli 2020

01-11-2019 13:56 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?

Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
14-11-2019 14:22
Dekentje hoe gaat het?
Je maakt het wel spannend...

Dames: kijken jullie de op even na of jullie het zo iets vinden/ toevoegingen/enz?
Vind het helemaal prima zo! :D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook leuk zo! :thumbsup:
Ik ga morgen voor het eerst naar de verloskundige, zal proberen zsm een afspraak voor de echo proberen te plannen.

1 van mijn verloskundigen is nog in opleiding voor de echo' s.
In haar praktijk komt nu elke week een echoscopiste op een vaste dag (heet dat zo trouwens ? :blond: )

Vorige keer (bij de miskraam) kreeg ik een hele vroege echo onder het mom van bloedverlies. Dan kost het niks.
Dat wil ik dus niet weer.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
14-11-2019 13:48
San... eigenlijk toch gek dat de praktijken in Amsterdam geen eigen echo-apparaten hebben? Dat had ik nooit verwacht!
Ja ik weet dus niet beter haha! Er is een groot echo centrum en daar moet je heen. En ik ga verhuizen naar het Gooi, waar de enige praktijk in mijn dorp wel zelf echo apparatuur heeft, maar je voor de 20-weken echo alsnog naar het grote echo centrum in een stad nabij moet. Dus het verschilt erg per gemeente, begrijp ik uit jullie reacties. Ik denk al met al dat als een verloskundige zelf apparatuur heeft (en dus ook echoscopiste is, naast verloskundige), zij vaak standaard meer echo’s aanbieden.

Prima lijst zo! Wij hebben al een dochter, dus als alles goed gaat, ons 2e kindje. Ben 34 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn praktijk hebben ze alleen de apparatuur voor vroege echo’s blijkbaar, want voor de 20-wekenecho moet ik wel naar een ander centrum. Maar dat zit in hetzelfde gebouw, dus dat maakt verder niet uit.

Oja, voor de OP: het wordt mijn 1e kindje.
Alle reacties Link kopieren
@sanpellegrino ik had een vroege echo omdat ik toen al 9 dagen bloedverlies had. Gelukkig bleek alles in orde te zijn. Helaas nu nog steeds bloedverlies. Vandaag wel iets minder in vergelijking met vorige dagen. Dus hoop nu echt dat het op z'n einde loopt.

In mijn praktijk hebben ze eigen apparatuur. En doen ze volgens mij ook gewoon alle echo's.

@drominique prima lijstje! Ik denk dat ik 26 juni uitgerekend ben. Maar dat is mijn eigen berekening. Aangezien ik niet kan tellen vanaf de 1e dag van mijn laatste menstruatie weet ik het dus niet zeker. Ben daarom extra benieuwd naar de termijnecho.
Alle reacties Link kopieren
Prima lijstje, ik ben denk ik 27-6 uitgerekend en geen 23-6 maar maakt niet uit haha.
Gister echo gehad met 7+4 en het hartje klopte en het zag er goed uit!
Het is er 1 trouwens.

Ik krijg ‘zo vroeg’ een echo ivm eerder miskramen en vermoeden bbz.

Bij mijn verloskundige doen ze alle echo’s zelf, ook de 20 weken echo. Vind ik wel heel fijn! (Woon in het noorden trouwens)
5 dec. De termijn echo.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed is dekentje!
Alle reacties Link kopieren
Fijn en gefeliciteerd dekentje!
Hier dus ook vroege echo ivm eerdere miskraam. Heb pittige dagen achter de rug en ook vandaag voel ik me echt belabberd. Ik zie het maar als een goed teken maar het is wel erg pittig zo.
Dit wordt overigens ons 1e kindje. Ik ben 19/6 uitgerekend volgens de 1e berekeningen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vroege echo's om die reden. Ik schrijf hier niet heel actief mee (zit in het gewone juni topic), maar vind het wel leuk om jullie te volgen. Ik ben wss 23-6 uitgerekend.

Over 1.5 weken nog een echo op eigen verzoek en dan heb ik 12-12 de termijnecho. Misschien wordt dat nog wat eerder, afhankelijk van haar meting bij de volgende echo en of er plek is.
Ik zit ook in het Noorden en bij ons zit ook alles in 1 praktijk en het is echt SUPER druk.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook in het Noorden! Veel zomerkindjes onderweg :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de intake gehad!
Toen ik aangaf dat ik toch wel zsm een echo wilde kreeg ik m gewoon meteen!! :cheer2: :yes:
We hebben het hartje gezien :flirting:
Volgens de berekening op echo scherm schommelt de UD wat tussen later in juni en begin juli.
Maar dat kan nog wel wat veranderen zei ze.
Alle reacties Link kopieren
Oh Ja, ze gaf nog aan dat ik wel 2,5 - 3 liter per dag moet drinken o_o
Halen jullie dat??
Ik dus lang niet....
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws justagirly en dekentje!

2,5 tot 3 liter haal ik ook echt niet. Omdat ik de hele dag misselijk ben heb ik sowieso al moeite om te drinken, dus ik ben blij als ik aan 1 liter per dag kom. Drink voornamelijk ranja, want dat krijg ik nu het beste weg...
Zei ze ook waarom je zoveel moet drinken? Normaal is 1,5 a 2 liter wel genoeg toch?
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
15-11-2019 11:22
Oh Ja, ze gaf nog aan dat ik wel 2,5 - 3 liter per dag moet drinken o_o
Halen jullie dat??
Ik dus lang niet....
Ik heb hier nog expres naar gevraagd de hoeveelheid die ik moet drinken.
Verloskundige zei hier dat 1,5 tot 2 liter een dikke prima is voor nu.
Dat haal ik echt makkelijk.

3 liter lijkt mij echt overstuur eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
@justagirly Wat fijn dat je meteen een echo kreeg! En nee, ik kom ook niet aan de 1,5 tot 2 liter. Ik dronk altijd veel thee, maar dat staat me nu best wel tegen. Ik probeer toch tussendoor maar wat vaker een glas water te drinken maar ik krijg het ook slecht weg op het moment.

Nou, hier nu ook last van gevoelige borsten. Fietsen over hobbeltjes is niet echt fijn op het moment hahaha.

Maarja, ik moet zeggen dat ik zwanger zijn niet echt een pretje vindt. Ik hoor vaak dat vrouwen op een roze wolk leven, maar dat heb ik dus niet. Ik vind het ook niet echt super verschrikkelijk om zwanger te zijn maar ik zit gewoon niet helemaal lekker in m'n vel, eten en drinken gaat moeilijk (behalve alles wat ongezond is), heb ook echt weinig energie. Werken kost me veel energie (ben docent) en dus het klussen in huis en alles daarvoor regelen kost ook veel energie. Ik heb zojuist maar davitamon compleet gekocht. Ik nam eerst apart foliumzuur en vitamine D in. Hoop dat die davitamon wat helpt qua energie. N
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
15-11-2019 12:09
Ik heb hier nog expres naar gevraagd de hoeveelheid die ik moet drinken.
Verloskundige zei hier dat 1,5 tot 2 liter een dikke prima is voor nu.
Dat haal ik echt makkelijk.

3 liter lijkt mij echt overstuur eigenlijk...
Same here. Ik heb zakjes vezels op doktersrecept omdat de zwangerschap hormonen m'n darmen stil leggen, maar de huisarts en VK zeiden beide dat het met 2 liter echt wel goed moet komen. Ik zie dan ook geen reden om 3 liter te drinken (als je verder geen darm problemen o.i.d. hebt).
Alle reacties Link kopieren
Het is ook geen feest Aardbei, tenminste voor veel vrouwen niet. Ik vind het heel mooi en bijzonder en als ik straks een dikke buik heb en beweging voel vind ik dat ook echt magisch weer, maar de misselijkheid, maagzuur, down voelen door zo weinig energie etc. vind ik echt vreselijk.

En dan straks is dat allemaal over en kan ik vast net als bij dochter niet meer normaal zitten omdat ik erg klein ben. M'n dochter zat helemaal klem onder m'n ribbenkast. Gewoon avondeten deed qua tijdsbestek al pijn aan m'n ribben, laat staan autorijden of iets creatiefs doen aan tafel of gewoon lekker op de bank zitten (ik ben geen hanger, ik zit liever).
Alle reacties Link kopieren
Hoppípolla schreef:
15-11-2019 11:49
Goed nieuws justagirly en dekentje!

2,5 tot 3 liter haal ik ook echt niet. Omdat ik de hele dag misselijk ben heb ik sowieso al moeite om te drinken, dus ik ben blij als ik aan 1 liter per dag kom. Drink voornamelijk ranja, want dat krijg ik nu het beste weg...
Zei ze ook waarom je zoveel moet drinken? Normaal is 1,5 a 2 liter wel genoeg toch?
Ja ik ga dat volgende keer vragen. En zo even googelen. Heb dat de vorige zwangerschappen ook nooit meegekregen in mijn herinnering.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
15-11-2019 12:09
Ik heb hier nog expres naar gevraagd de hoeveelheid die ik moet drinken.
Verloskundige zei hier dat 1,5 tot 2 liter een dikke prima is voor nu.
Dat haal ik echt makkelijk.

3 liter lijkt mij echt overstuur eigenlijk...
Mij ook, jullie reacties stellen me wel even gerust.
Ik zat me alweer een beetje druk te maken over HOE ik dat nou doen moet. Ik moet al zovaak plassen hahaha
Alle reacties Link kopieren
-melon wat vervelend!!

Ik kan inmiddels wel mee praten over mindere dagen, had gister echt een rotdag, kan weinig hebben, nergens zin in en alles is me teveel. Ben half 9 naar bed gegaan puur om alleen tv te kunnen kijken, ergerde me aan mijn vriend ook, vandaag iets beter gelukkig maar de vermoeidheid begint alweer toe te slaan.
Wel fijn het hier te kunnen delen.
Leuk dat er zoveel geschreven wordt! Ik werk 4 dagen en merk dat ik na een werkdag weinig energie heb om overal op te reageren. Maar lees wel alles hoor!! Fijn dat er goede echo’s zijn geweest! En nee, 3 liter drinken lijkt me ook niet te doen, 2 ook niet ;) ik drink veel rooibosthee.. maar dat verveelt snel!

Ik kom ook uit het noorden! En ook hier een praktijk waarin alle echo’s zelf worden uitgevoerd. Wel zo fijn dat je niet speciaal ergens anders heen hoeft! Volgende week donderdag ein-de-lijk de eerste echo, dan 8+5 gok ik..
voel me nu ook wel goed, al is het energieniveau tot ver onder nul gedaald... mijn broeken zitten ook niet meer lekker, maar een zwangerschapsbroek is ook weer wat vroeg! Fijn weekend dames!
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
15-11-2019 12:52
Het is ook geen feest Aardbei, tenminste voor veel vrouwen niet. Ik vind het heel mooi en bijzonder en als ik straks een dikke buik heb en beweging voel vind ik dat ook echt magisch weer, maar de misselijkheid, maagzuur, down voelen door zo weinig energie etc. vind ik echt vreselijk.

En dan straks is dat allemaal over en kan ik vast net als bij dochter niet meer normaal zitten omdat ik erg klein ben. M'n dochter zat helemaal klem onder m'n ribbenkast. Gewoon avondeten deed qua tijdsbestek al pijn aan m'n ribben, laat staan autorijden of iets creatiefs doen aan tafel of gewoon lekker op de bank zitten (ik ben geen hanger, ik zit liever).
"gelukkig" dat het herkenbaar is. Maar niet meer normaal kunnen zitten op den duur lijkt me ook geen pretje zeg! Dat beperkt je ook wel.

Ach ja, we slaan ons er allemaal wel doorheen. Of we nu 1 liter water drinken of 3. Of we nou energie hebben of niet etc. Uiteindelijk zijn we hopelijk allemaal blij als we in juni/juli een gezond kindje hebben.

Ik kan wel uitkijken naar de kraamperiode. Misschien wel naïef omdat het ook een zware periode is. Maar ik kan het me wel herinneren van toen mijn moeder beviel van mijn zusje (we schelen 9 jaar). Vond het toen een bijzondere en knusse periode. Als alles goed blijft gaan heb ik een extra lang "verlof". Bij mij zitten er 6 weken zomervakantie tussen en dat telt niet mee als verlof. Lijkt me ook wel fijn.

Weten jullie al if jullie borstvoeding gaan geven of flesvoeding? Wij gaan toch (ondanks dat het me niet fijn lijkt) borstvoeding geven. Toch wel voordelen voor het kindje en het is fijn dat je dan de kilo's wat makkelijker kwijtraakt. Wat ik me wel afvraag, je kan toch ook kolven en flesje geven en daarnaast ook gewoon nog aan de borst?
Alle reacties Link kopieren
Borstvoeding :lol:
Bij allebei gedaan, prima bevallen.

Zodra het op kolven aan komt lukt het me helaas niet meer.
Of echt, of niet. Dat is dan altijd lastig als je weer moet gaan werken ivm schuldgevoel en eigenlijk niet willen stoppen. Dus toch kolven maar weer proberen.
Maar in een apart kamertje met foto van baby zitten, met zo'n apparaatje, nee.
Dan stopt mijn melkproductie, ik vind dat niks.

Het is trouwens ook heel goed voor je baarmoeder! Gaat snel weer terug in oude vorm door bv.

Ik zie het meest op tegen de stuwing, echt vreselijke pijn en ze zaten onder mijn oksels. Wat voel je je dan beroerd. Maar dat duurt niet zo lang hoor.
justagirly wijzigde dit bericht op 15-11-2019 19:22
51.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Flesvoeding :) Mijn man is er fel op tegen (want natuur) maar ik zie borstvoeding niet zitten. Eeuwige discussie blijft dat he, vooral doen wat goed voelt :)
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie je het niet zitten?

Veel makkelijker, altijd bij je, altijd op de juiste temperatuur, beter voor jezelf en antistoffen voor je baby, milieuvriendelijker.... En ontzettend knus. :heart: Ik kan niet wachten hahaha :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven