Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

donderdag 14 november 2019 om 17:58
Zou kunnen. Ik ben heel erg moe en heel bleek/grauw en mijn huid is erg vlekkerig dus heb niet een heel prettig canvas momenteel. Ik ben ook niet zo'n pro in het aanbrengen van makeup. Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed. Meestal een tinted moisturizer of een heel klein beetje foundation, mascara en soms een beetje lippenstift en dat was het eigenlijk wel.Hobbelster schreef: ↑14-11-2019 17:50Lady day, kan het niet zijn dat je het sowieso slechter ziet nu je huid er niet best aan toe is?
Poes in boots, dan zou je idd te veel hebben gebruikt. Misschien is het met een beetje concealer en vervolgens de foundation ook al snel genoeg.
Ik zit nu steeds allerlei filmpjes te kijken van Lisa Eldridge en Andreea Ali op YT om te kijken welke technieken ze gebruiken voor hun 'natural make up'. Voel me echt zo'n ouwe muts nu.

donderdag 14 november 2019 om 18:05
LeeuwardenHobbelster schreef: ↑14-11-2019 18:03Dat gevoel sucks, Je bent geen schrijft iig niet als ouwe muts hoor!![]()
Welke regio woon je, ik wil wel een keer met je mee naar een douglas gaan.
Maar volgende week ga ik met een vriendin naar Groningen en dan wil ik echt overtuigd zijn van de kleur. Dus niet even onder de TL lampen smeer smeer maar ook echt even naar buiten om te kijken.
lady_day wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:09
28.59% gewijzigd
donderdag 14 november 2019 om 18:07

donderdag 14 november 2019 om 18:21
Lady_Day schreef: ↑14-11-2019 17:42
Ik snap gewoon echt niet dat ik geen idee heb welke kleur ik moet hebben. Had vandaag wat testers van Charlotte Tilbury's foundation gebruikt en dan zie ik gewoon echt niet goed welke het beste is als ik de swatches op mijn wang/nek smeer. Echt heel bizar. Ik heb ook geen makeuppige vriendinnen die zich daar mee bezig houden, helaas.
Ik heb het getest door bij iedere kleur een selfie te maken op dezelfde plek met hetzelfde (ochtend)licht.
En na 5 verschillende foto's kon ik daar 2 goeie uithalen.
En die heb ik nog een keer getest door links de ene en rechts de andere te doen en nog een keer een selfie
donderdag 14 november 2019 om 18:25
Met de vingers aanbrengen of een vochtige BEautyblender lijkt een foundation altijd het natuurlijkst. Kwast zorgt voor meer dekking, maar ben persoonlijk echt geen fan, je ziet de banen vaak toch en het ziet er ook gauw wat droger uit. Een primer kan ook helpen foundation natuurlijker te laten ogen. Maar het probleem was vooral kleur he?Lady_Day schreef: ↑14-11-2019 17:58Zou kunnen. Ik ben heel erg moe en heel bleek/grauw en mijn huid is erg vlekkerig dus heb niet een heel prettig canvas momenteel. Ik ben ook niet zo'n pro in het aanbrengen van makeup. Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed. Meestal een tinted moisturizer of een heel klein beetje foundation, mascara en soms een beetje lippenstift en dat was het eigenlijk wel.
Ik zit nu steeds allerlei filmpjes te kijken van Lisa Eldridge en Andreea Ali op YT om te kijken welke technieken ze gebruiken voor hun 'natural make up'. Voel me echt zo'n ouwe muts nu.
donderdag 14 november 2019 om 18:49
Poes, haha dat is ook een goede manier!
Sjulia, ik gebruik kwast voor de mineral foundation maar voor gewone foundation altijd mijn vingers.
Ik heb een primer in huis (Photos Finish van Smashbox) maar ik denk er meestal pas aan als de foundation er al op zit.
Het is inderdaad de kleur. Ik heb het vermoeden dat ik neutraal/warme ondertonen heb maar omdat mijn gezicht zo gevlekt is lijkt geen enkele foundation goed.
Maar goed... volgende week eerst maar eens naar de MAC counter. Als ik daar écht een goede match heb kan ik via een foundation matrix wel uitvogelen welke kleur ik van andere merken nodig heb. Jammer genoeg zit ik niet meer in de buurt van een Bijenkorf dus ik bestel eigenlijk alles online.
Sjulia, ik gebruik kwast voor de mineral foundation maar voor gewone foundation altijd mijn vingers.
Ik heb een primer in huis (Photos Finish van Smashbox) maar ik denk er meestal pas aan als de foundation er al op zit.
Het is inderdaad de kleur. Ik heb het vermoeden dat ik neutraal/warme ondertonen heb maar omdat mijn gezicht zo gevlekt is lijkt geen enkele foundation goed.
Maar goed... volgende week eerst maar eens naar de MAC counter. Als ik daar écht een goede match heb kan ik via een foundation matrix wel uitvogelen welke kleur ik van andere merken nodig heb. Jammer genoeg zit ik niet meer in de buurt van een Bijenkorf dus ik bestel eigenlijk alles online.

donderdag 14 november 2019 om 21:33
LadyDay, dat is voor mij echt heel erg uit de richting, zeg maar gerust andere kant vh land
maar fijn dat een vriendin mee gaat! Selfie tip is een hele goede trouwens!! Hopelijk ga je de juiste kleur vinden. Hele range bestellen niet doen hoor, zonde van het geld!
Overigens heb ik weleens een aantal testers besteld van een duur online merk, wat wel heel fijne en mooie foundation was maar ik toen niet kon betalen anders had ik m aangeschaft.
Was een merk met de naam van de visagiste zelf. Ze hadden een foundation pen die ook heel goed en fijn was.
Weet iemand welk merk ik bedoel?
Edit; het schiet me al te binnen, was Ellis Faas. Heel mooi merk.

Overigens heb ik weleens een aantal testers besteld van een duur online merk, wat wel heel fijne en mooie foundation was maar ik toen niet kon betalen anders had ik m aangeschaft.
Was een merk met de naam van de visagiste zelf. Ze hadden een foundation pen die ook heel goed en fijn was.
Weet iemand welk merk ik bedoel?

Edit; het schiet me al te binnen, was Ellis Faas. Heel mooi merk.
donderdag 14 november 2019 om 22:03
Aaah Hobbelster. Helemaal goed hoor. Had je toevallig in de buurt van Leeuwarden of Groningen gezeten dan was het supertof geweest. Maar komt vast goed. De suggestie van de selfie was ook een hele goede. Ik zit dan met zo'n spiegeltje te poeren en raak helemaal gefrustreerd dat ik het niet goed kan zien. Er zal ongetwijfeld een goede kleur foundation voor mij zijn.
Wat ik nu doe is de bareMinerals op en dan een beetje bronzer. Ziet er eigenlijk heel natuurlijk uit. Denk ook niet dat de bareMinerals echt veel te licht is voor mij. Kan wellicht 1 shade donkerder gebruiken maar zo werkt het wel.
Ik heb nu gewoon behoefte aan een foundation met iets meer coverage. Als mijn huid straks weer iets rustiger is dan voldoet iets lichts wel.
Ook nog een mooie actie. Ik wilde een poeder bestellen. Heb in het verleden wel eens die van Laura Mercier gebruikt. Fijn spul. Ik bestellen. Blijkt er een nieuwe versie uitgekomen te zijn: Glow. Juist... en die heb ik dus besteld. Ik had het niet door. Meteen maar opnieuw een bestelling gedaan. Misschien moet ik ook maar een nieuwe bril bestellen
Wat ik nu doe is de bareMinerals op en dan een beetje bronzer. Ziet er eigenlijk heel natuurlijk uit. Denk ook niet dat de bareMinerals echt veel te licht is voor mij. Kan wellicht 1 shade donkerder gebruiken maar zo werkt het wel.
Ik heb nu gewoon behoefte aan een foundation met iets meer coverage. Als mijn huid straks weer iets rustiger is dan voldoet iets lichts wel.
Ook nog een mooie actie. Ik wilde een poeder bestellen. Heb in het verleden wel eens die van Laura Mercier gebruikt. Fijn spul. Ik bestellen. Blijkt er een nieuwe versie uitgekomen te zijn: Glow. Juist... en die heb ik dus besteld. Ik had het niet door. Meteen maar opnieuw een bestelling gedaan. Misschien moet ik ook maar een nieuwe bril bestellen

vrijdag 15 november 2019 om 05:39
Zo...eindelijk de tijd genomen om bij te lezen!
Teveel om op iedereen te reageren maar even kort op een aantal.
@Sjulia, heel lief en attent dat je naar mijn vader vraagt.
Het gaat goed met hem en hij probeert van zijn leven te genieten.
Hij troost zijn dochters vaak met wijze woorden.
En wat lees ik? Trouwringen? Wat zal jij je gelukkig voelen!
@Hobbelster, ik vind het een mooie kleur lipstick! Fijn dat je hem toch mooi vind.
Ik heb vaak gelezen dat het fijn zit dus wie weet haal ik hem binnenkort ook.
@Welkom Poesinboots! Leuk dat je meeschrijft en bedankt voor de tip met 5 poeder foundation. Ik ga het zeker uitproberen!
@Sjulia, heel lief en attent dat je naar mijn vader vraagt.

En wat lees ik? Trouwringen? Wat zal jij je gelukkig voelen!

@Hobbelster, ik vind het een mooie kleur lipstick! Fijn dat je hem toch mooi vind.
@Welkom Poesinboots! Leuk dat je meeschrijft en bedankt voor de tip met 5 poeder foundation. Ik ga het zeker uitproberen!
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 15 november 2019 om 05:44
Nee niet de hele range bestellen hoor gek! Wacht even geduldig af tot Ordinary binnen is.
Ik vind het ook moeilijk om online te bepalen welke kleur foundation ik nodig heb.
Van MAC heb ik kleur NC35, op de site lijkt de kleur zooooo donker maar eenmaal op mijn gezicht match die helemaal goed!
Hopelijk vind je binnenkort een mooie foundation met de juist teint.
En geen slecht idee om ook maar een bril aan te schaffen ( kopen is verslavend he? )
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 15 november 2019 om 05:53
Ik heb 5 foundation binnen waarvan ik eentje al ken. En dat is van MAC.
MAC maar ik durf hem voorlopig niet meer te gebruiken want een vriendin (ook make uplover) zei zonder dat ze het wist dat ik het gebruik dat ze pukkels ervan krijgt.
Heel misschien verklaard dat ik nu last heb van pukkels.
MAC maar ik durf hem voorlopig niet meer te gebruiken want een vriendin (ook make uplover) zei zonder dat ze het wist dat ik het gebruik dat ze pukkels ervan krijgt.
Heel misschien verklaard dat ik nu last heb van pukkels.
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 15 november 2019 om 08:15
vrijdag 15 november 2019 om 08:16
Oh, die gebruikte ik ook. Ik kreeg daar geen pukkels van. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen last (meer) heb van pukkels. Alleen als ik ongesteld moet worden kan er nog wel eens eentje opkomen maar verder niet.
Ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op Chanel Vitalumiere omdat ik daar zulke goede verhalen over hoor maar gisteren las ik ergens dat het light coverage is. Ik heb momenteel toch wel ietsje meer nodig.
Ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op Chanel Vitalumiere omdat ik daar zulke goede verhalen over hoor maar gisteren las ik ergens dat het light coverage is. Ik heb momenteel toch wel ietsje meer nodig.
vrijdag 15 november 2019 om 08:25
Gelukkig, fijn dat hij jullie ook kan troosten.Jane-Ice schreef: ↑15-11-2019 05:39Zo...eindelijk de tijd genomen om bij te lezen!
@Sjulia, heel lief en attent dat je naar mijn vader vraagt.![]()
En wat lees ik? Trouwringen? Wat zal jij je gelukkig voelen!![]()

Ik wil nog niet trouwen hoor. Ik vind het samenwonen al heel wat.

Sinds een aantal weken gebruik ik deze dagcreme/basis onder de foundation, ik vind hem zo mooi!

Ooit eerder geprobeerd, maar toen vond ik hem kennelijk minder geweldig als nu. De bobbi brown face base vitamin enriched creme.

Hij ruikt zo lekker naar citroen.. Die geur.. Ik gebruik hem wel echt alleen als basis voor onder make-up want de ingredienten lijst is niet zo geweldig. Alleen voor make-up dagen dus.
Ik denk dat deze creme voor zowel de vette als droge huid wel kan werken. Make-up glijd er boterzacht overheen.
vrijdag 15 november 2019 om 08:26
Wat voor soort finish zoek je in een foundation? En eigenschappen? Misschien kunnen wij helpen zoeken.Lady_Day schreef: ↑15-11-2019 08:16Oh, die gebruikte ik ook. Ik kreeg daar geen pukkels van. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen last (meer) heb van pukkels. Alleen als ik ongesteld moet worden kan er nog wel eens eentje opkomen maar verder niet.
vrijdag 15 november 2019 om 08:36
Ik ben tegen de 50 en heb dus geen jongeblommenhuid meer. Ik wil dan ook niet een te dekkende foundation want die zie je gewoon zitten bij mij. Momenteel heb ik ook een vlekkerige huid (overdosis exfolianten/retinol vermoed ik) dus ik zoek wel iets wat meer dekt dan een lichte foundation of tinted moisturizer. Ik heb verder een redelijk normale huid, niet overdreven droog, niet overdreven vet.
Momenteel heb ik de serum foundation van The Ordinary en de minerals van bareMinerals maar ik zoek iets met ietsje meer dekking in de eerste laag (meerdere lagen aanbrengen is bij mij geen succes).
En semi-mat zou fijn zijn.
Het zou fijn zijn als ik het bij de Douglas kon kopen. Ik houd wel van wat luxere merken maar de Bijenkorf is momenteel echt te ver weg voor mij.
lady_day wijzigde dit bericht op 15-11-2019 08:38
1.55% gewijzigd
vrijdag 15 november 2019 om 08:38
Sjulia, toevallig gisteravond een filmpje gekeken waarin Andree Ali die creme van BB opdeed en er lyrisch over was 
Ziet er ook mooi uit. Wat mij tegen staat (en naar de ingredientenlijst heb ik nog niet gekeken) is dat het een potje is. Ik heb altijd liever iets met een pompje, of tubetje zodat ik er niet met mijn vingers in hoef.

Ziet er ook mooi uit. Wat mij tegen staat (en naar de ingredientenlijst heb ik nog niet gekeken) is dat het een potje is. Ik heb altijd liever iets met een pompje, of tubetje zodat ik er niet met mijn vingers in hoef.
vrijdag 15 november 2019 om 08:51
De eerste die in mij opkomt is Dior Backstage foundation. Ik vind het een medium dekking maar ook makkelijk lichter aan te brengen op de dagen dat je minder dekking wil. Hij set uit zichzelf dus je hoeft het niet af te poederen, en hij blijft ook echt lang zitten.Lady_Day schreef: ↑15-11-2019 08:36Ik ben tegen de 50 en heb dus geen jongeblommenhuid meer. Ik wil dan ook niet een te dekkende foundation want die zie je gewoon zitten bij mij. Momenteel heb ik ook een vlekkerige huid (overdosis exfolianten/retinol vermoed ik) dus ik zoek wel iets wat meer dekt dan een lichte foundation of tinted moisturizer. Ik heb verder een redelijk normale huid, niet overdreven droog, niet overdreven vet.
Momenteel heb ik de serum foundation van The Ordinary en de minerals van bareMinerals maar ik zoek iets met ietsje meer dekking in de eerste laag (meerdere lagen aanbrengen is bij mij geen succes).
En semi-mat zou fijn zijn.
Het zou fijn zijn als ik het bij de Douglas kon kopen. Ik houd wel van wat luxere merken maar de Bijenkorf is momenteel echt te ver weg voor mij.
Op mijn huid is hij semi mat.
En iedereen heeft het nu over de nieuwe Shisheido, maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd:
https://www.douglas.nl/Make-up-Teint-Fo ... 19464.html
vrijdag 15 november 2019 om 08:52
Haha ik ook! Ik had een sample en dat zat in een tubetje, dus ik was daar blij mee. Ik vind het sowieso fijner om creme eruit te knijpen.. Maar de full size zit in een pot ja. Een hele grote ook nog, ik had liever een medium wat dat betreft.Lady_Day schreef: ↑15-11-2019 08:38Sjulia, toevallig gisteravond een filmpje gekeken waarin Andree Ali die creme van BB opdeed en er lyrisch over was
vrijdag 15 november 2019 om 08:59
Ohjee dus misschien komt het dus echt van MAC. Wel shit voor mij want ik was al zo blij toen ik een reserve flesje met korting kon kopen. Pfff.Sjulia schreef: ↑15-11-2019 08:15Mac Fix fluid en Double Wear van Estee Lauder hebben beiden een beetje een puistjesreputatie. Ik lees en hoor er best vaak over, mensen die daar last van krijgen bij het gebruik van deze foundations. Mac pro longwear is trouwens gediscontinued door Mac, echt bizar, ik vond het hun beste foundation.
Prrrr, mauw miawwwww.