Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik wel voor een oogschaduw gaan. Een palette van Anastasia bijvoorbeeld. Dat vind ik niet te vergelijken met iets van de Etos. Of anders een fijne foundation.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, mijn huid is compleet veranderd sinds +/- 2 maanden...
Meer fijne lijntjes op mijn voorhoofd, pukkeltjes en drogere huid.
Het komt voornamelijk door stress, slechte voeding, ouderdom en misschien ook door producten wat ik gebruik.
Ik baal wel.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Singles day...sinds wanneer bestaat dit?
Ik heb dit nooit eerder gehoord.

Naja wel leuk natuurlijk want bij Douglas hebben ze 25% korting op veel make-up spulletjes en ik heb een MAC foundation, MAC fix goldglow en een setje mini lipsticks ook van MAC besteld. (Laatste is een cadeau voor een vriendin)
Krijg ook de nieuwste mascara van MAC gratis erbij. :yes:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Oja, bij Bol hebben ze ook fikse korting op make-up. 4 foundations gescoord!
(Ik doe een aantal foundation weg, verkeerde kleur)
Hopelijk heb ik dit keer wel de juiste kleuren...ik blijf aan de gang. :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Foundation blijf ik een lastige vinden. Ik heb meerdere malen eentje gekocht op aanraden van de MUA en dan vind ik em zelf toch niet de juiste kleur hebben. Of misschien kijk ik gewoon niet goed. Ik gebruik meestal een tinted moisturizer en heel af en toe een mineral foundation van bareMinerals die eigenlijk net ietsje te licht is maar in de winter kan het wel.

En Singles Day had ik ook nog nooit van gehoord. Sinds wanneer? En het is ook niet bij maar één winkel of zo.
Alle reacties Link kopieren
Foundation moet de kleur van je huid hebben en je kunt het testen bij je kaaklijn. Lastig om zoiets online te kopen.

Ik gebruik ook altijd een beetje poederbronzer. Dan lijkt het net of je even in de zon gezeten hebt. Een heel klein beetje met een grote kwast langs je voorhoofd, jukbeenderen en kaaklijn. (Ik heb Warmth van Bare Minerals)
Probeer maar eens bij de iets te lichte foundation.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
10-11-2019 08:57
Foundation blijf ik een lastige vinden. Ik heb meerdere malen eentje gekocht op aanraden van de MUA en dan vind ik em zelf toch niet de juiste kleur hebben. Of misschien kijk ik gewoon niet goed. Ik gebruik meestal een tinted moisturizer en heel af en toe een mineral foundation van bareMinerals die eigenlijk net ietsje te licht is maar in de winter kan het wel.

En Singles Day had ik ook nog nooit van gehoord. Sinds wanneer? En het is ook niet bij maar één winkel of zo.
Met de verkeerde ondertoon kan het al mis gaan. Ik moet bijv echt geen gele ondertoon in mijn foundation, dan lijkt ik altijd te wit met de juiste intensiteit qua kleur, of ik lijk te ziekelijk wanneer het iets te donker is. Roze en neutrale tinten heb ik nodig Verder moet ik een kleur te donker kopen, mijn gezicht is namelijk lichter dan mijn lichaam en de foundation moet matchen met mijn nek/hals/armen etc. Het kan een lastige klus zijn, ik heb het geluk dat ik bijna altijd mijn match wel kan vinden. Alleen bij bobbi brown bestaat mijn kleur niet. :-D
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
10-11-2019 05:07
Hoi dames, mijn huid is compleet veranderd sinds +/- 2 maanden...
Meer fijne lijntjes op mijn voorhoofd, pukkeltjes en drogere huid.
Het komt voornamelijk door stress, slechte voeding, ouderdom en misschien ook door producten wat ik gebruik.
Ik baal wel.
Welke producten gebruik je? Ik zou het dan even houden bij the ordinary en Paula.. Veel producten bevatten gewoon teveel parfum. Is het idd ook niet de stress (daardoor laag zelfbeeld gevoel?) waardoor je jezelf nu anders ziet? Als ik niet lekker in mijn vel zit (of als ik ongesteld moet worden) vind ik altijd dat ik er minder mooi uitzie. Dan zie ik opeens allemaal imperfecties.
Alle reacties Link kopieren
@jane dat heb ik ook meer in de winter, ben toch ietsje bleker en het licht veranderd mee ofzo en dan inderdaad de uitdroging..
maak wat vaker een kopje thee voor jezelf als je water te saai vindt en koop lekker wat meer fruit deze week en laat dan op een paar plaatsen een mandarijn slingeren

@monkeytown ik kan bij nader inzien wel de Lip Glow van Dior aanraden als die bon nog in je tas zit, sowieso de lipsticks van Dior want ik vind ze fijn smeren en hydraterend (hooguit niet echt longlasting)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Mijn nagel is beschadigd. Komt het nu door de nagellak of nagellakremover. Ben nu een aantal weken zonder, las op internet dat je dat tussendoor moet doen. Eigenlijk heb ik laatste tijd altijd nagellak op. Het nieuwe deel groeit mooi gelukkig. Nog even zonder nagellak en binnenkort maar weer eens proberen. Ik ga zachte remover kopen. Wie weet is het te krachtig.
Alle reacties Link kopieren
als ik mijn nagels niet lak dan beschadigen ze juist sneller... maar een fijne basecoat kan helpen
overigens is nagellak met glitters de manier om je nageloppervlak te verprutsen, die glitterschilfers verwijderen is namelijk een hele klus en dat schuurt dan... dus nagellak met glitters gebruik ik alleen nog met een basecoat die je eraf kan trekken zonder aceton/remover
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
10-11-2019 12:36
Welke producten gebruik je? Ik zou het dan even houden bij the ordinary en Paula.. Veel producten bevatten gewoon teveel parfum. Is het idd ook niet de stress (daardoor laag zelfbeeld gevoel?) waardoor je jezelf nu anders ziet? Als ik niet lekker in mijn vel zit (of als ik ongesteld moet worden) vind ik altijd dat ik er minder mooi uitzie. Dan zie ik opeens allemaal imperfecties.

Ik heb een tijdje bijna niks extra’s gebruikt maar ben weer begonnen met Ordinary. Mijn hormonen waren heel lang in de war, moest ook veel onderzoeken doen bij het ziekenhuis maar gelukkig is het over en niks aan de hand. Waarschijnlijk door de stress.
Ik ga binnenkort Paula toevoegen aan mijn skinroutine en wat gezonder eten en hopelijk komt het weer goed met mijn huid.
Hoe gaat het met jou?
jane-ice wijzigde dit bericht op 11-11-2019 14:51
0.06% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
10-11-2019 13:52
@jane dat heb ik ook meer in de winter, ben toch ietsje bleker en het licht veranderd mee ofzo en dan inderdaad de uitdroging..
maak wat vaker een kopje thee voor jezelf als je water te saai vindt en koop lekker wat meer fruit deze week en laat dan op een paar plaatsen een mandarijn slingeren

Ik had nooit last van droge huid, ik zal je advies ook volgen...meer thee water en fruit eten.
Is je huwelijksfeest al geweest?
Hoe gaat het met de zwangerschap?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
11-11-2019 14:47
Ik heb een tijdje bijna niks extra’s gebruikt maar ben weer begonnen met Ordinary. Mijn hormonen waren heel lang in de war, moest ook veel onderzoeken doen bij het ziekenhuis maar gelukkig is het over en niks aan de hand. Waarschijnlijk door de stress.
Ik ga binnenkort Paula toevoegen aan mijn skinroutine en wat gezonder eten en hopelijk komt het weer goed met mijn huid.
Hoe gaat het met jou?
Hoe voel jij je nu dagelijks dan? Mag ook privé antwoorden. Ik gun je alle rust, liefde en geluk. Lieverd. Met mij gaat het wel ok, ik ga samenwonen! Vriend vroeg schetsend of er een nog een extra verhuiswagen moest komen voor alle makeup. :-D Ik heb de IT cosmetics cc Cream matte vandaag voor het eerst op, wat een vreemd goedje is dat. Heel dik en plakkerig.. Maar het resultaat is tot nu toe wel mooi, medium dekking. Ik heb hem nog maar een uurtje op. Voor de dames met een vette huid, durven jullie foundations te testen op drukke (werk) dagen? Ik dus niet. Zo bang dat ik een vette oliebol door het leven ga. Vandaar dat ik nu pas de foundation op heb, zo laat op de dag.
Sjulia wat leuk samenwonen! Wanneer gaat t gebeuren?
En idd turquasi hoe ver ben jij inmiddels?
Jane-oce :hug: zeker te hopen dat gezonder eten, genoeg drinken (geen alcohol) en milde / minder producten gaat helpen.

Hier waren paar producten binnen die ik cheap bij voordeeldrogist heb meebesteld gewoon voor de leuk.
Een elixer lipstick van Max factor die erg fijn opbrengt en aanvoelt maar denk ik niet helemaal mijn kleur is.

Sjulia die CC creme zo dik en plakkerig, draagt dat uiteindelijk wel fijn dan?
Ik heb een gecombineerde huid. Nieuwe foundation test ik als ik niet weg moet. Anders het oude vertrouwde plus flink wat fix spray.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van een etentje!!
Het gaat oke met mij regelmatig erg verdrietig dat wel maar alles nog zo vers...mijn moeder is pas een maand geleden overleden maar het leven gaat gewoon door.
Terugdenkend, mijn leven stond gewoon stil toen ik hoorde dat mijn moeder kanker had, geen sociale contacten meer met reallife vrienden en geplande vakantie’s gecanceld. Had me helemaal ingestort op make-up testen dat was mijn enige afleiding naast de zorg van mijn moeder. Zovaak gepost in wachtkamers in het ziekenhuis...zovaak post met tranen/ jankend in dit topic over die stomme make up samples.
Maar het gaat nu beter, mijn moeder heeft geen pijn meer en de stress, wanhoop en onzekerheid is voorbij.
Ik werkte afgelopen maanden veel minder en heb het weer gewoon opgepakt en spreek met vriendinnen af.

Wat spannend, jullie gaan samenwonen!!
Yay, gefeliciteerd!!
Dus die foundation is wel oke? Ik heb hem ook vaker voorbij zien komen maar las veel negatieve reviews erover.
En ja ik test vaak foundation uit wanneer ik werk dan weet ik of ie het overleefd. (Geen vette huid)
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster, net een wijntje op en ik heb genoten! :proud:
Welke kleur lipstick heb je besteld?
Foto?
Prrrr, mauw miawwwww.
Goed dat je eruit gaat weer, Jane! Zal echt niet altijd makkelijk zijn. Maar sociale contacten zijn zo essentieel voor je mentale welzijn. Fijn dat je lekker gegeten (en gedronken) hebt.

Het is iets met Ruby Tuesday.
Maar hij is me te oranje-helrood, ik had m dieper verwacht.

Edit;
Deze dus.
Afbeelding

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik verder alleen mascara droeg toen ik m op deed (en daarna gelijk eraf haalde)
Ook maar eens proberen op een full face, zal anders staan iig.
Hij blijft wel goed zitten, ging er maar lastig af.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het hek van de dam hoor. Ik had wat spulletjes gekocht en nu wil ik meer, meer, meer.

Iemand gaf hier de tip van bronzer voor een foundation die net ietsje te licht is. Ik heb de Benefit Hoola gekocht (had ik in het verleden ook al eens) en het werkt heel goed.

Ik zag trouwens ook NYX Pro Foundation Mixer online, waarmee je een foundation lichter/donkerder/warmer mee kan maken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Toen ik ging verhuizen heb ik heel veel make-up weg gedaan, veel spul wat het net niet was of wat ik al een tijdje niet gebruikt had. Het boeide me toen ook niet zo maar de laatste paar maanden heb ik er weer zin in.

Ik had maar 1 lippenstift die ook aardig aan het opraken was (Mac Mehr) en heb de Mac Velvet Teddy en Charlotte Tilbury Pillow Talk besteld.

Een mooie foundation zou ik nog wel willen maar dat durf ik niet aan online. En oh ja, Visearts Neutral Matte palette. Ik heb een neutraal palette van Smashbox waar ik tevreden mee ben maar ben zo benieuwd naar Viseart (veel over gehoord, nog nooit zelf geprobeerd).
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
11-11-2019 21:28
Sjulia wat leuk samenwonen! Wanneer gaat t gebeuren?
En idd turquasi hoe ver ben jij inmiddels?
Jane-oce :hug: zeker te hopen dat gezonder eten, genoeg drinken (geen alcohol) en milde / minder producten gaat helpen.

Hier waren paar producten binnen die ik cheap bij voordeeldrogist heb meebesteld gewoon voor de leuk.
Een elixer lipstick van Max factor die erg fijn opbrengt en aanvoelt maar denk ik niet helemaal mijn kleur is.

Sjulia die CC creme zo dik en plakkerig, draagt dat uiteindelijk wel fijn dan?
Ik heb een gecombineerde huid. Nieuwe foundation test ik als ik niet weg moet. Anders het oude vertrouwde plus flink wat fix spray.
We zijn nu op zoek naar een huis, erg spannend. Ik heb nog nooit samengewoond. Ik wil vooral graag een mooie tuin, die afgesloten is. Ivm de honden. Hij wil eventueel een praktijk aan huis kunnen openen in de toekomst dus.. We zoeken nog even door naar een geschikte plek.


Over de It cosmetics CC creme matterende versie.. Ik vind het gewoon echt vreemd spul. Ik heb zoooveeeel foundations getest in mijn leven, maar dit leek wat mij betreft nergens op, ik kan het maar moeilijk met iets vergelijken. Het is echt wel een dikkig goedje, niet zo prettig werken. Qua dikte lijkt het misschien wat op de LA girl pro matte foundation. Hij smeert alleen ook echt dikker uit, een beetje stug. De dekking lijkt in eerste instantie echt heel goed, maar omdat het veel werk is te blenden en het natuurlijk te laten zitten, verlies je veel dekking en heb je alweer een nieuwe pomp nodig. Niet perse een drama maar prettig is anders. Hij blijft ook plakkerig op de huid, de foundation droogt niet op. Daar heb ik zo'n hekel aan, dan kan ik een foundation eigenlijk al nooit meer echt prettig vinden. Ik heb hem af gepoederd en hij is wel uren blijven zitten, maar de dekking nam echt rap af, al bleef ik wel mat. Na 3 uurtjes (waarbij ik gewoon rustig thuis bezig was) was de dekking al zo dusdanig afgenomen dat rode puistjes en vlekjes weer zichtbaar waren.

Als ik hem blind getest had zou ik zeggen; een nieuwe catrice of maxfactor foundation van een tientje. Voor die prijs wel oke, leuk voor jonge meiden. Maar ik vind het geen serieuze high end foundation zeg maar :-D

Jane-Ice schreef:
11-11-2019 21:40
Net terug van een etentje!!
Het gaat oke met mij regelmatig erg verdrietig dat wel maar alles nog zo vers...mijn moeder is pas een maand geleden overleden maar het leven gaat gewoon door.
Terugdenkend, mijn leven stond gewoon stil toen ik hoorde dat mijn moeder kanker had, geen sociale contacten meer met reallife vrienden en geplande vakantie’s gecanceld. Had me helemaal ingestort op make-up testen dat was mijn enige afleiding naast de zorg van mijn moeder. Zovaak gepost in wachtkamers in het ziekenhuis...zovaak post met tranen/ jankend in dit topic over die stomme make up samples.
Maar het gaat nu beter, mijn moeder heeft geen pijn meer en de stress, wanhoop en onzekerheid is voorbij.
Ik werkte afgelopen maanden veel minder en heb het weer gewoon opgepakt en spreek met vriendinnen af.

Wat spannend, jullie gaan samenwonen!!
Yay, gefeliciteerd!!
Dus die foundation is wel oke? Ik heb hem ook vaker voorbij zien komen maar las veel negatieve reviews erover.
En ja ik test vaak foundation uit wanneer ik werk dan weet ik of ie het overleefd. (Geen vette huid)
Ik herken wel een beetje je manier van omgaan met pijn. Jezelf afsluiten van mensen. Je ergens in storten. Misschien was dit de manier om ermee om te kunnen gaan voor jou, ik hoop dat je vrienden daar begrip voor hebben.
Wel prettig om te lezen dat je dingen weer oppikt :heart: Je klinkt positief, ondanks dat het nog wel zwaar zou zijn voor je, deze periode. Is je vader ook een beetje oke?

Over de foundation; zie hierboven :) Ik vond hem niet zo vreselijk als Tati hem vond, en hij maakte ook niet zulke gekke vlekken op mijn huid, maar het is gewoon echt niet het geld waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind foundation niet mooi. Tref ik steeds de verkeerde?
Ik zie het bij de ogen bijvoorbeeld. En laatst een dame net een bloederig laagje.

Ik zie veel liever een huid met puistjes of kuiltjes, dan zo nep laag.

Maar wel iemand mij het uitleggen?

Ik heb een vloeibare van Etos. Die gebruik ik soms alleen om een mini beetje op een puistje aan te tippen. :hihi:

Misschien moet ik eens een goede proberen en kijken of het wat voor mij is. Ik ben nu van de dagcrème, mascara, oogpotloos onderste ooglid. Soms eyeliner bovenste ooglid en ook wel regelmatig oogschaduw. Laatst gekleurde eyeliner, is ook leuk.

Lippenstift doe ik helaas te weinig. Deze zomer had ik vaak knalroze op, zo leuk. Eens kijken welke kleur ik deze winter ga kiezen.
Met wat lippen balsem is mijn natuurlijke kleur ook mooi.
Alle reacties Link kopieren
Monstrea, je hebt natuurlijk verschillende soorten foundation. Ik houd zelf niet van full coverage maar er is ook nog light en medium. Ik heb een mineral foundation (bareMinerals) en een serum foundation (The Ordinary) en beiden zijn light.

Vorige week heb ik nog een tinted moisturizer (Laura Mercier) gekregen en die vind ik ook heel prettig. Zit SPF in en maakt mijn huid net iets minder vlekkerig. Oneffenheden zie je er nog wel doorheen. Ik wil stiekem het liefst zo'n airbrushed hoofd maar ja, daar ben ik echt te oud voor.

Verder houd ik het erg basic en neutraal. Lisa Eldridge heeft goede tutorials hiervoor.

Vond vandaag nóg een doos met makeup. Sommige dingen had ik al jaren. Ik was altijd fan van dr. Hauschka. Geen idee waarom. Er is zo veel beter spul. Heb alles de container in gekieperd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn foundation is van Mac. Jaren geleden hebben ze me daar licht opgemaakt. Juiste blusher, juiste foundation en goede mascara. Het advies is gratis als je producten aanschaft. Beste advies ooit. Ik heb serieus veel complimenten gehad. Combi foundation en blusher gebruik ik nog steeds, net als meer andere producten.

Ik overweeg wel weer een nieuw advies, omdat er steeds meer met kleurvlakken opgemaakt wordt. Shapen van je gezicht.
Wie heeft hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia, lijkt me echt vreselijk, plakkerige dikke foundation. Ik wil gewoon een hand op mijn wang kunnen leggen zodat het niet afgeeft.
Een goede foundation zie je niet zitten.
vanlippebiesterveld schreef:
12-11-2019 18:20
Mijn foundation is van Mac. Jaren geleden hebben ze me daar licht opgemaakt. Juiste blusher, juiste foundation en goede mascara. Het advies is gratis als je producten aanschaft. Beste advies ooit. Ik heb serieus veel complimenten gehad. Combi foundation en blusher gebruik ik nog steeds, net als meer andere producten.

Ik overweeg wel weer een nieuw advies, omdat er steeds meer met kleurvlakken opgemaakt wordt. Shapen van je gezicht.
Wie heeft hier ervaring mee?
Leuk voor op YouTube, insta, theater of tv. Niet in dagelijks leven. Hooguit wat bronzer en highlighter. Niet zwaar contouren, gewoon niet. Tenzij je als drag door het leven wil (ik kan die associatie maar niet los maken sorry)
(Het komt trouwens wel serieus uit de drag wereld, oorspronkelijk. Zodat man op vrouw lijkt. Als vrouw dus hoogst onnodig. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven