De perfecte spijkerbroek
vrijdag 15 november 2019 om 09:03
Ik vind winkelen voor een spijkerbroek altijd een martelgang: 10 broeken aan en uit, verkoopsters die alles prachtig vinden en uiteindelijk zonder broek thuiskomen.
Spijkerbroeken die lekker zitten, doen te weinig voor mijn figuur. Spijkerbroeken waarin ik er best goed uitzie, zitten vaak te los of te strak bij mijn buik. En dat lijkt dan opnieuw niet mooi, want dat tekent of ik moet steeds 'hijsen'.
Ik heb korte benen (1.70 m.), ronde heupen en billen, bovenbenen die dikker zijn dan ik zou willen, een buikje en maat 40/42.
Wie heeft dé tip?
Spijkerbroeken die lekker zitten, doen te weinig voor mijn figuur. Spijkerbroeken waarin ik er best goed uitzie, zitten vaak te los of te strak bij mijn buik. En dat lijkt dan opnieuw niet mooi, want dat tekent of ik moet steeds 'hijsen'.
Ik heb korte benen (1.70 m.), ronde heupen en billen, bovenbenen die dikker zijn dan ik zou willen, een buikje en maat 40/42.
Wie heeft dé tip?
vrijdag 15 november 2019 om 09:53
Klinkt fantastisch, die winkel!Mevrouw75 schreef: ↑15-11-2019 09:45Ik weet niet of hij nog bestaat, maar ik ging toen ik in Utrecht woonde altijd op een doordeweekse dag (dat is belangrijk!) naar de Rode Winkel. Daar moest je ook veel passen, maar verkopers zeiden ipv dat een broek prachtig stond, dat ze nog even door gingen zoeken want het kan nóg beter. Ik stond in het pashokje of bij de spiegel zij renden de winkel rond om een nóg betere pasvorm te zoeken.
Nu draag ik gewoon geen broeken meer, dat is ook een oplossing.
Geen broeken, dus altijd jurkjes/rokjes? Die draag ik ook graag, maar soms wil ik gewoon 'makkelijk'.
vrijdag 15 november 2019 om 09:54
Ik heb even gekeken, maar wat veel keus heeft Esprit! Keuzestress... Welke zit fijn en waarom?Bim schreef: ↑15-11-2019 09:52Op dit moment Esprit, die zit echt heel lekker en is ook niet zo stug. En iemand noemde Yaya, heb ik ooit ook een spijkerbroek van gehad en dat was jarenlang mijn lievelingsbroek. Maar die heb ik daarna niet meer kunnen vinden.
Man en zoon hebben een spijkerbroek van jogdenim, die willen niet meer anders!
vrijdag 15 november 2019 om 09:56
Gewoon, een rok of jurk met panty. Meestal 40 of 60 denier. Omdat die strak tegen je benen zit is dat warmer dan een koddige spijkerbroek.
Als het heel erg kou is, -15 ofzo, dan doe ik op de fiets nog weleens een hardlooptight extra aan. Maar op de fiets krijg je het vaak best nog wel warm.
Verder komt men in het algemeen tegenwoordig niet meer zoveel buiten hoor.
vrijdag 15 november 2019 om 09:58
vrijdag 15 november 2019 om 10:00
Hangt van je figuur af en de plaatsing van de zakken. Ik heb zo'n enorme reet dat het bij mij als een normale broek zit.
vrijdag 15 november 2019 om 10:09
Wat is op dit moment dan wel in de mode? Ik draag het liefst slim fit oid, in een skinny voel ik me net een saucijsje.
vrijdag 15 november 2019 om 10:12
bootcut of flared.dutchsuzanne schreef: ↑15-11-2019 10:09Wat is op dit moment dan wel in de mode? Ik draag het liefst slim fit oid, in een skinny voel ik me net een saucijsje.
wij slapen nooit.
vrijdag 15 november 2019 om 10:12
Mom jeans, die je als mom eigenlijk helemaal niet wil dragen, want dan ben je een oude tut.dutchsuzanne schreef: ↑15-11-2019 10:09Wat is op dit moment dan wel in de mode? Ik draag het liefst slim fit oid, in een skinny voel ik me net een saucijsje.
vrijdag 15 november 2019 om 10:13
Pepe is fantastisch!
zelfs na jaren dragen zit Pepe nog perfect.
wij slapen nooit.
vrijdag 15 november 2019 om 10:26
Ik kies altijd voor stress omdat dat mooier valt en minder stug is. Dan kies ik meestal medium hoogte (want bij laag krijg ik een brede kont en hoog vind ik niet zo lekker zitten). Meestal kies ik skinny of slim omdat ik het lelijk vind als de broek slobbert om mijn benen (ik heb vrij smalle benen) en tenslotte kijk ik naar de lengte omdat ik 182 lang ben. Het model dat ik nu heb staat er niet bij maar lijkt het meest op deze: https://www.esprit.nl/dameskleding/kled ... E1B002_902 , denk alleen dat die ik heb iets nauwer aansluit.
Beter een half motto....
vrijdag 15 november 2019 om 10:34
Ik was vorig jaar in het outlet in Roermond, in de mustang winkel. Een enorme wand met heel veel broeken en een bordje; wacht op de verkoper.
Die inventariseerde. Wat wil je precies hebben.
Ik wil een low-waist, licht uitlopend (bootcut maar het mag niet flapperen), geen rare stiksels, geen versiering, géén gaten. Ik heb langere benen dan gemiddeld en ik wil mijn broek tot bijna op de grond.
Lon wilde een high-waist, strak aansluitend, ook bij de enkels (dat is vaak een probleem). Zij heeft ook langere benen dan gemiddeld en wilde een jeans die tot net boven de enkels kwam.
Voor haar trokken ze een broek uit het rek, die paste precies, hij was er in drie kleuren. Klaar.
Voor mij bleek het iets lastiger, maar na een half uurtje had ik 12 broeken in het hokje, waarvan 6 afgekeurd, 4 twijfelgevallen en 2 perfecte.
Uiteindelijk stond het hele team erbij
. Blijkbaar was, wat ik wilde, best een beetje apart. Maar reken maar dat ik in de vakantie nog een keertje terugga.
Broeken waren heel betaalbaar, per stuk rond de zes tientjes.
Maar moraal van dit verhaal: passen passen passen passen passen. Is de enige manier.
Die inventariseerde. Wat wil je precies hebben.
Ik wil een low-waist, licht uitlopend (bootcut maar het mag niet flapperen), geen rare stiksels, geen versiering, géén gaten. Ik heb langere benen dan gemiddeld en ik wil mijn broek tot bijna op de grond.
Lon wilde een high-waist, strak aansluitend, ook bij de enkels (dat is vaak een probleem). Zij heeft ook langere benen dan gemiddeld en wilde een jeans die tot net boven de enkels kwam.
Voor haar trokken ze een broek uit het rek, die paste precies, hij was er in drie kleuren. Klaar.
Voor mij bleek het iets lastiger, maar na een half uurtje had ik 12 broeken in het hokje, waarvan 6 afgekeurd, 4 twijfelgevallen en 2 perfecte.
Uiteindelijk stond het hele team erbij
Broeken waren heel betaalbaar, per stuk rond de zes tientjes.
Maar moraal van dit verhaal: passen passen passen passen passen. Is de enige manier.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 15 november 2019 om 12:08
Je kunt veel over mijn kont zeggen, maar er is meer voor nodig dan een high waist jeans om die lang te krijgen. Daarnaast hoef je er niet gelijk een crop top op te dragen he.
vrijdag 15 november 2019 om 13:07
Ik draag bijna altijd jurken of rokken met een dikke panty
En er zijn natuurlijk ook nog andere broeken dan alleen jeans...
vrijdag 15 november 2019 om 13:54
Goeie! Shoeby is sowieso een fijne winkel.snaptegijut schreef: ↑15-11-2019 13:10Ik heb ongeveer jouw postuur en zweer bij de high waist skinny van Shoeby. Vind ik qua prijs best te doen (rond de 50 euro).
vrijdag 15 november 2019 om 13:58
Ik heb ongeveer hetzelfde figuur als ik dat zo lees (ben iets kleiner) maar ik draag graag LTB Zena. Daarnaast heb ik van Esprit een flarden jeans (de broekspijpen zijn niet heel erg wijd aan de onderkant) en ik heb onlangs van Mustang een hele fijne broek gekocht, die gewoon iets wijder valt. De sissy straight.
Succes!!
Succes!!
vrijdag 15 november 2019 om 14:11
Ik herken de crime!
Pas op pad geweest voor een nieuwe spijkerbroek. Best een paar broeken aangehad die verrassend mooi zaten. Maar dit waren geen hoge modellen en die zoek ik wel.
Verder een paar broeken aangehad van andere stof, met elastische band dus zonder rits of knopen. Ik moet bekennen dat deze wel fijn zaten en ook mooi waren.
Maar ik twijfelde. Ik gedachte leek dit zo 'suf'.
Hoe denken jullie hierover? Want ik zie er nu toch best veel in de winkels.
Pas op pad geweest voor een nieuwe spijkerbroek. Best een paar broeken aangehad die verrassend mooi zaten. Maar dit waren geen hoge modellen en die zoek ik wel.
Verder een paar broeken aangehad van andere stof, met elastische band dus zonder rits of knopen. Ik moet bekennen dat deze wel fijn zaten en ook mooi waren.
Maar ik twijfelde. Ik gedachte leek dit zo 'suf'.
Hoe denken jullie hierover? Want ik zie er nu toch best veel in de winkels.
vrijdag 15 november 2019 om 16:24
Dat heb ik juist het liefst zo min mogelijk
Stretch heb ik overigens ook het liefst zo min mogelijk (heel laag % kan ik wel mee leven). Ik vind broeken met stretch wel comfortabel, maar ze lopen zo snel uit.
vrijdag 15 november 2019 om 18:13
Dat heeft even een opleving gehad maar is het toch niet meer zo op dit moment (behalve in die winkels die vol hangen met jaren 80 rommel)
Skinny's zijn niet uit of in, die kun je altijd aan. Gewoon neutraal.
...