Wat draag je NA bevalling in ZKH?
dinsdag 12 november 2019 om 15:52
Ja, zo’n tshirt-pyjama-ding, neem ik aan?
Goed, volledige verhaal: binnen enkele weken ga ik voor het eerst bevallen. Het wordt een medische bevalling in het ziekenhuis (POP poli). Als alles goed gaat mag ik vrij snel naar huis (geen observatie plicht want geen medicatiegebruik), maar er wordt toch vanuit gegaan dat ik even blijf.
Inmiddels ben ik de bevaltas aan het klaarzetten. Ik heb al mega onderbroeken van de Zeeman, voedings BH (2 goedkopies op de groei), wat houdbaar eten (ontbijtkoek, kauwgum voor vriend, pakjes limonade, fles voor water, dat soort dingen), camera, eerste setje kleding baby, etc.
Maar goed, ik moet zelf natuurlijk ook wat aan NA de bevalling. Tijdens stel ik me volledig in op naakt + warme sokken (check). Ik neem aan dat een lange soepjurk lekker zit na een bevalling (en dat charmante net broekje + kraamverband verhult), maar waar haal je die dingen?? Ik slaap nooit in iets en de ijdele kant in mij zegt dat ik toch ook een enigszins normaal gewaad aan wil voor de eerste familiefoto’s (en van die roze oma pyjama van de Zeeman werd ik nog bleker dan normaal. Overigens: de praktische kant in mij zegt: Niet te duur, want er komen zo veel vlekken in dat je dat ding meteen weer weggooit).
Is het handig als er knoopjes in zitten voor de borstvoeding bijvoorbeeld? Wat zie ik over het hoofd? Wat trokken andere vrouwen aan?
Mijn hormonen nemen een loopje met me inmiddels. Vond een prima ding bij Livera (zwart, ook handig!!), maar vond 25€ wat veel voor het doel. De Zeeman hier gaat dicht en heeft heel veel niet meer. Behalve dus zo’n roze oma pyjama met frutseltjes waarin ik er nu al uitzie als een half lijk.
Goed, volledige verhaal: binnen enkele weken ga ik voor het eerst bevallen. Het wordt een medische bevalling in het ziekenhuis (POP poli). Als alles goed gaat mag ik vrij snel naar huis (geen observatie plicht want geen medicatiegebruik), maar er wordt toch vanuit gegaan dat ik even blijf.
Inmiddels ben ik de bevaltas aan het klaarzetten. Ik heb al mega onderbroeken van de Zeeman, voedings BH (2 goedkopies op de groei), wat houdbaar eten (ontbijtkoek, kauwgum voor vriend, pakjes limonade, fles voor water, dat soort dingen), camera, eerste setje kleding baby, etc.
Maar goed, ik moet zelf natuurlijk ook wat aan NA de bevalling. Tijdens stel ik me volledig in op naakt + warme sokken (check). Ik neem aan dat een lange soepjurk lekker zit na een bevalling (en dat charmante net broekje + kraamverband verhult), maar waar haal je die dingen?? Ik slaap nooit in iets en de ijdele kant in mij zegt dat ik toch ook een enigszins normaal gewaad aan wil voor de eerste familiefoto’s (en van die roze oma pyjama van de Zeeman werd ik nog bleker dan normaal. Overigens: de praktische kant in mij zegt: Niet te duur, want er komen zo veel vlekken in dat je dat ding meteen weer weggooit).
Is het handig als er knoopjes in zitten voor de borstvoeding bijvoorbeeld? Wat zie ik over het hoofd? Wat trokken andere vrouwen aan?
Mijn hormonen nemen een loopje met me inmiddels. Vond een prima ding bij Livera (zwart, ook handig!!), maar vond 25€ wat veel voor het doel. De Zeeman hier gaat dicht en heeft heel veel niet meer. Behalve dus zo’n roze oma pyjama met frutseltjes waarin ik er nu al uitzie als een half lijk.
dinsdag 12 november 2019 om 20:12
Ik vind het schattig.Pergamon schreef: ↑12-11-2019 16:44Ik ga er helemaal in met het idee dat het me geen ene fluit interesseert hoe ik er bij lig. Plus dat ik het ziekenhuis nu altijd al zo bloedheet vind! Maar ik gooi er een tshirt en een hempje bij in (in de tas) zodat ik wat aankan als ik dat toch graag wil
Ik lach overigens ook hard om mezelf hoor! Herken mezelf soms bijna niet terug
dinsdag 12 november 2019 om 20:14
MadameJean schreef: ↑12-11-2019 16:43Wat erg. Ik weet het niet meer. Behalve dat ik per ongeluk een normale spijkerbroek had ingepakt voor naar huis. Kwam middenin de nacht naar zkh in een joggingbroek, die was wel vies geworden ivm vruchtwater.
Kom ik uit de douche na bevallen, man had mn kleren klaargelegd...schone bh check voedingstopje check, zacht vestje met knoopjes check en... EEN SKINNY LEVI’S?! Handig. Grrr.
dinsdag 12 november 2019 om 21:44
Ik kom uit een fertiliteitstraject, dus het halve ziekenhuis heeft al bij mr naar binnen gekeken. Het maakt me echt niet uit eigenlijk, naakt of niet naakt. De mensen op de afdeling hebben al zoveel bevallingen gedaan dat ik niet verwacht dat ze de mijne zullen onthouden. Motto is in elk geval: doen wat ik dan het meest comfortabel vind. Waarbij "comfortabel" natuurlijk erg relatief is.
dinsdag 12 november 2019 om 22:15
Ik moest na een inleiding (gepland) langer in het ziekenhuis blijven. Omdat nog niet vooraf duidelijk was hoe lang, had ik ruim ingepakt. Ik had 3 van de al eerder genoemde nachthemden met knoopjes aan de voorkant bij me... en die konden de volgende dag allemaal in de was. Ik heb echt liggen zweten als een otter en was blij dat ik dan iets droogs aan kon doen.
Ik ben overigens bevallen in een hemd van de hema, het langere model. En naar huis gegaan in mijn zwangerschapsjoggingbroek, hema hemd en vestje.
Ik ben overigens bevallen in een hemd van de hema, het langere model. En naar huis gegaan in mijn zwangerschapsjoggingbroek, hema hemd en vestje.
woensdag 13 november 2019 om 14:09
Ik ben geslaagd hoor! Een lang tshirt, een pyjama long sleeve met knoopjes en een wijde, zachte pyjama broek.
De control freak in mij is nog niet helemaal tot rust (een vest! Een vest!), maar de belangrijkste dingen zijn er
(nu nog hopen dat baby nog even blijft zitten, ik ben nog niet zo toe aan bevallen en vind het prima nog even aan te kunnen rommelen)
De control freak in mij is nog niet helemaal tot rust (een vest! Een vest!), maar de belangrijkste dingen zijn er
(nu nog hopen dat baby nog even blijft zitten, ik ben nog niet zo toe aan bevallen en vind het prima nog even aan te kunnen rommelen)
woensdag 13 november 2019 om 14:39
justagirly schreef: ↑13-11-2019 14:35![]()
Heb je niet zelf nog een lekker vest in huis?
Fijn dat je geslaagd bent!
Wanneer ben je uitgerekend?
Oh zeker! Maar hormonen he (plus uitkijken naar nieuwe kleding voor NA de bevalling, want ik wil wel weer eens wat anders aan)
2 december uitgerekend, dus hopelijk heb ik nog even
vrijdag 15 november 2019 om 19:21
Hier 2,5 week geleden bevallen van nummer twee. Ik kon (kan) echt niet zonder de voedingsshirtjes (met spaghettibandjes) van de h&m en de netbroekjes uit het kraampakket. En voor de rest droeg ik alleen sokken. Bleef het bloedheet houden. Daarnaast een joggingbroek met een hele brede band toen ik naar huis ging (keizersnede dus alles moest wijd). Wat ook relaxt is (maar niks met kleding heeft te maken) is een boxje waarop je fijne muziek kan afspelen. Succes alvast met de laatste loodjes.