Uitgerekend eind juni-begin juli 2020
vrijdag 1 november 2019 om 13:56
Hoi,
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
vrijdag 15 november 2019 om 19:51
Ik snap je heel goed hoor! Ik geef je groot gelijk. Vooral doen waar jij je goed bij voelt! Heb ook altijd gezegd dat ik flesvoeding ging geven. Alleen mijn man is arts en heeft me kunnen overtuigen om het op z'n minst te proberen. Ik heb wel gezegd dat als ik me er niet prettig bij voel en niet meer wil, ik ook meteen stop en dat hij daar dan geen discussie meer over moet gaan houden. Dat vond hij dan weer prima.Siniwonder26 schreef: ↑15-11-2019 19:21FlesvoedingMijn man is er fel op tegen (want natuur) maar ik zie borstvoeding niet zitten. Eeuwige discussie blijft dat he, vooral doen wat goed voelt
![]()
vrijdag 15 november 2019 om 20:53
Justagirly was ik nog helemaal vergeten in mijn vorige bericht: wat fijn dat de echo goed was!!!
Borstvoeding/flesvoeding...
Ivm met allergieën die heel veel voorkomen aan mijn kant van de familie en waar ik extreme varianten van heb ga ik dit overleggen met een deskundige alvorens ik een keuze maak.
Wat doen jullie met de nipt?
Borstvoeding/flesvoeding...
Ivm met allergieën die heel veel voorkomen aan mijn kant van de familie en waar ik extreme varianten van heb ga ik dit overleggen met een deskundige alvorens ik een keuze maak.
Wat doen jullie met de nipt?
vrijdag 15 november 2019 om 21:38
Ik zal er wel eerder mee moeten stoppen, 6 jaar geleden zat ik nl thuis, toen heb ik het wel 9 maanden gedaan. Tot ik weer wrrk had. Kolven lukt me dan meestal niet, heb nu een vaste baan dus na het verlof + vakantie 3 weken ben ik bang dat het wel ophoudt. Kan me nog wel goed herinneren hoe fijn het dan was dat ik mijn eigen lijf echt terugkreeg, zo'n gevoel was het toen wel. Geen melkfabriekje meer
Kun je trouwens je vakantie na je verlof opnemen? Het valt er ws ergens tussenin, hoe werkt dat ? Iemand een idee?

Kun je trouwens je vakantie na je verlof opnemen? Het valt er ws ergens tussenin, hoe werkt dat ? Iemand een idee?
zaterdag 16 november 2019 om 05:16
zaterdag 16 november 2019 om 08:16
Het is zo'n persoonlijke keuze borst of fles..ik heb mij nooit goed gevoeld bij het idee. Het lijkt mij juist heel stressarm flesvoeding te geven en het kindje daar ritme in te geven. geen aanhapstress, geen kolfapparaat en een manlief die mee kan voeden.
Voor wat betreft NIPT..lang over gesproken maar wij hebben de keuze gemaakt dit niet te doen en alleen de 20 weken echo te doen. Voor ons zou er niets veranderen als er iets uit de NIPT komt, hoe moeilijk dat ook zou ziJn.
Voor wat betreft NIPT..lang over gesproken maar wij hebben de keuze gemaakt dit niet te doen en alleen de 20 weken echo te doen. Voor ons zou er niets veranderen als er iets uit de NIPT komt, hoe moeilijk dat ook zou ziJn.
zaterdag 16 november 2019 om 13:19
@lilalilly en siniwonder het lijkt mij ook verschrikkelijk ongemakkelijk om op het werk te moeten kolven. Dat ga ik dus ook niet doen. Ik stop sowieso met bv voordat ik weer ga werken.
@nipt ja, wij gaan dat wel doen. Vooral mijn man wil weten of er afwijkingen zijn. Hij wil geen zwaar gehandicapt kind. Natuurlijk weet je nooit wat er hij de bevalling of later kan gebeuren, maar toch.
@nipt ja, wij gaan dat wel doen. Vooral mijn man wil weten of er afwijkingen zijn. Hij wil geen zwaar gehandicapt kind. Natuurlijk weet je nooit wat er hij de bevalling of later kan gebeuren, maar toch.
zaterdag 16 november 2019 om 16:34
De hele medische wereld berust op kansberekening:-).justagirly schreef: ↑16-11-2019 13:24Nou de Nipt is ook alleen maar een kansberekening hè, dus zekerheid heb je nooit.
maandag 18 november 2019 om 18:53
31justagirly schreef: ↑17-11-2019 16:21De hele medische wereld?
Ben ik het niet mee eens.
Lila_Lilly, hoe oud ben je?
Ik doe geen testen.
maandag 18 november 2019 om 19:27
Hier nog niet bezig met namen. Misschien dat dat na de termijnecho komt, of de geslachtsbepaling (nog zo'n leuk discussiepunt) 
Mijn constante missselijkheid is inmiddels veranderd in constant misselijk zijn met opeens hele felle kolhals/braakneigingen. Ik hou het wel binnen maar manmanman wat een rotgevoel is dat. Voel me nu al 6 weken ellendig en probeer elke dag weer positief te starten maar lig inmiddels alweer uitgeteld op de bank. Ben normaal geen klager maar vind dit echt heel pittig met werk er bij. Ik probeer wel wekelijks te sporten (voorheen 3/4 keer pw) maar ook hier is de lol vanaf. En als ik dan hoor "het is voor een goed doel" wil ik wel scheeuwen haha!
Tot zover mijn klaagminuutje

Mijn constante missselijkheid is inmiddels veranderd in constant misselijk zijn met opeens hele felle kolhals/braakneigingen. Ik hou het wel binnen maar manmanman wat een rotgevoel is dat. Voel me nu al 6 weken ellendig en probeer elke dag weer positief te starten maar lig inmiddels alweer uitgeteld op de bank. Ben normaal geen klager maar vind dit echt heel pittig met werk er bij. Ik probeer wel wekelijks te sporten (voorheen 3/4 keer pw) maar ook hier is de lol vanaf. En als ik dan hoor "het is voor een goed doel" wil ik wel scheeuwen haha!
maandag 18 november 2019 om 19:36
Lastig te geloven hè:-) Vond ik ook:-)
Mijn man is echter arts. Hij en zijn collega's vertelde mij dat, vond dat ook bijzonder.
Maar bijvoorbeeld als je naar de huisarst gaat met een klacht zoals hoofdpijn of buikpijn dan zijn er legio aan oorzaken te noemen. De huisarts vraagt dan door en bekijkt welke diagnose hem het meest logisch lijkt (de grootse kans). Veel mensen weten niet dat dit zo gaat. Maar het is zo lastig en ingewikkeld om goeie diagnoses te stellen het blijft vaak toch een soort van gok of wat het meest waarschijnlijk is. Een groter voorbeeld zijn mensen met de diagnose kanker. Ook daar vallen vaak percentages van kansen dat een behandeling wel/niet aanslaat etc.
Nipt dus inderdaad ook. Is ook een kans op een afwijking maar 100% zekerheid heb je niet.
Hier gaat het wel aardig. Ik merk dat ik me wel zenuwachtig maak of alles goed gaat. Heb het gevoel dat mijn kwaaltjes minder worden. Heb dus zodadelijk een extra echo. Ook omdat ik nog steeds dagelijks bloed verlies. Ik hoop dat alles goed is. We zullen het zo zien.
@namen mijn man en ik hebben al een jaar of 2 een jongensnaam en een meisjesnaam die we beide leuk vinden. Ik merk alleen dat ik nog meer opties heb voor namen alleen mijn man blijft hangen bij de twee die we al hadden. Dat zullen ze dan ook wel worden denk ik.
maandag 18 november 2019 om 20:17
Spannend aardbei, ik hoop dat alles goed is. Snap heel goed dat bloedverlies je ongerust maakt. Duim voor je!
Wat vervelend Sini! Ik voel ook echt wel dat ik zwanger ben, wordt misselijk als ik een lege maag heb, ben vermoeider en enorm zere borsten (alsof ze in de fik staan). Maar gelukkig niet zo erg als jij, ik heb met je te doen. Één troost: in het tweede trimester wordt het vaak beter, echt!
Wij doen weer NIPT (bij dochter in België gedaan want was toen nog niet in NL zonder doorverwijzing), maar niet op randbevindingen (alleen de 3 grote afwijkingen). En mijn vriend vindt een geslachtsbepalende echo met 15 weken ook wel leuk. Ik vind wachten tot 20 weken ook prima
maar met 15 weken extra echo is leuk natuurlijk! En borstvoeding ging bij mijn dochter heel goed, ruim een jaar gegeven met full time baan (op werk kolven), ben benieuwd hoe dat deze keer gaat. Hoop ook zo makkelijk!
Qua namen hebben we voor een jongen al wel ideeen, maar voor een meisje echt geeeeen idee haha
Wat vervelend Sini! Ik voel ook echt wel dat ik zwanger ben, wordt misselijk als ik een lege maag heb, ben vermoeider en enorm zere borsten (alsof ze in de fik staan). Maar gelukkig niet zo erg als jij, ik heb met je te doen. Één troost: in het tweede trimester wordt het vaak beter, echt!
Wij doen weer NIPT (bij dochter in België gedaan want was toen nog niet in NL zonder doorverwijzing), maar niet op randbevindingen (alleen de 3 grote afwijkingen). En mijn vriend vindt een geslachtsbepalende echo met 15 weken ook wel leuk. Ik vind wachten tot 20 weken ook prima

Qua namen hebben we voor een jongen al wel ideeen, maar voor een meisje echt geeeeen idee haha
maandag 18 november 2019 om 20:43
Wij zijn wel bezig met namen maar het is echt verschrikkelijk hier! Bij onze dochter was het heel duidelijk: dit is de naam. Nu hebben we nog niks waar we een wauw gevoel bij hebben...
Wij doen wel een extra echo voor de geslachtsbepaling, hebben we bij onze dochter ook gedaan.
Ik voel me wel goed, wel veel moe en zere borsten.
Wij doen wel een extra echo voor de geslachtsbepaling, hebben we bij onze dochter ook gedaan.
Ik voel me wel goed, wel veel moe en zere borsten.
maandag 18 november 2019 om 21:19
Herkenbaar!Siniwonder26 schreef: ↑18-11-2019 19:27Hier nog niet bezig met namen. Misschien dat dat na de termijnecho komt, of de geslachtsbepaling (nog zo'n leuk discussiepunt)
maandag 18 november 2019 om 21:21