Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zaterdag 16 november 2019 om 16:55
Ah oke bedankt dan ga ik daar eens naar kijken!
@flomo: Kan je niet op 'make up workshop' googlen in je omgeving? Vaak worden die wel aangeboden.
zaterdag 16 november 2019 om 18:26
Vanlippe, ik ben vandaag ook bij de MAC counter geweest! Het was heel rustig in de winkel. Ik denk dat iedereen op het plein aan het rellen was (pro/anti the one who shall not be named) of zo.
Ik werd heel goed geholpen. Verschillende dingen uitgeprobeerd en ik ben overduidelijk een MAC NC20. Ik had gedacht dat ik lichter zou zijn maar nee. Ik heb de Waterweight foundation gekocht en ook maar een concealer (zag echt het verschil) en toen ik toch bezig was heb ik ook maar de paint pot in soft ochre meegenomen. Kreeg een mascara primer cadeau.
Ben er erg blij mee. Foundation stond echt goed en zeker met de concealer en de paint pot zag ik er echt wel fris uit. Ik heb verder geen samples gevraagd. Eerst maar eens met die MAC foundation bezig.
Mijn samples van Mintenz zijn ook binnen. Zit inderdaad best veel in zo'n zakje. Ik had het setje 'light' en daar zit zeker wel een match bij. Ben benieuwd of het ook zo lekker aanbrengt als bareMinerals. Ik had die ook meegenomen naar de Douglas (ze verkopen het daar niet) en die van mij is inderdaad net iets te licht (vergelijkbaar met NC15). Maar niet zo idioot dat er met een beetje Hoola niets van te maken is.
Ik werd heel goed geholpen. Verschillende dingen uitgeprobeerd en ik ben overduidelijk een MAC NC20. Ik had gedacht dat ik lichter zou zijn maar nee. Ik heb de Waterweight foundation gekocht en ook maar een concealer (zag echt het verschil) en toen ik toch bezig was heb ik ook maar de paint pot in soft ochre meegenomen. Kreeg een mascara primer cadeau.
Ben er erg blij mee. Foundation stond echt goed en zeker met de concealer en de paint pot zag ik er echt wel fris uit. Ik heb verder geen samples gevraagd. Eerst maar eens met die MAC foundation bezig.
Mijn samples van Mintenz zijn ook binnen. Zit inderdaad best veel in zo'n zakje. Ik had het setje 'light' en daar zit zeker wel een match bij. Ben benieuwd of het ook zo lekker aanbrengt als bareMinerals. Ik had die ook meegenomen naar de Douglas (ze verkopen het daar niet) en die van mij is inderdaad net iets te licht (vergelijkbaar met NC15). Maar niet zo idioot dat er met een beetje Hoola niets van te maken is.
zondag 17 november 2019 om 12:53
Wat fijn om te horen dat jullie goede adviezen hebben gekregen, wat een leuk ervaring ook.
Ik heb die samples van Mintenz ook binnen en heb het op gedaan.
Ik heb de medium versie...ik vind hem niet zo fijn werken misschien moet ik eraan wennen. De dekking is ook te licht voor mij.
Het ziet er wel naturel uit en heeft een mooie teint.Je voelt hem ook niet zitten. Leuk om het uitgeprobeerd te hebben voor deze prijs.
Ikzelf zal geen fullsize nemen.
Ik heb die samples van Mintenz ook binnen en heb het op gedaan.
Ik heb de medium versie...ik vind hem niet zo fijn werken misschien moet ik eraan wennen. De dekking is ook te licht voor mij.
Het ziet er wel naturel uit en heeft een mooie teint.Je voelt hem ook niet zitten. Leuk om het uitgeprobeerd te hebben voor deze prijs.
Ikzelf zal geen fullsize nemen.
Prrrr, mauw miawwwww.
zondag 17 november 2019 om 13:26
zondag 17 november 2019 om 13:31
Je huid knapt nooit op van een foundation, in poedervorm of vloeibaar. Eigenlijk is het gewoon het beste voor de huid om niks te dragen. Maar mij niet gezien
Ik ben ook geen fan van de dekking die een poederfoundation geeft, met als uitzondering Mac fix powder plus foundation. Maar het werkt voor mij nooit zo goed als een vloeibare foundation, ik wil namelijk wel primers dragen en dat gaat vaak minder mooi onder poeders. En de dekking en gladde finish van een vloeibare foundation wil ik niet missen
De vloeibare van Bareminerals, barepro, gister 16 uur gedragen en het zat nog mooi. Zou het niks voor jou zijn Jane?

zondag 17 november 2019 om 13:40
Ik had gisterochtend de Mintenzpoeder opgedaan. Niet te dikke laag (ik hou van lichte dekking) en gisteravond voor we naar een feestje gingen nog een laagje eroverheen.
Toen was het wel gelijk een stuk meer dekking. Opbouwen in laagjes dus.
De groene concealer is denk ik een miskoop voor mij. Er zat ook een proefzakje rose concealer bij en die heb ik onder mijn ogen gebruikt. Die vind ik wel mooi.
Ik merk wel droge plekjes op mijn kin en tussen mijn ogen en neus. Dat heb ik wel vaker, kan ook door het weer komen maar wel opvallend dat het nu op komt zetten nadat ik de poeder ben gaan gebruiken.
Vandaag een dagje dikke laag dagcrème (en straks nog een keer)
Toen was het wel gelijk een stuk meer dekking. Opbouwen in laagjes dus.
De groene concealer is denk ik een miskoop voor mij. Er zat ook een proefzakje rose concealer bij en die heb ik onder mijn ogen gebruikt. Die vind ik wel mooi.
Ik merk wel droge plekjes op mijn kin en tussen mijn ogen en neus. Dat heb ik wel vaker, kan ook door het weer komen maar wel opvallend dat het nu op komt zetten nadat ik de poeder ben gaan gebruiken.
Vandaag een dagje dikke laag dagcrème (en straks nog een keer)
zondag 17 november 2019 om 13:42

zondag 17 november 2019 om 13:43
Zijn hier meer mensen met PMU?
Ik heb vorig jaar augustus permanente eyeliner genomen. In het bruin.
Redelijk dikke lijn op bovenooglid en dunner op onderooglid.
Na 6 weken nog terug geweest om bij te laten werken maar eigenlijk moet ik nu al wel weer.
En daar baal ik van. Na 1 jaar al. Ik teken nu alsnog iedere dag eyeliner en dat was nou net niet de bedoeling.
Na 6 weken nog terug geweest om bij te laten werken maar eigenlijk moet ik nu al wel weer.
En daar baal ik van. Na 1 jaar al. Ik teken nu alsnog iedere dag eyeliner en dat was nou net niet de bedoeling.

zondag 17 november 2019 om 19:10
Geen ervaring mee, maar het lijkt me vrij snel idd.PoesinBoots schreef: ↑17-11-2019 13:43Zijn hier meer mensen met PMU?
Ik overweeg al een tijdje mijn wenkbrauwen te laten tekenen.
Op no make up dagen vind ik mijn wenkbrauwen echt te licht, ze zijn ook absoluut niet vol.
Iemand daar ervaring mee? Ik ken wel een paar mensen die het hebben laten doen maar vind het resultaat bij hen niet zo mooi dus ga hun niet vragen hoe en waar etc

zondag 17 november 2019 om 20:53
zondag 17 november 2019 om 20:57
Hobbelster schreef: ↑17-11-2019 19:12Terwijl ik over die wenkbrauwen post, komt er een reclame op tv voorbij van Eyebrow Magic. Iemand dat al geprobeerd?
Ja ik, was echt geen succes hoor!!
Prrrr, mauw miawwwww.
zondag 17 november 2019 om 20:57

zondag 17 november 2019 om 21:05
Ik zat altijd in de meelees modus.
Maar heb ook pmu op boven ooglid en wenkbrauw.
Heb nu 3x mijn wenbrauwen laten en heel blij mee. Wel de haar techniek. Hoef eigenlijk nooit bij te tekenen af en toe bij avondje weg,uit dan mag het meer.
Mijn ooglid nu 2x laten doen en moet echt voor de derde keer ben nog niet heel tevreden en mijn oogleden zwellen ook ontzettend op. Pijn valt reuze mee maar ik heb 1 week herstel (vanwege dikke oogleden) nodig dat is wel een min puntje.
Ik heb ook de mintez poeder besteld en ziet er mooi uit met een kleine glans bij het aan brengen maar vind het teveel glimmen rond de t zone na een tijdje.
Ik blijf het nog even proberen maar ben bang dat het niet werkt voor mij.
Ik heb zelf mac eyeliner penseel voor de ogen wat erg makkelijk werkt vanwege het kwastje.
En heel blij met mijn hoola bronzing en mijn parels van oriflame.
Ik heb ook de concealer van estee lauder en heb ook meerdere lippenstiften van dat merk wat erg goed bevalt.
Ik blijf mee lezen vind het een leuk topic.
Maar heb ook pmu op boven ooglid en wenkbrauw.
Heb nu 3x mijn wenbrauwen laten en heel blij mee. Wel de haar techniek. Hoef eigenlijk nooit bij te tekenen af en toe bij avondje weg,uit dan mag het meer.
Mijn ooglid nu 2x laten doen en moet echt voor de derde keer ben nog niet heel tevreden en mijn oogleden zwellen ook ontzettend op. Pijn valt reuze mee maar ik heb 1 week herstel (vanwege dikke oogleden) nodig dat is wel een min puntje.
Ik heb ook de mintez poeder besteld en ziet er mooi uit met een kleine glans bij het aan brengen maar vind het teveel glimmen rond de t zone na een tijdje.
Ik blijf het nog even proberen maar ben bang dat het niet werkt voor mij.
Ik heb zelf mac eyeliner penseel voor de ogen wat erg makkelijk werkt vanwege het kwastje.
En heel blij met mijn hoola bronzing en mijn parels van oriflame.
Ik heb ook de concealer van estee lauder en heb ook meerdere lippenstiften van dat merk wat erg goed bevalt.
Ik blijf mee lezen vind het een leuk topic.

zondag 17 november 2019 om 21:19
Silencer leuk dat je even uit Silence-mode komt
Klinkt wel heftig die eyeliner hoor, dat durf ik zelf sowieso niet ook omdat ik niet dagelijks eyeliner draag, soms alleen mascara.
Leuke dat je even vertelt wat jouw andere lievelings producten zijn
oriflame is dat nog altijd alleen via van die party’s te krijgen of...? Is het vergelijkbaar met de parels van andere dure merk? Guerlain ofzo.
Ik heb me tot nu toe in kunnen houden met de mintenz potjes ik ga ze niet bestellen,
Misschien tegen de tijd dat mijn Clarins skin illusion op raakt.

Klinkt wel heftig die eyeliner hoor, dat durf ik zelf sowieso niet ook omdat ik niet dagelijks eyeliner draag, soms alleen mascara.
Leuke dat je even vertelt wat jouw andere lievelings producten zijn

Ik heb me tot nu toe in kunnen houden met de mintenz potjes ik ga ze niet bestellen,
Misschien tegen de tijd dat mijn Clarins skin illusion op raakt.
zondag 17 november 2019 om 22:24
Hoi Silencer!
PMU eyeliner lijkt me heel eng. Ik heb dan de mazzel dat ik volle wenkbrauwen heb (epileer nog steeds een klein beetje, goddank nooit mee gedaan aan die enge dunne 90s wenkbrauwen) en ik heb ook volle wimpers. Soms doe ik een tightline maar met een laagje mascara ben ik meestal wel klaar.
Ik ben ook fan van de Hoola! Ik had em jaaaaren geleden al eens en onlangs weer gekocht. Hij wordt niet oranje en er zitten geen glitters in. Ik heb de mini gekocht, kom ik toch nooit door heen.
Over mini's gesproken, zat me echt af te vragen waarom alles in zulke grote verpakkingen komt. Of ligt het nou aan mij? Ik gooi bijna nooit iets weg omdat het op is maar gewoon omdat het of heel oud is of ik er flauw van ben.
Morgen komt mijn Laura Mercier bestelling. Poeder, de oude vertrouwde en ook de Glow waar ik niet veel positieve verhalen over lees....
PMU eyeliner lijkt me heel eng. Ik heb dan de mazzel dat ik volle wenkbrauwen heb (epileer nog steeds een klein beetje, goddank nooit mee gedaan aan die enge dunne 90s wenkbrauwen) en ik heb ook volle wimpers. Soms doe ik een tightline maar met een laagje mascara ben ik meestal wel klaar.
Ik ben ook fan van de Hoola! Ik had em jaaaaren geleden al eens en onlangs weer gekocht. Hij wordt niet oranje en er zitten geen glitters in. Ik heb de mini gekocht, kom ik toch nooit door heen.
Over mini's gesproken, zat me echt af te vragen waarom alles in zulke grote verpakkingen komt. Of ligt het nou aan mij? Ik gooi bijna nooit iets weg omdat het op is maar gewoon omdat het of heel oud is of ik er flauw van ben.
Morgen komt mijn Laura Mercier bestelling. Poeder, de oude vertrouwde en ook de Glow waar ik niet veel positieve verhalen over lees....

zondag 17 november 2019 om 23:01
Dunne streepjes wat ze beloven was nergens te bekennen en dat stift was te nat. Ik heb niet die magic maar een look a like daarvan. Het heb van 3 verschillende merken geprobeerd was echt niet goed. Hoeveel kost die Magic?
Prrrr, mauw miawwwww.
zondag 17 november 2019 om 23:04
maandag 18 november 2019 om 10:20
maandag 18 november 2019 om 10:42
Mijn Bare Minerals blijft echt de hele dag mooi, zonder glimmen. En mijn huid is er wel mooier van geworden.
Ik heb ook een minerale concealer, maar die is dezelfde kleur als de foundation, alleen meer dekkend. Daarmee stip ik mijn rode plekjes en pigmentvlekjes aan en je ziet er niets meer van.
Voor mijn wenkbrauwen heb iik soort wax van L’Oreal, maar die hebben ze nu niet meer. Precies de goede kleur oogschaduw op je wenkbrauwen is ook mooi. Ik heb een schuin kwastje speciaal daarvoor.
Mijn schoonzus heeft pmu wenkbrauwen. Heel subtiel en erg mooi.
Ik heb ook een minerale concealer, maar die is dezelfde kleur als de foundation, alleen meer dekkend. Daarmee stip ik mijn rode plekjes en pigmentvlekjes aan en je ziet er niets meer van.
Voor mijn wenkbrauwen heb iik soort wax van L’Oreal, maar die hebben ze nu niet meer. Precies de goede kleur oogschaduw op je wenkbrauwen is ook mooi. Ik heb een schuin kwastje speciaal daarvoor.
Mijn schoonzus heeft pmu wenkbrauwen. Heel subtiel en erg mooi.

maandag 18 november 2019 om 10:59
Ondanks dat ik pmu heb blijf ik ook altijd mijn wenbrauwen verfen , lijkt mooier anders zie je lichte haartjes er door heen.
Ja, ik vind de oriflame parels erg mooi, he doet er ook lang mee. Ik gebruik hem vaak als een 3 in mijn grzicht aan beide kanten om mijn huid wat op te frissen . Staat er natuurlijk.
Ik was altijd van veel make up maar nu ik ouder word , word het minder al gebruik ik wel veel producten maar dan erg minimaal, ik ben wel een echte make up meisje zonder ga ik niet de deur uit.
Ja, ik vind de oriflame parels erg mooi, he doet er ook lang mee. Ik gebruik hem vaak als een 3 in mijn grzicht aan beide kanten om mijn huid wat op te frissen . Staat er natuurlijk.
Ik was altijd van veel make up maar nu ik ouder word , word het minder al gebruik ik wel veel producten maar dan erg minimaal, ik ben wel een echte make up meisje zonder ga ik niet de deur uit.