Bomen ellende

17-11-2019 16:07 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man man man.. Wat een ellende.
Onze straat zijn koopwoningen. Straat achter ons is sociale huur.
Tussen de achtertuinen in loopt een brandgang.
Onze achterburen hadden een prachtige boom in de tuin. Heel groot, nam al het zicht op onze tuin weg en godzijdank ook dat van ons op hen, want het is een verschrikkelijke bende met vuilniszakken voor de ramen ipv gordijnen en noem maar op.
Nu zijn wij afgelopen weekend weggeweest, en komen we terug, hebben de nieuwe huurders de boom gekapt!!
Direct contact opgenomen met de woningbouwvereniging, want mag niet zo maar, deze bellen morgen terug.
Maarja, en nu? Ze kunnen niet de boom weer in elkaar plakken ofzo. De huurders gaan sowieso een boete van de gemeente krijgen, want zonder vergunning gekapt, maar daar komt ons uitzicht niet mee terug.

Ik denk niet dat jullie bruikbare ideeen hebben, maar kan de irritatie in ieder geval ff van me afschrijven.
-
Phloxx schreef:
17-11-2019 17:03
Zoals eerder benoemd mag dat helaas niet.. anders hadden we dat zeker gedaan. (Eerder al trouwens, we hebben ons hele tegeltuintje compleet vergroend toen we hier kwamen wonen). wij hebben te kleine tuinen en regels tov de erfgrenzen etc. Achterburen hebben vele grotere tuinen en mogen daarom wel bomen plaatsen.

Wat is de afmeting van je tuin dan?
Plaats vlierbessen. Dat zijn geen bomen maar struiken en ze groeien supersnel tot een meter of 4-5 hoog, en vormen dan een heel gezellige weelderige bos groen (met witte bloemen en paarse besjes). Vogels zijn er ook gek op.
Meid zet je woning te koop, de markt is goed. Wat een ontzettend leed maak je mee.
Apatura schreef:
17-11-2019 17:06
Dag groene oase hallo logeerkamer van de kleinkinderen met zicht onze tuin in.

Een raam met zicht op jouw tuin had je bezwaar tegen kunnen maken, want dat mag niet.
Apatura schreef:
17-11-2019 17:06
Ik k snap t ook niet ho olr. Mn vorige huis had een groene oase als achterburen. Toen t verkocht werd alles gekapt en een flinke uitbouw er achter :cry:
Dag groene oase hallo logeerkamer van de kleinkinderen met zicht onze tuin in.
Als mensen een uitbouw plaatsen die op de erfgrens staat, mogen er nooit ramen in worden geplaatst die uitzicht geven op de tuin van de buren. Dus daar zou ik dan bezwaar tegen maken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
17-11-2019 17:10
Als mensen een uitbouw plaatsen die op de erfgrens staat, mogen er nooit ramen in worden geplaatst die uitzicht geven op de tuin van de buren. Dus daar zou ik dan bezwaar tegen maken.
Dat kan nu waarschijnlijk niet meer. Dat moet je doen als de vergunning wordt aangevraagd.
Nummer*Zoveel schreef:
17-11-2019 17:13
Dat kan nu waarschijnlijk niet meer. Dat moet je doen als de vergunning wordt aangevraagd.
nee, dat kan later ook nog.

en voor een uitbouw naar achteren hoeft geen vergunning meer te worden aangevraagd.

ik had hetzelfde probleem met mijn nieuwe buren.
ramen mogen niet, maar je moet er dus zelf achter zien te komen hoe die uitbouw gaat worden en dan zelf naar de buren toestappen om te vertellen dat je niet wilt dat er ramen aan jouw kant komen.
wij slapen nooit.
S-Groot schreef:
17-11-2019 17:08
Wat is de afmeting van je tuin dan?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Daarnaast kunnen de boomregels per gemeente verschillen. In onze gemeente is de afstand voor bomen 50cm ipv 2m tot de erfgrens. Recent dus een paar mooie leibomen geplaatst.
Gatekeeper* schreef:
Meid zet je woning te koop, de markt is goed. Wat een ontzettend leed maak je mee.
Wat een kinderachtige reactie. Die van Cateautje ook trouwens.

TO, kijk inderdaad eens naar leibomen. En vraag even goed na welke soort in het voorjaar vroeg bladeren heeft, zodat je er zo lang mogelijk profijt van hebt.
Nummer*Zoveel schreef:
Een raam met zicht op jouw tuin had je bezwaar tegen kunnen maken, want dat mag niet.
Onzin, dan kan je half Haarlem wel afbreken, daar kijkt iedereen jouw tuin in.
eva-luna schreef:
17-11-2019 17:27

TO, kijk inderdaad eens naar leibomen. En vraag even goed na welke soort in het voorjaar vroeg bladeren heeft, zodat je er zo lang mogelijk profijt van hebt.
Een kinderachtige reactie is de zaken niet bij jezelf houden. Het enige dat van belang is is dat de TO geen vuilniszakken voor de ramen heeft, wat een ander doet heeft helemaal niets met haar te maken en aldus helemaal niets om zich druk om te maken. Een ieder die de behoefte heeft om met het vingertje te wijzen, kan dat nog altijd naar zichzelf doen, ook daar is het werk nooit af.
Hebben wij ook gehad. Wel koophuis achterburen. Nu hebben we er zelf een perenboom neergezet.
Voor iedereen een groene tuin
blijfgewoonbianca schreef:
17-11-2019 16:29
Ik zou voor leibomen gaan.
Dit! Dat kan vast makkelijk in jullie kleine tuin, neemt niet veel ruimte in, je hebt groen blijvende en bladverliezende. Van de laatste is de lindeboom erg mooi maar in de winter dus kaal.

Verder balen, ik zou het ook niet leuk vinden, de vogels komen ook niet zomaar terug, het zal wennen zijn.
eva-luna schreef:
17-11-2019 17:27

Dit topic is echt weer op zijn Nederlands hoor. Als je denigrerend over soos woningen en hun huurders wil doen dan snap ik niet dat daar een woning koopt.
De boete is waarschijnlijk even hoog als de vergunning, maar je bent wel eerder die boom kwijt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Cateautje schreef:
17-11-2019 17:31
Een kinderachtige reactie is de zaken niet bij jezelf houden. Het enige dat van belang is is dat de TO geen vuilniszakken voor de ramen heeft, wat een ander doet heeft helemaal niets met haar te maken en aldus helemaal niets om zich druk om te maken. Een ieder die de behoefte heeft om met het vingertje te wijzen, kan dat nog altijd naar zichzelf doen, ook daar is het werk nooit af.
Van bepaalde uitzichten word je gewoon nou eenmaal niet vrolijk

Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
17-11-2019 17:55
Van bepaalde uitzichten word je gewoon nou eenmaal niet vrolijk

Afbeelding
Hoef je nog niet eens voor tegen een flatgebouw aan te kijken. Moet je eens zien wat veel mensen in hun voortuin deponeren, of hun voortuin laten overwoekeren door onkruid.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Gatekeeper* schreef:
17-11-2019 17:39
Dit topic is echt weer op zijn Nederlands hoor. Als je denigrerend over soos woningen en hun huurders wil doen dan snap ik niet dat daar een woning koopt.
Dat is dan blijkbaar hoe jij het wil lezen.
TO doet niet denigrerend over huurders van sociale woningen.
Ze ergert zich aan de zooi die één van de huurders maakt en waar ze tegenaan kijkt. Zou ik ook doen.
Nova66 schreef:
17-11-2019 17:30
Onzin, dan kan je half Haarlem wel afbreken, daar kijkt iedereen jouw tuin in.
Nee, geen onzin. Je mag met een aanbouw niet de privacy van de buren wegnemen, en dat was hier duidelijk aan de orde aangezien deze forummer opeens inkijk van de buren had die er daarvoor niet was.
valentinamaria schreef:
17-11-2019 17:17
nee, dat kan later ook nog.

en voor een uitbouw naar achteren hoeft geen vergunning meer te worden aangevraagd.

ik had hetzelfde probleem met mijn nieuwe buren.
ramen mogen niet, maar je moet er dus zelf achter zien te komen hoe die uitbouw gaat worden en dan zelf naar de buren toestappen om te vertellen dat je niet wilt dat er ramen aan jouw kant komen.
Als het een vergunningsvrij uitbouw is, dan kun je idd tijdens de bouw klagen.
Tja, in dit land heb je geen recht op uitzicht.
Droom19 schreef:
17-11-2019 18:31
Tja, in dit land heb je geen recht op uitzicht.
Eind jaren 80 kwamen ze op het lumineuze idee om uitzicht terug te laten komen in de hoogte van de huur- en koopsom. Het heeft het nooit gehaald.
Als je in onze straat huurt en je woning verlaat ben je verplicht de bomen te kappen die je zelf geplant hebt. Heeft me vorig jaar erg geraakt dat een prachtige en zeldzame pruimenboom om die reden weg moest, man wat genoot ik altijd van de bloesem. Woest word ik er van.
Langs de openbare weg, het brandpad dus, geldt de afstandcriteria niet. Is het brandpad niet openbaar of mag je om een andere reden geen bomen planten. Kies dan voor leibeuken. Dit zijn geen bomen maar is een Haag op een stokje. Ooit zo benoemd bij de Rijdende rechter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven