Bomen ellende

17-11-2019 16:07 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man man man.. Wat een ellende.
Onze straat zijn koopwoningen. Straat achter ons is sociale huur.
Tussen de achtertuinen in loopt een brandgang.
Onze achterburen hadden een prachtige boom in de tuin. Heel groot, nam al het zicht op onze tuin weg en godzijdank ook dat van ons op hen, want het is een verschrikkelijke bende met vuilniszakken voor de ramen ipv gordijnen en noem maar op.
Nu zijn wij afgelopen weekend weggeweest, en komen we terug, hebben de nieuwe huurders de boom gekapt!!
Direct contact opgenomen met de woningbouwvereniging, want mag niet zo maar, deze bellen morgen terug.
Maarja, en nu? Ze kunnen niet de boom weer in elkaar plakken ofzo. De huurders gaan sowieso een boete van de gemeente krijgen, want zonder vergunning gekapt, maar daar komt ons uitzicht niet mee terug.

Ik denk niet dat jullie bruikbare ideeen hebben, maar kan de irritatie in ieder geval ff van me afschrijven.
-
Ik was juist blij toen de grote boom van de achterburen gekapt werd. Ik had er een hoop rotzooi van.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een kleine tuin of wil je een groter deel van je tuin afschermen voor de buren? Kies dan voor één of een aantal bomen die niet te groot worden. Notenbomen zijn in de regel te groot, maar fruitbomen passen perfect. Zeker als je er een aantal naast elkaar zet, kun je met het bladerdek dat ontstaat de inkijk in de tuin verminderen.

Naast fruitbomen zijn ook leibomen ideaal voor mensen die niet te veel ruimte op willen offeren aan een boom. Leibomen nemen relatief weinig ruimte in beslag. Ze zijn op zo’n manier gekweekt dat ze pas op enige hoogte in de breedte uitschieten. Door leibomen op strategische plekken te planten, kun je daarnaast spelen met verschillende hoogtes in je tuin, waardoor er meer diepte ontstaat. Zet de leibomen bijvoorbeeld achter een kleine haag of achter een aantal struiken voor een speels effect.

De inkijk in de tuin verminderen kan tot slot ook met zogenoemde dakplatanen. De takken van deze bijzondere bomen vormen een soort dakconstructie rondom de stam. Als de boom in bloei staat en bladeren vormt, zorgen deze ervoor dat inkijk van bovenaf niet mogelijk is.


https://www.buitenlevengevoel.nl/inkijk ... rminderen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor leibomen gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar als het nieuwe buren zijn, zou het ook kunnen dat ze de tuin opruimen. Want de meeste mensen houden van een mooie, opgeruimde tuin.
Wel zonde zeg.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://instagram-dm.com/hashtag/inkijk
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Phloxx schreef:
17-11-2019 16:20
Waar heb je het toch over? Ik omschrijf een boom in een tuin, die is van de woningbouwvereniging dus het gaat volledig buiten de nieuwe buren om. Wat bevindt zich er dan nog meer in de tuin?? Ik voel aan dat je sarcastisch probeert te doen over het sociale huur gedeelte maar ik snap totaal niet waarom of hoe.
"nam al het zicht op onze tuin weg en godzijdank ook dat van ons op hen, want het is een verschrikkelijke bende met vuilniszakken voor de ramen ipv gordijnen en noem maar op."

Hier sloeg ik op aan.
Alle reacties Link kopieren
https://www.koenrobberecht.be/index.cfm ... g=leibomen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen schutting?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Maar die vuilniszakken voor de ramen, dat waren toch de oude buren? Er zijn nu toch nieuwe buren? Misschien zijn dat wel keurige mensen met keurige gordijnen voor de ramen. En dat ze die boom hebben gekapt? Tja, als die al hun licht wegnam, snap ik dat. Misschien willen ze zon in de tuin, en maken ze daardoor óók nog eens een keer iets moois van de tuin.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
https://www.homify.nl/ideabooks/5479175 ... in-je-tuin
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik voel je pijn. Overal waar ik de afgelopen decennia gewoond heb was het eerste wat nieuwe buren deden: de bomen kappen. Want stel je toch eens voor dat er een blaadje in je tuin valt. Ook wordt al het groen verwijderd en ingeruild voor tegels en een verdwaalde bloempot. En dan komen ze ook nog heel trots vertellen hoe mooi hun tuin geworden is. Ik snap echt niet wat mensen bezielt.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
17-11-2019 16:47
Ik voel je pijn. Overal waar ik de afgelopen decennia gewoond heb was het eerste wat nieuwe buren deden: de bomen kappen. Want stel je toch eens voor dat er een blaadje in je tuin valt. Ook wordt al het groen verwijderd en ingeruild voor tegels en een verdwaalde bloempot. En dan komen ze ook nog heel trots vertellen hoe mooi hun tuin geworden is. Ik snap echt niet wat mensen bezielt.
Ik begrijp daar ook niets van, wat is er nou toch mooi aan een tuin vol tegels?

On topic: Phloxx, een wilg groeit ook erg snel.
...
Plant je eigen bomen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat de boom gekapt is, toch maar zelf een nieuwe planten.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-11-2019 16:41
Heb je geen schutting?
Jawel, ik heb het niet helemaal goed uitgelegd denk ik.
Het zijn boven en beneden woningen. Beneden zijn nu nieuwe huurders die direct gekapt hebben, boven wonen de mensen met de vuilniszakken.

Cateautje, het is dat ik hier geen foto’s kan plaatsen, maar ik denk dat jij er ook echt ongelukkig van zou worden, dit uitzicht. :(
-
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
17-11-2019 16:47
Ik voel je pijn. Overal waar ik de afgelopen decennia gewoond heb was het eerste wat nieuwe buren deden: de bomen kappen. Want stel je toch eens voor dat er een blaadje in je tuin valt. Ook wordt al het groen verwijderd en ingeruild voor tegels en een verdwaalde bloempot. En dan komen ze ook nog heel trots vertellen hoe mooi hun tuin geworden is. Ik snap echt niet wat mensen bezielt.
Dit ben ik helemaal met je eens. Ben dan ook erg blij met mijn "groene" tuin. Maar een enorme boom die het licht uit je huis weghaalt, kun je natuurlijk ook weghalen en vervangen door lager groen. Dat die mensen de boom hebben weggehaald, wil niet automatisch zeggen dat ze hun tuin gaan asfalteren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-11-2019 16:28
Ik was juist blij toen de grote boom van de achterburen gekapt werd. Ik had er een hoop rotzooi van.
Vaker stofzuigen.
...
Phloxx schreef:
17-11-2019 16:55
Jawel, ik heb het niet helemaal goed uitgelegd denk ik.
Het zijn boven en beneden woningen. Beneden zijn nu nieuwe huurders die direct gekapt hebben, boven wonen de mensen met de vuilniszakken.

Cateautje, het is dat ik hier geen foto’s kan plaatsen, maar ik denk dat jij er ook echt ongelukkig van zou worden, dit uitzicht. :(
Maar dan zet je toch je eigen bomen neer? Ik snap dat je baalt, maar zij hoeven natuurlijk niet op jouw voorwaarden hun tuin te beplanten.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
17-11-2019 16:13
Dat mag helaas niet, de tuinen zijn klein en we mogen ze niet binnen zoveel meter van je erfgrens zetten of van de huizen zetten. De tuinen van de sociale huur zijn een stuk groter en dieper dus die kunnen het wel.
Maarja, tips voor snelgroeiende bomen? Het was echt een prachtige joekel die er stond.

Leilinde of een andere leiboom. Steekt niet over wel instant privacy
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
17-11-2019 17:00
Maar dan zet je toch je eigen bomen neer? Ik snap dat je baalt, maar zij hoeven natuurlijk niet op jouw voorwaarden hun tuin te beplanten.
Zoals eerder benoemd mag dat helaas niet.. anders hadden we dat zeker gedaan. (Eerder al trouwens, we hebben ons hele tegeltuintje compleet vergroend toen we hier kwamen wonen). wij hebben te kleine tuinen en regels tov de erfgrenzen etc. Achterburen hebben vele grotere tuinen en mogen daarom wel bomen plaatsen.
-
Nogmaals; hoe weet jij dat ze geen toestemming van de gemeente hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik k snap t ook niet ho olr. Mn vorige huis had een groene oase als achterburen. Toen t verkocht werd alles gekapt en een flinke uitbouw er achter :cry:
Dag groene oase hallo logeerkamer van de kleinkinderen met zicht onze tuin in.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven