Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
he Art, wat leuk!!!!!*;
He meiden,

VrouwvanM, het is dat je er een eisprong van krijgt, maar anders....is niet leuk als je je zo depri voelt.

Gemini, ben ook voor je aan het duimen hoor!

Leuk inderdaad als de meelezers zich even melden, het zijn er volgens mij veel meer dan we denken!

Ik zit al op cyclusdag 8, gaat best snel eigenlijk. Heb de laatste dagen last van hoofdpijn, soort migraine, maar niet zo erg (daarom noem ik het ook niet zo snel migraine, want echte migraine is vreselijk). En ik zit onder de pukkels. Dat heb ik sinds ik een maand ofzo met clomid gestop was, dus hopelijk komt het door mijn eigen hormonen (hoe heten die dingen eigenlijk die je ei laten groeien, FSH toch?). Maar misschien heb ik wel gewoon pukkels zonder aanleiding (zou wat minder zijn...).

Liefs,

Snoopy
hoi dames,

ik lees dus al een tijdje mee en leef ook vreselijk met jullie mee.

ik heb helaas door mijn 44 urige werkweek het altijd errug druk.

en ook was ik altijd bang me te veel ermee bezig te houden.

dus leer ik van jullie verhalen en vergelijk het met mijn ding.

@snoopy ik heb de laatste keer metformine (2dd) en 150 mg clomid gebruikt. vooral die metformine vond ik rotspul, maar gelukkig ben ik daar nu vanaf!!

nog even volhouden meiden, voor jullie het weten zijn jullie ook zwanger!!

groetjes en een *;, tanja
Tanja, leuk dat je hier meeleest en ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben jij?Vrouw van M, verwen jezelf lekker de komende dagen! Helpt misschien wel een beetje bij het verdrijven van je pesthumeur. Al die hormonen zijn en blijven toch rotzooi…. Kreeg er ook altijd zo’n pesthumeur van.En snoop, ik heb ook wel eens hevige hoofdpijnaanvallen van gehad bij clomidgebruik… inderdaad geen migraine maar toch wel hevige pijn. Pas na 2 paracetamol ging het over. Ik duim voor jullie dat het de laatste keren mogen zijn dat jullie last hebben van al die bijwerkingen. Kunnen we er het: “zwanger na clomid, wie ook?” van maken.Gem, wat spannend voor jou dit komende weekend! Laten we hopen dat jouw eitje zich meteen heeft laten bevruchten.Wilde jullie ook even laten weten dat het met mij uitstekend gaat. Ik voel me prima en heb eigenlijk nergens last van momenteel. Vorige week was ik wel erg moe maar deze week is mijn energie weer als vanouds. Heeeeeel af en toe ben ik wat misselijk, maar dat mag ik bijna niet vernoemen. Volgende week weer een echo! Dan kan men zien hoe ver ik ben. Denk zelf bijna 8 weken gezien het feit dat ik mijn eisprong weet. Hoop dat het de komende weken (en maanden) ook zo goed blijft gaan.Tot gauw en denk aan jullie!Kus Gansje
Goedemorgen!

Tanja, dus toch met medicijnen zwanger. Het is wat, metformine en clomid 150mg, maar goed, het heeft gewerkt!

Gansje, ik ben nu niet aan de clomid (sinds half november niet meer), dus die hoofdpijn moet ergens anders door komen. Gisteren heeft mijn vriend wel mijn nek en schouders gemasseerd en het zat wel wat vast. Is nu gelukkig een stuk beter. Van spanning kan het niet komen, misschien een keer raar geslapen met mijn nek ofzo.

Fijn dat alles goed met je gaat! Dat erg misselijk zijn heb je gelukkig niet, lijkt me niet fijn, als je zo misselijk bent dat je denkt dat je moet overgeven of dat je de hele tijd moet overgeven. Hopelijk blijft dat je bespaard! En spannend hoor, volgende week weer een echo! 8 weken dan alweer (waarschijnlijk), dat gaat ook hard!

Ik ga lekker werken....

Liefs,

Snoopy
Hoi!

Gansje fijn om te horen dat het zo goed gaat!

Snoopy, klinkt alsof er idd veel spanning zit op je schouders...vervelend hoor! Heb je meer stress op het werk?

Lekker weekend nu, iemand leuke plannen?

Ik op het testen na weinig......
He meissies,

Gemini, spannend hoor, morgen ongeveer je nod! Tot hoelang ga je wachten met testen? Of ga je meteen morgen al testen? Ik had met clomid een dag voor mijn nod vaak al wat roze slijmverlies, jij nog helemaal niets? Ik vind het echt spannend zeg, jij lijkt er wel rustig onder, of komt dat alleen maar zo over? Uit zelfbescherming is het ook wel beter om maar van niets uit te gaan, dat werkte bij mij veel beter dan heel erg hopen. Maar hopen doe je toch wel.

Wij gaan niet heel veel doen het weekend, wat dingetjes in huis en offertes opvragen voor kunstof kozijnen (boven). Als iemand nog tips heeft? (Gemini, jij woont ook in Brabant, dus wie weet?)

Ik heb het de afgelopen week wel veel drukker gehad op mijn werk, zou daar mijn hoofdpijn kunnen komen? Het begon begin deze week met een beetje hoofdpijn (niet door het werken) en dan werkt het niet zo lekker en het was erg druk. Misschien door die combi wat stresserig tijdens het werken? Ik hou trouwens wel van stress tijdens het werken (werk in de logistiek, dus dan heb je dat genoeg). Alleen moet ik erg op mezelf letten, maar dat lukt nu geloof ik wel.

Ik was met wat collega's aan het kletsen tijdens de lunch en de collega met wie ik altijd samenwerk (die niet altijd tactisch was) had het erover dat ze in september met de pil was gestopt, maar na een week toch maar weer was begonnen. Ik vraag me een beetje af of dat misschien door mij kwam, ik heb rond die tijd verteld over de gyn enzo. Maar durf het niet te vragen, misschien heeft het helemaal niets met mij te maken en dan vind ik het nogal stom van mezelf om zo te denken. Maar denk eigenlijk wel dat het zo is. Ze gaat in april/mei weer met de pil stoppen waarschijnlijk, ik hoop voor haar dat het net zo snel raak is als bij de eerste, maar dan liever als het bij mij dan ook raak is... minder leuk voor het werk maar dat komt ook wel goed.

Een ander collegaatje zie vandaag volgens mij tegen iemand (ik dacht het dus zo te verstaan): Ik kan zo mama worden... nee hoor, zo ver zijn we nog niet. Ze zal wel gestopt zijn met de pil en dan denken dat het in 1x raak is als je het zonder condoom doet? Zij maakte een tijdje geleden ook de opmerking tegen mij (wel lief bedoeld) dat ik er misschien teveel mee bezig was dat het niet lukte? Heb haar maar meteen verteld dat ik helemaal niet ongesteld word dus dan valt er weinig te lukken. Ze bedoelt het meestal wel lief (kan ook wel een bitch zijn soms), maar ze snapt het niet helemaal. Ze is echt zo'n typje dat helemaal verontwaardigd zal zijn als ze na een paar maanden niet zwanger is. En ook echt zo'n typje dat zichzelf helemaal geweldig vindt, maar dat valt best mee ;)

Nou, ik ben mijn ei weer kwijt (oh nee, die moet nog komen... hopelijk). Ik vind dat dit soort dingen het wel eens moeilijker kunnen maken dan het al is, maar aan de andere kant kan je er niet omheen en moet je er mee leren leven. Als ik zwanger ben ben ik dit volgens mij ook allemaal vergeten en kan ik me niet voorstellen dat ik hier nou zo moeilijk over deed...

Verder voel ik me nog steeds erg goed, mentaal dan. Heb een soort gelukzalig gevoel over me, zal wel een beetje afkicken van de clomid zijn, wat heb ik me daardoor beroerd gevoeld zeg. En een beetje hoop op een eisprong, maar dat valt eigenlijk ook wel mee. Ik ben op dit moment denk ik 'gewoon' erg gelukkig, al is er natuurlijk wel iets wat me nog gelukkiger zou maken...

Liefs,

Snoopy
oeps snoop, was me er niet van bewust dat je niet meer aan de clomid bent....

Hoop dat je je inmiddels beter voelt. Een nekmassage kan wonderen doen!

Gemini, wat spannend voor jou zeg! Weet je ook wanneer je je eisprong hebt gehad? Ik duim.....

Kus Gansje
Helaas helaas, maar 1 streepje op de test. En dat vind ik toch wel heel jammer!!!! Maar ik heb nu gelukkig wel een eisprong gehad, dus ben al een stukje verder. :(

Kozijnen, ja die hebben wij een jaar geleden laten doen. We wonen in de lichtstad en in Son zit een bedrijfje die het uiteindelijk bij ons mooi gemaakt hebben. Verstandig om verschillende offertes te laten maken en ze te vergelijken en dan pas te kiezen, er zitten grote verschillen tussen! Uiteindelijk hebben we al onze horren en een dubbele tuindeurhor erbij weten te onderhandelen, dus dat was ook bijna 10 % van het oorspronkelijke bedrag. Ze hebben dus echt wel wat speelruimte om je tegemoet te komen!
K*t, Gem, hoopte het zo voor je! *;

Op naar de volgende eisprong!

En jezelf lekker in de watten (laten-) leggen het weekend!

Liefs Art
Thanks Art!

Ondertussen behoorlijk ongesteld geworden, dus meteen door, zonder dat ik dit keer primolut hoef te nemen. Maandag weer beginnen met spuiten!
Hai allemaal!

Ik lees al een tijdje mee bij jullie topic, omdat ik sterk het vermoeden had, dat ik binnenkort ook met Clomid zou beginnen en alvast een indruk wilde krijgen van wat me te wachten staat. Ik zou graag met jullie willen meeschrijven.

Mijn naam is Carpediem. Sinds maart 2006 ben ik gestopt met de pil en sindsdien maar 1 x ongesteld geworden (in augustus). In december zijn we doorverwezen naar een gyne. Die heeft mijn bloed onderzocht (na een menstruatie opgewekt te hebben met Duphaston), een inwendige echo uitgevoerd en het zaad van mijn man onderzocht. Gisteren zijn we bij de gyne geweest voor de uitslagen en mijn vermoeden is bevestigd. De diagnose luidt PCOS. Het zaad van mijn man is niet geweldig, maar goed genoeg om mij zwanger te kunnen maken. Ik heb nu Duphaston en Clomid voorgeschreven gekregen. Dus de behandeling kan beginnen.

Is wel gek, want enerzijds is dit een opluchting voor me, omdat ik ook wel weet dat het niet normaal is als je maar 1 of 2 x per jaar ongesteld wordt, maar anderzijds ben ik er ook best verdrietig van. Het is zo definitief. Hebben jullie ook PCOS, waardoor jullie Clomid voorgeschreven hebben gekregen? Of heeft het bij jullie een andere oorzaak? En wie schrijven er hier eigenlijk allemaal. Kan iemand iedereen even kort aan mij voorstellen? Of ben ik nu te brutaal? :$
Welkom Carpe Diem! Leuk dat er steeds meer mensen meeschrijven. Super!

Ik zal mee eerst even voorstellen, ik ben 31, getrouwd en sinds sept '05 gestopt met de pil. Meteen doorgestuurd naar de gyn omdat er jaren eerder pcos is vastgesteld (waren ze me alleen even vergeten te vertellen). Meteen clomid voorgeschreven gehad; 1x 50, 2x 100 en 2x 150, toen dat niet hielp om een eisprong op te wekken heb ik de clomid in combinatie met metformine gehad (suikerziektemedicijn). Daarna besloot gyn nr 3 om mijn waardes nog een keer te onderzoeken in mijn bloed; echo laat pco zien, bloed niet. Dus nieuwe behandelmethode is het inspuiten met hormonen geworden+ spuit om eisprong op te wekken. Nu heb ik dat 3 keer gehad en voor het eerst een eisprong gehad. Helaas niet zwanger, maar weer vol goede moed verder.Eigenlijk pas ik dus niet meer helemaal onder dit onderwerp nu, maar vind het te gezellig om hier niet meer te schrijven:P

Ik weet dus precies hoe het voelt om te horen dat je pcos hebt, en vond dat helemaal niet leuk, zeker niet met alle extra risico's die je loopt om aandoeningen te krijgen. Het is balen, maar er is gelukkig wel wat aan te doen!!!! Geef dus de moed niet op!!!!!!!

Als je iets wilt weten, of gewoon lekker wilt spuien, kan dat hier!*;
He meiden,

Gemini, balen zeg dat je ongesteld bent geworden. Aan de andere kant na je negatieve test wel fijn, kan je snel weer verder (fijn he, zonder primolut, gaat echt snel hoor). Het is gebleken dat het werkt bij je, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen!

We zijn bij 3 bedrijven geweest voor een offerte voor kunststof kozijnen. Eentje gaat de offerte opsturen, de ander komt dinsdag langs om te kijken. Bij de 3e was het erg druk, daar gaan we vorige week wel weer langs, maar dan wat vroeger.

Gansje, geeft niets hoor, ik ga ook wel eens de mist in. En jij bent zwanger en hebt dus een excuus ;).

Carpe diem, welkom hier! (helaas)

Ik ben november 2005 gestopt met de pil, ik was al toe aan een kindje, maar mijn vriend nog niet, maar we besloten dat ik al wel alvast zou stoppen met de pil zodat mijn cyclus op gang kon komen. Dat gebeurde dus niet, in december een beetje bruinverlies en in april een kleine week een soort van menstruatie. Was maar heel weinig en geen krampen enzo, weet zeker dat het niet van een eisprong kwam (ik weet niet hoe dat bij jou was?). In juni naar de gyn doorverwezen, de huisarts had al wat testjes gedaan & echo en ik wist toen al dat ik pco had (mei). Mijn vriend is in augustus overstag gegaan voor een kindje, omdat het waarschijnlijk toch niet zo snel zou gaan lukken. Ik heb 4 clomidkuren achter de rug, 1x 50 (toen wilde mijn vriend nog niet, maar gyn zei dat het niet uitmaakte. Gyn die ik nu heb wel, je kan resistent worden voor clomid, dus was niet zo'n slimme zet van eerste gyn. En ik was er nog niet zo in thuis), 2x100 en 1x150. Bij de 100 eisprongen gehad, maar progesteron te laag (dus eisprongen waarbij zwangerschap heel onwaarschijnlijk zou zijn). Bij 150 wel eisprong gehad, kwam ik achter door temperaturen, maar geen bloed laten prikken. Ik zou voor een leo-behandeling gaan, maar ik kreeg na de cyclus met 150mg een eisprong uit mezelf op cyclusdag 26! Zit nu op cyclusdag 10 van de volgende cyclus en ga nu eerst even kijken of ik weer een eisprong ga krijgen. Zo niet, dan ga ik eind maart voor de leo & hsg.

Zo, heel verhaal! Succes! Je kan hier in ieder geval je hart luchten!

Oh ja, mijn nichtje belde, ze zijn aan het verbouwen en opruimen (baby komt ws. in april) en ze hebben nog wat baby spullen over van de andere kinderen, die ze toch niet gebruiken. Of we wat willen hebben. Gaan ws. volgende week even langs (2 uur rijden.... hele dag langs zal het wel worden zoals altijd), eens kijken wat ze in de aanbieding hebben. Ik vind het zonde (en mijn nichtje ook) als ze dingen voor een prikkie verkopen op marktplaats terwijl wij het hopelijk over niet al te lange tijd nodig hebben. Ik zou er geen moeite mee hebben als het nog lang duurt voordat ik zwanger ben en het dan op zolder staat, hebben jullie dat ook? Ik hoor vaker namelijk dat mensen daarom nog geen babyspullen in huis willen hebben, omdat het confronterend is.

Fijne avond/zondag nog! Wij zijn vandaag in de Biesbosch geweest, was erg lekker, zeker met dit weer. Is ook een leuk strandje daar, voor in het voorjaar/zomer. Zeker met een kleine, zie het al helemaal voor me!

Liefs,

Snoopy
Hoi Lieve Allemaal,

Gemini, jammer dat je ongesteld bent geworden! Maar... wat je zelf ook al zegt: de eisprong is er en ik denk zo dat de rest nu ook niet lang op zich zal laten wachten! Je lichaam is weer wakker geschud. Op naar de volgende ronde!

Snoopy, fijn dat je spullen kunt overnemen van je nichtje!

ik heb ook een wiegje op zolder staan. Dit is van mijn moedersfamilie. Ik heb dit gevraagd aan mijn oma omdat ze het weg wilde doen i.v.m. verhuizing. Dit was voordat ik zwanger was. Klinkt misschien vaag maar het voelde gewoon goed om dit alvast in huis te zetten. Ik had niet zoiets dat ik het confronterend vond. Had misschien sinds de eisprong ook wel vertrouwen in een goede afloop.

En nu staat het er omdat we het binnenkort gaan opschuren en schilderen en gaan gebruiken!!!! :) Wie weet is dat bij jullie ook wel zo.

Hey Carpe Diem,

Welkom hier! Leuk dat je met ons mee komt schrijven.

Zal me ook even voorstellen, Gansje, 28 jaar, getrouwd, leerkracht en ben in september 2005 gestopt met de pil. Werd maar niet ongesteld.... naar huisarts geweest in dec 2005 en toen is er bloed afgenomen, geen bijzonderheden. Moest nog maar even wachten. In april 2006 nog niet ongesteld geweest en naar de huisarts. Kreeg toen provera om menstruatie op te wekken. Dit gebeurde maar het bleef wederom bij deze ene keer. In juni nogmaals proverakuur maar ook hierna kwam cyclus niet op gang.

Eind juni bij gyn terecht gekomen en bij mij werd ook PCOS geconstateerd. Begonnen met clomid. 1 x 50 mg, 2 x100 mg en bij de 150 mg kreeg ik de eerste eisprong. Dit was in november. Tevens ben ik onder behandeling gegaan bij een osteopaat die me behandeld heeft om mijn hormoonhuishouding weer op gang te krijgen. Bij de tweede kuur 150 mg kreeg ik weer eisprong en raakte ik ZWANGER! Ben nu zo´n 8 weken zwanger en voel me prima!

Ben dus een voorbeeld waaruit wederom blijkt dat Clomid bij 80% van de vrouwen werkt. Ik heb aardig wat last gehad van bijwerkingen, met name bij de 100 en 150 mg. Vooral stemmingswisselingen. Het hielp door de tabletten gespreid in te nemen.

Hopelijk heeft clomid ook bij jou veel succes!

Kus Gansje
Goede morgen!

Carpe diem, ik realiseerde me dat ik wel een heel slecht voorbeeld ben hier..dus nietteveel naar mijn verhaal kijken hoor:P

Tja, ik ben dus wel zo'n miep die nog geen spulletjes wil hebben staan. Zus heeft verschillende dingen op haar zolder die staan te wachten totdat ik zwanger ben. Ik kan dat niet, ben ook nog steeds bang dat het nooit gaat lukken. Muts dat ik ben:$
Gemini balen aan de ene kant dat je ongesteld bent geworden, maar toch wel fijn dat je het uit jezelf bent geworden. Ik ken trouwens het gevoel wel dat je geen spulletjes wilt hebben, omdat je het gevoel hebt dat het nooit gaat lukken (heb ik namelijk regelmatig last van) Ben namelijk mevrouw negatievo. Gelukkig heb ik een man die echt het tegenovergestelde is van mij. Die is altijd zo positief.
Carpediem welkom. Zal me even voorstellen. Ben VrouwvanM ben 29 jaar en bijna 4 jaar getrouwd. Sinds eind december 2003 ben ik gestopt met de pil. Na een steeds onregelmatige cyclus (varierend van 32 dagen tot 60 dagen) ben ik naar de dokter gegaan (september 2005). Eerst werd het zaad van mijn man getest (goed zaad waarmee ik zwanger zou moeten worden). Ik heb trouwens geen PCOS. Sinds januari 2006 zit ik in de medische molen.  Slik sinds die tijd ook Clomid (50mg) Reageer daar goed op (en helaas wel telkens ongesteld geworden zonder dit op te wekken). Heb in oktober 2006 een HSG onderzoek gehad en daar bleek dat mijn doorgangen goed zijn. De vraag waarom het niet lukt om zwanger te worden spookt steeds in mijn achterhoofd. In april 2007 ga ik weer naar het ziekenhuis (indien niet zwanger) voor verdere onderzoeken. Ik hoop eigenlijk dat ik voor die tijd wel zwanger.

Zit nu trouwens op dag 14 van mijn cyclus (die duurt ca. 35 dagen met Clomid).

Het is trouwens heerlijk om van je af te schrijven dat lucht zo op, omdat iedereen je hier begrijpt. We weten hoe je voelt als je weer ongesteld bent geworden en de woorden die de mensen hier schrijven geven je echt een goed gevoel (bij mij dan). Ik wens je heel veel succes (de andere dames ook natuurlijk) en ik hoop dat we binnenkort allemaal goed nieuws hebben.

Liefs
Goedenavond meiden,

Voor de volledigheid, ik ben 27 jaar, mijn vriend 31 jaar en we zijn 17 februari alweer 8 jaar samen. Ik werk in de logistiek.

Gemini (en VrouwvanM), je bent geen miep hoor als je geen dingen in huis wil voordat je zwanger bent. En ik ben ook niet altijd even positief, maar ik ga er zeker wel vanuit dat het gaat lukken. Het gaat ons allemaal lukken hoor!  Dat is ook wat ik altijd in mijn hoofd heb, anders zou ik het echt niet trekken.

Nog een fijne avond iedereen, morgen weer lekker werken... heb niet zoveel zin.

Liefs,

Snoopy
hoi Carpe Diem,

Zal mezelf ook ff voorstellen, ben 23 jaar oud, woon sinds bijna 2 jaar samen met mn vriend die ik eigenlijk al heel mn leven ken. Hebben sinds bijna 5 jaar een relatie. In Mei 2006 ben ik met de pil gestopt omdat we graag een kindje willen. Ik ben toen ik 18 was met de pil begonnen omdat de keren die ik voor mijn 18de ongesteld geworden ben op 2 handen te tellen was.

Toen ik in Mei dus weer stopte met de pil werd ik weer niet ongesteld. Na ongeveer een half jaar ben ik doorgestuurd naar de gynecoloog.

Zij heeft me onderzocht en stelde me wel gerust. Alles was goed op de echo en ze stelde voor primolut en clomid te gaan gebruiken. Zij denkt dat mijn lichaam gewoon niet genoeg hormonen aanmaakt om uit zichzelf ongesteld te worden. Morgen ga ik aan mn tweede clomid kuur beginnen. Moet nu 2x per dag de medicijnen in gaan nemen. Toen ik daar 2 weken geleden was en ze weer een echo maakte zei ze dat mn baarmoederslijmvlies wel dikker geworden was maar dat ik waarschijnlijk net niet een eisprong gehad heb. Ik ga dus vanaf morgen weer duimen dat het nu wel gaat lukken :D

En voor alle dames hier blijf ik natuurlijk ook doorduimen ;)
He meiden, leuk dat ik met jullie mee kan schrijven! Het zal me in het begin waarschijnlijk wel wat moeite kosten om jullie allemaal uit elkaar te houden, maar dat komt vast wel goed.

Gemini, jammer dat de Clomid voor jou niet werkte, maar wel fijn dat het spuiten nu wel gewerkt heeft. Hopelijk is het nu de volgende keer raak!

Snoopy, dat lijkt me helemaal spectaculair, als je eerst steeds Clomid neemt om een eisprong te krijgen en dat het dan opeens vanzelf komt. Hopelijk heb je die nu deze maand ook weer vanuit jezelf.

Gansje, gefeliciteerd met je zwangerschap! Laten we hopen dat er hier velen volgen.

VrouwvanM, dat lijkt me helemaal lastig, als je niet zwanger wordt, maar dat ze niet echt een oorzaak kunnen vinden. Hopelijk komen ze er snel achter wat het is of beter nog, is het niet meer nodig, omdat je zwanger bent.

MissFine. De eerste dosis Clomid heeft dus niet gewerkt, maar wel bijna als ik zo het verhaal van je gyne hoor. Dat lijkt me wel positief, toch?

Ik ben ook erg benieuwd wat er nu allemaal met me gaat gebeuren. De vorige keer dat ik Duphaston kreeg om mijn menstruatie op te wekken (zodat er bloed geprikt kon worden voor onderzoek), duurde het heel lang voor ik ongesteld werd. Wel 3 weken bijna (terwijl je normaal binnen 3-7 dagen na de laatste pil ongesteld moet worden, maar misschien wisten jullie dat al :P).

Nu heb ik voor 14 dagen Duphaston meegekregen en een dubbele dosis, dus ik neem nu iedere morgen en avond een tabletje. En als mijn menstruatie dan doorgebroken is, moet ik op de 3e cyclusdag beginnen met 1 tabletje Clomid per dag, 5 dagen lang. Vervolgens moet ik op de 23e dag bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad. Moeten jullie ook van dag 3-7 van je cylus Clomid nemen of is het bij jullie vanaf dag 5? ( dat staat namelijk in de bijsluiter). En is er bij jullie bij de eerste keer eigenijk een echo gedaan om te zien of er eitjes gaan rijpen? Ik heb namelijk gelezen dat de kans op meerlingen groter is bij gebruik van Clomid en ken zelfs iemand die er een drieling mee heeft gekregen. Dus ik vind het eigenlijk wel gek, dat dat (bij mij) niet gecontroleerd wordt.
Ik vind het trouwens al wel grappig om te zien dat hier iedereen een eisprong al bijna een reden tot een feestje vindt . Dat herken ik wel heel erg. Ik heb 1 x een eisprong gehad het afgelopen jaar, en toen die ontdekte (met een ovulatietest), sprong ik een gat in de lucht. Ik dacht toen nog dat ik aan het "ontpillen" was en dat het eind in zicht was. Andere dames die zwanger willen worden, vinden een eisprong over het algemeen heel normaal....
Hoi,

Hier niet veel positiefs te melden...heb net te horen gekregen bij de uitgangsecho (die ze bij mij doen om te checken of ik geen cyste heb en met spuiten mag beginnen) dat ik een cyste heb van 5,5 cm......Ik mag dus niet beginnen met spuiten, moet over 2 weken op controle en heb dus een sinaasappel in mijn buik!

Stom lichaam:@
He hallo,

Gemini, hoe kan dat nu weer? En 5,5 cm, dat is wel erg groot, was de vorige kleiner of niet? Balen zeg, ik was er allang vanuit gegaan dat het goed zou zijn na je eisprong... kan het me goed voorstellen als je je k*t voelt... denk je lekker verder te kunnen zonder primolut, kom je daar waarschijnlijk weer niet onderuit...

Miss Fine, balen dat je geen eisprong hebt gehad, maar met 100mg heb je weer meer kans. Er zijn veel meiden bij wie de 50mg niets doet en de 100mg wel, dus succes!

Carpe diem, ik heb ook clomid geslikt van dag 3 t/m 7. Ik kreeg wel metingen, vond ik ook wel fijn. Want dat bloedprkken (op progesteron) moet een week na je eisprong en zonder metingen weet je dat niet (als je bv. je eisprong een week later hebt, maar je laat wel op een vaste dag bloedprikken, dan is je progesteron te laag omdat je je eisprong net hebt). Je kan wel gaan temperaturen, dan kan je wel je eisprong opsporen. Zo ben ik ook achter met eisprong zonder clomid gekomen en heb ik bloed laten prikken, omdat met clomid mijn progesteron telkens te laag was. Ovulatietesten kan ook, maar is dan vrij duur en het werkt niet bij iedereen.

Het nadeel van metingen vond ik trouwens dat je telkens naar het ziekenhuis moet en toch behoorlijk in spanning zit dan. De kans op een meerling met clomid is wel groter, maar met 50mg is die kans wel heel klein. Ik zou vanaf 100mg ook wel echt metingen willen, omdat de kans op overstimulatie dan groter is.

Ik ga nu lekker naar huis, hard genoeg gewerkt weer vandaag!

Liefs,

Snoopy
Yep, vorige was kleiner, was 3 bij 4 cm (mandarijn) nu is het een sinaasappel of grapefruit, daar ben ik nog niet uit.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven