Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
Wat balen Gemini van de cyste! En 5,5 cm is ook wel groot zeg! Gaan ze daar nu iets aan doen of moet het vanzelf weggaan/kapotgaan? Echt shit dat je hierdoor niet verder kunt gaan met het  spuiten, zeker nu je weet dat dit wel werkt. Heel veel sterkte!
Bah Gem,

Echt maar 1 woord, Klote!!

Succes meis, snap dat het voelt als weer een ronde gemist :(

*; Art
Thanks meiden!

Moet nu inderdaad wachten totdat de cyste uit zichzelf weg gaat. Over twee weken terug dus en maar hopen dat ik dan weer door kan.....

Vandaag bloed laten prikken om te checken of dat het iets ernstigs is, ik ben benieuwd!
Merk je dat zelf ook als het weggaat? Waar gaat dat dan heen? En wanneer krijg je de uitslag van de bloedtest? Vind je het eng? Ben je bang dat het iets ernstigs is? En kan het komen door alle hormonen die je toegediend hebt gekregen?

Wow he, lijkt wel een kruisverhoor dit . Is niet rot bedoeld hoor.
hello,

ben ik weer :D Nou de tweede dag Clomid zit er alweer op.

Zit me ff behoorlijk te vervelen thuis vandaar dat ik even hier wat kom schrijven :D Hoest allemaal met jullie?

Net ff met mn vriend over de medicijnen gehad, we hopen nu echt dat het gaat werken! Ik maak me wel een klein beetje zorgen over 2 weken gaan we een verre reis maken en mocht ik ( heel misschien ) in die tussentijd zwanger worden ben ik zo bang dat er wat gebeurd. Maar ja heb het overal op internet op zitten zoeken en eigenlijk kan het helemaal geen kwaad.

Zo lief net, zegt mn vriend als we zolang in het vliegtuig moeten zitten gaan we gewoon babynamen verzinnen hhahahaha je kan het allemaal maar klaar hebben liggen he ;)

Nee maar zonder gekheid, zoals de vorige keer ben ik er wel vrij nuchter onder, ik zie wel hoe het deze keer gaat lopen met de Clomid. Mocht ik na mn vakantie niet zwanger zijn ga ik gewoon weer een afspraak maken bij mn gyn. Nou heb mn verhaaltje weer ff gedaan :D

xxx
MissFine, ik kan me voorstellen dat je het heel spannend vind, nu je met je 2e x Clomid bezig bent. Gek idee he, dat je hierdoor misschien wel een eisprong krijgt en zwanger raakt?

Ik ben nu zelf voor de 2e keer bezig met Duphaston om mijn menstruatie op te wekken. Als dat dan gelukt is, ga ik met de 1e x Clomid beginnen. De vorige keer dat ik Duphaston nam, werd ik pas ruim 2 weken later ongesteld, nu heb ik een dubbele dosis gekregen, dus hopelijkwerkt het nu sneller. Ik ga er wel vanuit, want mijn temperatuur is sinds gisteren aan het stijgen, dus dan zal het vlak voor mijn menstruatie wel weer dalen. Dat was de vorige keer ook zo.
He hallo,

Even vanaf mijn werk, heb geen zin meer...

Carpe diem, dat je temp stijgt komt door de progesteron die in de Duphaston zit, dus heeft eigenlijk niets met je eigen cyclus te maken... Ik hoop voor je dat je nu wel snel ongesteld wordt, want 2 weken wachten op ongesteld worden is ook niet leuk!

MissFine, ik herken mezelf wel in jou, dat je telkens hoopt dat de clomid nu wel iets gaat doen. Ik merk dat nu ik langer in de molen zit, ik wat realistischer word wat betreft de kansen om zwanger te raken. Na een aantal teleurstellingen wordt je toch was pessimistischer. Maar mocht ik voor de LEO gaan en het slaat niet goed genoeg aan, dan moet ik ook weer aan de clomid en gaat het hele verhaal weer opnieuw beginnen. Ik ben wel benieuwd hoe ik daar dan weer mee omga, maar ik hoop dat het niet nodig is!

Gemini, hoe gaat het nu? Nog steeds de balen waarschijnlijk... Maar ik las dat Tinkerbel zwanger is en dat zij ook telkens cystes had... het gaat bij jou ook goedkomen hoor!

Kitty, ik weet niet of je nog meeleest, maar hoe is het met jou en je huisje???

Ik ben vanaf maandag begonnen met ovulatietesten, maar nog niet positief, zou ook wel erg vroeg zijn (ik zit nu op cd 14). Naarmate de dagen vorderen zal het wel spannender worden, maar nu denk ik na 10 minuten, oh ja nog even kijken wat de test zegt, want ik ga er toch vanuit dat het negatief is. Zou wel een complete verrassing zijn als het een dezer dagen positief is. Maar ik hoop gewoon dat ik sowieso weer een eisprong krijg, al schat ik de kans niet zo hoog in.

Liefs,

Snoopy
quote:Merk je dat zelf ook als het weggaat? nee, merk ook niet dat íe er nu zit.Waar gaat dat dan heen? als het goed is verschrompeld het en wordt gewoon afgevoerd En wanneer krijg je de uitslag van de bloedtest? ik denk over 2 weken, tegelijk met die uitslag van de cyste Vind je het eng? een beetje wel hoor, toch best raar dat ze er op testen.....Ben je bang dat het iets ernstigs is? tja, je weet het niet he, ik ben blij als ik de uitslag gewoon weer binnen heb....En kan het komen door alle hormonen die je toegediend hebt gekregen? ja, hoogstwaarschijnlijk wel, alhoewel ik ook begreep, dat ook "normale" vrouwen cystes hebben, maar dan is dat vaak niet bekend

Wow he, lijkt wel een kruisverhoor dit . Is niet rot bedoeld hoor.

maakt helemaal niet uit hoor, gewoon vragen werkt het beste!!!!!!
quote:Gemini, hoe gaat het nu? Nog steeds de balen waarschijnlijk... Maar ik las dat Tinkerbel zwanger is en dat zij ook telkens cystes had... het gaat bij jou ook goedkomen hoor! Ja het komt inderdaad veel vaker voor. Bij haar is het heel bijzonder omdat ze nog gewoon aan het wachten was op verdere behandelingen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!!

Maar ik hoop gewoon dat ik sowieso weer een eisprong krijg, al schat ik de kans niet zo hoog in.

Ik ben er van overtuigd dat je nu ook gewoon een grote kans hebt hoor! Je lichaam is misschien eindelijk "wakker"geworden!
Miss Fine, wat geweldig dat je bijna op een verre reis gaat! Super! Naar een warm land?
quote:

He hallo,

Even vanaf mijn werk, heb geen zin meer...

Carpe diem, dat je temp stijgt komt door de progesteron die in de Duphaston zit, dus heeft eigenlijk niets met je eigen cyclus te maken... Ik hoop voor je dat je nu wel snel ongesteld wordt, want 2 weken wachten op ongesteld worden is ook niet leuk!

Liefs Snoopy

Ik ging er ook wel vanuit dat dit niets met mijn eigen cyclus te maken zou hebben en dat het door iets veroorzaakt wordt wat in de Duphaston zit, maar de vorige keer steeg mijn temperatuur pas 4 dagen nadat ik gestopt was met de Duphaston en werd ik 2 weken daarna pas ongesteld. Nu begint het dus al op de 4e dag dat ik ermee bezig ben te stijgen, daarom heb ik het idee dat het nu misschien beter aanslaat. Ik hoop het in ieder geval, want dan kan ik ook eerder beginnen met de Clomid.
Vervelend Snoopy, dat je op een gegeven moment niet meer zo'n vertrouwen hebt in Clomid. Ik kan het me wel voorstellen als het steeds niet aanslaat. Ik hoop voor je dat je weer vanzelf een eisprong krijg en dat je helemaal geen LEO of Clomid meer nodig zult hebben.

Echt balen Gemini, dat je nu weer 2 weken moet wachten op de uitslag. En dat terwijl je het liefst natuurlijk meteen door zou gaan...
He meiden,

Gemini, ik hoop zo dat je gelijk hebt! Ik heb zelf ook wel weer wat meer vertrouwen in mijn lichaam, maar dat komt door die vorige eisprong. Ik durf gewoon niet te veel te hopen, dan kan het alleen maar tegenvallen. Maar ik hoop dat het meevalt. Ik ben zo 'bang' dat die vorige eisprong toeval was. Zo ja, dan gaan we weer vol goede moed verder.

Carpe diem, het kan best zijn dat je temp nu stijgt doordat je lichaam er beter op reageert, je neemt nu ook een dubbele dosis toch?

Wat ik zei over dat teleurgesteld zijn in clomid, daar moeten jullie (MissFine en jij) je niet teveel van aantrekken hoor. Jullie beginnen net en het is goed er wel vertrouwen in te hebben. Ieder persoon is anders en reageert dus ook anders op clomid. Ik weet niet of ik te negatief overkwam namelijk. Tuurlijk moet je er niet blindelings vanuit gaan dat het gaat werken, maar dat doen jullie ook niet. Gewoon gezonde hoop dat het wel gaat werken, dat heeft iedereen. Net als ik de hoop heb dat ik weer uit mezelf een eisprong heb.

Ik heb weer eens hoofdpijn en ik weet wel hoe het komt. Ik zit onbewust de hele tijd met mijn schouders een beetje omhoog en uiteindelijk gaat dat pijn doen. Is een beetje stress. Mijn vriend masseert het nu elke dag, maar vandaag weer een drukke dag gehad en dan is dat effect weer weg. Proberen maar op mijn houding te letten, nu ik aan het typen ben gaan mijn schouders weer omhoog... irritant!

Ik had trouwens mijn bloeddruk weer laten meten omdat ik dacht dat dat misschien met de hoofpijn te maken had. Maar die was 131/90, is wel aan de hoge kant, maar voor mij wel netjes. Daar komt de hoofdpijn in ieder geval niet van.

Ik ga nog even tv kijken (de film Wimbledon).

Liefs,

Snoopy
Snoopy, lief dat je aan mij en MissFine denkt voor wat betreft het vertrouwen in Clomid. Maar ik denk er inderdaad zo over als jij nu beschrijft: Ik heb gezonde verwachtingen. Ik weet dat het bij sommige vrouwen wel en bij anderen niet werkt en ik hoop gewoon dat het bij mij wel gaat werken. En ik kan me best voorstellen dat je er zelf wat minder vertrouwen in krijgt als het een paar keer neit gewerkt heeft. Alle begrip dus.
goede morgen!

Tja, clomid is echt een medicijn met twee gezichten, voor de een werkt het meteen bij een lage dosis, voor anderen werkt het pas na verhogingen van de dosis, en heel soms ben je er resistent voor. Het is inderdaad afwachten tot welke categorie je hoort, maar ik ga gewoon uit van het feit dat het snel iets gaat doen bij jullie hoor!!!!!
Ik ga ff 2 weken op vakantie met mn mannetje, eerst een week naar de kou in amerika en daarna een week naar het zonnetje ook in amerika :D

Weten jullie trouwens of je een slaappil in mag nemen als je bezig bent zwanger te worden? Heb net al ff op het internet zitten zoeken, maar dacht ik vraag het hier ook even....
He meiden,

Carpe diem, tja ik dacht ik kom wel erg negatief over, terwijl dat alleen op mijzelf betrekking heeft, het zegt niets over jullie.

MissFine, lekker hoor naar Amerika! Heb jullie daar familie of hadden jullie gewoon zin daarnaartoe te gaan? Gaan jullie ook skien daar? Ik weet niet of je een slaappil mag gebruiken als je eventueel zwanger bent, ik zou gewoon even de huisarts bellen. Wat pijnstillers betreft als je zwanger bent of wilt worden, zegt mijn huisarts alleen paracetamol. Ik heb zelf het idee dat slaappillen niet echt goed zijn.

Ga weer lekker naar huis! Heeft het bij jullie ook zo gesneeuwd? Waar wonen jullie eigenlijk? Van Gemini weet ik het en ikzelf woon in Roosendaal. Waar ik werk (20 minuutjes van Roosendaal) is het in ieder geval weer flink aan het dooien.

Oh ja, ik had gister weer een ovulatietest gedaan en er kwam een heeeeel dun streepje. Zou er iets gaan gebeuren in mijn lichaam of betekent het niets? Ik durf niet teveel te denken. Straks weer een testje doen, ben toch wel erg benieuwd.

Liefs,

Snoopy
Lekker MissFine, twee weekjes naar Amerika, en dan 1 weekje in de kou en 1 weekje zon. Heb je goed voor elkaar! Waar ga je heen in Amerika?

Snoopy, wat super dat je al een vaag streepje zag met de ovulatietest! Ik ga er vanuit dat het hetzelfde werkt als een zwangerschapstest, een streepje is een streepje. Of niet? Ik deed de ovulatietesten altijd s' morgens. Ik dacht dat je ongeveer 4 uur daarvoor niet geplast mocht hebben en overdag ga ik om de haverklap naar de wc. Ik hoop echt voor je dat dit een naderende eisprong betekent en zou het voor de zekerheid vanavond maar even heel gezellig maken met je hubbie

Het heeft hier ook redelijk gesneeuwd. Ik woon in het oosten van het land. Het is nu net een beetje overgegaan in regen.
He Carpe diem,

Een ovulatietest werkt niet zoals een zwangerschapstest, want de streep moet even dik of dikker zijn dan de controlestreep. Ik heb toen ik aan de clomid zat ook wel eens ovutesten gebruikt, maar kan me niet meer herinneren hoe het er toen uitzag... behalve toen ie positief was. Ik ga zometeen weer testen. En mijn vriend verleiden doe ik om de dag nu! En soms doet hij het, hij doet echt z'n best! We zijn ook een beetje aan het verbouwen en hij is daardoor wat meer moe, dus ben wel blij dat hij er moeite voor doet. Ik kan me ergens wel voorstellen dat hij soms liever wil slapen...

Ik heb trouwens de ovulatietesten van matcare en die mag je niet met ochtendurine gebruiken. Ik dacht ook dat het lastig was om 4 uur niet te plassen, maar na 18:00u (als ik klaar ben met werken) plas ik niet meer en drink ik heel weinig. Maar nu moet ik wel redelijk nodig, dus ga ik zo maar doen.

Volgens mij zijn de enige ovutesten die je met ochtendurine mag gebruiken die van clearblue.

Liefs,

Snoopy
En Snoopy, wat gaf de test gisteravond aan??? Ik ben zo benieuwd of je weer een goede eisprong gaat hebben!

MissFine, wat heerlijk 2 weken Amerika...heb er zelf een jaartje gewoond en vond het geweldig!!!
Hier nog een nieuwsgierige! Wat gaf de test aan, Snoopy?
Ha allemaal, heb niet zoveel nieuws maar ik zit ziek thuis (buikgriepje) dus eventjes achter mijn computer gaan zitten. Zag dat er al aardig wat geschreven was.

Gemini balen van die cyste hopelijk is deze snel weg. Afgelopen week ben ik lekker naar mijn ouders geweest (wonen 100 km van mij vandaan). Heb zo heerlijk zitten praten over vanalles en nog wat. Grotendeels ook over mijn schoonmoeder. Het is een schat van een mens maar af en toe........ Elke keer als ze op visite is heeft ze het over baby dit baby dat (haar dochter is nl zwanger en ze wordt oma). Ze heeft sinds november niet meer aan ons gevraagd hoe het met ons gaat. Niet dat ze het elke keer hoeft te vragen maar ze zou wel zoiets kunnen hebben van goh moeten jullie niet naar het ziekenhuis? Merk gewoon dat ik me giga irriteer aan haar. Ik zeg er niets van omdat manlief dat helemaal niet zo ervaart. Maar af en toe wordt het me gewoon teveel. Als ik wat wil weten over mijn aankomende neefje of nichtje vraag ik dat wel aan mijn schoonzus dat hoeft mijn schoonmoeder niet te vertellen. Sorry dat ik zo zit te zeuren maar moet het van me afschrijven.

Heb ook nog wel iets leuks. Manlief en ik gaan in april lekker naar Parijs. Heerlijk een langweekend weg. Heb er zo ontzettend veel zin in.

liefs
He meiden,

Nou de test was negatief hoor, weer zo'n heeeel licht streepje. Ik hoop gewoon dat ie donkerder gaat worden, je ziet 'm nu echt bijna niet. Ik heb in ieder geval nog hoop tot ongeveer dag 26. Er had iemand geschreven op een ander topic dat ze ook aan de clomid had gezeten en toen ze daarmee gestopt was, haar cyclus op gang kwam en ze snel zwanger was. Dat wil ik ook! Maar ja, ieder mens is anders, maar het kan dus wel.

VrouwvanM, balen dat je je niet lekker voelt. En nog meer balen van je schoonmoeder. Vervelend ook dat je man dat niet zo ervaart, daar hebben wij ook weleens last van helaas. Niet op baby-gebied, want ze weten niet dat we bezig zijn.

Ga weer verder met werken.

Liefs,

Snoopy
Schoonmoeders:?

Men, wat erg dat onze mannen het dan ook niet eens doorhebben...kan me helemaal voorstellen dat het je niet in de koude kleren gaat zitten hoor! Spui maar lekker hier!

Snoopy, jouw geduld wordt weer flink op de proef gesteld zo, hou vol he!
VrouwvanM, vervelend he die schoonmoeders? Die van mij is ook best aardig, maar toch erger ik me vrij snel aan haar. En mijn man begrijpt daar ook totaal niets van. Ik zorg gewoon dat ik er niet al te vaak heen hoef, dan is het nog wel te doen. Leuk, lekker een weekend naar Parijs!

Snoopy, jammer dat je nog geen ovulatie gespot hebt, maar het kan natuurlijk nog steeds. Komt vast goed.

Hoe is het met jou Gemini? Heb je de teleurstelling van weer een cyste een beetje verwerkt?

MissFine, ik bedacht me net dat we voorlopig dus niet horen of de Clomid aanslaat bij jou. Jij zit waarschijnlijk in Amerika als je wel of niet een eisprong hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven