Horrorwoordenboek
maandag 27 oktober 2008 om 13:23
Noem het een bizarre hobby, maar ik ben geïnteresseerd in woorden die je kippevel bezorgen en waarvan je haren recht overeind gaan staan. Een woord waarvan de betekenis en de verschrikking in 1 keer duidelijk is, maar waarvan je het bestaan niet kende en eigenlijk niet wilde kennen. Ik trap af met mijn drie beste voorbeelden en omschrijvingen. Vullen jullie aan?
* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.
* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.
* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.
* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.
* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
vrijdag 14 november 2008 om 13:46
Whoehahaha het splijtzakje. Zou verboden moeten worden idd.
Heb ooit een hele mooie dikke vrouw zien lopen, ze was echt "wauw" gekleed (geen puntenkleding) moest haar echt nakijken. Had ze ook zo'n belachelijk rugzakje om. Een ieniemienie rugzakje op een vrij brede rug, het was werkelijk waar geen gezicht.
Ik dacht: meid, waarom geen lekkere grote handtas, veel beter.
Heb ooit een hele mooie dikke vrouw zien lopen, ze was echt "wauw" gekleed (geen puntenkleding) moest haar echt nakijken. Had ze ook zo'n belachelijk rugzakje om. Een ieniemienie rugzakje op een vrij brede rug, het was werkelijk waar geen gezicht.
Ik dacht: meid, waarom geen lekkere grote handtas, veel beter.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 14 november 2008 om 15:09
zaterdag 22 november 2008 om 18:48
vrijdag 10 april 2009 om 19:18
quote:MissMara schreef op 27 oktober 2008 @ 14:28:
Ik vergat er nog een, (bedankt voor de inspiratie, Mips! )
mom jeans [Nederlandse vertaling: ? edit: wortelbroek] - In de verte aan spijkerbroek verwante monstrositeit die zeer hoog in de taille sluit met een rits en ruimte biedt aan een flinke postnatale buik. Heeft taps toelopende pijpen, die per definitie te kort zijn.
Ik vergat er nog een, (bedankt voor de inspiratie, Mips! )
mom jeans [Nederlandse vertaling: ? edit: wortelbroek] - In de verte aan spijkerbroek verwante monstrositeit die zeer hoog in de taille sluit met een rits en ruimte biedt aan een flinke postnatale buik. Heeft taps toelopende pijpen, die per definitie te kort zijn.
vrijdag 10 april 2009 om 19:23
quote:Nijntje schreef op 27 oktober 2008 @ 21:35:
- vrijen. Heel gek maar van dat woord krijg ik spontaan een droge.
Een dróge! Hahahahahahaha! Die hou ik erin!
Ik heb hetzelfde met
strelen, en;
met elkaar spelen.
Gatverdegatver. (kan komen omdat deze woorden tijdens mijn voorlichting gebruikt werden )
- vrijen. Heel gek maar van dat woord krijg ik spontaan een droge.
Een dróge! Hahahahahahaha! Die hou ik erin!
Ik heb hetzelfde met
strelen, en;
met elkaar spelen.
Gatverdegatver. (kan komen omdat deze woorden tijdens mijn voorlichting gebruikt werden )
vrijdag 10 april 2009 om 21:20
vrijdag 10 april 2009 om 21:22
vrijdag 10 april 2009 om 21:38
vrijdag 10 april 2009 om 23:57
zaterdag 11 april 2009 om 00:08
Nijntje, even héél erg offtopic, maar je hebt me zo aangemoedigd en zoveel peptalk gegeven dat je vast wel wil weten dat ik inmiddels ein-de-lijk een baan heb, precies in mijn vakgebied, heel afwisselend, bij een jong bedrijf wat aan het groeien is. Ze hebben vertrouwen in mij en geven me al vrij grote dingen om te doen, en het is heel afwisselend werk waarbij ik echt de kans heb om op verschillende gebieden ervaring op te doen! Jeejjj!!!
Ben jij inmiddels ook aan de bak?
Ben jij inmiddels ook aan de bak?
zaterdag 11 april 2009 om 21:09
quote:pippa2 schreef op 10 november 2008 @ 20:38:
Maar ik hoorde laatst iemand nog zeggen ( in deze eeuw!) dat ze leuk met haar gezin wegging, een dagje naar Amsterdam, en dan natuurlijk wel even wat gebruiken op een terrasje.....
uuurgh??O dat zegt mijn moeder ook altijd! Verschrikkelijk! Zijn we een middagje in de stad, zegt ze aan het eind van de middag: "Zullen we nog even ergens wat gaan gebruiken?" *Ril*
Maar ik hoorde laatst iemand nog zeggen ( in deze eeuw!) dat ze leuk met haar gezin wegging, een dagje naar Amsterdam, en dan natuurlijk wel even wat gebruiken op een terrasje.....
uuurgh??O dat zegt mijn moeder ook altijd! Verschrikkelijk! Zijn we een middagje in de stad, zegt ze aan het eind van de middag: "Zullen we nog even ergens wat gaan gebruiken?" *Ril*