Peutertopic III

dinsdag 26 november 2019 om 14:40
DubbelTeckeltje88 schreef: ↑26-11-2019 13:39Heel herkenbaar. Alles is nee. Ik mag niks. Mag niet praten/niet stil zijn/niet zingen/niet niet zingen/geen brood smeren /geen brood eten/nouja niks eigenlijk. Heel veel drama. Veel gehuil waarvan ik niet begrijp waarover precies. Niet zo'n leuke fase.

dinsdag 26 november 2019 om 16:40
Ik vond van 0 naar 1 ook veeeeeeeeel heftiger dan van 1 naar 2 maar dat heeft er natuurlijk ook alles mee te maken hoe het gaat met de gezondheid en of je een pittig kind hebt of niet. Inmiddels vind ik het heel leuk dat ze zo dicht op elkaar zitten maar het eerste half jaar heb ik meerdere malen gedacht "hadden we nog maar iets langer gewacht". Dan te bedenken dat we 8maand geprobeerd hebben voor de tweede, stel je toch voor als het direct raak was geweest ....
Het gaat hier nu goed met 1 lichte puf per dag en dochter zit ook weer goed in haar vel, de verkoudheid is helemaal over dus ik twijfel om de laatste puf nu ook te stoppen of niet. Denk het wel maar vind het wel spannend wat voor een gevolgen dat gaat hebben.
Afgelopen weekend zijn we bij de sint intocht geweest vanuit de wijk, met fanfare, sinterklaasverhaal, dansen met de pieten en op schoot bij de Sint komen voor een cadeau. Ze vond het fantastisch, toen ik later vroeg wat het leukste was noemde ze dat 3 van haar vriendjes er waren en dat ze het zo leuk vond dat papa en mama allebei mee waren
Hier zegt ze overigens regelmatig "ik hou van jou, vind je lief, ik wil graag even een kus of iets in die trant". Van de week zat ze 2 sec stil naast haar buurjongen bekeek hem van top tot teen en zei toen heel serieus "ik hou van jou". Hij reageerde er eigenlijk niet op en ging weer verder spelen
Het gaat hier nu goed met 1 lichte puf per dag en dochter zit ook weer goed in haar vel, de verkoudheid is helemaal over dus ik twijfel om de laatste puf nu ook te stoppen of niet. Denk het wel maar vind het wel spannend wat voor een gevolgen dat gaat hebben.
Afgelopen weekend zijn we bij de sint intocht geweest vanuit de wijk, met fanfare, sinterklaasverhaal, dansen met de pieten en op schoot bij de Sint komen voor een cadeau. Ze vond het fantastisch, toen ik later vroeg wat het leukste was noemde ze dat 3 van haar vriendjes er waren en dat ze het zo leuk vond dat papa en mama allebei mee waren

dinsdag 26 november 2019 om 19:29
Zoon was net 3 toen babyzoon kwam 2,5 week geleden.
Ik vind het fijn dat zoon al veel zelf kan, zoals traplopen enzo. Ik kan nu met baby in mn armen naar beneden en zoon loopt ook mee. Dat soort dingen.
Ik vind tot zover van 1 naar 2 heftiger dan van 0 naar 1.
Maar dat kan nog veranderen natuurlijk . Ik hoop het in ieder geval. Nu zijn we nog bezig met baby leren kennen en we hebben zoon ook nog rondlopen.
De wil ik niet fase is heel vervelend, maar kan ook weer ineens over zijn! Succes meiden!
Ik vind het fijn dat zoon al veel zelf kan, zoals traplopen enzo. Ik kan nu met baby in mn armen naar beneden en zoon loopt ook mee. Dat soort dingen.
Maar dat kan nog veranderen natuurlijk . Ik hoop het in ieder geval. Nu zijn we nog bezig met baby leren kennen en we hebben zoon ook nog rondlopen.
De wil ik niet fase is heel vervelend, maar kan ook weer ineens over zijn! Succes meiden!
dinsdag 26 november 2019 om 19:40
Dit ervaar ik tot nu toe ook, maar onze baby's zijn er nog maar net natuurlijk. Het is even uitvogelen wat werkt en een nieuw ritme vinden met zijn 4en.sneeuwball schreef: ↑26-11-2019 19:29Zoon was net 3 toen babyzoon kwam 2,5 week geleden.

dinsdag 26 november 2019 om 19:43
Fijn dat het zo goed gaat met maar 1 puf, envelop. Kan me voorstellen dat het moeilijk is die ook weg te laten. Succes.
Sneeuwbal, je vindt vanzelf een evenwicht. Komt goed.
Ik vond van 0 naar 1 ook veel heftiger dan van 1 naar 2. Maar was ziek na en tijdens geboorte van zoon en zoon was huilbaby. Dochter was gezonde bevalling en hele chille baby.
Avond shift zit er weer op. Man was vanmorgen zwemmen met peuter (voordeel van een rustige nachtdienst, hij is op afroep in de nacht). Tussen alle bejaarden haha. Peuter had de lachers op z'n hand begreep ik. Baby sliep 1, 5u toen de mannen weg waren en ik heb lekker helemaal niks gedaan toen ze sliep. Peuter was moe en deed eindelijk een middagslaapje en baby ging uiteindelijk ook slapen dus sliepen ze nog een uur tegelijk. Toen kon ik er in de middag en avond wel tegenaan. Baby was even lastig het laatste half uur maar peuter was goed te doen.
Sneeuwbal, je vindt vanzelf een evenwicht. Komt goed.
Ik vond van 0 naar 1 ook veel heftiger dan van 1 naar 2. Maar was ziek na en tijdens geboorte van zoon en zoon was huilbaby. Dochter was gezonde bevalling en hele chille baby.
Avond shift zit er weer op. Man was vanmorgen zwemmen met peuter (voordeel van een rustige nachtdienst, hij is op afroep in de nacht). Tussen alle bejaarden haha. Peuter had de lachers op z'n hand begreep ik. Baby sliep 1, 5u toen de mannen weg waren en ik heb lekker helemaal niks gedaan toen ze sliep. Peuter was moe en deed eindelijk een middagslaapje en baby ging uiteindelijk ook slapen dus sliepen ze nog een uur tegelijk. Toen kon ik er in de middag en avond wel tegenaan. Baby was even lastig het laatste half uur maar peuter was goed te doen.
dinsdag 26 november 2019 om 20:01
Dat klinkt fijn Teckel!
Wij zijn vandaag naar monkey town geweest, even eruit en spelen. daarvoor boodschappen gedaan. dochter was helemaal gesloopt.
Ik merk wel dat ik af en toe streng ben en ingrijp, soms denk ik ben ik niet te streng maar vandaag na het instoppen ze ze love you mama en slaap lekker mama
Wij zijn vandaag naar monkey town geweest, even eruit en spelen. daarvoor boodschappen gedaan. dochter was helemaal gesloopt.
Ik merk wel dat ik af en toe streng ben en ingrijp, soms denk ik ben ik niet te streng maar vandaag na het instoppen ze ze love you mama en slaap lekker mama

dinsdag 26 november 2019 om 20:36
Aah dat klinkt fijn teckel!
Vertederend pip... daar smelt je toch van
Pavo en sneeuwbal, ik vind het nu ook wel heftiger, fijn dat het herkenbaar is. Maar volgens man vond ik het van 0-1 destijds ook heel heftig, maar dat ben ik zelf alweer kwijt eigenlijk. Eigenlijk ging het bij mij pas soepel toen ik ook weer aan het werk ging. Stiekem kijk ik daar best een beetje naar uit, alleen al omdat we dan zoveel weken verder zijn en het hopelijk allemaal wat makkelijker gaat. Voor alsnog is het ook nog niet gelukt om peuter op de normale tijd op de opvang te krijgen, we zijn steeds best laat en nu is man er nog gewoon om te helpen.
Hier zit er op een paar dagen na precies 2 jaar tussen en net als envelop heb ik nu zoiets dat het verschil best groter had mogen zijn. Vooral omdat ook hier alles nee is/ slapen van peuter ook weer drama is, wat in combi met baby erg vermoeiend is, terwijl baby best makkelijk is tot nu toe.
Vertederend pip... daar smelt je toch van

Pavo en sneeuwbal, ik vind het nu ook wel heftiger, fijn dat het herkenbaar is. Maar volgens man vond ik het van 0-1 destijds ook heel heftig, maar dat ben ik zelf alweer kwijt eigenlijk. Eigenlijk ging het bij mij pas soepel toen ik ook weer aan het werk ging. Stiekem kijk ik daar best een beetje naar uit, alleen al omdat we dan zoveel weken verder zijn en het hopelijk allemaal wat makkelijker gaat. Voor alsnog is het ook nog niet gelukt om peuter op de normale tijd op de opvang te krijgen, we zijn steeds best laat en nu is man er nog gewoon om te helpen.
Hier zit er op een paar dagen na precies 2 jaar tussen en net als envelop heb ik nu zoiets dat het verschil best groter had mogen zijn. Vooral omdat ook hier alles nee is/ slapen van peuter ook weer drama is, wat in combi met baby erg vermoeiend is, terwijl baby best makkelijk is tot nu toe.

woensdag 27 november 2019 om 09:25
Oja, de fase ik wil NIKS. Zoon zit er nog half in...
Vanochtend om 5.55 uur schrok ik me dood, onze slaapkamerdeur ging opeens open en zoon kwam binnen wandelen. Voor de eerste keer sinds hij in zijn grote bed slaapt is hij er zelf uitgekomen 's ochtends. Hopelijk gaat hij dit niet veel vaker doen, haha

Vanochtend om 5.55 uur schrok ik me dood, onze slaapkamerdeur ging opeens open en zoon kwam binnen wandelen. Voor de eerste keer sinds hij in zijn grote bed slaapt is hij er zelf uitgekomen 's ochtends. Hopelijk gaat hij dit niet veel vaker doen, haha
woensdag 27 november 2019 om 09:33
Sterkte allemaal met de lastige peuters! Voor de moeders met verse baby's: hier was dat ook een hele lastige periode. Dochter had enorme drift- en huilbuien waar ze dan echt niet meer uitkwam. Op een gegeven moment kreeg alleen de kraamhulp haar nog rustig. Het wordt echt beter, maar het heeft hier wel een maand of twee geduurd voordat we ons ritme weer een beetje vonden.
Dochter zit hier in een hele goede periode, ze wordt opeens zo groot. Ze mag van mij nog niet alleen van de trap, ik wil altijd eerst naar beneden zodat zij achter me aankan. Vanochtend zei ze "Ik wil eerst naar beneden. Is dat ook een optie?" Echt, waar haalt ze het vandaan
Dochter zit hier in een hele goede periode, ze wordt opeens zo groot. Ze mag van mij nog niet alleen van de trap, ik wil altijd eerst naar beneden zodat zij achter me aankan. Vanochtend zei ze "Ik wil eerst naar beneden. Is dat ook een optie?" Echt, waar haalt ze het vandaan

woensdag 27 november 2019 om 09:38
Haha aardbeibanaan, de eerste kerrm schrik je daar van.
Ik vind het heerlijk in het weekend om zijn blote voetjes te horen lopen en dat hij daarna bij ons in bed kruipt
Baby was erg onrustig gister en vannacht, hopelijk vandaag betere dag. Gister was peuter ook naar de opvang, dat scheelt. Maar vandaag lekker thuis, dus dan is het wel fijn als ik zoon ook genoeg aandacht kan geven.
Hopelijk is dat gevoel van 1 naar 2 heftiger iets dat bij een pasgeboren baby hoort. En is het snel anders als baby groter is. Wel fijn dat er herkenning is.
Balen due, dat ze met zn 2en zo bezig zijn. Hopelijk wordt dat gauw beter!
Ik vind het heerlijk in het weekend om zijn blote voetjes te horen lopen en dat hij daarna bij ons in bed kruipt

Baby was erg onrustig gister en vannacht, hopelijk vandaag betere dag. Gister was peuter ook naar de opvang, dat scheelt. Maar vandaag lekker thuis, dus dan is het wel fijn als ik zoon ook genoeg aandacht kan geven.
Hopelijk is dat gevoel van 1 naar 2 heftiger iets dat bij een pasgeboren baby hoort. En is het snel anders als baby groter is. Wel fijn dat er herkenning is.
Balen due, dat ze met zn 2en zo bezig zijn. Hopelijk wordt dat gauw beter!

woensdag 27 november 2019 om 14:01
Ik vind het heerlijk om lekker tegen zoon aan in bed te liggen hoor! Alleen hij is niet zo van het stil liggensneeuwball schreef: ↑27-11-2019 09:38Haha aardbeibanaan, de eerste kerrm schrik je daar van.
Ik vind het heerlijk in het weekend om zijn blote voetjes te horen lopen en dat hij daarna bij ons in bed kruipt![]()

Due wat sneu! Lijkt me heel erg om te zien dat peuter het zo spannend vind. Gelukkig nog maar een weekje en dan is Sinterklaas weer voorbij.
woensdag 27 november 2019 om 14:10
Al maak ik me al zorgen (stel dat het een tweeling is? Hoe gaan we dat doen met zijn vieren? Etc etc?)rosings schreef: ↑26-11-2019 12:21Hopelijk lukt het WP!
Ik had graag een tweede gewild, maar het is niet gelukt. Qua energie en tijd is het misschien maar beter zo, maar rozetje had een geweldige grote zus geweest![]()
Verder word ik momenteel erg moe van haar. Ze luistert naar NIKS van wat ik vraag/zeg/opdraag/aanmoedig. Helemaal niks.
Het is vast een fase.
woensdag 27 november 2019 om 16:21
Hij wordt in februari 3. Maar is erg (prikkel)gevoelig. Ga morgen bij kdv ook vragen of hij iets kan doen wat niet sint gerelateerd is. Zelfs alle kleurplaten momenteel zijn sinterklaas bijvoorbeeld.
We hebben vanmiddag lekker in bed gelegen maar hij sliep niet. Fietsten we net van dorp naar huis, voel ik ineens zijn hoofdje in mijn rug. Nu slaapt ie dus wel, maar das ook niet zo handig.
Ik ben heel huisvrouwerig trouwens heel blij met mijn steelstofzuigerblackfriday deal [

woensdag 27 november 2019 om 19:40
Ah due wat sneu dat hij het zo ervaart.
Hahaha geweldig, wij hebben na onze verhuizing ook een nieuwe steekstofzuiger gekocht en ik ben er nog steeds super blij mee. Gebruik hem bijna elke dag nu.
Ik hou ook wat dingen in de gaten voor black friday. Als het scheelt is het toch weer mooi meegenomen.
En wat schattig kleine voetstapjes op de gang! hier slaapt dochter vanaf dat ze 1 1/2 is in een peuterbedje maar ze roept altijd mama als ze wakker is.. is er zelf nog nooit uitgekomen.
O wester, dat loopt wel los. Denk dat je daar vanzelf in groeit en in meegaat.
Hahaha geweldig, wij hebben na onze verhuizing ook een nieuwe steekstofzuiger gekocht en ik ben er nog steeds super blij mee. Gebruik hem bijna elke dag nu.
Ik hou ook wat dingen in de gaten voor black friday. Als het scheelt is het toch weer mooi meegenomen.
En wat schattig kleine voetstapjes op de gang! hier slaapt dochter vanaf dat ze 1 1/2 is in een peuterbedje maar ze roept altijd mama als ze wakker is.. is er zelf nog nooit uitgekomen.
O wester, dat loopt wel los. Denk dat je daar vanzelf in groeit en in meegaat.
woensdag 27 november 2019 om 20:28
Die hier ook superblij met mn steelstofzuiger die ik heb sinds oudste geboren is
is zo makkelijk om hem even te pakken om snel iets op te zuigen. Ook man gebruikt hem vaker dan met de normal snoer stofzuiger.
Hopelijk is je peuter weer wat rustiger nu je ernaar gevraagd hebt btw!
Aah ja die voetstappen. We hebben een tijd geleden bij het ledikant nog de zijkant even eruit gehad, maar toen stond zoon dus steeds vroeger naast ons bed. Ben me ook een keer rot geschrokken toen hij gewoon stil naast me stond te staren sochtends. Die zijkant hebben we maar weer terug gedaan. Nu met z’n peuterbed slapen wij op een andere verdieping. De ene keer roept hij ons, de andere keer gaat hij er wel uit en staat hij onderaan de zoldertrap te roepen, maar hij is nog niet zelf de trap opgekomen.
Wester heel herkenbaar, de 1e echo toen we een kloppend hartje hadden gezien was onze 1e vraag en is het er 1
en hier ook nog wel het dubbele gevoel van alles ging zo lekker met 1... nu staat alles weer op z’n kop, maar geloof wel dat we straks wel weer onze weg erin vinden. Het is wel echt te leuk om te zien hoe de oudste met jongste omgaat.

Hopelijk is je peuter weer wat rustiger nu je ernaar gevraagd hebt btw!
Aah ja die voetstappen. We hebben een tijd geleden bij het ledikant nog de zijkant even eruit gehad, maar toen stond zoon dus steeds vroeger naast ons bed. Ben me ook een keer rot geschrokken toen hij gewoon stil naast me stond te staren sochtends. Die zijkant hebben we maar weer terug gedaan. Nu met z’n peuterbed slapen wij op een andere verdieping. De ene keer roept hij ons, de andere keer gaat hij er wel uit en staat hij onderaan de zoldertrap te roepen, maar hij is nog niet zelf de trap opgekomen.
Wester heel herkenbaar, de 1e echo toen we een kloppend hartje hadden gezien was onze 1e vraag en is het er 1

woensdag 27 november 2019 om 20:58
Avondshift 3 van 5 overleefd. Gelukkig had baby een goede dag op kdv en was ze niet zo doodop als maandag. Peuter was naar het huis v sinterklaas kdv en kwam thuis met kruidnoten. Dus die heeft hij voor de tv gegeten terwijl baby at. Om half 8 sliepen ze allebei.
Wp, hopelijk is het snel raak
Peuter ligt al maanden in peuterbed maar komt er nooit uit. Hij kan ook deuren open maken maar hij blijft gewoon heel koddig in bed. Beetje teuten met z'n Knuffels en na een tijdje is hij het zat en begint ons te roepen. Als ie rot wakker wordt dan roept ie meteen en is 't veel huilen.
Wp, hopelijk is het snel raak

Peuter ligt al maanden in peuterbed maar komt er nooit uit. Hij kan ook deuren open maken maar hij blijft gewoon heel koddig in bed. Beetje teuten met z'n Knuffels en na een tijdje is hij het zat en begint ons te roepen. Als ie rot wakker wordt dan roept ie meteen en is 't veel huilen.

woensdag 27 november 2019 om 21:13
Je bent over de helft Teckel!
Haha hier ook een steelstofzuiger, maar echt voor erbij na de boterham met hagelslag zeg maar. Voor het stevige schoonmaakwerk komt toch wel de snoerstofzuiger er aan te pas!
Peuter komt ook nooit uit bed, terwijl het wel kan. 's Ochtends ligt ze wat in bed te teuten totdat wij de deur open doen! Als ze dan nog bij ons boven is dan kan ze even rustig bij ons liggen en tv kijken, maar daarna gaat ze op ontdekkingstocht in onze slaapkamer, komen alle knuffels van haar kamer bij ons in bed, soms vind ze het tijd dat wij er ook uitgaan en probeert ze ons uit bed te duwen.
Vandaag naar een sinterklaasmiddag in het theater geweest. Zo schattig hoe ze daar stond te springen, dansen en mee gillen met de andere kinderen. Echt hoor
Krijg er op dat moment zelfs een brok van in mijn keel. Zoveel liefde voor dat meisje!
Ze is nu ook echt een dondersteen. Weg rennen en lachen als we haar naar bed willen brengen, jas aan willen doen, enz. Verstoppen onder de tafel en vanaf daar uitdagen en lachen. Het is dan moeilijk om zelf niet te gaan lachen
Haha hier ook een steelstofzuiger, maar echt voor erbij na de boterham met hagelslag zeg maar. Voor het stevige schoonmaakwerk komt toch wel de snoerstofzuiger er aan te pas!
Peuter komt ook nooit uit bed, terwijl het wel kan. 's Ochtends ligt ze wat in bed te teuten totdat wij de deur open doen! Als ze dan nog bij ons boven is dan kan ze even rustig bij ons liggen en tv kijken, maar daarna gaat ze op ontdekkingstocht in onze slaapkamer, komen alle knuffels van haar kamer bij ons in bed, soms vind ze het tijd dat wij er ook uitgaan en probeert ze ons uit bed te duwen.
Vandaag naar een sinterklaasmiddag in het theater geweest. Zo schattig hoe ze daar stond te springen, dansen en mee gillen met de andere kinderen. Echt hoor

Ze is nu ook echt een dondersteen. Weg rennen en lachen als we haar naar bed willen brengen, jas aan willen doen, enz. Verstoppen onder de tafel en vanaf daar uitdagen en lachen. Het is dan moeilijk om zelf niet te gaan lachen

woensdag 27 november 2019 om 21:24
Ah hier ook. Echt drama 's avonds. Ik zal r morgen eens benoemen. Misschien helpt t.Due-scimmie schreef: ↑27-11-2019 12:49Peuter is laatste dagen ook echt heel druk, dus ik vroeg net of hij sinterklaas misschien spannend vind. Hij moest er gewoon van huilen en dan doen we er thuis al bijna niks aan.
Hier van 0 naar 1 veel heftiger dan van 1 naar 2. Baby is een stuk relaxter dan peuter was als baby. Ik vind het echt prima te doen samen. Ze schelen 2 jaar en een paar dagen. Baby is bijna 4 maanden alweer, de tijd gaat zo snel.