Concentratie 5 jarige

dinsdag 26 november 2019 om 17:50
In een parralel universum denk ik?
dinsdag 26 november 2019 om 17:51
Een jongen die in groep 2 zit en beweeglijk is vind ik meer dan normaal. Zit hij op een sport? Zou misschien goed zijn als hij wat mogelijkheden heeft om zijn energie kwijt te kunnen.
Een beloningssysteem kan misschien wel helpen. Iets simpels als een stickerboekje in de klas (volle bladzijde is een beloning van zijn ouders). Zoiets?
Een beloningssysteem kan misschien wel helpen. Iets simpels als een stickerboekje in de klas (volle bladzijde is een beloning van zijn ouders). Zoiets?
'You can't always get what you want'

dinsdag 26 november 2019 om 17:53
Hij zit op sport en heeft daarnaast ook nog 2 keer per week zwemles. Dat beloningssysteem vind ik een goed idee!SigmundFreud221b schreef: ↑26-11-2019 17:51Een jongen die in groep 2 zit en beweeglijk is vind ik meer dan normaal. Zit hij op een sport? Zou misschien goed zijn als hij wat mogelijkheden heeft om zijn energie kwijt te kunnen.

dinsdag 26 november 2019 om 17:54
Waar wil je hem voor belonen dan? Vertoont hij nu onwenselijk gedrag?dolopchips schreef: ↑26-11-2019 17:53Hij zit op sport en heeft daarnaast ook nog 2 keer per week zwemles. Dat beloningssysteem vind ik een goed idee!
Ik zou eerder kijken naar een wiebelbal of wiebelkussen oid als stoel ipv belonen voor stilzitten.

dinsdag 26 november 2019 om 17:58
Bedankt voor de tip. Zou een beloningssysteem niet bijdragen in zijn bewustwording van het (niet) stil zitten. Wiebelkussen vond school nog veel te vroeg. Onwenselijk gedrag is niet benoemd, maar het is wel een belangrijk aandachtspunt.COtweepuntnul schreef: ↑26-11-2019 17:54Waar wil je hem voor belonen dan? Vertoont hij nu onwenselijk gedrag?
Ik zou eerder kijken naar een wiebelbal of wiebelkussen oid als stoel ipv belonen voor stilzitten.

dinsdag 26 november 2019 om 18:00
Nah, als je zo redeneert had mijn vijftienjarige zoon nog steeds in groep twee gezeten.Subnautica schreef: ↑26-11-2019 17:57Misschien moet je je kind gewoon laten rijpen. Dan doet hij groep 2 over omdat hij nog te speels of jong is. Nou en?
dinsdag 26 november 2019 om 18:05
dolopchips schreef: ↑26-11-2019 17:58Bedankt voor de tip. Zou een beloningssysteem niet bijdragen in zijn bewustwording van het (niet) stil zitten. Wiebelkussen vond school nog veel te vroeg. Onwenselijk gedrag is niet benoemd, maar het is wel een belangrijk aandachtspunt.
Als ze een wiebelkussen "te vroeg" vinden, wat willen ze dan wel? Een bewegelijke, 5 jarige jongen lijkt me redelijk normaal. Ik zou daar geen beloningssysteem voor gaan inzetten, maar eerder kijken hoe hii zijn energie kwijt kan (rondje op de gang lopen ofzo)

dinsdag 26 november 2019 om 18:07
Heel slecht idee!dolopchips schreef: ↑26-11-2019 17:53Hij zit op sport en heeft daarnaast ook nog 2 keer per week zwemles. Dat beloningssysteem vind ik een goed idee!

dinsdag 26 november 2019 om 18:10
Lady*Voldemort schreef: ↑26-11-2019 18:00Nah, als je zo redeneert had mijn vijftienjarige zoon nog steeds in groep twee gezeten.

dinsdag 26 november 2019 om 18:21
Waarom doubleren? Omdat ie beweeglijk is?Subnautica schreef: ↑26-11-2019 17:57Misschien moet je je kind gewoon laten rijpen. Dan doet hij groep 2 over omdat hij nog te speels of jong is. Nou en?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 26 november 2019 om 18:22
Mijn 21-jarige valt nog steeds af en toe van zijn stoel.Lady*Voldemort schreef: ↑26-11-2019 18:00Nah, als je zo redeneert had mijn vijftienjarige zoon nog steeds in groep twee gezeten.
Zitten is zeg maar niet zijn ding.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 26 november 2019 om 18:28
SigmundFreud221b schreef: ↑26-11-2019 17:51Een jongen die in groep 2 zit en beweeglijk is vind ik meer dan normaal. Zit hij op een sport? Zou misschien goed zijn als hij wat mogelijkheden heeft om zijn energie kwijt te kunnen.
En beloningssysteem voor iets dat hij onbewust doet gaat niet werken. Sowieso werken beloningssystemen zelden echt goed.

dinsdag 26 november 2019 om 18:52
https://jeugdjournaal.nl/artikel/230813 ... n-les.html
Dit voorstellen in de ouderraad .
Dit voorstellen in de ouderraad .
Been there, done that, got the T-shirt.