Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7

Wachten op start | Sense, Mia_3 |
Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
maandag 25 november 2019 om 17:41
Ja gaat snel he roosje. Lukt mij ook niet om op iedereen te reageren. Leef niet minder mee daardoor.
Wachtbank is stom! Zondag (te vroeg) getest dus wit. Durf nu niet meer. Mijn lijf houdt me voor de gek. Hele dag duizelig. Maar kan ook slaapgebrek zijn of aangestoken door zieke baby....
Ik merk t wel of er bloed komt of dat ik toch nog n test ga kopen. Hou er steeds meer rekening mee toch weer de punctiepolonaise in te moeten gaan.
1x cryo en raak zou wel too good to be true zijn.
Wachtbank is stom! Zondag (te vroeg) getest dus wit. Durf nu niet meer. Mijn lijf houdt me voor de gek. Hele dag duizelig. Maar kan ook slaapgebrek zijn of aangestoken door zieke baby....
Ik merk t wel of er bloed komt of dat ik toch nog n test ga kopen. Hou er steeds meer rekening mee toch weer de punctiepolonaise in te moeten gaan.
1x cryo en raak zou wel too good to be true zijn.
maandag 25 november 2019 om 20:48
@Jokke: Fijn dat jullie de beslissing genomen hebben. Half januari is nog even wachten, maar de rust is ook wel fijn. Vind sommige afspraken ook ‘geldklopperij’, maar de zorg werkt vaak met zorgpaden en dan moet je blijkbaar toch de ‘modules’ door.. Beetje achterhaald eigenlijk, want elk verhaal is anders en niet iedereen heeft hetzelfde nodig.
@Miekje: Wanneer is je testdag? Misschien ben je gewoon te vroeg?
Hier vanochtend de tweede echo gehad. Er zijn 10-12 eicellen, allemaal ongeveer even groot. Over een paar dagen weer terug, dus we spuiten vrolijk verder. Ook aangegeven dat we voor een enkele tp gaan. Heb daar gewoon een beter gevoel bij. Verder voel ik me al veel beter dan vorige week, had echt een dipje. Maar die hormonen.. bleh.. kan niet gezond zijn.
@Miekje: Wanneer is je testdag? Misschien ben je gewoon te vroeg?
Hier vanochtend de tweede echo gehad. Er zijn 10-12 eicellen, allemaal ongeveer even groot. Over een paar dagen weer terug, dus we spuiten vrolijk verder. Ook aangegeven dat we voor een enkele tp gaan. Heb daar gewoon een beter gevoel bij. Verder voel ik me al veel beter dan vorige week, had echt een dipje. Maar die hormonen.. bleh.. kan niet gezond zijn.

dinsdag 26 november 2019 om 09:08
Oh meiden, ik hou het af en toe niet bij hier! Ben een paar dagen in het buitenland geweest en er is zoveel geschreven. Ik ga mijn best doen op iedereen te reageren.
Allereerst Jokke, Baggal, Lilly, Neoflux, Vienna, Kasteelbewoner, Sofie, Windmolen, Lauwie (en anderen als ik die vergeet) super bedankt voor jullie lieve berichtjes m.b.t. mijn terugplaatsing! Doet me echt goed dat we allemaal zo meeleven hier met elkaar.
Sofie wat ontzettend verdrietig dat het niet gelukt is. Zo zo zo jammer. Hoe gaat het nu met je?
Bolletje wat fijn dat alle eicellen ongeveer even groot zijn! Hopelijk doen ze alle 12 mee! En ja meid, de hormonen zijn af en toe niet mals. Wees maar lief voor jezelf
Miekje oh wat spannend en wat een vreselijke dagen zijn het toch. Hoe vroeg was je zondag? En al enig idee of/wanneer je nog een keer wilt testen?
Baggal ah wat jammer dat het project ten einde komt, maar wat een mooie complimenten zeg! Wil je volgend jaar ook wat minder gaan werken of heb je daarin niet echt keuze bij het aannemen van een nieuwe job?
Jokke wat ontzettend dapper dat jullie voor de vierde poging gaan! En wat duurt het lang dan he, tot half januari… Ik hoop dat jullie samen een fijn behandelplan kunnen opstellen.
Roosje wat moeilijk voor je om te zien. Ik herken dat heel erg. Ik heb heel veel moeite (als in: het is heel pijnlijk) met de extreme trots en liefde van mijn ouders voor de kids van mijn zusje. Als ik zie hoe gelukkig zij worden van die kleintjes, dan voel ik me soms zo eenzaam. Ik denk er zelfs aan om sinterklaas niet mee te vieren, omdat ik het gewoon best als een gemis ervaar. 5 jaar geleden deden we op sinterklaasavond de pil de deur uit en elk jaar hoop ik dat ik volgend jaar ook met een kleintje zit. Je kunt best bij je moeder aangeven dat je het haar niet kwalijk neemt, maar dat het voor jou best pijnlijk is om te zien soms en of ze daar op wil letten als jij in de buurt bent. Al vind ik dat ook lastig hoor. Meestal adem ik ook een paar keer diep in.
Flipje mooie score! Hopelijk vallen er niet veel af!
Kasteelbewoner wat een spannende tijd nu voor jou lieve meid. Ik hoop echt ontzettend dat jullie in aanmerking komen voor ECD en dat het jullie dat o zo gewenste kindje gaat geven. Een
voor jou.
Moos spannend een afspraak bij de nieuwe kliniek! Mag ik vragen waarom je voor pgs wil gaan bij je eerste poging? Vanwege herhaalde miskramen? Je zit nu ook op de wachtbank na IUI toch?
Neoflux wat fijn dat er 4 in de vriezer liggen! Ik hoop ontzettend dat de cryo’s het gen niet hebben.
Elisboompje ik hoop dat je je wel op je gemak zult voelen bij je nieuwe arts! Ik herken het wel een beetje. Mijn arts is heel fijn, maar wel zakelijk. En soms sta ik alweer buiten voordat ik drie keer met mijn ogen heb geknipperd. Ik hoop dat er snel een cryo terugplaatsing komt voor je.
Lauwie hoe gaat het nu met je medicijnen? Ik herken de hoofdpijn van de progynova ook. Ik hoop ontzettend op goed nieuws voor jou morgen!
Windmolen gaat alles goed met jou lieverd? Ik hoop (en denk, omdat je hier niet meer meeschrijft) van wel!
Vienna fijn dat de tijd voorbij vliegt, maar ik herken je dubbele gevoel. De tijd tikt maar door he. En wat mega spannend dat de pleegzorg concreet wordt nu. Echt heel fijn voor jullie!
Hier: wacht ik op het telefoontje of de ontdooiing is gelukt en zoja, hoelaat ik dan mag komen. Ik heb nog twee cryo’s dus ik hoop van harte dat het in een keer goed gaat. Spannend!
Allereerst Jokke, Baggal, Lilly, Neoflux, Vienna, Kasteelbewoner, Sofie, Windmolen, Lauwie (en anderen als ik die vergeet) super bedankt voor jullie lieve berichtjes m.b.t. mijn terugplaatsing! Doet me echt goed dat we allemaal zo meeleven hier met elkaar.
Sofie wat ontzettend verdrietig dat het niet gelukt is. Zo zo zo jammer. Hoe gaat het nu met je?

Bolletje wat fijn dat alle eicellen ongeveer even groot zijn! Hopelijk doen ze alle 12 mee! En ja meid, de hormonen zijn af en toe niet mals. Wees maar lief voor jezelf

Miekje oh wat spannend en wat een vreselijke dagen zijn het toch. Hoe vroeg was je zondag? En al enig idee of/wanneer je nog een keer wilt testen?
Baggal ah wat jammer dat het project ten einde komt, maar wat een mooie complimenten zeg! Wil je volgend jaar ook wat minder gaan werken of heb je daarin niet echt keuze bij het aannemen van een nieuwe job?
Jokke wat ontzettend dapper dat jullie voor de vierde poging gaan! En wat duurt het lang dan he, tot half januari… Ik hoop dat jullie samen een fijn behandelplan kunnen opstellen.
Roosje wat moeilijk voor je om te zien. Ik herken dat heel erg. Ik heb heel veel moeite (als in: het is heel pijnlijk) met de extreme trots en liefde van mijn ouders voor de kids van mijn zusje. Als ik zie hoe gelukkig zij worden van die kleintjes, dan voel ik me soms zo eenzaam. Ik denk er zelfs aan om sinterklaas niet mee te vieren, omdat ik het gewoon best als een gemis ervaar. 5 jaar geleden deden we op sinterklaasavond de pil de deur uit en elk jaar hoop ik dat ik volgend jaar ook met een kleintje zit. Je kunt best bij je moeder aangeven dat je het haar niet kwalijk neemt, maar dat het voor jou best pijnlijk is om te zien soms en of ze daar op wil letten als jij in de buurt bent. Al vind ik dat ook lastig hoor. Meestal adem ik ook een paar keer diep in.
Flipje mooie score! Hopelijk vallen er niet veel af!
Kasteelbewoner wat een spannende tijd nu voor jou lieve meid. Ik hoop echt ontzettend dat jullie in aanmerking komen voor ECD en dat het jullie dat o zo gewenste kindje gaat geven. Een

Moos spannend een afspraak bij de nieuwe kliniek! Mag ik vragen waarom je voor pgs wil gaan bij je eerste poging? Vanwege herhaalde miskramen? Je zit nu ook op de wachtbank na IUI toch?
Neoflux wat fijn dat er 4 in de vriezer liggen! Ik hoop ontzettend dat de cryo’s het gen niet hebben.
Elisboompje ik hoop dat je je wel op je gemak zult voelen bij je nieuwe arts! Ik herken het wel een beetje. Mijn arts is heel fijn, maar wel zakelijk. En soms sta ik alweer buiten voordat ik drie keer met mijn ogen heb geknipperd. Ik hoop dat er snel een cryo terugplaatsing komt voor je.
Lauwie hoe gaat het nu met je medicijnen? Ik herken de hoofdpijn van de progynova ook. Ik hoop ontzettend op goed nieuws voor jou morgen!
Windmolen gaat alles goed met jou lieverd? Ik hoop (en denk, omdat je hier niet meer meeschrijft) van wel!

Vienna fijn dat de tijd voorbij vliegt, maar ik herken je dubbele gevoel. De tijd tikt maar door he. En wat mega spannend dat de pleegzorg concreet wordt nu. Echt heel fijn voor jullie!
Hier: wacht ik op het telefoontje of de ontdooiing is gelukt en zoja, hoelaat ik dan mag komen. Ik heb nog twee cryo’s dus ik hoop van harte dat het in een keer goed gaat. Spannend!
dinsdag 26 november 2019 om 10:08
dinsdag 26 november 2019 om 10:44
DaisyLiz, wat een enorme domper
Sofie, ook al zulk slecht nieuws. Wat verdrietig voor je. Hoop dat je je staande houdt
Jokke, wat spannend dat jullie toch voor een vierde poging gaan.
Heel eerlijk; wij hebben ook een poging gedaan in DD en ik begrijp je gevoel wel een beetje. Hoewel 'geldklopperij' een te groot woord is (want de extra behandelingen die zij aanbieden hebben wel min of meer bewezen effect), ben ik er niet helemaal van overtuigd dat je meer kans op slagen hebt via een poging in DD dan 'gewoon' in NLD. Maar mijn mening is ook wat gekleurd natuurlijk, omdat onze Duitse poging niet is geslaagd. Aan de andere kant, heb ik er geen spijt van. Het is 'gemakkelijker' afsluiten als je het gevoel hebt dat je alles hebt geprobeerd.
Ik hoop ontzettend dat dit een succesvolle poging voor je wordt en ga tzt keihard duimen.
Ik ben niet meer bij en neem ook bewust steeds meer afstand van dit topic. Wat uiteraard niet wil zegggen dat ik niet meeleef met jullie. Als ik iemand kan helpen met specifieke vragen; een PB mag altijd.
Wij hebben gisteren onze laatste trainingsavond mbt pleegzorg gehad. Was een hele leerzame en intensieve periode. Maar het 'spannendste' deel gaat nu pas komen. De komende tijd krijgen we 2-3 keer mensen van de pleegzorgorganisatie thuis op bezoek en gaan we met hen persoonlijk verder in gesprek. Naar aanleiding daarvan wordt besloten of zij ons geschikt vinden als pleegouder en komen we dus wel of niet in hun bestand, Ik ben nog wat terughoudend, maar ook wel gelaten. We zien het wel. Onze intenties zijn goed en ik ben ervan overtuigd dat wij een prima plek kunnen bieden aan een kind dat dat nodig heeft. Veel meer kunnen wij er niet aan doen, dus we zien wel hoe het verder loopt.

Sofie, ook al zulk slecht nieuws. Wat verdrietig voor je. Hoop dat je je staande houdt

Jokke, wat spannend dat jullie toch voor een vierde poging gaan.
Heel eerlijk; wij hebben ook een poging gedaan in DD en ik begrijp je gevoel wel een beetje. Hoewel 'geldklopperij' een te groot woord is (want de extra behandelingen die zij aanbieden hebben wel min of meer bewezen effect), ben ik er niet helemaal van overtuigd dat je meer kans op slagen hebt via een poging in DD dan 'gewoon' in NLD. Maar mijn mening is ook wat gekleurd natuurlijk, omdat onze Duitse poging niet is geslaagd. Aan de andere kant, heb ik er geen spijt van. Het is 'gemakkelijker' afsluiten als je het gevoel hebt dat je alles hebt geprobeerd.
Ik hoop ontzettend dat dit een succesvolle poging voor je wordt en ga tzt keihard duimen.
Ik ben niet meer bij en neem ook bewust steeds meer afstand van dit topic. Wat uiteraard niet wil zegggen dat ik niet meeleef met jullie. Als ik iemand kan helpen met specifieke vragen; een PB mag altijd.
Wij hebben gisteren onze laatste trainingsavond mbt pleegzorg gehad. Was een hele leerzame en intensieve periode. Maar het 'spannendste' deel gaat nu pas komen. De komende tijd krijgen we 2-3 keer mensen van de pleegzorgorganisatie thuis op bezoek en gaan we met hen persoonlijk verder in gesprek. Naar aanleiding daarvan wordt besloten of zij ons geschikt vinden als pleegouder en komen we dus wel of niet in hun bestand, Ik ben nog wat terughoudend, maar ook wel gelaten. We zien het wel. Onze intenties zijn goed en ik ben ervan overtuigd dat wij een prima plek kunnen bieden aan een kind dat dat nodig heeft. Veel meer kunnen wij er niet aan doen, dus we zien wel hoe het verder loopt.
dinsdag 26 november 2019 om 11:50
Hey lieve dames, ik merk dat het toch wel erg druk is op dit topic. En dat velen van jullie al een stuk verder zijn dan ik. Dus ik lees veel mee, maar reageer erg weinig. Sorry daarvoor!
Wat jammer sofie en daisy! Dikke knuffel voor jullie. Echt zo rot. Wees maar echt even lief voor jezelf en hopelijk kunnen jullie daarna weer de moed bij elkaar rapen.
Hier gaat het naar omstandigheden wel oke, erg moe en duf. Maar dat hoort er wel bij natuurlijk. Donderdag de eerste meting. Spannend! Maar nog gewoon ff afwachten dus.
Ik blijf meelezen en meeleven hoor, maar niet heel actief dus!
Wat jammer sofie en daisy! Dikke knuffel voor jullie. Echt zo rot. Wees maar echt even lief voor jezelf en hopelijk kunnen jullie daarna weer de moed bij elkaar rapen.
Hier gaat het naar omstandigheden wel oke, erg moe en duf. Maar dat hoort er wel bij natuurlijk. Donderdag de eerste meting. Spannend! Maar nog gewoon ff afwachten dus.
Ik blijf meelezen en meeleven hoor, maar niet heel actief dus!
dinsdag 26 november 2019 om 12:57
Gatver, DaisyLiz, wat ontzettend rot!! Zoveel gedaan voor deze terugplaatsing en zolang gewacht, met de curettage en alles, en nou gaat-ie niet door?? En idd, waarom hebben ze dan in hemelsnaam niet een tweede ontdooit?? Nou moet je weer een ronde afwachten voor je verder kan, en dan zal het natuurlijk ook extra spannend of die wel goed ontdooit. En zit je nu ook niet met de sluitingstijd rond de kerst? Of doet jullie kliniek daar niet aan? Hoop het van harte, want anders ben je nog weer langer aan het wachten... Grr, echt zo niet wat er moest gebeuren vandaag... Ben er plaatsvervangend gefrustreerd om... Kan het zijn dat het te laat was om een tweede cryo te ontdooien? Bij sommigen worden de cryo's op dag 4 ingevroren en dan op dag 5 teruggeplaatst, zodat ze nog 1 dag moeten doorgroeien. Als dat zo is bij jou en ze zagen vandaag pas dat het embryo niet goed was, dan was het natuurlijk te laat om nog een tweede te ontdooien. Maar ik meende dat jij dag 5 cryo's had? Bah, vind het echt heel rot voor je
.
Moos, fijn dat jouw IUI helemaal is goedgekomen en dat de artsen je ook gerust gesteld hebben wb de timing. En mooi dat de opbrengst beter was! Fingers crossed!!
Sofie, ik spreek je natuurlijk elders, maar ook hier nog even een knuffel
. Alle hoop op de volgende cryo!
Miekje, spannend bij jou... Ik duim!!
Duufje, ook spannend bij jullie hoe het gaat lopen met de pleegzorg. Ik heb 100% vertrouwen in jullie, nu hopen dat de organisatie dat ook zo gaat zien! Heel veel succes!!
Lauwie, heel veel succes met je controle morgen!! Ik hoop dat alles goed is en je het weekend erna jullie kindje(s?) gaan ophalen!!
Hier: een aantal van jullie vroegen (heel lief) hoe het met me gaat. Ik zal niet te uitgebreid erover schrijven hier (te confronterend lijkt me), maar alles gaat (voor zover ik weet) nog steeds goed. Vanavond 12-weken echo, dan weet ik meer. Ik blijf voor jullie hopen en duimen dat jullie dit ook snel gaan meemaken, met name de dames die hier al veel te lang meeschrijven
.

Moos, fijn dat jouw IUI helemaal is goedgekomen en dat de artsen je ook gerust gesteld hebben wb de timing. En mooi dat de opbrengst beter was! Fingers crossed!!
Sofie, ik spreek je natuurlijk elders, maar ook hier nog even een knuffel

Miekje, spannend bij jou... Ik duim!!
Duufje, ook spannend bij jullie hoe het gaat lopen met de pleegzorg. Ik heb 100% vertrouwen in jullie, nu hopen dat de organisatie dat ook zo gaat zien! Heel veel succes!!
Lauwie, heel veel succes met je controle morgen!! Ik hoop dat alles goed is en je het weekend erna jullie kindje(s?) gaan ophalen!!
Hier: een aantal van jullie vroegen (heel lief) hoe het met me gaat. Ik zal niet te uitgebreid erover schrijven hier (te confronterend lijkt me), maar alles gaat (voor zover ik weet) nog steeds goed. Vanavond 12-weken echo, dan weet ik meer. Ik blijf voor jullie hopen en duimen dat jullie dit ook snel gaan meemaken, met name de dames die hier al veel te lang meeschrijven

dinsdag 26 november 2019 om 13:06
Ik kom even een dikke knuffel geven voor DaisyLiz! Je weet dat het kan... maar je hoopt zó dat de terugplaatsing altijd gewoon door gaat.
Kan trouwens zijn dat het te laat was om nog de andere cryo te ontdooien. Dat is mij destijds uitgelegd. Ze beginnen in de ochtend met ontdooien en kunnen dan soms niet later op de dag alsnog de volgende ontdooien omdat het dan qua timing niet meer uitkomt.
Hoe dan ook.. super sh*t! Weer zo'n tegenvaller, sterkte meid
En even een merci voor alle lieve berichtjes. Zo lief
Het gaat wel... voelde al aan dat het niet gelukt was. Dan blijft die negatieve test pijnlijk maar minder erg dan de keren dat ik heel veel hoop had (en de pijnlijkste was die slechte echo laatst..) hoop eind deze week te horen of ik door kan in december. Even afwachten wanneer ik ongesteld word. Ik kom hopelijk snel terug met een nieuwe update en reageer dan weer op iedereen
Kan trouwens zijn dat het te laat was om nog de andere cryo te ontdooien. Dat is mij destijds uitgelegd. Ze beginnen in de ochtend met ontdooien en kunnen dan soms niet later op de dag alsnog de volgende ontdooien omdat het dan qua timing niet meer uitkomt.
Hoe dan ook.. super sh*t! Weer zo'n tegenvaller, sterkte meid

En even een merci voor alle lieve berichtjes. Zo lief

dinsdag 26 november 2019 om 13:37
Ze heeft me net gebeld en inderdaad, de cryo is te laat gestopt om nog de andere te ontdooien. Zo zo zo kut. Een half jaar gewacht, een curretage en kuur primolut er achteraan en dan gaat het gewoon niet door. Ik had er gewoon echt geen rekening mee gehouden, omdat we er nog twee hadden. En er is er al eens eerder een niet goed door ontwikkeld en toen hebben ze inderdaad 'gewoon' een andere gepakt. En nu dus ook weken voor niks het slijmvlies weer laten groeien en het breekt niet goed af bij mij, dus ik voel mijn kansen gewoon weer slinken met de dag. Ik sta nu (na zeuren, want eigenlijk al vol) als extra op de lijst voor december, maar er is weinig capaciteit dus ze kunnen niks garanderen. Pffff van mijn 7 embryo's heb ik er gewoon nog maar één over. Ik zie het echt niet meer zitten.
dinsdag 26 november 2019 om 14:31
Daisy, wat verschrikkelijk rot, wil dr eigenlijk een ander woord voor gebruiken maar dat valt onder erg slecht taalgebruik. Hele dikke knuffel lieverd, mijn duimen draaien overuren dat die laatste in december het dan wordt. En laat je emoties lekker even eruit, het is niet eerlijk en het is vreselijk rot. Dikke knuffel van mij

dinsdag 26 november 2019 om 15:10
Daisy: we hadden al elders even contact. Ik vind het zo verdrietig voor je. Al dat wachten, de curretage en dan stel je je in op een TP die uiteindelijk toch niet doorgaat...
Er is geloof ik geen woord dat de lading dekt, meis. Vanuit hier een dikke knuffel zo ontzettend veel meer. Denk aan je
Duuf: Ik hoop dat we contact blijven houden - ook via andere kanalen en ik hoop zowel voor jullie als voor een mogelijk kind dat dit t.z.t. geplaatst kan worden bij jullie - liefdevolle pleegouders. Ik snap overigens heel goed dat je afstand neemt van het topic en je tevens ook betrokken blijft voelen.
Bolletje: Fijn dat je een goede echo had. Heb je een indicatie vwb punctie?
Windmolen: toi- toi-toi vanavond!
Que werk vind ik het jammer. Zat hier graag en er komt vast wel weer iets anders op mijn pad. Al heb ik er zo'n hekel aan om te moeten leuren. Tijdens 2016 is het werken hier een beetje een 'redding' geweest. Ik heb overigens niet echt een keuze qua werk. En vaak is het alles of niets - maar goed: mijn schoorsteen moet ook roken natuurlijk. Het lot van de ZZP-er zeg maar...

Duuf: Ik hoop dat we contact blijven houden - ook via andere kanalen en ik hoop zowel voor jullie als voor een mogelijk kind dat dit t.z.t. geplaatst kan worden bij jullie - liefdevolle pleegouders. Ik snap overigens heel goed dat je afstand neemt van het topic en je tevens ook betrokken blijft voelen.
Bolletje: Fijn dat je een goede echo had. Heb je een indicatie vwb punctie?
Windmolen: toi- toi-toi vanavond!

Que werk vind ik het jammer. Zat hier graag en er komt vast wel weer iets anders op mijn pad. Al heb ik er zo'n hekel aan om te moeten leuren. Tijdens 2016 is het werken hier een beetje een 'redding' geweest. Ik heb overigens niet echt een keuze qua werk. En vaak is het alles of niets - maar goed: mijn schoorsteen moet ook roken natuurlijk. Het lot van de ZZP-er zeg maar...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 26 november 2019 om 19:30
Daisy wat balen zeg! Sterkte
Duuf ik snap dat je afstand neemt. Heel veel succes en geluk!
Baggal er komt ongetwijfeld wel weer n leuke klus op je pad!
Windmolen succes vanavond!
Moos welkom op t bankje t zit niet echt lekker maar misschien helpt het dat we er niet alleen zitten
Voor wie t vroeg... van zkh mag ik zondag pas testen. Zit nu op dpo 13 tp was vorige week maandag. Niet meer getest k durf gewoon niet en daarnaast is t even vrij hectisch dus ook geen kans gezien naar kruidvat te gaan. Voel vanalles maar met 2 zieken om me heen kan t vanalles zijn los van aanstaande ms of toch?
Duuf ik snap dat je afstand neemt. Heel veel succes en geluk!
Baggal er komt ongetwijfeld wel weer n leuke klus op je pad!
Windmolen succes vanavond!
Moos welkom op t bankje t zit niet echt lekker maar misschien helpt het dat we er niet alleen zitten
Voor wie t vroeg... van zkh mag ik zondag pas testen. Zit nu op dpo 13 tp was vorige week maandag. Niet meer getest k durf gewoon niet en daarnaast is t even vrij hectisch dus ook geen kans gezien naar kruidvat te gaan. Voel vanalles maar met 2 zieken om me heen kan t vanalles zijn los van aanstaande ms of toch?
dinsdag 26 november 2019 om 19:39
Daizy, wat een vreselijke pech, kan me voorstellen dat je enorm teleurgesteld bent en woedend want het ligt zo buiten jullie macht. Snap ook je zorgen rondom Sinterklaas, hoe gaat jullie familie daar mee om?
Baggal, jammer dat je ander werk moet zoeken maar soms is afwisseling ook leuk, maar dat geeft ook zorgen. Ik was niet een heel goede ondernemer dus daarom ook vast werk tegenwoordig.
Duufje, enorm spannend, ik volg je mbt dit traject.
Binnenkort komt op npo2 een documentaire "Hb jij knderen?" van een maakster die nu tegen de 50 is. Ze had verwacht dat het ongewenst kinderloos zijn , niet een heel grote rol meer speelt. Het blijkt dat de wens nog steeds aanwezig is, juist nu net voor de overgang.
Baggal, jammer dat je ander werk moet zoeken maar soms is afwisseling ook leuk, maar dat geeft ook zorgen. Ik was niet een heel goede ondernemer dus daarom ook vast werk tegenwoordig.
Duufje, enorm spannend, ik volg je mbt dit traject.
Binnenkort komt op npo2 een documentaire "Hb jij knderen?" van een maakster die nu tegen de 50 is. Ze had verwacht dat het ongewenst kinderloos zijn , niet een heel grote rol meer speelt. Het blijkt dat de wens nog steeds aanwezig is, juist nu net voor de overgang.
dinsdag 26 november 2019 om 22:07
@Daisyliz: Wat ongelooflijk balen!! Begrijpelijk dat je het even niet ziet zitten. Het is ook gewoon k**
@miekje: Dan kun je misschien ook wel te vroeg zijn geweest.. Hoeveel daags was het embryo?
@baggal: Waarschijnlijk is vrijdag of zaterdag de punctie. Begin al wat last van mijn buik te krijgen, dus kijk er al naar uit
Morgen horen we meer.
@windmolen: Fijn dat alles goed gaat! 12 weken is wel een soort mijlpaal. Daarna op naar de 20 weken

@miekje: Dan kun je misschien ook wel te vroeg zijn geweest.. Hoeveel daags was het embryo?
@baggal: Waarschijnlijk is vrijdag of zaterdag de punctie. Begin al wat last van mijn buik te krijgen, dus kijk er al naar uit

@windmolen: Fijn dat alles goed gaat! 12 weken is wel een soort mijlpaal. Daarna op naar de 20 weken

woensdag 27 november 2019 om 07:21
En AMH zegt ook weer niet zó veel... meet het twee keer of drie keer en de resultaten kunnen behoorlijk van elkaar verschillen, zeker als je in het lage gebied zit...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

woensdag 27 november 2019 om 09:03
Ah Daisyliz wat een verdrietig bericht
Echt zo balen nu het goed was met je bms, ik kan me helemaal voorstellen dat jullie dit scenario niet bedacht hadden.
Hier Ben vandaag onverwacht ongesteld geworden tijdens de provera (wat een rotspul trouwens, enige waar ik tot nu toe bijwerkingen van heb gehad). Daar mag ik gelukkig mee stoppen. Ze hebben al een echo ingepland en voorzichtig zeiden ze dat een eventuele tp nog voor de feestdagensluiting rond 17 dec. nog kan plaatsvinden. Supergoed nieuws eigenlijk alleen wel nog onder een behoorlijk voorbehoud en dat is natuurlijk de uitslag van de bioptie maandag.

Hier Ben vandaag onverwacht ongesteld geworden tijdens de provera (wat een rotspul trouwens, enige waar ik tot nu toe bijwerkingen van heb gehad). Daar mag ik gelukkig mee stoppen. Ze hebben al een echo ingepland en voorzichtig zeiden ze dat een eventuele tp nog voor de feestdagensluiting rond 17 dec. nog kan plaatsvinden. Supergoed nieuws eigenlijk alleen wel nog onder een behoorlijk voorbehoud en dat is natuurlijk de uitslag van de bioptie maandag.
woensdag 27 november 2019 om 09:34
Daisy: wat een enorme tegenslag! Snap echt helemaal dat je het niet meer ziet zitten
Vind het echt heel verdrietig voor je en hoop dat je met de tijd toch weer kunt opladen voor nog een poging, waarvoor ik nu alvast super hard duim dat die wel mag doorgaan!
Merk zelf dat het mij na zoveel jaar steeds moeilijker afgaat om op te laden, maar probeer toch nog een beetje hoop te hebben. Bij elke tegenslag, hoe klein ook (het lukt mij bv. al 1,5 week niet om de arts te pakken te krijgen voor vervolg afspraak...), dat de drempel steeds hoger wordt weer verder te gaan.
Wens je heel veel sterkte en neem even de tijd om het weer te verwerken.

Vind het echt heel verdrietig voor je en hoop dat je met de tijd toch weer kunt opladen voor nog een poging, waarvoor ik nu alvast super hard duim dat die wel mag doorgaan!
Merk zelf dat het mij na zoveel jaar steeds moeilijker afgaat om op te laden, maar probeer toch nog een beetje hoop te hebben. Bij elke tegenslag, hoe klein ook (het lukt mij bv. al 1,5 week niet om de arts te pakken te krijgen voor vervolg afspraak...), dat de drempel steeds hoger wordt weer verder te gaan.
Wens je heel veel sterkte en neem even de tijd om het weer te verwerken.
woensdag 27 november 2019 om 10:25
De beste meting is dag 3.
Had het laten meten na hysterscopie 0.79 en daarna 2 maanden later op dag 3, 0.77. Dus heb wel het idee dat het aardig klopt.
Inmiddels heel veel over gelezen, en kan er niks aan veranderen alleen vertrouwen en hopen dat het goed komt. Nu wel aantal maanden aanvullend 200 mg ubiquinol, wie weet helpt dat voor de kwaliteit en man is nu aan proxeed

Hier duim ik heel hard voor iedereen en extra knuffels voor alle teleurstellingen